Guest kkim Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Eli kupla ei lataa ollenkaan. Laturi on ehjä, säädin on uusi ja piuhatkin oikein mutta ei vain lataa. Quote
Mazzem Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Ootkos kokeillu polarisoida laturin? Oli nimittäin just itellä ongelmia latauksen kans ja polarisoimalla alkoi pelittään. http://www.netlink.net/mp/volks/htm/gen.htm Quote
Kemin Karavaanari Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Onko tasa vai vaihtovirtanen. Oletko mitannut yleismittarilla paljonko tulee laturin navoilta ja paljonko säätimen jälkeen akun navoille? Quote
Guest kkim Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Yritin polarisoida nut en löytäny mitää hyvää ohjetta niin en tiiä teinkö oikein. Laturin navoista ei tule yhtään jännitettä. Quote
Guest kkim Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Englantiki niin heikko et tuosta ohjeesta tajua juuri mitään. Quote
Anpu Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 (edited) Ja latausvalon watit? Ei ois ensimmäinen kerta että uusi säädin on rikki. Kuvista selviää polarisointi, hihna irti ja http://www.nls.net/mp/volks/htm/gen.htm jos pyörii niin onnistui edit: Mazzem olikin jo linkannu (lissää punkkuu ;) ) Edited May 12, 2017 by Anpu Quote
Guest kkim Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Valoa en oo edes kytkenyt. Eikai se vpi vaikuttaa siihen että laturi ei työnnä yhtään virtaa?? Quote
Guest kkim Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Kaks uutta säädintä itsellä ja kumpaakin kokeiltu Quote
Anpu Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 (edited) No kyllä, tarvitsee kuorman et herää, säädin ei muuten kytke. Edited May 12, 2017 by Anpu Quote
Guest kkim Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Täytyy lähteä virittämään lamppu paikoilleen. Quote
Mazzem Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Ei siinä tosiaan tarvi ku ottaa remmi pois, laturin piuhat irti, DF hyppy johdolla maihin ja D+ napaan akulta jännite. Pyöritin n. 5 sekunttia ja alko lataan. Quote
Kemin Karavaanari Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Pitää olla toimiva latauksen merkkivalo että rokkaa. Näinhän se Anpu pikkupäissään toteskin :) 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Onko vika tullut ajon aikana, seisotuksen aikana vai jonkun tietyn remontin jälkeen? Jos remontin jälkeen niin mitä muutettu? Uudetkin osat voi hyvin olla rikki. Quote
Guest kkim Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Kupla saatu vasta melkein valmiiksi ja ongelmana on ollut kokoajan ettei lataa. Johdotukset on tarkistettu monet kerrat ja kahta eri laturiakin kokeiltu. Quote
multanen Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Ilmeisesti latauksen merkkivalo palaa koko ajan eli ei sammu kun moottori käynnistetään? Jos omistat volttimittarin niin mittaa akun jännite moottorin ollessa sammuksissa ja sitten käynnissä (latausjännite mitataan yleensäkin siis akun navoista). Quote
Anpu Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Jos purettavaa mallia lautausäädin, käytä kärkiä manuaalisesti joita sitten voit hieman taivutella. Poltin sit pitää olla vähintään 2w Quote
P_Valtonen Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 (edited) Vanhasta topikista lainattu *** start *** Tässä ihan simppelit vinkit tökkivään tasasähkö laturiin ja releeseen.- Releessä on 2 käämiä- Se käämi missä on vain 1 kärkinen kontakti (edit etuimmainen), kytkee laturin muuhun auton sähköverkkoon vasta kun laturi antaa tarpeeksi jännitettä (ilman tätä releen kärkeä vuotas akun tyhjäksi laturin kautta hyvinkin äkkiä)- Tone käämi taas säätää laturin jännitteen (edit taaempi)Teeppäs näin- Kone käyntiin ja volttimittari akun yli- Kietase pari tonnia kierroksia ja paina tää 1kärkine releen kärki kiinni (laturi pakolla kiinni loppu sähköverkkoon). Lataus valon pitäs sammua heti. Pidä tää rele pohjassa- Sitten nosta tää 2 kärkisen lipareesta kontakti kiinniNyt sullon tilanne että laturi on pakolla kiinni muussa sähkössä & rele pakko ohjaa max mangnetoinnin laturiin = saat MAX jänniteen laturista ulos.