Jump to content
Jani

Speedster replica 1955

Recommended Posts

Näyttäs olevan. Saman näköinen kuin Hebsteriin kaavailin vuonna miekka ja kirves. :) 

Share this post


Link to post

Käsijarru mekanismin rakentelua, Porschen käsijarrukahva kun on kojelaudan alla keskitunnelin sijasta.

20181127_213756.jpg

20181127_213834.jpg

Share this post


Link to post

Pystytkö vähän avaamaan miten tuon on tarkoitus toimia.

Share this post


Link to post

Tässä kuvassa on Porsche käsijarru mekanismi. Eli vaijerit tulee eteen asti runkotunnelissa, samoin kun kuplan 52-55 alustassa.

Pyörötankoon tulee vipuvarsi mihin vaijerit kiinnitetään ja toiseen päähän tankoa vipuvarsi kahvalle.

Yleensä replikan tunnistaa että käsijarru on keskitunnelissa eikä alkuperäisessä paikassa kojelaudan alla. 

Tarkoitus on tehdä tästä mahdollisimman aidon oloinen.

Screenshot_20181128-170836_Google.jpg

Edited by Jani
  • Like 3

Share this post


Link to post

Tuo on A:n ja sitä uudempien käsijarrumekanismi. Pre a:ssa eli MY55 saakka vaijerit tulee keskitunnelin sisällä n. Kojelaudun kohdalla josta ne nousee ylös kahvalle. Pre a kahva on myös erilainen.

Tuo keskitunneli on vielä silmiinpistävämpi asia josta erottaa replican ja aidon, onko tarkoitus tehdä oikeanlainen myös?

  • Like 1

Share this post


Link to post

A-mallin kahva tähän tulee.

Keskitunnelin leikkaaminen on kyllä käynyt mielessä, en ole vain keksinyt fiksua tapaa saada vaihdetanko menemään.

Samoin myös epäilen ettei katsastusmies oikein tykkää, tarpeeksi jo haastavaa saada rekisteriin muutosten jälkeen.

Sää nähdä mitenkä etenee.

 

 

11 hours ago, aki said:

91ee2f342f816bbd43f0c984e5204473.gif

7

Share this post


Link to post
On 11/28/2018 at 9:38 PM, aki said:

Tuo keskitunneli on vielä silmiinpistävämpi asia josta erottaa replican ja aidon, onko tarkoitus tehdä oikeanlainen myös?

Päätös tehty, viikonloppuna lähtee iso rälläkkä huutamaan ja keskitunneli lentää takapihalle, aidomman näköinen menee tilalle. 

Share this post


Link to post

No nyt! Kiertojäykkyyden säilyttäminen tulee varmaan olemaan sw suurin haaste rakenteellisesti. Miten ratkaisit keppilinjan? Saksalainen insinööri toki teki oman versionsa, mutta on sekin aika eksoottinen mekaaninen kötöstys. Vaijerikepin voisi ehkä saada viriteltyä tai sitten joku sähkömekaaninen systeemi.

Jos päädyt Porschen insinöörejä seuraamaan, mulla on varastossa nuo ympyröidyt osat ylimääräisenä.

09b640471df621bd388b0d49a363f612.jpg

Share this post


Link to post

Aika hyvin pitää lupa papereita perustella kun alkaa olla koko pohjalevyn runkoputkikin vaihdettu..?

Share this post


Link to post
1 hour ago, Hebster52 said:

Aika hyvin pitää lupa papereita perustella kun alkaa olla koko pohjalevyn runkoputkikin vaihdettu..?

 

Takavetoisen kardaanitunnelia saa muuttaa lähes miten tykkää, niin miten tämä eroaa niistä ?

Share this post


Link to post

Mikäli osa ei ole tunnistettavissa alkuperäiseksi osaksi niin se katsotaan vaihdetuksi. Jos näin kävisi niin saattaa mennä prosentit tarkalle. Tuskin kuitenkaan näin tarkkaan syynäävät mutta teoriassa..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Kuplassa ei ole kardaania ja tuo on kuplassa oleellinen osa pohjalevyn runkoa. Kardaaniautossa ei. 

Share this post


Link to post

Nyt ei ole enää paluuta vanhaan.

Hitsaan tunnelin sisäpuolelle 5mm laattaraudat. Muutenkin uusi tunneli on 4mm paksua peltiä kun alkup. vain 2.5mm.

Vaihdetanko mahtuu ehkä juuri vielä menemään.

Koko tunnelia ei ole vaihdettu, ainoastaan yläosa.

Ainahan voi perustella sillä että se on ruostekorjaus, runko oli niin ruosteessa että oli pakko korjata 🤣 en ota yhtään paineita siitä.

