Kaipaa Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 (edited) Mitkä suuttimet on ko kaasuttimessa 1300 koneessa 2-reikäkansilla vakiona?? Pääsuutin näyttäisi minulla olevan 125, muita suuttimia en muistanut katsoa... Vaihdoin sytytystulpat, katkojan käret, kondersaattorin, tulpanjohdot, säädin sytytyksen lampulla, alipaine- ja keskipakosäädin tuntuisi toimivan, puhdistin kaasuttimen ultraäänipesukoneessa ja muutenkin putsailin kanavia, sekä tarkastin bensan pinnan mutta edelleen käy pintakaasulla ajaessa röpöttämään kun kiihdyttää hiljaa. Seosruuvia olen säätänyt laidasta laitaan eikä tunnu oikein auttavan ongelmaan. Kaasun kun painaa pohjaan niin sitten kiihtyy röpöttelemättä. Edited October 9, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
NO H2O Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Olisiko tyhjäkäyntipiiri edelleen tukossa? Noilla on hieman tuommoista ominaisuutta ja helpoimmalla pääsee kun vaihtaa kaasuttimen toimivaan. Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 Olisiko tyhjäkäyntipiiri edelleen tukossa? Noilla on hieman tuommoista ominaisuutta ja helpoimmalla pääsee kun vaihtaa kaasuttimen toimivaan. Voisiko siihen tyhjäkäyntipiiriin yrittää jotain toista puhdistuskeinoa tms?? On vaan muuten hyväkuntoinen kaasutin, ei edes hirveän väljäkään.... Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 (edited) Vuotaisikohan se neulaventtiili edelleen...kyllähän se "röpöttäminen" enempi viittaa liian rikkaaseen seokseen kun laihaan..eli jos se tyhjäkäyntipiiri olisi edelleen tukossa se kone sammuisi kun saunalyhty tyhjäkäynnillä...jos se polttoaineenpinta on nyt vuotavan neulav:n takia liiankorkea tai ryyppy ei lähde kokonaan pois päältä. Millä pesuaineella pesit ultrassa kaasuttimen? Edited October 9, 2017 by Matti-Pekka Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 (edited) Vuotaisikohan se neulaventtiili edelleen...kyllähän se "röpöttäminen" enempi viittaa liian rikkaaseen seokseen kun laihaan..eli jos se tyhjäkäyntipiiri olisi edelleen tukossa se kone sammuisi kun saunalyhty tyhjäkäynnillä...jos se polttoaineenpinta on nyt vuotavan neulav:n takia liiankorkea tai ryyppy ei lähde kokonaan pois päältä. Millä pesuaineella pesit utrassa kaasuttimen?Kysymys olikin että mitkä on oikeat suuttimien koot... ryyppy päällä auto vetää rykimättä ja nätisti, mutta kun ryyppypiiri putoaa pois, niin auto nykii ja röpöttää ihan kuin olisi laihalla, kaasun kun painaa pohjaan niin sitten mennään rykimättä... Pesurissa oli ihan vaan vettä ja pari tippaa fairya ja kaasutin on made in germany Eli, vakion tyhjäkäyntipiirin suuttimen ja pääsuuttimen kokoa kyselisin.... Edited October 9, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
tolvana Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Pict 31-? On se tärkein tieto. Quote Link to comment
multanen Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Pict 31-? On se tärkein tieto. Virranjakajan numeronkin voisi julkistaa samalla, raati arvostelee yhteensopivuuden. Quote Link to comment
hpa Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Hi etsi tältä palstalta nimimerkkini paginaa asiasta.Pääsuutin ei vaikuta pienillä kierroksilla 130 sen pitäisi olla.Suuttimetkin selviää datenplateista.Kaasuttimen perussäätökin selviää tältä palstalta.Jos kuuman moottorin joutokäyntiä pystyy ohjeiden mukaan säätämään ei se ole kaasutin ole tukossa. Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 Hi etsi tältä palstalta nimimerkkini paginaa asiasta.Pääsuutin ei vaikuta pienillä kierroksilla 130 sen pitäisi olla.Suuttimetkin selviää datenplateista.Kaasuttimen perussäätökin selviää tältä palstalta.Jos kuuman moottorin joutokäyntiä pystyy ohjeiden mukaan säätämään ei se ole kaasutin ole tukossa. Jeps, yritin etsiä nimimerkilläsi hpa kommentteja/julkaisuja mutta en ainakaan vielä löytänyt, ja tosiaan sitä tyhjäkäyntisuutinta voisi ajatella vaihdettavan pykälää isommaksi (koneen todellinen koko ei ole tiedossa, mutta ei se hirveän tehokas ole) Kone lähtee todella hienosti käyntiin kylmänä ja kuumana, joutokäyntiä olen säätänyt kuumana, ja sitä saa säädettyä ihan helposti. Pitäisi tarkastaa ettei ole mitään ilmavuotoja.... Quote Link to comment
