Jump to content

Kuplan latausongelmia


Guest kkim

Recommended Posts

Guest kkim
Posted

Eli kupla ei lataa ollenkaan. Laturi on ehjä, säädin on uusi ja piuhatkin oikein mutta ei vain lataa.

Guest kkim
Posted

Yritin polarisoida nut en löytäny mitää hyvää ohjetta niin en tiiä teinkö oikein. Laturin navoista ei tule yhtään jännitettä.

Guest kkim
Posted

Englantiki niin heikko et tuosta ohjeesta tajua juuri mitään.

Guest kkim
Posted

Valoa en oo edes kytkenyt. Eikai se vpi vaikuttaa siihen että laturi ei työnnä yhtään virtaa??

Guest kkim
Posted

Kaks uutta säädintä itsellä ja kumpaakin kokeiltu

Guest kkim
Posted

Täytyy lähteä virittämään lamppu paikoilleen.

Posted

Ei siinä tosiaan tarvi ku ottaa remmi pois, laturin piuhat irti, DF hyppy johdolla maihin ja D+ napaan akulta jännite. Pyöritin n. 5 sekunttia ja alko lataan.

Guest kkim
Posted

Kupla saatu vasta melkein valmiiksi ja ongelmana on ollut kokoajan ettei lataa. Johdotukset on tarkistettu monet kerrat ja kahta eri laturiakin kokeiltu.

Posted

Ilmeisesti latauksen merkkivalo palaa koko ajan eli ei sammu kun moottori käynnistetään?

 

Jos omistat volttimittarin niin mittaa akun jännite moottorin ollessa sammuksissa ja sitten käynnissä (latausjännite mitataan yleensäkin siis akun navoista).

Posted

Jos purettavaa mallia lautausäädin, käytä kärkiä manuaalisesti joita sitten voit hieman taivutella. Poltin sit pitää olla vähintään 2w

Posted (edited)

Vanhasta topikista lainattu

 

*** start ***

 

 

Tässä ihan simppelit vinkit tökkivään tasasähkö laturiin ja releeseen.

- Releessä on 2 käämiä
- Se käämi missä on vain 1 kärkinen kontakti (edit etuimmainen), kytkee laturin muuhun auton sähköverkkoon vasta kun laturi antaa tarpeeksi jännitettä (ilman tätä releen kärkeä vuotas akun tyhjäksi laturin kautta hyvinkin äkkiä)
- Tone käämi taas säätää laturin jännitteen (edit taaempi)

Teeppäs näin
- Kone käyntiin ja volttimittari akun yli
- Kietase pari tonnia kierroksia ja paina tää 1kärkine releen kärki kiinni (laturi pakolla kiinni loppu sähköverkkoon). Lataus valon pitäs sammua heti. Pidä tää rele pohjassa
- Sitten nosta tää 2 kärkisen lipareesta kontakti kiinni
Nyt sullon tilanne että laturi on pakolla kiinni muussa sähkössä & rele pakko ohjaa max mangnetoinnin laturiin = saat MAX jänniteen laturista ulos.
- Mitä näyttää mittari? Tuota enempää et saa ikuna pihalle jännitettä. Jos ei piisaa -> ala vaihtaa terveempää osaa sähköpuoleen

Itte olen useasti "herätettyä" lataus systeemin tolla mainitulla tavalla. Mitä on tapahtunu oikeesti laitteissa, en tiedä (joku mangnetoinnin purku etc..?...).

Pitkään älä pakko-ohjaa laturia, alkaa kuumenee vallan pirusti. On kokeiltu sekin että laturista saatu savut ulos :)

 

*** stop ***

Edited by P_Valtonen
Posted

Jos purettavaa mallia lautausäädin, käytä kärkiä manuaalisesti joita sitten voit hieman taivutella.

Itte uskon että taivuttelulla voi saavuttaa laitteen menon vain joko perseelleen tai ihan perseelleen.

Tai no jos se on jo valmiiksi rikki, niin ei kait tuosta lisä-särkemisestä haittaakaan ole =)

Guest kkim
Posted

Kerkesin jo aijemmin kokeilla tuota kärjen yhteen painamista ja koko helvetin palikasta nous savu:D huomen tulee uus bochin säädin

Posted

Säätimen kärki ei tee muuta kuin kytkee em kontaktin.

Jos säätimestä tuli savut, on jossakin regun ulkopuolella paha oikosulku.

 

Jos vaihdat säätimen ja teet saman releen painamisen, niin poltat senkin regun.

Etti vika, se siellä on. Missä, en tiedä.

Posted

Pitää olla toimiva latauksen merkkivalo että rokkaa. Näinhän se Anpu pikkupäissään toteskin :)

 

Oho, mulla on pyörässä kuplan tasavirtalaturi ja orggis lataussäädin mutta ei oo koskaan ollut merkkivaloa kytkettynä, silti  lataa ihan hyvin...

(eikä myöskään öljynpainevaloa, mutta toivottavasti silti vähän öljynpaineita :D )

Posted (edited)

Oikea tapa

 

Jos on vika päällä (esim johdotuksissa tai laturissa sisäisesti), niin regu palanee uudestaan.

Yksi mahdollisuus toki että oikari oli regussa ittessään. Siinä tapauksessa vaihto korjaa tilanteen...

Edited by P_Valtonen
Guest kkim
Posted

Ei tussahtanu. Onks muillaki tuo tasavirtalaruri 14v??

  • 4 years later...
Posted
On 5/12/2017 at 8:55 PM, Mazzem said:

Ei siinä tosiaan tarvi ku ottaa remmi pois, laturin piuhat irti, DF hyppy johdolla maihin ja D+ napaan akulta jännite. Pyöritin n. 5 sekunttia ja alko lataan

Tein tämän ja hienosti pyöri laturi, mutta ei vaan ala lataa. Tuon jälkeen volttimittaus ohjeen mukaisesti. D+ navalta jännitemittarilla mitattaessa työntää vain n. yhden voltin. Onko laturi siis viallinen? Laturi ollut pitkään irrallaan enkä tiedä toimintahistoriaa. 

Posted

Olen törmännyt tasavirtasiin, jotka pyörii hienosti moottorina muttei lataa. On ankkuri ollut jotenkin viallinen, sen vaihtamalla alkaneet toimia.

Posted

Mystistä, kokeilin tänään uudelleen jännitemittausta niin pikku hiljaa alkoi laturi työntämään jännitettä ja heräsi henkiin kun malttoi pitää kierroksia yllä.

Posted (edited)

Jos ankkurissa on jossain käämivyyhdissä katkos/vuoto niin sitä ei normaali kontaktimittauksessa havaitse vaan vaatii ns. "murisijan" jolla testataan ankkurin läpilyönti.Tuollainen ankkurivika antaa juuri heikon juuri mitattavan latauksen, ja saattaa hieman avustettaessa jopa antaa tuntuman että laturi toimisi heikosti moottorina.

Edited by Matti-Pekka

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...