Jump to content

Uutta pulttijakoa 4x130 rumpuihin?


MĂ€ki

Recommended Posts

Posted

MitÀ jakoja ovat arvon harrastajat kÀyttÀneet 4x130 rummuissa/levyissÀ?

 

Eli mitkÀ jaot voi tehdÀ rumpuun, jossa on 4x130 jako, ilman ettÀ uudet reiÀt menevÀt pÀÀllekkÀin vanhojen kanssa? 5x112, 5x130, 5x120 jne. ?

Posted

5x100 pitÀisi kanssa mennÀ ilman ongelmia. Voin tarkastaa tÀnÀÀn jos on tarvetta.

Guest dasse
Posted

5x100 mahtuu ainakin ilman ongelmia. luonnollisesti kaikki nelipulttiset pystyy tehdÀ alkuperÀisten reikien vÀleihin..

Posted

post-2567-14252054812958_thumb.jpg

 

Tuossa olis omaan tehty 5x112, yksi reikÀ menee hieman pÀÀlle.

Posted

Kannattaa sitten hiukan suoda ajatusta sillekkin, ettÀ jos orkkisreiÀn kohdalla on valussa vahvike...

  • Like 1
Posted

Kannattaa sitten hiukan suoda ajatusta sillekkin, ettÀ jos orkkisreiÀn kohdalla on valussa vahvike...

 

TÀmÀ. Itse juuri kunnostin eturummut ja tein niihin samalla 4x100 jaon sorvauksen ja maalauksen lisÀksi. Aloin juuri miettimÀÀn ettÀ pitÀisikö vielÀ tehdÀ 5x108 jako kun sellaisia vanteita löytyy hyllystÀ mutta taitaa tulla aika reikÀjuusto ja reikiÀ ei saisi osumaan vahvikkeisiin.

 

IMG_0184_zpsbx8vfckd.jpg

Guest Soukka
Posted

Ne jotka on itse tehnyt uuden jaon niin miten olette sen tehneet? Olisi tarkotus tehdÀ 4x100.

Posted

Yks mahdollisuus on tehdÀ koneistettu tai laserleikattu ohjurilevy, koneistettu parempi, voi kiinnittÀÀ sen originaaleihin reikiin tai/ja keskittÀÀ sen napaan jos mahdollista. Sitten vain poraamaan uudet reiÀt kotona.

 

Toinen mahdollisuus on koneistamon kautta, jos tuntee hyviÀ tuttuja koneistajia :)

  • 5 weeks later...
Guest micco
Posted

On olemassa valmiita jigejÀ joilla mahdollista tehdÀ 4x100 , 4x108 ja joku muukin oli samassa. Pultataan jigi kiinni alkuperÀisiin reikiin ja jigin mukana olevalla tuurnalla merkki oikeisiin kohtiin ja poraa reijÀt. KÀy ostamassa motonetista etuveto escortin pidemmÀt pinnapultit. Ne ovat ns. LyötÀvÀÀ mallia, pysyvÀt ilman mitÀÀn sopivan kireÀssÀ reijÀssÀ, tai sitten hitsaa kiinni. Useammat ko jaon muutokset noille em jaoille tehnyt ja toimii hyvin.

Posted (edited)

VÀhÀn ot mut kyseiset tuotteet oli linkitetty ja jos jotakuta helpottaa tieto nÀistÀ. Vasen laita CSP:n 5x4,75 sebron levy, keskellÀ Empi 4x130 setistÀ levy ja oikea CSP:n 5x205 bussin straight axle settiin levy eli kaikki menee kuplan lootaan vuosimalli erot hoidetaan 3mm shimmillÀ laakeripesÀÀn. Sebron levyllÀ ET on -12mm verrattuna Empiin jota tÀssÀ haettiikin saa kivasti rengas sisÀÀnpÀin, mutta oletuksena oli ettÀ bussin setin jarrusatulalla hoidettaisi sovitus, mut ei, sebron ja bussin levyn discin paikka 22mm "korkeamalla" wut. Laitoin Csp:lle kyselyÀ asiasta, joten jÀÀ nÀhtÀvÀksi miten tÀssÀ kÀy.

Edit: levythÀn seisoo saman korkuisten hylsyjen pÀÀllÀ

 

20150404_093933.jpg?img=smaller

Edited by Anpu
Posted

4x100 ja 4x108 saa tehtyÀ vahvikkeeseen muistaakseni. 4x114,3 kannattaa melkeen sitte tehÀ lyötÀvÀlle pinnapultille vahvikkeen ulkopuolelle. Mulla on sapluuna ko jaoille ja lisÀks tais olla vielÀ 5 pulttinenki.

  • 1 year later...
Posted

Oliko orggis etulevyissÀ sama vahvistus pultinreikien kohdissa?

 

 

TÀmÀ. Itse juuri kunnostin eturummut ja tein niihin samalla 4x100 jaon sorvauksen ja maalauksen lisÀksi. Aloin juuri miettimÀÀn ettÀ pitÀisikö vielÀ tehdÀ 5x108 jako kun sellaisia vanteita löytyy hyllystÀ mutta taitaa tulla aika reikÀjuusto ja reikiÀ ei saisi osumaan vahvikkeisiin.

 

IMG_0184_zpsbx8vfckd.jpg

Posted

Orkkiksissa joo ja noissa sokeissa rummuissa ja levyissÀ on paksumatsku koko alueella = helvetisti lisÀÀ jousittamatonta massaa = ei hyvÀ.

 

No jos on alanmies remmissÀ niin sehÀn jyrsii turhat matskut veks ja sitten tuo sokeakin vaihtoehto on hyvÀ.

  • Like 1
Posted

Monikohan miettii jousittamatontamassaa vaihdellessaan vanteita ja renkaita. Pingpong-alut ja 225/40/18 kumit voipi tuoda huomattavasti enemmÀn massaa ja paljon isommalle kehÀlle.

  • Like 2
Posted

Lassen kannattaa siirtyÀ pulttikiinnityksestÀ mutterikiinnitykseen. Saat vÀhennettyÀ jousittamatonta painoa kun voit sorvauttaa taustat paljon ohuemiksi. KyllÀ sitÀ jousittamatonta painoa samoin kuin itse auton painoa pystyy pudottamaan aika paljon mikÀli oikein haluaa.

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

No, sain nÀÀ porattua työpaikan verstaalla. :) Nyt pÀÀsen ainakin liikuttamaan autoa oikeilla renkailla ja alkaa mallailla lokarinlevennyksiÀ.... ;)

 

20160825_091826.jpg

  • Like 1
  • 1 year later...
Posted (edited)

Löytyskö kellÀÀn laittaa tÀhÀn jatkoksi MakkePekalle kuvaa aiheesta MotturiWagen-Affe-Taru-Etunapa?

Eli kun se etunapa hajosi juurikin nÀiden lisÀreikien kohdalta. Saatas MP kaartamaan kalliisiin mutta ah, nin paljon turvallisimpiin osiin..... =)

Edited by P_Valtonen
  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...