sleepercooler Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 (edited) Onko kellään kokemusta tästä akselista, olis halvempi kuin cb:n http://limebug.net/product/view/2167/t1-1966-79-4-narrowed-ball-joint-beam http://www.aircooled.fi/tuote/1694/etuakseli-saadettava-kavennettu-2-pallonivel-66-cbperformance Edited June 16, 2015 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted June 25, 2015 Author Posted June 25, 2015 Mikä markkinoilla olevista kavenetuista / säädettävistä pallo-akseleista on hinta laadultaan hyvä/paras, yksikertaisesti kysyttynä mikä akseli siis kannattaa ostaaaa????? Quote
-Alex- Posted June 25, 2015 Posted June 25, 2015 Molemmat hyviä varmasti, oletko katsonut csp:n sivuilta? Toi Limebugin akseli on on vähän halvempi 2" kavennettuna, 555€ sisältäen vatin + rahti briteistä.. Quote
sleepercooler Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=555892784437&rub1=Front%20Axle&rub2=Adjustable%20Axle%20Beams&artnr=213 Hinnassa ei juuri eroa. Quote
-Alex- Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 CSP:n akseli näyttää OEM tyyliseltä akselilta. http://www.csp-shop.com/cshop/images/artikel/magnify/21361.jpg Quote
sleepercooler Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 CSP:n akseli näyttää OEM tyyliseltä akselilta. http://www.csp-shop.com/cshop/images/artikel/magnify/21361.jpg Niin olis kyllä tarkoitus, toi akseli on vissiinkin pelkästään säädettävä, ei kavennettu. Tarkoitus olis olla kavennettu, tulee droppien kanssa! Quote
TeroH Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Mulla on tuo Airkwld:n 4" ja se ainakin meni alle ihan nätisti myös laadullisesti vaikuttaa ihan pätevältä. Toimituskin oli ihan kohtuu nopea plus että tuli suoraan kotiovelle ilman tullia ja alvia mikä yllätti positiivisesti(joku vahinko päässy käymään). Enpä voi muuta kuin suositella kyseistä firmaa... Quote
sleepercooler Posted June 26, 2015 Author Posted June 26, 2015 (edited) Mulla on tuo Airkwld:n 4" ja se ainakin meni alle ihan nätisti myös laadullisesti vaikuttaa ihan pätevältä. Toimituskin oli ihan kohtuu nopea plus että tuli suoraan kotiovelle ilman tullia ja alvia mikä yllätti positiivisesti(joku vahinko päässy käymään). Enpä voi muuta kuin suositella kyseistä firmaa... Tällänenkö sulla on?? http://www.airkewld.com/Ultimate-Narrowed-Adjustable-Front-Ball-Joint-Beam-p/2100.htm?1=1&CartID=1 Edited June 26, 2015 by sleepercooler Quote
TeroH Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Juurikin tuo..ja omani otin vielä valmiiksi maalattuna. Quote
x-pj Posted June 26, 2015 Posted June 26, 2015 Omakohtaista kokemusta ei ole puslista etuakselissa, mutta en kyllä itse ostaisi sellaista akselia, jossa ei ole laakereita. Aika paljon joutuu rahaa laittamaan joka tapauksessa. 1 Quote
sleepercooler Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 Itekin olen juurikin miettinyt laakerilla vai puslilla?. Olen kyllä siinä uskossa et puslat kestäis samanlailla kun laakerit, miksi akselin valmistajat muuten käyttäis puslia? jos ei kestäis, varmaan asiakkailta tulis vitun nopeasti palautetta puslista ja kaikki valmistajat siityisivät käyttämään laakereita. Tosin näillä vehkeillä ajetaankin pääsääntöisesti vain kesäisin, joten ei noi puslat juurikaan kulu siinä missä laakeritkaan. Quote
x-pj Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 miksi akselin valmistajat muuten käyttäis puslia? Koska akselin valmistuksessa säästyy kuluja ja voi myydä halvemmalla. Quote
Guest a-p Posted June 27, 2015 Posted June 27, 2015 Kyllä laakerointi on ylivoimainen verrattuna pusliin. Aina itse valitsen laakerit, jos vaan perse kestää. Kokemuksia on auton, moottoripyörän ja polkupyörän laakeroinneista ja yhtään hyvää pusla vs. laakeri ei oo tullut vastaan. Quote