- Mitä näyttää mittari? Tuota enempää et saa ikuna pihalle jännitettä. Jos ei piisaa -> ala vaihtaa terveempää osaa sähköpuoleenItte olen useasti "herätettyä" lataus systeemin tolla mainitulla tavalla. Mitä on tapahtunu oikeesti laitteissa, en tiedä (joku mangnetoinnin purku etc..?...).Pitkään älä pakko-ohjaa laturia, alkaa kuumenee vallan pirusti. On kokeiltu sekin että laturista saatu savut ulos :) *** stop *** Edited May 17, 2017 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Jos purettavaa mallia lautausäädin, käytä kärkiä manuaalisesti joita sitten voit hieman taivutella. Itte uskon että taivuttelulla voi saavuttaa laitteen menon vain joko perseelleen tai ihan perseelleen. Tai no jos se on jo valmiiksi rikki, niin ei kait tuosta lisä-särkemisestä haittaakaan ole =) Quote
Guest kkim Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Kerkesin jo aijemmin kokeilla tuota kärjen yhteen painamista ja koko helvetin palikasta nous savu:D huomen tulee uus bochin säädin Quote
P_Valtonen Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Säätimen kärki ei tee muuta kuin kytkee em kontaktin. Jos säätimestä tuli savut, on jossakin regun ulkopuolella paha oikosulku. Jos vaihdat säätimen ja teet saman releen painamisen, niin poltat senkin regun. Etti vika, se siellä on. Missä, en tiedä. Quote
MicaL Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Pitää olla toimiva latauksen merkkivalo että rokkaa. Näinhän se Anpu pikkupäissään toteskin :) Oho, mulla on pyörässä kuplan tasavirtalaturi ja orggis lataussäädin mutta ei oo koskaan ollut merkkivaloa kytkettynä, silti lataa ihan hyvin... (eikä myöskään öljynpainevaloa, mutta toivottavasti silti vähän öljynpaineita :D ) Quote
Guest kkim Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 https://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_6869.jpg Nyt on laturi yms kytketty tuollatavalla. Onko oikein vai kyrvähtääkö uusikin säädin jos lyön vehkeet käyntii? Quote
P_Valtonen Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 (edited) Oikea tapa Jos on vika päällä (esim johdotuksissa tai laturissa sisäisesti), niin regu palanee uudestaan. Yksi mahdollisuus toki että oikari oli regussa ittessään. Siinä tapauksessa vaihto korjaa tilanteen... Edited May 18, 2017 by P_Valtonen Quote
Guest kkim Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Ei tussahtanu. Onks muillaki tuo tasavirtalaruri 14v?? Quote
P_Valtonen Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 Kaikki 12V DC laturit on leimattu 14V merkeillä Quote
nyki Posted May 12, 2022 Posted May 12, 2022 On 5/12/2017 at 8:55 PM, Mazzem said: Ei siinä tosiaan tarvi ku ottaa remmi pois, laturin piuhat irti, DF hyppy johdolla maihin ja D+ napaan akulta jännite. Pyöritin n. 5 sekunttia ja alko lataan Tein tämän ja hienosti pyöri laturi, mutta ei vaan ala lataa. Tuon jälkeen volttimittaus ohjeen mukaisesti. D+ navalta jännitemittarilla mitattaessa työntää vain n. yhden voltin. Onko laturi siis viallinen? Laturi ollut pitkään irrallaan enkä tiedä toimintahistoriaa. Quote
Virtanen Posted May 13, 2022 Posted May 13, 2022 Olen törmännyt tasavirtasiin, jotka pyörii hienosti moottorina muttei lataa. On ankkuri ollut jotenkin viallinen, sen vaihtamalla alkaneet toimia. Quote
nyki Posted May 13, 2022 Posted May 13, 2022 Mystistä, kokeilin tänään uudelleen jännitemittausta niin pikku hiljaa alkoi laturi työntämään jännitettä ja heräsi henkiin kun malttoi pitää kierroksia yllä. Quote
Matti-Pekka Posted May 13, 2022 Posted May 13, 2022 (edited) Jos ankkurissa on jossain käämivyyhdissä katkos/vuoto niin sitä ei normaali kontaktimittauksessa havaitse vaan vaatii ns. "murisijan" jolla testataan ankkurin läpilyönti.Tuollainen ankkurivika antaa juuri heikon juuri mitattavan latauksen, ja saattaa hieman avustettaessa jopa antaa tuntuman että laturi toimisi heikosti moottorina. Edited May 13, 2022 by Matti-Pekka Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.