Jump to content

PICT 31


Recommended Posts

Mitkä suuttimet on ko kaasuttimessa 1300 koneessa 2-reikäkansilla vakiona?? Pääsuutin näyttäisi minulla olevan 125, muita suuttimia en muistanut katsoa...

Vaihdoin sytytystulpat, katkojan käret, kondersaattorin, tulpanjohdot, säädin sytytyksen lampulla, alipaine- ja keskipakosäädin tuntuisi toimivan, puhdistin kaasuttimen ultraäänipesukoneessa ja muutenkin putsailin kanavia, sekä tarkastin bensan pinnan mutta edelleen käy pintakaasulla ajaessa röpöttämään kun kiihdyttää hiljaa. Seosruuvia olen säätänyt laidasta laitaan eikä tunnu oikein auttavan ongelmaan. Kaasun kun painaa pohjaan niin sitten kiihtyy röpöttelemättä.

Edited by Kaipaa
Link to comment

Olisiko tyhjäkäyntipiiri edelleen tukossa?

 

Noilla on hieman tuommoista ominaisuutta ja helpoimmalla pääsee kun vaihtaa kaasuttimen toimivaan.

Voisiko siihen tyhjäkäyntipiiriin yrittää jotain toista puhdistuskeinoa tms?? On vaan muuten hyväkuntoinen kaasutin, ei edes hirveän väljäkään....

Link to comment

Vuotaisikohan se neulaventtiili edelleen...kyllähän se "röpöttäminen" enempi viittaa liian rikkaaseen seokseen kun laihaan..eli jos se tyhjäkäyntipiiri olisi edelleen tukossa se kone sammuisi kun saunalyhty tyhjäkäynnillä...jos se polttoaineenpinta on nyt vuotavan neulav:n takia liiankorkea tai ryyppy ei lähde kokonaan pois päältä. Millä pesuaineella pesit ultrassa kaasuttimen?

Edited by Matti-Pekka
Link to comment

Vuotaisikohan se neulaventtiili edelleen...kyllähän se "röpöttäminen" enempi viittaa liian rikkaaseen seokseen kun laihaan..eli jos se tyhjäkäyntipiiri olisi edelleen tukossa se kone sammuisi kun saunalyhty tyhjäkäynnillä...jos se polttoaineenpinta on nyt vuotavan neulav:n takia liiankorkea tai ryyppy ei lähde kokonaan pois päältä. Millä pesuaineella pesit utrassa kaasuttimen?

Kysymys olikin että mitkä on oikeat suuttimien koot... ryyppy päällä auto vetää rykimättä ja nätisti, mutta kun ryyppypiiri putoaa pois, niin auto nykii ja röpöttää ihan kuin olisi laihalla, kaasun kun painaa pohjaan niin sitten mennään rykimättä...

 

Pesurissa oli ihan vaan vettä ja pari tippaa fairya ja kaasutin on made in germany

 

Eli, vakion tyhjäkäyntipiirin suuttimen ja pääsuuttimen kokoa kyselisin....

Edited by Kaipaa
Link to comment

Hi etsi tältä palstalta nimimerkkini paginaa asiasta.Pääsuutin ei vaikuta pienillä kierroksilla 130 sen pitäisi olla.Suuttimetkin selviää datenplateista.Kaasuttimen perussäätökin selviää tältä palstalta.Jos kuuman moottorin joutokäyntiä pystyy ohjeiden mukaan säätämään ei se ole kaasutin ole tukossa.

Link to comment

Hi etsi tältä palstalta nimimerkkini paginaa asiasta.Pääsuutin ei vaikuta pienillä kierroksilla 130 sen pitäisi olla.Suuttimetkin selviää datenplateista.Kaasuttimen perussäätökin selviää tältä palstalta.Jos kuuman moottorin joutokäyntiä pystyy ohjeiden mukaan säätämään ei se ole kaasutin ole tukossa.