sleepercooler Posted June 27, 2015 Author Posted June 27, 2015 (edited) All sprite, akseli laakereilla! Taitaa toi CB:n akseli olla hinta/laadultaan paras? Tekeeko noilla halvemmilla esim tälläsellä mitään? http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3399&group=4&subgroup=01& Tietysti olis vaihtoehto kaventaa kaventaa vanha akseli, kun ei varmaankaan kummoinen juttu olis, tosin en yhtäkään akselia kaventanut ! Ja olis varmaan yhtä laadukas kuin toi yllä oleva ;) Edited June 27, 2015 by sleepercooler Quote
Tanhis Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Tehdasakselin kavennus ei ole mikään amerikan temppu mutta aika sottainen operaation se kylläkin on. Itse tykkään ristiin keskeltä kavennetuista eli tyyliin yläputki oikealta poikki ja alaputki vasemmalta keskikohdasta katsoen. näin saa vielä säätöpalan keskelle akselia ja saa säilytettyä laakerit akselin päissä. Itse sorvautin hitsikohtaan sisäpuolelle holkin joka tukevoittaa hitsattua kohtaa ja helpottaa myös hitsausta. 1 Quote
AVe Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Ootteko jotain jigiä käyttänyt hitsatessa että on akseli varmasti suora työn valmistuessa? Quote
x-pj Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Ootteko jotain jigiä käyttänyt hitsatessa että on akseli varmasti suora työn valmistuessa? Minulla ollut kulmarauta kummassakin akseliputkessa puristimilla kiinni. Quote
Tanhis Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Kulmarautaa ja putkiklemmareita käytin itse akselia hitsatessa. Quote
sleepercooler Posted June 29, 2015 Author Posted June 29, 2015 (edited) Täytyy vissiin kaventaa ite toi akseli, mikä on max kavennus , ettei tarvitse koriin tehdä muutoksia / järkevä kavennus? Jousilehdet meneen samalla, mutta kallistuksenvakaaja, 2" kavennuksella saa valmiita, mutta jos kaventaa enemmän , joutuuko teettämään? Edited June 29, 2015 by sleepercooler Quote
x-pj Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Kannattaa mitata pajonko on iskaritornien ja korin välissä on tyhjää. Siitä se ottaa ensimmäisenä kiinni. Minä ole joskus vakaajasta ottanut pätkän pois keskeltä ja hitsannut sen jälkeen yhteen. Hyvin kesti käytössä. Quote
sleepercooler Posted June 29, 2015 Author Posted June 29, 2015 Kannattaa mitata pajonko on iskaritornien ja korin välissä on tyhjää. Siitä se ottaa ensimmäisenä kiinni. Minä ole joskus vakaajasta ottanut pätkän pois keskeltä ja hitsannut sen jälkeen yhteen. Hyvin kesti käytössä. Jeespox , mutta toi vakaajan katkaseminen hieman mietityttää, onnistuuko kavennus myös normi 12mm, pitääkö olla 19mm??? Quote
x-pj Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Vakio vakaaja oli se minkä katkasin. Jos päätyy kahden tuuman kavennukseen, varmaan fiksumppaa ostaa valmis vakkaja. Mulla oli siinä akselissa vähän isompi kavennus. Nykyään on täyspitkä akseli ja sellaset vanteet, jotka vähän kaventaa (ET45). Quote
AVe Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Tuota vakaajan kaventamista tuli itsekin mietittyä että kestääkö jos vetää pätkän välistä ja hitsaa takaisin kiinni. Jos 4" kaventaa niin joutuuko jo rajoittamaan pyörien kääntymistä ettei ota kiinni sisälokasuojaan? Quote
tolvana Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Tuota vakaajan kaventamista tuli itsekin mietittyä että kestääkö jos vetää pätkän välistä ja hitsaa takaisin kiinni. Jos 4" kaventaa niin joutuuko jo rajoittamaan pyörien kääntymistä ettei ota kiinni sisälokasuojaan? Täähän riippuu 100% sun vanteista. Quote
x-pj Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Vanteiden lisäksi vaikuttaa moni muukin asia. Yleensä suuria kavennuksia tarvitaan kompensoimaan levyjarrusarjojen ja vanteiden levittävää vaikutusta. Joten pyörä ei välttämättä tule niin paljon sisäänpäin. Jos vakio varustuksella kaventaa 4 tuumaa, niin varmasti joutuu rajoittamaan aika paljon. Renkaiden leveys ja korkeus myös vaikuttavat tilan tarpeeseen. Pallonivelkeulasia en ole niin tarkaan tutkinut. Siellä taitaa olla tilaa hiukan enemmän, mutta olkatappikeulaisessa jo 2 tuuman kavennus edellyttää iskaritolppien uudelleen muotoilemista tai korin muokkaamista. Itse olen aina mittaillut ja laskenut tarkasti kaikki vaikutukset ennenkuin lähden muutoksia tekemään. Silti tulee yllätyksiä. Quote