Tutkija Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Millä säädät tyhjäkäyntiä,ohituskanavan säätöruuvista vai kaasuläpän avausruuvilla? Quote Link to comment
hpa Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Söötsiin kirjoita Solex 31 pict. Aamu valkenee joutuisasti. Quote Link to comment
spege Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Copy pastella söötsiin Solex 31 pict. Ei tullu tuloksia? Quote Link to comment
x-pj Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Tässä jotain http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/13506-solex-31-pict-3-kaasarin-anatomia/ Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Copy pastella söötsiin Solex 31 pict. Ei tullu tuloksia? Yritin niitä etsiä jo aiemmin, mutta en löytänyt taulukoita, ulkomaan haut jäi tekemättä. Eilen myöhään illalla riehuin konehuoneeseen PICT 30-2 kaasuttimen ja tuo edellinen keksintö on jo poistunut kaasuttimien taivaaseen, jotain sieltä sisältä oli kait murjottu, en viitsinyt enää polttaa ruutia siihen. Tuo PICT 30-2 toimii paremmin (käytin sen ultraäänipesurissa, vettä ja pari tippaa fairya), vaikkakin siinäkin on edelleen tuota pintakaasulla ajamisen puutumista/röpöttämistä, ja kun 60 vauhdista laittaa kaasua enemmän, niin moottori miettii ensin ennen kuin lähtee vetämään, kaasun jos laittaa pohjaan (eli mennään pääsuuttimelle?), niin veto alkaa heti. Tämäkin kaasutin on suht "tiukka" eli ei väljää paljoakaan, pääsuutin on tässäkin 125, siinä seosputki/suutin kombinaation päässä on merkintä -125Z- Moottori näyttää muuten ihan normaalilta, paitsi että äänenvaimennin on kahdella imusarjan lämmitysputkella varustettu versio, tai ainakin kaksi putkea lähtee molemmilta puolilta konetta pakosarjasta. Jakajassa on seuraavanlainen numerosarja: JFU 4 0 231170 034 vw 043 905 205 Alipainekalvo on ehyt, ja aika tasaisen ja syt merkin paikallaan pysymisen antaa strobolla. Pitänee suihkutella startti pilottia jonakin päivänä josko jossakin olisi ilmavuoto, tai sitten vaan alkaa jumppaamaan noita suuttimia Quote Link to comment
hpa Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 (edited) Hihhii. Tympäännyin ja etsin hyllyltä hp:n. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=36759 Lienee omia tutkimuksiani. Siitä aukeaa jos aukeaa tunnetut kaasutin-jakaja kombinaatiot. Nuo VW4-1 jnl koodit sijaitsevat kaasuttimen jalassa vasemmassa takareunassa. Siis tuohon 043 905 205 jakajaan pitäisi olla parina 31 pict-4 koodilla VW 449-1. 1974 oli kaksiputkinen imusarja esilämmitys. Alunperin etsiminen oli tympeää kun luettelo on WORLD:illa tehty. Edited October 10, 2017 by hpa Quote Link to comment
spege Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Jos ei tottele oikopäätä kaasua polkiessa niin ootkos tutkinu / varmistanu / uusinu / säätäny ja poistanu välykset kiihdytyspumpun vivustosta? Onko pumpun kalvo kunnossa? Ota ilmanputsari pois ja katso että ruikkaa VÄLITTÖMÄSTI kun kosket kaasuvipuun. Jos ei ruikkaa, ei jaksa oikopäätä kiihtyä. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Jos ei tottele oikopäätä kaasua polkiessa niin ootkos tutkinu / varmistanu / uusinu / säätäny ja poistanu välykset kiihdytyspumpun vivustosta? Onko pumpun kalvo kunnossa? Ota ilmanputsari pois ja katso että ruikkaa VÄLITTÖMÄSTI kun kosket kaasuvipuun. Jos ei ruikkaa, ei jaksa oikopäätä kiihtyä. Voihan sen kiihdytyspumpun tuoton mitatakkin, yllä olevassa kuvassa on tavoitearvotkin mainittu. Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Jos ei tottele oikopäätä kaasua polkiessa niin ootkos tutkinu / varmistanu / uusinu / säätäny ja poistanu välykset kiihdytyspumpun vivustosta? Onko pumpun kalvo kunnossa? Ota ilmanputsari pois ja katso että ruikkaa VÄLITTÖMÄSTI kun kosket kaasuvipuun. Jos ei ruikkaa, ei jaksa oikopäätä kiihtyä. Hyvä huomio, en ole ehtinyt vielä tarkastamaan, mutta katson heti kunhan pääsen kuplan luo... Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 13, 2017 Author Share Posted October 13, 2017 Hihhii. Tympäännyin ja etsin hyllyltä hp:n. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_id=36759 Lienee omia tutkimuksiani. Siitä aukeaa jos aukeaa tunnetut kaasutin-jakaja kombinaatiot. Nuo VW4-1 jnl koodit sijaitsevat kaasuttimen jalassa vasemmassa takareunassa. Siis tuohon 043 905 205 jakajaan pitäisi olla parina 31 pict-4 koodilla VW 449-1. 1974 oli kaksiputkinen imusarja esilämmitys. Alunperin etsiminen oli tympeää kun luettelo on WORLD:illa tehty. Pitänee alkaa tutkimaan mikä jakaja käy tuohon kaasariin.... minusta tuo kiihdytyspumppu reagoi ihan oikein. Startti pilottia en ehtinyt vielä suihkuttelemaan. Quote Link to comment
NO H2O Posted October 13, 2017 Share Posted October 13, 2017 (edited) Ihan nyt yleisenä huomiona näistä kaasuttimista... Olen nyt parina kolmena vuotena pelannut näiden kanssa ja huomannut sen että harvemmin säätämällä näitä jollain tapaa tukossa olevia kaasareita saa toimimaan toivotulla tavalla. Yleensä hermot kärvähtävät rassatessa ja hyllystä tulee kaivettua toinen vastaavan kaltainen jossa siinäkin on yleensä jokin ominaisuus. Näistä ei missään nimessä pidä mennä maksamaan mitään ennen kuin on päässyt koeajamaan kaasuttimen, tämä siksi että uusi, joskin tarvike, kaasutin maksaa sen vajaa parisataa. Tälläkin hetkellä hyllyssäni on yksi semmoinen kaasari mistä mulla on hyvä fiilis että se voisi olla toimiva mutta vasta koeajohan sen paljastaa jatkuuko hyvä fiilis... Jakajalla en ole huomannut olevan sen suurempaa merkitystä kaasarin toiminnalle, tietysti siitäkään ei haittaa ole että pyritään siihen että kaikki olisi kuten saksalainen insinööri on joskus sen suunnitellut olevan. :-) Loppuun se hymiö... Edited October 13, 2017 by NO H2O Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 13, 2017 Author Share Posted October 13, 2017 Ihan nyt yleisenä huomiona näistä kaasuttimista... Olen nyt parina kolmena vuotena pelannut näiden kanssa ja huomannut sen että harvemmin säätämällä näitä jollain tapaa tukossa olevia kaasareita saa toimimaan toivotulla tavalla. Yleensä hermot kärvähtävät rassatessa ja hyllystä tulee kaivettua toinen vastaavan kaltainen jossa siinäkin on yleensä jokin ominaisuus. Näistä ei missään nimessä pidä mennä maksamaan mitään ennen kuin on päässyt koeajamaan kaasuttimen, tämä siksi että uusi, joskin tarvike, kaasutin maksaa sen vajaa parisataa. Tälläkin hetkellä hyllyssäni on yksi semmoinen kaasari mistä mulla on hyvä fiilis että se voisi olla toimiva mutta vasta koeajohan sen paljastaa jatkuuko hyvä fiilis... Jakajalla en ole huomannut olevan sen suurempaa merkitystä kaasarin toiminnalle, tietysti siitäkään ei haittaa ole että pyritään siihen että kaikki olisi kuten saksalainen insinööri on joskus sen suunnitellut olevan. :-) Loppuun se hymiö... Juuri näin, siksi olenkin penkonut noita kaasareita omista romuistani, tehnyt sen minkä olen pystynyt, ja sitten kylmästi roskiin ettei jää hyllyille pyörimmän ja sitten kahden vuoden pästä kun ei enää muista että kaasari on huono, niin aloittaa tappelun sen kanssa uudestaan... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.