Jump to content

Seiskakolmonen pallis, Westfalia conversio


Paadre

Recommended Posts

En tiedä pitäiskö itkee vai nauraa, teen siis molempia! 

 

Askartelin äsken jarruvalokatkaisijan paikalleen ja kävin kokeilemassa kuinka toimii, ja toimiihan

se! Hitto miten kivan tuntuiset jarrut ja tehokkaat, kannatti sijoittaa osiin se 21€ mitä nyt tähän

mennessä on kulunut. Tuossa hinnassa on jo tuo 6€:n jarruvalokatkaisija mukana. :P

 

Jarruputkiakaan ei tarvinut kuin vähän väännellä uuteen uskoon niin nekin sopi. 

 

En sit tiiä millaset noi jarrut on kun alkuperäinen tehostin toimii oikein mut tää nyt oli tällänen

työttömän edullinen ratkaisu.

  • Like 1
Link to comment

Semmonen kannattaa vielä tutkia että missä sijaitsee Pösön tehostimen ilmanotto. Tehostinhan imaisee annoksen raitista ilmaa joka kerta kun jarrua poljetaan. Alkuperäisen palliksen ilma tulee letkua pitkin ja siinä on joku suodattimentapainen. Peugeotissa tehostimen ilma on otettu huomattavasti puhtaammasta paikasta (esim. ohjaamosta).

Tulee pitkäikäisempi tehostin jos saat jonkun letkusysteemin rakennettua.

Link to comment

Imuilman letkulle olen itsekkin miettinyt uutta paikkaa kun tuli poistettua se alkuperäinen joka meni pyöränkoteloon ja sieltä lokarin kaaren sisään.

 

Jotenkin jos sen sais tuotua kabiiniin ja laittas vielä jonkun suodattimen siihen.

Link to comment

Juu muuten, ottaa ilmansa ton jarrutangon juuresta. Siinä on aika paksulti vaahtomuovia suodattimena

mut se ei kyllä varmaan pisaa, eli ainakin roiskesuoja on tehtävä. Pitää sitä tuumailla kunhan joutaa.

 

Pösössä toi on konehuoneen puolella joten onhan se paljo paremmassa suojassa sielä.

 

On muuten moottorissa riittävästi öljyä, en älynny, että toi sähkönen bensapumppu on liian tehokas

Weebereille joten ylimääräinen bensa näyttää päätyneen koneeseen. Onneks ei ole päässyt jarrujen

takia pidemmälle matkalle. 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Suunnitelmat muuttuivat aavistuksen kun löytyi tuo westy. Tuon korihan on aivan valmis mutta penkit, kaapit ja katto on kunnossa eli siirrän ne tähän. Hiukan harmittaa kun ehdin tekeen takapenkinkin, no sellasta se välillä on.

 

Pallolaajennus alkakoon.

post-1416-0-09787700-1464638574_thumb.jpg

post-1416-0-28459900-1464638664_thumb.jpg

post-1416-0-03949800-1464638684_thumb.jpg

Link to comment

Takapenkin ehdin pesemään eikä siitä oikein tuon parempaa saa. No, verhoilla noi kuitenkin täytyy, on 

toi niin järkky väri vaikka kuinka onkin alkuperäinen. 

 

Ainoa isompi vaneri mikä piti vaihtaa on ton takapenkin pohja, se oli saanu vettä mädästä takalokarista

mutta faija tekas tänään uuden niin säästy omaa aikaa muuhun. 

 

Tiskialtaan sisällä on kans pari pientä vaneria mitkä on saanut kans märkää vuosien saatossa mut nekin on

aika helppo uusia.

 

Tarkotus olis lähtee tällä DWL:äääään jos vaan kaasarit tulee takas huollosta, vastuuntuntoinen myyjä joutuu niitä

hiukan entraamaan jotteivat vuoda bensaa moottoriin, kiihdytyspumpun suuttimista.

  • Like 2
Link to comment

Alkais oleen valmis DWL:ään tämäkin. Meinas jäädä tällä lähtemättä kun kaasarit tuli kyllä takasin mutta vikakin oli edelleen sama kun lähtiessä korjaukseen.

 

Onneksi Åke pelasti tilanteen ja toi ehjät webrut lainaan. Kiitos taas kerran tuhannesti!

post-1416-0-35503100-1464898236_thumb.jpg

Link to comment

DWL:n reissulla kilsoja tuli 1023km joten varsin asiallinen testilenkki. Muuten meni aikas kivasti mut Kausalassa katos jarrut. Onneksi vauhtia ei ollut juuri nimeksikään ja oltiin melkeen harrastajan tallilla. Pienellä vilungilla saatiin jarrut ajettavaan kuntoon.

post-1416-0-07222700-1465326086_thumb.jpg

Link to comment

Talosähköjä turasin, pitää jättää huomiselle testaaminen jos sattuu vaikka pirtistä roput poksuun niin saa huomenna rauhassa uusia niitäkin.

