Jump to content

Käärmeenpesä sivuunheittävällä kollektorilla??


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Senhän voi sipasta sileäksi ja kaivertaa dremelillä oman kerhon logon jos ei A1 miellytä :)

 

Tuo on kyllä eri harkittavan näköisen oloinen kuuloinen systeemi, tuosta vetää vaimentimen molempiin loksuihin ahnendorp-tyyliin, niin sitten on mukava kun ei kuulu pakoäänet mutta imut mouruaa!

 

puavo @ dwl

Link to comment

Olis kyllä helmi putkisto,Onkohan tuon "tehollinen toimivuus" sitten samaa luokkaa kun Race putkistoissa...? Vähä hinta vielä kirpaisee pakoputkistosta maksaa tuota rahaa,tosin se ei enää tunnu missään siihen nähden mitä koneeseen on saanut upotettua...

 

Sitten kun joku on saanut autoonsa kiinni niin kuvia tänne kiitos!

Link to comment

Juu, kyllähän noita voidaan ottaa. Tyyriitä tietty ovat pitää hyllyssä, jos eivät liiku, mutta äkkiäkös tollasen tilaa. Kuvia on tulossa parempia heti, kun saadaan ensimmäinen toimitettua ja samalla kuvattua.

 

Lampaadan paikka tosiaan varmaan järjestyy optiona. (tuskin juurikaan hintaa lisäävänä sellaisena)

Link to comment
  • 4 months later...

Ei kannata laittaa lambdaa. Mulla oli sellainen kunnes kävin viikonloppuna moottoritiellä ekan kerran talven jälkeen. No ei ole lambdaa enää kun oli ilmeisesti hieman löysänä kun oli ollut irti talvella.. :(

Ihan kivat soundit tosin, jos nyt jotain positiivista pitää löytää tästäkin hommasta.

Link to comment

Jep, mutta miten ton hitsaa kasaan?? Viimeinen sauma on aika onglema tekee sen miten vaan. Shoptalkforumissa oli yks heppu joka oli tehnyt tollasen ja jättänyt viimeiset saumat vetämättä (pyramidi keskellä). Meinasi että ei vuoda vaikka on sauma auki..??.. Tiiviiltä se kyllä näytti kuvissa ennen asennusta.

Link to comment
Guest Trompi

Kyllä tuollaisia on tullut tehtyä, mutta ei tosin noin "nuoltuja" kun piiloon ovat menneet.

Helpompi tehdä siten että katkaisee tuon kollektorin tuosta pyramiidin edesta ja hitsaa tigillä pyramiidin saumat sisäpuolelta, ja sitten hitsaa luppuosan tigillä kiinni.

 

Sen jälkeen saa sitten vingulla ajaa illan, että saa tuon näköisen.

Link to comment

Hmm, eli jos haluaa hifistellä vakio-empi-taiwan- kärmeksen keski"pyramidin", kun siellä aika rujoa sorttia on nuo saumat, niin pääsisi kieltämättä helpoimmalla kun laikkaisi vaan reilusti siitä "ulkoputken" pois että tuohon putkien yhtymäkohtaan pääsee helpommin käsiksi kuin vaan laipan reiästä käsin.

 

Sitten kun sen on saanut viimeisteltyä, niin hitsuuttelee vaan "ulkoputken" laipan kera paikalleen ulkopuolelta, jolloin sisälle jää siisti sauma.

 

...kokeillaampas kun on riittävästi aikaa, eli perjantai-iltana kaljoissaan... Veikkaan että lopputuloksena on neljä erillistä mutkaputkea jotka on tosi vaikea liittää enää yhteen mitenkään järkevästi...

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Erään suomalaisen liikkeen tekemät "JM" Pakosarjat kyllä oli kollektorista varsin hyvän näköisiä,Putkikoko 41mm päältä eli sama kun noissa race putkissa,kollektori oli paljon pitempi ja siellä oli tuo kunnollinen piikki sisällä. Ja kohtuuhyvä työnjälki. Varmasti pesee amerikan pakosarjat tehojen puolesta. Tekisi mieli laittaa semmoista omaan kuplaan myös mutta joutuisi varmaan pientä modifiointia tekemään jotta sopisi helman alle kunnolla. A1 pakosarjat on kyllä paljon siistimmän näköisiä kun jäävät piiloon.

Link to comment

Noissa A1 putkissa kollektorin kartio on tehty pellistä (yhtä paksua kuin putket)!

Ei kannata laittaa lambdaa.

Tuohon tulee lambdalle (laajakaista) vielä natsa, kun ruisku vaatii =)

Link to comment

Martelius on kuuleman mukaan myös tehnyt nättejä kollektoreja, eli on tuo keskipyramidi jne. Niin ja myös F1-tyyppisiä, jos kuka on pannut merkille, niin niissä on hyvin lyhyt kollektori. Vaan on käytettävä kierrosluku ja varmaan pakokaasun virtausnopeuskin eri.

Helpoin tie olis ehkä tehdä vaan tuosta:

 

600029.jpg

 

t. Mika

Link to comment

Itte tein putken tuolla kollektoriaihiolla enkä vaivannut päätäni kierroslukumäärällä enkä laskukaavoilla. Kuitenkin käytettävissä oleva tila sanelee tiukimmat reunaehdot eli semmonen tehdään mikä sinne saadaan jotenkuten siedettävästi mahtumaan.

Link to comment

Ja vooiii V...

Piti vihdoin laittaa ne kaapissa olleet takalevyt paikalle. Toinen meni siitä vaan, mutta toinen ei sovi mun hienon rosterivaimentimen kanssa yhteen. Rumpujen kanssa meni just mutta nyt aisa ottaa kiinni. Pienempi vaimennin voisi olla mutta kun tuli ostettua se isompi kurkkupurkki kun oli melkein sama hinta. :(

Link to comment
  • 10 years later...

Kappas, 10 vuotta kulunut ja samat asiat pyörii mielessä. :-)

 

Harkitsen, että heittäis kirpun tuplaputket pois ja tilalle käärmeenpesä. Tilankäytön kannalta olis sivulle osoittava kätevä.

Tarjontaa selvittelin ja aloin miettimään, että miten käytännössä eroaa 4-1 ja 4-2-1 pakosarjat moottorin toiminnan kannalta?

Raakilta sais tuota 4-2-1 jokkismallia edullisesti:

 

http://www.raak-racing.com/shop/images/stories/virtuemart/product/bc33bc4c83d9a81d79fc42a6195f3275.jpg

 

Tuon perään voisi laittaa 180 asteen mutkan ja vaimennin moottorin taakse poikittain.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...