Guest Jussinbussi Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Vaihtoehtoja ei nyt hirveästi ole mutta pakosarjan vaihto kärmekseen oli ajatuksissa. Oliko tästä oikein penkitettyä todistetta / kokemuksia jollain vai jääkö vain vaihtamisen ilo? Vaikutuksia bensan kulutukseen? Tällä hetkellä 15l/100km. Vähän meinaa olla liikaa tuolle suorituskyvylle. - Jussi Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Kone paikallaan ei varmaan juuri muuta voi kuin nurkka kaasuttimet, putki ja mahdollisesti välitetyt keinut. Vakio koneessa/nokalla en tiedä vaikuttaako keinut mitään. Alat samaan rumbaan kuin juniksen kans: Strokeri konttiin, roplaat sitä hulluna joka päivä ja lopulta menetät hermot ja myyt koko paskan. :) ELI jos se toimii niin tankkaat kaikki mitä vie ja ajat menemään.. 1 Quote Link to comment
JaniM Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Ruisku, ilokaasu, Judson :) Siitä henkeä koneen sisään meneen vähän enemmän. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Kone paikallaan ei varmaan juuri muuta voi kuin nurkka kaasuttimet, putki ja mahdollisesti välitetyt keinut. Vakio koneessa/nokalla en tiedä vaikuttaako keinut mitään. Alat samaan rumbaan kuin juniksen kans: Strokeri konttiin, roplaat sitä hulluna joka päivä ja lopulta menetät hermot ja myyt koko paskan. :) ELI jos se toimii niin tankkaat kaikki mitä vie ja ajat menemään.. Juuri näin. Ei kyllä kaipuuta noihin säätöihin. Pelkkää putkiston vaihtoa lähinnä suunnittelin josko toimis sillä paremmin. Quote Link to comment
metake Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Vakio 1600 kone terästettynä pikkukäärmeksellä ja kahdella 1-kurkkuisella brosolilla antoi tuloksena liitteenä olevan kuvan mukaisen teho- ja vääntökäyrän. Etenkin tuon vääntökäyrän ansiosta oli erittäin miellyttävä kone ajaa. Se kulutus kyllä johtuu varmastikin suurimmaksi osaksi siitä että sulla on niin järjettömän tiheät perävälitys... Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 (edited) Meille ilmajäähytallissa on junis alennusvaihteilla ja pallispaku 1600 koneilla ja keskikaasareilla. Toisessa solex 34 ja toisessa solex 32 (teollisuuskoneesta). Noiden molempien kulutus on siinä kympin pintaan n. 10-12 l/100km välillä. Pallispakussa, siis Toukkabussissa on yleensä vielä melkoisesti kuormaa mukana eikä kulutus nouse tuota suuremmaksi. Uskoisin, että kulutuksesta saa muutaman litran pois säätötoimillakin. Edited April 27, 2016 by MESIKÄMMEN Quote Link to comment
KimmoH Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Mulla näytti menevän nyt uudella moottorilla ja paremmalla säätökokemuksella bussi 2 litraisella koneella ~13L/100km kaupungissa ja matka-ajossa se viime vuotisellakin koneella meni täydellä lastilla 9L/100km tiuhalla askilla. Matka-ajoa en vielä ole päässyt harvemmalla askilla kellottamaan, kun vauhtipyörän stefa otti ja petti :( Säätämistä suosittelen itsekkin... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Niin erikoiselta tuntuu kulutus mutta mitäs tuosta nyt säätää, kaiken pitäisi olla kunnossa. Täytynee tehdä pieni tarkistus. Juniksista 1600 koneella on kyllä kokemusta ja ne on mennyt aina 9:n pintaan matka ajossa. Tämä on kyllä ihme kummajainen, ihmekkös se toimii niin hyvin.. :) Quote Link to comment
-tipi- Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Ykskin tulppa pimeenä ni kyl keitto maistuu. Nimim. 40l/250km Notsilla. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) Mikäs jakaja sulla on siinä koneessa tällähetkellä? Jakaja kun tekee oiken pirusti koneen luonteeseen. Esim itse ajelin t34 ghialla kiinalaisella alipaine 034 jakajalla pari kesää ja kivasti se kulki omaan mieleen. Sitten vaihdoin jakajan koneeseen alunperin kuuluneeseen ja ei olisi uskonut kuinkapaljon koneen luonne muuttui mukavavammaksi ajaa. Tehoa löytyi siis samanlaisesti mutta paljon laajemmalla kierrosalueella tai no ainakin persdynossa. Ja omat suositukset menisi kanssa nurkkakaasareihin ja kärmekseen ja tähän päälle vielä sitten erilaiseten jakajien testaus oman mieltymyksen löytämiseksi. Edited April 28, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
NO H2O Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 (edited) Jakajaa veikkaisin itsekin... Käytin viime kesänä puimurin jakajaa kiinni koneessa, sen siis pitäisi olla ennakoiltaan vastaava kuin 010, niin huomasin että kupla muuttui janoisemmaksi. Tosin tuolloin tuli pohjavääntö enemmän mutta kierroksilla puutui... Eikös hyvä valinta olisi 123-tune jakajaksi... siitähän voinee valita mieleisensä ennakon ja plussana pääsee käpistelemään läppärin kanssa niin kuin ruutta miehillä on tapana ;-) Katu uskottavuus paranee tapahtumissa joo... Edited April 28, 2016 by NO H2O Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Kouvostoliiton suunnalla saatu hyviä wääntö tuloksian 1,4 vippasilla, pikku nurkilla ja peltipakosella konetta avaamatta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.