Paadre Posted May 16, 2016 Author Share Posted May 16, 2016 Taas vähän eteenpäin. Picasson välisäiliö sopii suoraan ton sylinterin niskaan, partnerin oma ei käy koska säiliö jäisi niin vinoon, että nestettä ei juuri mahtuisi säiliöön. Quote Link to comment
Paadre Posted May 17, 2016 Author Share Posted May 17, 2016 Kaveri kolvas duunissa ton adapterin tohon haarukkaan niin ei tarvi kun kiertää jarrutanko paikalleen. Jarrutangon kierre muuten M14x1,5. Quote Link to comment
Paadre Posted May 17, 2016 Author Share Posted May 17, 2016 Ehdin hetkeksi talliin ja nyt olis jarrut ilmaamista vaille. Jarruvalokatkaisin pitää vielä rakennella. Quote Link to comment
Paadre Posted May 20, 2016 Author Share Posted May 20, 2016 En tiedä pitäiskö itkee vai nauraa, teen siis molempia! Askartelin äsken jarruvalokatkaisijan paikalleen ja kävin kokeilemassa kuinka toimii, ja toimiihan se! Hitto miten kivan tuntuiset jarrut ja tehokkaat, kannatti sijoittaa osiin se 21€ mitä nyt tähän mennessä on kulunut. Tuossa hinnassa on jo tuo 6€:n jarruvalokatkaisija mukana. :P Jarruputkiakaan ei tarvinut kuin vähän väännellä uuteen uskoon niin nekin sopi. En sit tiiä millaset noi jarrut on kun alkuperäinen tehostin toimii oikein mut tää nyt oli tällänen työttömän edullinen ratkaisu. 1 Quote Link to comment
multanen Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Semmonen kannattaa vielä tutkia että missä sijaitsee Pösön tehostimen ilmanotto. Tehostinhan imaisee annoksen raitista ilmaa joka kerta kun jarrua poljetaan. Alkuperäisen palliksen ilma tulee letkua pitkin ja siinä on joku suodattimentapainen. Peugeotissa tehostimen ilma on otettu huomattavasti puhtaammasta paikasta (esim. ohjaamosta). Tulee pitkäikäisempi tehostin jos saat jonkun letkusysteemin rakennettua. Quote Link to comment
tobbe` Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Imuilman letkulle olen itsekkin miettinyt uutta paikkaa kun tuli poistettua se alkuperäinen joka meni pyöränkoteloon ja sieltä lokarin kaaren sisään. Jotenkin jos sen sais tuotua kabiiniin ja laittas vielä jonkun suodattimen siihen. Quote Link to comment
Paadre Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 Juu muuten, ottaa ilmansa ton jarrutangon juuresta. Siinä on aika paksulti vaahtomuovia suodattimena mut se ei kyllä varmaan pisaa, eli ainakin roiskesuoja on tehtävä. Pitää sitä tuumailla kunhan joutaa. Pösössä toi on konehuoneen puolella joten onhan se paljo paremmassa suojassa sielä. On muuten moottorissa riittävästi öljyä, en älynny, että toi sähkönen bensapumppu on liian tehokas Weebereille joten ylimääräinen bensa näyttää päätyneen koneeseen. Onneks ei ole päässyt jarrujen takia pidemmälle matkalle. Quote Link to comment
Paadre Posted May 30, 2016 Author Share Posted May 30, 2016 Suunnitelmat muuttuivat aavistuksen kun löytyi tuo westy. Tuon korihan on aivan valmis mutta penkit, kaapit ja katto on kunnossa eli siirrän ne tähän. Hiukan harmittaa kun ehdin tekeen takapenkinkin, no sellasta se välillä on. Pallolaajennus alkakoon. Quote Link to comment
Paadre Posted May 30, 2016 Author Share Posted May 30, 2016 Takapenkin ehdin pesemään eikä siitä oikein tuon parempaa saa. No, verhoilla noi kuitenkin täytyy, on toi niin järkky väri vaikka kuinka onkin alkuperäinen. Ainoa isompi vaneri mikä piti vaihtaa on ton takapenkin pohja, se oli saanu vettä mädästä takalokarista mutta faija tekas tänään uuden niin säästy omaa aikaa muuhun. Tiskialtaan sisällä on kans pari pientä vaneria mitkä on saanut kans märkää vuosien saatossa mut nekin on aika helppo uusia. Tarkotus olis lähtee tällä DWL:äääään jos vaan kaasarit tulee takas huollosta, vastuuntuntoinen myyjä joutuu niitä hiukan entraamaan jotteivat vuoda bensaa moottoriin, kiihdytyspumpun suuttimista. 2 Quote Link to comment
Paadre Posted May 31, 2016 Author Share Posted May 31, 2016 Hupisähköt olis taas paikallaan ainoa ero edelliseen on siinä, että nyt löytyy erotusrele piuhoista. Quote Link to comment