Jeps, yritin etsiä nimimerkilläsi hpa kommentteja/julkaisuja mutta en ainakaan vielä löytänyt, ja tosiaan sitä tyhjäkäyntisuutinta voisi ajatella vaihdettavan pykälää isommaksi (koneen todellinen koko ei ole tiedossa, mutta ei se hirveän tehokas ole)

 

Kone lähtee todella hienosti käyntiin kylmänä ja kuumana, joutokäyntiä olen säätänyt kuumana, ja sitä saa säädettyä ihan helposti. Pitäisi tarkastaa ettei ole mitään ilmavuotoja....

Link to comment

Copy pastella söötsiin Solex 31 pict. Ei tullu tuloksia?

 

Yritin niitä etsiä jo aiemmin, mutta en löytänyt taulukoita, ulkomaan haut jäi tekemättä. Eilen myöhään illalla riehuin konehuoneeseen PICT 30-2 kaasuttimen ja tuo edellinen keksintö on jo poistunut kaasuttimien taivaaseen, jotain sieltä sisältä oli kait murjottu, en viitsinyt enää polttaa ruutia siihen.

 

Tuo PICT 30-2 toimii paremmin (käytin sen ultraäänipesurissa, vettä ja pari tippaa fairya), vaikkakin siinäkin on edelleen tuota pintakaasulla ajamisen puutumista/röpöttämistä, ja kun 60 vauhdista laittaa kaasua enemmän, niin moottori miettii ensin ennen kuin lähtee vetämään, kaasun jos laittaa pohjaan (eli mennään pääsuuttimelle?), niin veto alkaa heti. Tämäkin kaasutin on suht "tiukka" eli ei väljää paljoakaan, pääsuutin on tässäkin 125, siinä seosputki/suutin kombinaation päässä on merkintä -125Z-

 

Moottori näyttää muuten ihan normaalilta, paitsi että äänenvaimennin on kahdella imusarjan lämmitysputkella varustettu versio, tai ainakin kaksi putkea lähtee molemmilta puolilta konetta pakosarjasta.

 

Jakajassa on seuraavanlainen numerosarja:

JFU 4

0 231170 034 vw 043 905 205

Alipainekalvo on ehyt, ja aika tasaisen ja syt merkin paikallaan pysymisen antaa strobolla.

 

Pitänee suihkutella startti pilottia jonakin päivänä josko jossakin olisi ilmavuoto, tai sitten vaan alkaa jumppaamaan noita suuttimia

Link to comment

Hihhii. Tympäännyin ja etsin hyllyltä hp:n. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=36759

Lienee omia tutkimuksiani. Siitä aukeaa jos aukeaa tunnetut kaasutin-jakaja kombinaatiot. Nuo VW4-1 jnl koodit sijaitsevat kaasuttimen jalassa vasemmassa takareunassa. Siis tuohon 043 905 205 jakajaan pitäisi olla parina 31 pict-4 koodilla VW 449-1. 1974 oli kaksiputkinen imusarja esilämmitys. Alunperin etsiminen oli tympeää kun luettelo on WORLD:illa tehty.

Edited by hpa
Link to comment

Jos ei tottele oikopäätä kaasua polkiessa niin ootkos tutkinu / varmistanu / uusinu / säätäny ja poistanu välykset kiihdytyspumpun vivustosta? Onko pumpun kalvo kunnossa? Ota ilmanputsari pois ja katso että ruikkaa VÄLITTÖMÄSTI kun kosket kaasuvipuun. Jos ei ruikkaa, ei jaksa oikopäätä kiihtyä.

Link to comment

Jos ei tottele oikopäätä kaasua polkiessa niin ootkos tutkinu / varmistanu / uusinu / säätäny ja poistanu välykset kiihdytyspumpun vivustosta? Onko pumpun kalvo kunnossa? Ota ilmanputsari pois ja katso että ruikkaa VÄLITTÖMÄSTI kun kosket kaasuvipuun. Jos ei ruikkaa, ei jaksa oikopäätä kiihtyä.

Voihan sen kiihdytyspumpun tuoton mitatakkin, yllä olevassa kuvassa on tavoitearvotkin mainittu.