Pasi Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Oman etuakselin kavensin sen 4" projektiosiosta löytyy jotain kuvia siitä. Vakiovanteella ja 135/80 rengastuksella ei ainakaan ota kiinni. Quote
x-pj Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Oman etuakselin kavensin sen 4" projektiosiosta löytyy jotain kuvia siitä. Vakiovanteella ja 135/80 rengastuksella ei ainakaan ota kiinni. Sulla tais levyjarrusarja levittää raideleveyttä noin 2 tuumaa. Quote
Pasi Posted June 29, 2015 Posted June 29, 2015 Sulla tais levyjarrusarja levittää raideleveyttä noin 2 tuumaa. Totta, enpä hoksannut tuota :) Mutta pallonivel akselia pystyy kaventamaan just tuon 4" eikä sisälokasuojia tartte muokata, Toki iskaritorneja täytyy muotoilla, että mahtuu paikoilleen. Quote
Tanhis Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Ei tuo kavennus ole niin yksinkertainen että "joo kavenna 5" niin mahtuu" jos suorat iskaritornit niin ottavat aikaisemmin kiinni sisälokariin mutta niitäkin nähnyt että akselin päät syvällä sisälokarin sisällä mutta iskaritorni rakennettu sieltä muutaman taitoksen kanssa sisälokarin ulkopuolelle. Quote
sami55 Posted August 23, 2015 Posted August 23, 2015 Mites kavennus ilman iskaritorneja? Niitäkin on tarjolla. Ihan en täysin ymmärrä mitä tarkoittaa... Quote
metake Posted August 23, 2015 Posted August 23, 2015 Mites kavennus ilman iskaritorneja? Niitäkin on tarjolla. Ihan en täysin ymmärrä mitä tarkoittaa... Sen jälkeen sulla ei ole iskarin yläpäälle kiinnityspaikkoja. Quote
Kujis Posted August 23, 2015 Posted August 23, 2015 >Minä ole joskus vakaajasta ottanut pätkän pois keskeltä ja hitsannut sen jälkeen yhteen. Hyvin kesti käytössä. Onko vakaaja jousiterästä? Quote
Paavuli Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Itse en ryhtynyt urheilemaan vakaajan kanssa, joten Mummunpunaisessa on 2" kapeampi 19mm keltapassivoitu... Saanee myös 4" versioita. Quote
Kujis Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Järkevä päätös, en lähtisi hitsaamaan jousiterästä. Quote
Urbantoy Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 My cents, Mittaa kunnolla ennenkuin (ja mieti vanteet) mitään hommaat Laakereilla ehdottomasti Iskarit myös, eli unohda vaihtoehtoilman iskaritolppia Droppiolista on varmaan mielipiteitä mutta ne minä laitoin.. joustoa on edes jollakinlailla Quote
tmm Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 (edited) 2" kavennetun kanssa voi käyttää vakiolevyistä vakaajaa. Kiinnityspannat vähän tukivarsien sivuille. Ei vie niin maavaraakaan. Eikä jousiakaan tarvitse lyhentää. Uudet kiinnityskolot vaan 1" (tai muu sopiva mitta) sisäänpäin. Edited August 25, 2015 by tmm Quote
Guest Palloilia Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 2" kavennetun kanssa voi käyttää vakiolevyistä vakaajaa. Kiinnityspannat vähän tukivarsien sivuille. Ei vie niin maavaraakaan. Eikä jousiakaan tarvitse lyhentää. Uudet kiinnityskolot vaan 1" (tai muu sopiva mitta) sisäänpäin. Kiitos tästä tiedosta. Toivottavasti istuu hyvin tosiaan? Meinasin ruveta rälläköimään vakaajasta välistä tavaraa pois mut hyvä jos ei tarteekkaa. Onko kaikissa tukivarsissa ne tulpat päissä? näyttää omassa siltä etteivät lähe irti kun taas pallokeula pakussa tulivat helpostikki. Quote
Guest Palloilia Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Minkäs kokoisella terällä ja millä kulmalla olette poranneet uudet aukot jousilattoihin? Quote
Tanhis Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Minkäs kokoisella terällä ja millä kulmalla olette poranneet uudet aukot jousilattoihin? älä nyt lynkkaa mua jos olen väärässä mutta sanoisin että 10mm ja itse teroitin pään 90asteen kulmaan mutta jos nyt homman tekisin niin senkkausterällä tuon saa helpoiten aikaiseksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.