Paadre Posted June 2, 2016 Author Share Posted June 2, 2016 Alkais oleen valmis DWL:ään tämäkin. Meinas jäädä tällä lähtemättä kun kaasarit tuli kyllä takasin mutta vikakin oli edelleen sama kun lähtiessä korjaukseen. Onneksi Åke pelasti tilanteen ja toi ehjät webrut lainaan. Kiitos taas kerran tuhannesti! Quote Link to comment
Paadre Posted June 7, 2016 Author Share Posted June 7, 2016 DWL:n reissulla kilsoja tuli 1023km joten varsin asiallinen testilenkki. Muuten meni aikas kivasti mut Kausalassa katos jarrut. Onneksi vauhtia ei ollut juuri nimeksikään ja oltiin melkeen harrastajan tallilla. Pienellä vilungilla saatiin jarrut ajettavaan kuntoon. Quote Link to comment
Paadre Posted June 7, 2016 Author Share Posted June 7, 2016 Jarrujen katoamisen syy: Quote Link to comment
Paadre Posted June 7, 2016 Author Share Posted June 7, 2016 Westyn kaapin sovittelua ja lasikuitupulkan irroitus, hienoa jäkälää. Quote Link to comment
Paadre Posted June 14, 2016 Author Share Posted June 14, 2016 Talosähköjä turasin, pitää jättää huomiselle testaaminen jos sattuu vaikka pirtistä roput poksuun niin saa huomenna rauhassa uusia niitäkin. Ihan kivasti noi kaapit asettuu paikalleen. Kohta ei puutu kun katto. 5 Quote Link to comment
Paadre Posted June 16, 2016 Author Share Posted June 16, 2016 Tiukille vetää mut saattaa tääkin olla pyörillään huomenna. Ilmeisesti ilmaaminen onnistui, ainakin pedaali tuntu hyvältä. Eli ei muuta kun kamat kasaan ja kohti Someroa. Tuon uuden käytetyn satulan entraaminen meinaskin tulla ongelmaksi kun toinen mäntä ei suostunut tulemaan raittiiseen. Rasvaprässi oli kyllä korvaamaton härveli. Quote Link to comment
Paadre Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Tuossa hiljalleen uutta väritystä tuumailtu ja tässä olisi ehkä yksi varteenotettava sininen. Mahtaako olla originelli väri, osaako joku sanoa? Quote Link to comment
x-pj Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Mulla alkuperäinen väri: nebtune blue L50K. On ainakin aika lähellä tuota sävyä. Quote Link to comment
Paadre Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 Niin on, kun sen jättäisi mataksi niin ei kaukaa liippaisi. Quote Link to comment
Paadre Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 Onkohan tämä sininen muuten ollut se alkuperäinen L53H - Orient blue? Olisi emännän mielestä hyväksyttävissä eikä muakaan tässä tapauksessa haittais vaikka menis alkuperäisellä värityksellä. Quote Link to comment
x-pj Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Mielestäni orient blue on "sinisempi" Quote Link to comment
x-pj Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Tän pitäs omistajan mukaan olla orient blue. Valokuvat tosin usein vääristää värejä. Quote Link to comment
Paadre Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 No joo, onhan tuo ainakin kuvassa selkeästi sinisempi/tummempi. Pitänee Porissa tutkailla jos joku olis sattunut paikalle ko. värisellä kiesillä. Kiitos vastauksista! Quote Link to comment
tobbe` Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Vähä karkaa aiheesta, mut mites tälläin? ;) Quote Link to comment
Paadre Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Eipäs karkaa kun tää on keskustelupalsta! :) Ei tuokaan niin kamala ole. Täytyy ny enste vaihtaa toi katto ja sit tehä muutama koemaalaus, kiinnostaisi nähdä muutama matta vaihtoehtokin. Idea kuitenkin se, että autosta ei pyritä tekemään näyttelytason maalipinnalla olevaa yms. koska sitä pitää pystyä melko huolettomasti muksujenkin kans käyttämään. Harmittaa sit jäljet vähemmän. Quote Link to comment
tobbe` Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Löytys samalla värillä vähän huolettomampikin vaihtoehto :D 1 Quote Link to comment
Paadre Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Hah! :P Tuo on kyllä aika karu jo mut eipä tarvisi varoa maalipintaa. Quote Link to comment
Paadre Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Westystä tuli avo. Noi kuormalavat on vaan peittoa varten jottei vesi paina ja jne. 1 Quote Link to comment