Link to comment

Jos ei tottele oikopäätä kaasua polkiessa niin ootkos tutkinu / varmistanu / uusinu / säätäny ja poistanu välykset kiihdytyspumpun vivustosta? Onko pumpun kalvo kunnossa? Ota ilmanputsari pois ja katso että ruikkaa VÄLITTÖMÄSTI kun kosket kaasuvipuun. Jos ei ruikkaa, ei jaksa oikopäätä kiihtyä.

Hyvä huomio, en ole ehtinyt vielä tarkastamaan, mutta katson heti kunhan pääsen kuplan luo...

Link to comment

Hihhii. Tympäännyin ja etsin hyllyltä hp:n. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=36759

Lienee omia tutkimuksiani. Siitä aukeaa jos aukeaa tunnetut kaasutin-jakaja kombinaatiot. Nuo VW4-1 jnl koodit sijaitsevat kaasuttimen jalassa vasemmassa takareunassa. Siis tuohon 043 905 205 jakajaan pitäisi olla parina 31 pict-4 koodilla VW 449-1. 1974 oli kaksiputkinen imusarja esilämmitys. Alunperin etsiminen oli tympeää kun luettelo on WORLD:illa tehty.

Pitänee alkaa tutkimaan mikä jakaja käy tuohon kaasariin.... minusta tuo kiihdytyspumppu reagoi ihan oikein. Startti pilottia en ehtinyt vielä suihkuttelemaan.

Link to comment

Ihan nyt yleisenä huomiona näistä kaasuttimista...

 

Olen nyt parina kolmena vuotena pelannut näiden kanssa ja huomannut sen että harvemmin säätämällä näitä jollain tapaa tukossa olevia kaasareita saa toimimaan toivotulla tavalla. Yleensä hermot kärvähtävät rassatessa ja hyllystä tulee kaivettua toinen vastaavan kaltainen jossa siinäkin on yleensä jokin ominaisuus.

 

Näistä ei missään nimessä pidä mennä maksamaan mitään ennen kuin on päässyt koeajamaan kaasuttimen, tämä siksi että uusi, joskin tarvike, kaasutin maksaa sen vajaa parisataa.

 

Tälläkin hetkellä hyllyssäni on yksi semmoinen kaasari mistä mulla on hyvä fiilis että se voisi olla toimiva mutta vasta koeajohan sen paljastaa jatkuuko hyvä fiilis...

 

Jakajalla en ole huomannut olevan sen suurempaa merkitystä kaasarin toiminnalle, tietysti siitäkään ei haittaa ole että pyritään siihen että kaikki olisi kuten saksalainen insinööri on joskus sen suunnitellut olevan.

 

:-) Loppuun se hymiö...

Edited by NO H2O
Link to comment

Ihan nyt yleisenä huomiona näistä kaasuttimista...

 

Olen nyt parina kolmena vuotena pelannut näiden kanssa ja huomannut sen että harvemmin säätämällä näitä jollain tapaa tukossa olevia kaasareita saa toimimaan toivotulla tavalla. Yleensä hermot kärvähtävät rassatessa ja hyllystä tulee kaivettua toinen vastaavan kaltainen jossa siinäkin on yleensä jokin ominaisuus.

 

Näistä ei missään nimessä pidä mennä maksamaan mitään ennen kuin on päässyt koeajamaan kaasuttimen, tämä siksi että uusi, joskin tarvike, kaasutin maksaa sen vajaa parisataa.

 

Tälläkin hetkellä hyllyssäni on yksi semmoinen kaasari mistä mulla on hyvä fiilis että se voisi olla toimiva mutta vasta koeajohan sen paljastaa jatkuuko hyvä fiilis...

 

Jakajalla en ole huomannut olevan sen suurempaa merkitystä kaasarin toiminnalle, tietysti siitäkään ei haittaa ole että pyritään siihen että kaikki olisi kuten saksalainen insinööri on joskus sen suunnitellut olevan.

 

:-) Loppuun se hymiö...

 

 

Juuri näin, siksi olenkin penkonut noita kaasareita omista romuistani, tehnyt sen minkä olen pystynyt, ja sitten kylmästi roskiin ettei jää hyllyille pyörimmän ja sitten kahden vuoden pästä kun ei enää muista että kaasari on huono, niin aloittaa tappelun sen kanssa uudestaan...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...