Guest py_ry Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Tere. Uusi moottori 90.5x69 englen w-110, nurkkabrosolit 40-44eis, kannet vakio venoilla siistityillä kanavilla, venttiilit säädetty, käärmeenpesä hideout vaimentajalla, uusi 009 jakaja kärjillä. Tulpan johdot uudet, tulpat ngk b5hs. Ilmeni käyntihäikkää kuplassa tyhjäkäynnillä ei käy kaikilla, lampulla näyttää että kipinä tulee joka tulpalle. Ennakko säädetty 10 asteeseen. Suuttimet kaasuttimissa 60 tyhjät ja 140 pääsuuttimet. Tyhjäkäynnillä ei lämpiä nelosen putki, yli 3000 kierroksilla tulee mukaan ja putoaa taas pois kun laskee tyhjäkäynnille.. Mistä alkaa vikaa hakea? Kiirekkin olis.. Quote Link to comment
peruskallio Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Puristukset kannattaisi varmaan alkuun mitata. Quote Link to comment
Anpu Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 (edited) Heitä niillä ngk:lla kuikkaa. Toisin sanoen minkä näköiset ne tulpat? Edited October 16, 2016 by Anpu Quote Link to comment
metake Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Heitä niillä ngk:lla kuikkaa. Toisin sanoen minkä näköiset ne tulpat? Just näin. Bosch WR78G:t tilalle. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 16, 2016 Share Posted October 16, 2016 Jos tulppa on pimeänä niin ei pitäisi lampunkaan välkkyä ellei sitten lyö tulpanjohdosta maihin. Ja samaa mieltä noista tulpista. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 Eipä ole nuita boschin 4-kärki tulppia tullut vielä kokeiltua mutta nyt on laitettu tilaukseen. Puristukset mittailen sitten kun osat saapuu, kun Täytyy purkaa kaasarit irti kun ei oo huoltoluukkuja, vielä. Quote Link to comment
Maasturi Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 Ennakko säädetty 10 asteeseen ! Miten on säädetty? 1 Quote Link to comment
Meto Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Tyhjäkäyntipiiri/suutin tukossa ? Quote Link to comment
tolvana Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Kai tiedät ettei kuplan pytyt saa tasaista seosta ellei kaikille pytyille ole omaa suutinta/läppää. Nurkkatuplilla saa nuo pyttykohtaiset lämmöt samoiksi. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Hihnapyörän asteikon mukaan ennakko säädetty, lampulla tarkistettu. Tämä tyhjäkäyntipiirin tukos tuli myös itsellä mieleen, kaasarit purkuun ja putsaukseen. Nurkkatuplat varmaan hyvät mutta mennään näillä. Quote Link to comment
Tutkija Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Minkä ikäiset brosollit? Muutamia ollut joissa tyhjäkäyntisuuttimen kanavan poraus jäänyt läpiporaamatta. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Kaasuttimien iästä ei mitään tietoa, käytettynä ostin, nämä olleet parina aiemminkin. Quote Link to comment
Tutkija Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 No sit melko varmasti tyhjäkäyntipiiri jostakin tukossa lähes kokonaan... Quote Link to comment
janskuk Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 En tiedä onko kaikki brosolit (uudet ja vanhat) samanlaisia mutta jos läppärungon ja kaasarin rungon välissä on "muovilaippa" ja tuon muovilaipan molemmin puolin on pahvitiivisteet, niin kantsii varmistaa että niihin pahvitiivisteisiin on puhkottu nuo tyhjäkäyntipiirin pienet reijät niin kuin rungoissakin. Iteltä puuttui yhdestä alkup. tiivisteestä yksi parin millin reikä ja käyntivaiva oli juurikin tuollainen. Pitkään sain etsiä/tutkia ennen kuin hokasin. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 Tosiaan vaihdoin hetki sitten tiivistesarjan kaasareihin ja eipä tullut niin tarkoin verrattua uutta ja vanhaa tiivistettä. Huomenna otan kaasarit käsittelyyn. Puristukset mittasin ja kaikissa sama 9:1 juuri se mikä piti tullakkin. Boschin 4-kärki tulpat nyt paikoillaan. Quote Link to comment
Maasturi Posted October 19, 2016 Share Posted October 19, 2016 Brosol kaasuttimien varaosia löytyy Keiteleen Koneesta, esim. tiivistesarja edullisesti. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 Kaasuttimet putsattu, tiivisteissä oli kaikki reijät mitä kuuluukin. Nyt konetta käytetty ja käy kaikilla. Koeajolla huomasin että kun pintakaasulla ajaa niin toimii, mutta täyskiihdytyksessä empii hetken ja sitten lähtee, juurikin 3000 kierroksen kohdilla, täytyykö lisätä ennakkoa tyhjäkäynnillä vai onko suutinjumppaa tiedossa? Kiihdytyspumpuista ruikkaa kyllä ainatta. Quote Link to comment
x-pj Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 (edited) Kiihdytyspumppua voi myös säättää. Vaikka ruikkii, niin voi ruikkia liian vähän. 009-jakajalla tarvitsee aika paljon lisähuikkaa. Edited October 20, 2016 by x-pj 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.