rausku Posted March 15, 2018 Author Share Posted March 15, 2018 On 14.3.2018 at 8:52 AM, Tanhis said: Joissain solex malleissa tuon kohon akselin päälle tulee sellainen messinkinen jousi joka pitää kohon oikeassa asennossa. Jos se puuttuu niin voi tulla juurikin tuollaisia mystisiä ongelmia että tulvii ja sitten ei tulvi. Tietty voihan se uusikin neulaventtiili olla paska jos sen vaihdoit. Eipähän semmosta ollut. Saiskohan tämän osan tilattua jostakin? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Mulla on sellainen muistikuva että, se kohon akselin tukilipare tulee niihin joissa on suorakaidekoho, mutta jos on sellainen pyöreä koho niin niihin ei tule liparetta.. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 3 hours ago, rausku said: Eipähän semmosta ollut. Saiskohan tämän osan tilattua jostakin? Niinkuin Tuolla kirjoitinkin kaikissa ei sitä ole. Lähinnä tarkista että se kohon akseli tulee siihen koloonsa niin ettei ole paria - kolmea milliä tilaa missä se heiluu. Jos se kannen ja pesänsä välii tulee suht tiftisti niin silloin ei sinne sitä jousta kuuluisikaan. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Jos messinkijousi puuttuu akselin päältä ja siihen passaisi PDSIT34 Solexin jousi, niin mulla saattas miljoonalaatikosta löytyä sellaisia. Saa ikilainaan, jos menee kaasarit vaihtoon, niin tuot jousen sit takaisin ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 olihan siellä yksi, tällainen Quote Link to comment
x-pj Posted March 15, 2018 Share Posted March 15, 2018 Tuon kuvan mukaan olis pyöreä koho ja ilman messinki-liparetta. Neulaventtiilin tiivisten 1mm paksu. Quote Link to comment
rausku Posted March 15, 2018 Author Share Posted March 15, 2018 2 hours ago, x-pj said: Tuon kuvan mukaan olis pyöreä koho ja ilman messinki-liparetta. Neulaventtiilin tiivisten 1mm paksu. Pyöreä koho siellä oli. En kyllä kirveelläkään muista jäikö sinne tilaakaan jouselle. Kun nyt lumet sulaa ja pääsee kokeilemaan mitenkä kaasutin toimii ajossa. "Kylmä" käynnistys parani huomattavasti, eli ei enään 15 sekunnin starttia ;) Quote Link to comment
rausku Posted March 16, 2018 Author Share Posted March 16, 2018 22 hours ago, KimmoH said: olihan siellä yksi, tällainen Kiitos kimmo. Miten päin tuo pitäisi tulla siihen? Katsotaan jos tuo nyt toimisi jotenkuten ilman jousta. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 (edited) Siinä on sen kohon akselin päällä ihan sitä varten tilaa eli uppoaa samaan väliin kuin kohon akseli, akselin päälle. Jos akseli jää ihan ylös kuten nuissa räjäytyskuvissa edellä, niin sitten sinne ei tällainen tai mikään muukaan kuulua. Edited March 16, 2018 by KimmoH Quote Link to comment
x-pj Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 39 minutes ago, rausku said: Miten päin tuo pitäisi tulla siihen? Helposti sen asentaessa huomaa. Jos laittaa väärinpäin koho ei pääse liikkumaan vapaasti. Suora pitkä sivu tulee ylöspäin eli koukupäät painaa kohon akselia sen päistä, keskelle jää tilaa liikkua. Quote Link to comment
Lasse Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 On 12.3.2018 at 7:19 PM, metake said: Mistäköhän tällainen käsitys on syntynyt, että rivikoneissa käytettäisiin kahta saman kätistä kaasaria? Yleisimmin rivikoneet tuplilla jotka olen itse nähnyt on tehty kahdella erikätisellä kaasarilla, siten että vivut tulee kaasareiden väliin johon tulee sitten vaijeri tai vivusto kiinni, ja jossa on samalla kaasareiden synkkaus ruuvit. Niin ostin joskus 40 IDf sarjan joka oli rivikoneeseen niin siinä oli vipustot epäsymmetriset että joutu säveltään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.