Jump to content

Käynti ongelma kuplassa


Guest py_ry

Recommended Posts

Posted

Tere.

Uusi moottori 90.5x69 englen w-110, nurkkabrosolit 40-44eis, kannet vakio venoilla siistityillä kanavilla, venttiilit säädetty, käärmeenpesä hideout vaimentajalla, uusi 009 jakaja kärjillä. Tulpan johdot uudet, tulpat ngk b5hs.

Ilmeni käyntihäikkää kuplassa tyhjäkäynnillä ei käy kaikilla, lampulla näyttää että kipinä tulee joka tulpalle. Ennakko säädetty 10 asteeseen. Suuttimet kaasuttimissa 60 tyhjät ja 140 pääsuuttimet.

Tyhjäkäynnillä ei lämpiä nelosen putki, yli 3000 kierroksilla tulee mukaan ja putoaa taas pois kun laskee tyhjäkäynnille.. Mistä alkaa vikaa hakea? Kiirekkin olis..

Posted

Jos tulppa on pimeänä niin ei pitäisi lampunkaan välkkyä ellei sitten lyö tulpanjohdosta maihin. Ja samaa mieltä noista tulpista.

Posted

Eipä ole nuita boschin 4-kärki tulppia tullut vielä kokeiltua mutta nyt on laitettu tilaukseen. Puristukset mittailen sitten kun osat saapuu, kun Täytyy purkaa kaasarit irti kun ei oo huoltoluukkuja, vielä.

Posted

Kai tiedät ettei kuplan pytyt saa tasaista seosta ellei kaikille pytyille ole omaa suutinta/läppää.

Nurkkatuplilla saa nuo pyttykohtaiset lämmöt samoiksi.

Posted

Hihnapyörän asteikon mukaan ennakko säädetty, lampulla tarkistettu.

 

Tämä tyhjäkäyntipiirin tukos tuli myös itsellä mieleen, kaasarit purkuun ja putsaukseen.

 

Nurkkatuplat varmaan hyvät mutta mennään näillä.

Posted

Kaasuttimien iästä ei mitään tietoa, käytettynä ostin, nämä olleet parina aiemminkin.

Posted

En tiedä onko kaikki brosolit (uudet ja vanhat) samanlaisia mutta jos läppärungon ja kaasarin rungon välissä on "muovilaippa" ja tuon muovilaipan molemmin puolin on pahvitiivisteet, niin kantsii varmistaa että niihin pahvitiivisteisiin on puhkottu nuo tyhjäkäyntipiirin pienet reijät niin kuin rungoissakin.

 

Iteltä puuttui yhdestä alkup. tiivisteestä yksi parin millin reikä ja käyntivaiva oli juurikin tuollainen.

 

Pitkään sain etsiä/tutkia ennen kuin hokasin.

Posted

Tosiaan vaihdoin hetki sitten tiivistesarjan kaasareihin ja eipä tullut niin tarkoin verrattua uutta ja vanhaa tiivistettä. Huomenna otan kaasarit käsittelyyn.

 

Puristukset mittasin ja kaikissa sama 9:1 juuri se mikä piti tullakkin. Boschin 4-kärki tulpat nyt paikoillaan.

Posted

Kaasuttimet putsattu, tiivisteissä oli kaikki reijät mitä kuuluukin.

Nyt konetta käytetty ja käy kaikilla.

 

Koeajolla huomasin että kun pintakaasulla ajaa niin toimii, mutta täyskiihdytyksessä empii hetken ja sitten lähtee, juurikin

3000 kierroksen kohdilla, täytyykö lisätä ennakkoa tyhjäkäynnillä vai onko suutinjumppaa tiedossa? Kiihdytyspumpuista ruikkaa kyllä ainatta.

Posted (edited)

Kiihdytyspumppua voi myös säättää. Vaikka ruikkii, niin voi ruikkia liian vähän. 009-jakajalla tarvitsee aika paljon lisähuikkaa.

Edited by x-pj
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...