 

Ihan kivasti noi kaapit asettuu paikalleen. Kohta ei puutu kun katto.

post-1416-0-22862300-1465936927_thumb.jpg

post-1416-0-93308500-1465936946_thumb.jpg

post-1416-0-00291000-1465936966_thumb.jpg

  • Like 5
Link to comment

Tiukille vetää mut saattaa tääkin olla pyörillään huomenna. Ilmeisesti ilmaaminen onnistui, ainakin pedaali tuntu hyvältä. Eli ei muuta kun kamat kasaan ja kohti Someroa.

 

Tuon uuden käytetyn satulan entraaminen meinaskin tulla ongelmaksi kun toinen mäntä ei suostunut tulemaan raittiiseen. Rasvaprässi oli kyllä korvaamaton härveli.

Link to comment
  • 1 month later...

Eipäs karkaa kun tää on keskustelupalsta! :) 

 

Ei tuokaan niin kamala ole. Täytyy ny enste vaihtaa toi katto ja sit tehä muutama koemaalaus, kiinnostaisi

nähdä muutama matta vaihtoehtokin. Idea kuitenkin se, että autosta ei pyritä tekemään näyttelytason maalipinnalla

olevaa yms. koska sitä pitää pystyä melko huolettomasti muksujenkin kans käyttämään. Harmittaa sit jäljet vähemmän.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Eikös se ole hyvä aina talveksi purkaa kaapit yms. pois. No, maalauksen ja katonvaihdon takia

noi tuolta pois raksin. 

 

Millähän muuten saisi tuosta vaate/kaasukaapista pahan hajun pois? Ihan niinku olis kissa

kussu tms. tai ohan sekin vissiin mahollista kun toi westy seiso niin kauan. Pitääkö vaan maalata jollain

"baarimaalilla" kun otsonointi ei auttanut. Otsonointikone oli vissiin jonku kolme tuntia kaikkiaan 

tuolla autossa.

Link to comment

Jos se sieltä vuotaa niin sitten koneessa on varmaan puutteellinen huohotus tai kampikammioon jostain muusta syystä kerääntyy liikaa painetta. Ei pitäisi tikun kohdalta muutoin vuotaa. En tiedä voisiko se tikun putki olla jotenkin löysällä lohkoon, silloin se ehkä voisi tihkua, mutta ei ole sellaista vielä vastaan tullut?

 

edit: joo tosiaan nelkkukone, I'll get me coat.

Link to comment

Kyllä tuo huohottaan pääsee. Sambasta löysin jotain asiaan viittaavaa ja ilmeisesti

en ole vaivan kans yksin.

 

Se öljytikun putken kumisukka ei ilmeisesti toimi kunnolla uutenakaan, onko tähän jotain järkevää

ratkaisua? 

 

Tipille samalla vastaten, siellä on ilmeisesti kaksi putkea jotka yhdistetään kuvan mukaisella

letkulla.

 

41885a.jpg?refresh=

Link to comment

Kyllä tuo kumitötterö toimii ihan hyvin, jos vain kaikki muukin on kunnossa. Tuo kumitötterö tulee öljyntäyttöputken juuressa olevaan lähtöön ja yhdistää puhallinkopan läpi tulevan öljytikunputken öljyntäyttöputkeen. 

Edited by KimmoH
Link to comment

Tuaa, mitkä kaikki muut?

 

Toi on sellasta arpomista muiden jäljiltä ton öljyvuodon etsiminen, ettei mitään rajaa.

Kyse ei ole siitä miten edelliset Hermannit on tehny vaan mitä, ja onhan siitä

Karin tekemästä moottoriremontista taas sen verran aikaakin jotta tuo voi vuotaa mistä vaan.

 

Muutaman vuodon saanu tilkittyäkin.

Link to comment

Jos se kumi on kovettunut/rikki, niin vuotaa mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Tuolla kaikella muulla meinasin, että jos kone on OK niin ei sen kuulu puhkua öljyjä pihalle öljytikun kautta ;)

 

Onko muuten takimmainen stefa OK eli se takaluukun puoleinen kampuran pikku stefa ? Valuttelee/heittelee öljyä mitä mielikuvituksellisimpiin paikkoihin sekin, jos falskaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...