Mäki Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Mitä jakoja ovat arvon harrastajat käyttäneet 4x130 rummuissa/levyissä? Eli mitkä jaot voi tehdä rumpuun, jossa on 4x130 jako, ilman että uudet reiät menevät päällekkäin vanhojen kanssa? 5x112, 5x130, 5x120 jne. ? Quote Link to comment
Guest pep Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 ainakin 5x130 (yks reikä yhteinen) Quote Link to comment
Mäki Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Mites 4x100? Quote Link to comment
Guest a-p Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 5x100 pitäisi kanssa mennä ilman ongelmia. Voin tarkastaa tänään jos on tarvetta. Quote Link to comment
Guest dasse Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 5x100 mahtuu ainakin ilman ongelmia. luonnollisesti kaikki nelipulttiset pystyy tehdä alkuperäisten reikien väleihin.. Quote Link to comment
AVe Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Tuossa olis omaan tehty 5x112, yksi reikä menee hieman päälle. Quote Link to comment
Ketsa Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Kannattaa sitten hiukan suoda ajatusta sillekkin, että jos orkkisreiän kohdalla on valussa vahvike... 1 Quote Link to comment
joonak Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Kannattaa sitten hiukan suoda ajatusta sillekkin, että jos orkkisreiän kohdalla on valussa vahvike... Tämä. Itse juuri kunnostin eturummut ja tein niihin samalla 4x100 jaon sorvauksen ja maalauksen lisäksi. Aloin juuri miettimään että pitäisikö vielä tehdä 5x108 jako kun sellaisia vanteita löytyy hyllystä mutta taitaa tulla aika reikäjuusto ja reikiä ei saisi osumaan vahvikkeisiin. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Eikös joku valmistaja myynyt reijättömiäkin rumpuja. Quote Link to comment
jori Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Taakse tuosta jako valikoimaa.. http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=282478780280&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Drums%2Crear%20with%20modified%20PCD Eteen löyty tuolta vaan levyn muodossa... http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=282478780280&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Rotors%2Cfront%20with%20modified%20PCD Quote Link to comment
Soukka Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Ne jotka on itse tehnyt uuden jaon niin miten olette sen tehneet? Olisi tarkotus tehdä 4x100. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 4, 2015 Share Posted March 4, 2015 Yks mahdollisuus on tehdä koneistettu tai laserleikattu ohjurilevy, koneistettu parempi, voi kiinnittää sen originaaleihin reikiin tai/ja keskittää sen napaan jos mahdollista. Sitten vain poraamaan uudet reiät kotona. Toinen mahdollisuus on koneistamon kautta, jos tuntee hyviä tuttuja koneistajia :) Quote Link to comment
Guest micco Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 On olemassa valmiita jigejä joilla mahdollista tehdä 4x100 , 4x108 ja joku muukin oli samassa. Pultataan jigi kiinni alkuperäisiin reikiin ja jigin mukana olevalla tuurnalla merkki oikeisiin kohtiin ja poraa reijät. Käy ostamassa motonetista etuveto escortin pidemmät pinnapultit. Ne ovat ns. Lyötävää mallia, pysyvät ilman mitään sopivan kireässä reijässä, tai sitten hitsaa kiinni. Useammat ko jaon muutokset noille em jaoille tehnyt ja toimii hyvin. Quote Link to comment
Anpu Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 (edited) Vähän ot mut kyseiset tuotteet oli linkitetty ja jos jotakuta helpottaa tieto näistä. Vasen laita CSP:n 5x4,75 sebron levy, keskellä Empi 4x130 setistä levy ja oikea CSP:n 5x205 bussin straight axle settiin levy eli kaikki menee kuplan lootaan vuosimalli erot hoidetaan 3mm shimmillä laakeripesään. Sebron levyllä ET on -12mm verrattuna Empiin jota tässä haettiikin saa kivasti rengas sisäänpäin, mutta oletuksena oli että bussin setin jarrusatulalla hoidettaisi sovitus, mut ei, sebron ja bussin levyn discin paikka 22mm "korkeamalla" wut. Laitoin Csp:lle kyselyä asiasta, joten jää nähtäväksi miten tässä käy. Edit: levythän seisoo saman korkuisten hylsyjen päällä Edited April 4, 2015 by Anpu Quote Link to comment
mite^ Posted April 5, 2015 Share Posted April 5, 2015 4x100 ja 4x108 saa tehtyä vahvikkeeseen muistaakseni. 4x114,3 kannattaa melkeen sitte tehä lyötävälle pinnapultille vahvikkeen ulkopuolelle. Mulla on sapluuna ko jaoille ja lisäks tais olla vielä 5 pulttinenki. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Oliko orggis etulevyissä sama vahvistus pultinreikien kohdissa? Tämä. Itse juuri kunnostin eturummut ja tein niihin samalla 4x100 jaon sorvauksen ja maalauksen lisäksi. Aloin juuri miettimään että pitäisikö vielä tehdä 5x108 jako kun sellaisia vanteita löytyy hyllystä mutta taitaa tulla aika reikäjuusto ja reikiä ei saisi osumaan vahvikkeisiin. Quote Link to comment
Lasse Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Orkkiksissa joo ja noissa sokeissa rummuissa ja levyissä on paksumatsku koko alueella = helvetisti lisää jousittamatonta massaa = ei hyvä. No jos on alanmies remmissä niin sehän jyrsii turhat matskut veks ja sitten tuo sokeakin vaihtoehto on hyvä. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Monikohan miettii jousittamatontamassaa vaihdellessaan vanteita ja renkaita. Pingpong-alut ja 225/40/18 kumit voipi tuoda huomattavasti enemmän massaa ja paljon isommalle kehälle. 2 Quote Link to comment
Guest a-p Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Lassen kannattaa siirtyä pulttikiinnityksestä mutterikiinnitykseen. Saat vähennettyä jousittamatonta painoa kun voit sorvauttaa taustat paljon ohuemiksi. Kyllä sitä jousittamatonta painoa samoin kuin itse auton painoa pystyy pudottamaan aika paljon mikäli oikein haluaa. Quote Link to comment
Lasse Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Mulle riittää kun navat on porattu reikäjuustoksi ja vanteina on kevyet porsset. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Onko kellään täällä jigiä 4x130 -> 4x100 lainaks? ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 No, sain nää porattua työpaikan verstaalla. :) Nyt pääsen ainakin liikuttamaan autoa oikeilla renkailla ja alkaa mallailla lokarinlevennyksiä.... ;) 1 Quote Link to comment
makkepekka Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Olisko kellään lainata tai myydä tollasta adapteria millä sais 4x100 jaon itte tehtyä rumpuihin? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 (edited) Löytyskö kellään laittaa tähän jatkoksi MakkePekalle kuvaa aiheesta MotturiWagen-Affe-Taru-Etunapa? Eli kun se etunapa hajosi juurikin näiden lisäreikien kohdalta. Saatas MP kaartamaan kalliisiin mutta ah, nin paljon turvallisimpiin osiin..... =) Edited March 28, 2018 by P_Valtonen 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.