20181208_082621.thumb.jpg.e94b5c46f3700d92721b53a680953887.jpg

20181208_182417.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Nyt alkaa olla vähän hard core meininki, täytyy tulla käymään joku päivä ja ihmettele projekti.

Koska kori ilmestyy?

Share this post


Link to post

Runko valmis. Oli haastavaa saada takaosa yhdistymään siististi.

20181209_115842.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Etuakselin sain valmiiksi kasattua, lisäsin siihen ohjausvaimentimen mikä näistä 50 luvun kuplista puuttuu.

Kaikki puslat luonnollisesti uusittu. 

Korin toimitusaika piti olla 4kk, nyt on mennyt 17kk, eli vuosi ja 5kk.

Alkaa kyllä hermot mennä kyseiseen toimittajaan🤔

IMG-20190302-WA0017.jpeg

20190223_101520.jpg

Edited by Jani
  • Like 1

Share this post


Link to post

Outoa jos ei kopasta kuulu vieläkään. Noitahan tuntuu toimittajan Naamakirja sivulla mennä jatkuvasti ulos..?

Share this post


Link to post
27 minutes ago, Hebster52 said:

Outoa jos ei kopasta kuulu vieläkään. Noitahan tuntuu toimittajan Naamakirja sivulla mennä jatkuvasti ulos..?

Niin mut kuin pitkä tilauskalenteri on.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Tosiasia on että siellä ei mennä tilausjärjestyksessä, moni joka on tilannut minua paljon myöhemmin niin ovat jo saanet kopan.

Vastaavasti on sitten muitakin minun lisäksi jotka joutuvat odottamaan.

Raha kyllä kelpasi jo kauan sitten...

Todella outoa liiketoimintaa.

Edited by Jani

Share this post


Link to post
Posted (edited)
49 minutes ago, Jani said:

Tosiasia on että siellä ei mennä tilausjärjestyksessä, moni joka on tilannut minua paljon myöhemmin niin ovat jo saanet kopan.

Vastaavasti on sitten muitakin minun lisäksi jotka joutuvat odottamaan.

Raha kyllä kelpasi jo kauan sitten...

Todella outoa liiketoimintaa.

 

Ja rahat on siellä vaikka koria ei tuliskaan, jos maksettu kortilla kolmen kuukauden puskuri mennyt jo ohi että ei saa rahojakaan pois.. ikävä homma tuommonen touhu..

Mulle jenkkiapina lähetti väärät vanteet, ei suostunu ottaan takas ku rahti suomesta niin kallis, en mä ruvennu äpisemään mitään, soitin Amexille, selitin asian ja laitoin dokumentit mitä tilasin ja muun keskustelun.. Myyjä (siis oli yritys, ei yksityinen) säikähti ku Amex uhkas ottaa maksuvaihtohdon niiltä pois.. lopputulema oli että rahat palas ja vanteet jäi mulle ku rahti niin kallis vastaanottajan piikkiin.. no tuolla hyllyssä on kaks hyvää letkutelinettä laatikoissa ollu kymmenen vuotta..

Edited by Urbantoy
  • Like 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Kori on vihdoinkin omassa tallissa, etu ja takavalot  asennettu ja sovitettu alustalle.

Leikkasin koko etutavaratilan lattian pois koska teen uuden niin että alkuperäinen tankki sopii paikoilleen.

20190506_174507.jpg

20190504_154700.jpg

Edited by Jani
  • Like 2

Share this post


Link to post

Tiukkaa tekee että saa alkuperäisen tankin mahtumaan mutta uskon että voi onnistua.

20190504_181610.jpg

Share this post


Link to post

Meinaatko siis minkä ikäisen tankin laittaa paikalle? Tyylillisesti tähän sopisi omastamielestäni ovaali ikäisen tankki, siis jos ei porche orkkistyylistä hae. Mutta taitaa prosentit sanella jotain osaa tästä muutoksesta myös.

 

409%20090.jpg

Share this post


Link to post

Reijän suuruudesta ja vaivasta joka on nähty keskitunnelin kanssa, luulisi että puhutaan Porschen tankista.

Share this post


Link to post

Ensin oli suunnitelma laittaa  vielä vanhempi ovalin tankki, sopisi ihan hyvin tyyliin...ja helppo bolt-on.

Nyt olisi kuitenkin ajatus saada orkkis tankki paikoilleen.

Ovalin tankki myytävänä. 

20190508_100610.jpg

Share this post


Link to post

Nyt on rakennettu uusi pohja tavaratilaan, orkkis Porsche tankki mahtuu nyt, tiukkaa teki mutta onnistui noin 30 tunnissa 🤪

20190512_135353.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Peltiä sai työstää urakalla.

20190511_184834.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...