Paadre Posted October 12, 2016 Author Share Posted October 12, 2016 Meinaa olla vähän hässäkkää mutta tulipahan katon uusi kangas. Quote Link to comment
Paadre Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 Eikös se ole hyvä aina talveksi purkaa kaapit yms. pois. No, maalauksen ja katonvaihdon takia noi tuolta pois raksin. Millähän muuten saisi tuosta vaate/kaasukaapista pahan hajun pois? Ihan niinku olis kissa kussu tms. tai ohan sekin vissiin mahollista kun toi westy seiso niin kauan. Pitääkö vaan maalata jollain "baarimaalilla" kun otsonointi ei auttanut. Otsonointikone oli vissiin jonku kolme tuntia kaikkiaan tuolla autossa. Quote Link to comment
Sekajuna Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Ite otsonoin käyttis pasuunaa 24h. Otsooni tuoksu sen jälkeen pari viikkoa ja sit rupes hajut helpottamaan. Suosittelisin pidempää otsonointia ja lisäks vielä sellanen kääntyilevä pöytätuuletin sinne sekottamaan. Quote Link to comment
Paadre Posted November 8, 2016 Author Share Posted November 8, 2016 Jahas, pitää ruinata kaverilta toi härveli lainaan jos ei ole sitä vielä palauttanut. Enpä vaan tiedä mihin ton kaapin laittas kun ehdin sen autosta purkamaan, no jos nostais sen takas sinne ja antais sille lisää otsoonia. Quote Link to comment
Paadre Posted November 15, 2016 Author Share Posted November 15, 2016 Kertokaas muuten fiksummat, millä ilveellä ootte tilkinneet ton öljytikun juuren? Taitaa vuotaa sieltäkin öljyä ja sotkee tehokkaasti pannuhuonetta. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Jos se sieltä vuotaa niin sitten koneessa on varmaan puutteellinen huohotus tai kampikammioon jostain muusta syystä kerääntyy liikaa painetta. Ei pitäisi tikun kohdalta muutoin vuotaa. En tiedä voisiko se tikun putki olla jotenkin löysällä lohkoon, silloin se ehkä voisi tihkua, mutta ei ole sellaista vielä vastaan tullut? edit: joo tosiaan nelkkukone, I'll get me coat. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Mites se nelostyypin koneessa se tikku olikaan? Quote Link to comment
Paadre Posted November 16, 2016 Author Share Posted November 16, 2016 Kyllä tuo huohottaan pääsee. Sambasta löysin jotain asiaan viittaavaa ja ilmeisesti en ole vaivan kans yksin. Se öljytikun putken kumisukka ei ilmeisesti toimi kunnolla uutenakaan, onko tähän jotain järkevää ratkaisua? Tipille samalla vastaten, siellä on ilmeisesti kaksi putkea jotka yhdistetään kuvan mukaisella letkulla. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 (edited) Kyllä tuo kumitötterö toimii ihan hyvin, jos vain kaikki muukin on kunnossa. Tuo kumitötterö tulee öljyntäyttöputken juuressa olevaan lähtöön ja yhdistää puhallinkopan läpi tulevan öljytikunputken öljyntäyttöputkeen. Edited November 16, 2016 by KimmoH Quote Link to comment
Paadre Posted November 16, 2016 Author Share Posted November 16, 2016 Tuaa, mitkä kaikki muut? Toi on sellasta arpomista muiden jäljiltä ton öljyvuodon etsiminen, ettei mitään rajaa. Kyse ei ole siitä miten edelliset Hermannit on tehny vaan mitä, ja onhan siitä Karin tekemästä moottoriremontista taas sen verran aikaakin jotta tuo voi vuotaa mistä vaan. Muutaman vuodon saanu tilkittyäkin. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Jos se kumi on kovettunut/rikki, niin vuotaa mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Tuolla kaikella muulla meinasin, että jos kone on OK niin ei sen kuulu puhkua öljyjä pihalle öljytikun kautta ;) Onko muuten takimmainen stefa OK eli se takaluukun puoleinen kampuran pikku stefa ? Valuttelee/heittelee öljyä mitä mielikuvituksellisimpiin paikkoihin sekin, jos falskaa. Quote Link to comment
Paadre Posted November 16, 2016 Author Share Posted November 16, 2016 Toi kampuran stefa pitää laittaa kans tarkastuslistalle, näyttäs olevan mahdollinen vaihtaa paikallaankin jos niikseen tulee. Juu ja emmää tiärä tuleeko se öljy tikulta mut näyttäs kovasti siltä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.