Jump to content

Kupla 1200 67


rausku

Recommended Posts

Posted
On 14.3.2018 at 8:52 AM, Tanhis said:

Joissain solex malleissa tuon kohon akselin päälle tulee sellainen messinkinen jousi joka pitää kohon oikeassa asennossa. Jos se puuttuu niin voi tulla juurikin tuollaisia mystisiä ongelmia että tulvii ja sitten ei tulvi. Tietty voihan se uusikin neulaventtiili olla paska jos sen vaihdoit.

 

Eipähän semmosta ollut. Saiskohan tämän osan tilattua jostakin?

Posted
3 hours ago, rausku said:

Eipähän semmosta ollut. Saiskohan tämän osan tilattua jostakin?

Niinkuin Tuolla kirjoitinkin kaikissa ei sitä ole.

 

Lähinnä tarkista että se kohon akseli tulee siihen koloonsa niin ettei ole paria - kolmea milliä tilaa missä se heiluu. Jos se kannen ja pesänsä välii tulee suht tiftisti niin silloin ei sinne sitä jousta kuuluisikaan.

Posted

Jos messinkijousi puuttuu akselin päältä ja siihen passaisi PDSIT34 Solexin jousi, niin mulla saattas miljoonalaatikosta löytyä sellaisia. Saa ikilainaan, jos menee kaasarit vaihtoon, niin tuot jousen sit takaisin ;)

Posted
2 hours ago, x-pj said:

Tuon kuvan mukaan olis pyöreä koho ja ilman messinki-liparetta. Neulaventtiilin tiivisten 1mm paksu.

solex_61to67.jpg

Pyöreä koho siellä oli. En kyllä kirveelläkään muista jäikö sinne tilaakaan jouselle.

Kun nyt lumet sulaa ja pääsee kokeilemaan mitenkä kaasutin toimii ajossa. "Kylmä" käynnistys parani huomattavasti, eli ei enään 15 sekunnin starttia ;)

Posted
22 hours ago, KimmoH said:

olihan siellä yksi, tällainen

 

IMG_6739.thumb.jpg.4fc9670994b43beb58be436043ee8586.jpg

Kiitos kimmo. Miten päin tuo pitäisi tulla siihen? Katsotaan jos tuo nyt toimisi jotenkuten ilman jousta. 

Posted (edited)

Siinä on sen kohon akselin päällä ihan sitä varten tilaa eli uppoaa samaan väliin kuin kohon akseli, akselin päälle. Jos akseli jää ihan ylös kuten nuissa räjäytyskuvissa edellä, niin sitten sinne ei tällainen tai mikään muukaan kuulua. 

Edited by KimmoH
Posted
39 minutes ago, rausku said:

Miten päin tuo pitäisi tulla siihen?

Helposti sen asentaessa huomaa. Jos laittaa väärinpäin koho ei pääse liikkumaan vapaasti. 

Suora pitkä sivu tulee ylöspäin eli koukupäät painaa kohon akselia sen päistä, keskelle jää tilaa liikkua.

Posted
On 12.3.2018 at 7:19 PM, metake said:

 

Mistäköhän tällainen käsitys on syntynyt, että rivikoneissa käytettäisiin kahta saman kätistä kaasaria? Yleisimmin rivikoneet tuplilla jotka olen itse nähnyt on tehty kahdella erikätisellä kaasarilla, siten että vivut tulee kaasareiden väliin johon tulee sitten vaijeri tai vivusto kiinni, ja jossa on samalla kaasareiden synkkaus ruuvit.

 

$_58.JPG

Niin ostin joskus 40 IDf sarjan joka oli rivikoneeseen niin siinä oli vipustot epäsymmetriset että joutu säveltään.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...