Jump to content

-67 junis bussi & -67 patina kupla


Mazzem

Recommended Posts

Posted (edited)

Laitetaanpa hieman juttua minunkin volkkari harrastuksen alkamisesta. Syksyllä 2016 tuli mieleen, että josko sitä hommaisi jonkun vanhemman auton projektiksi. Siinä sitten miettimään kahdesta vaihto ehdosta hommatakko triumph herald vai kupla? Jotenkin aina on tullut sympattua vanhoja volkkareita, joten valinta oli lopulta helppo. Sopivaa kupla projektia aloin etsimään ja sellainen löytyikin kestilästä. Auto olikin jo ollut kahdella projektina aiemmin ja ruoste korjaukset oli tehty hieman epäsiististi mutta riittävästi. Maalipinta oli myös vedetty uusiksi ja aivan priima ei sekään ollut. Mielessä ei kuitenkaan ollut kuplaa museoida joten hinta tingattiin kohdilleen ja moottoriton kupla lähti kärryllä raaheen. Talven aikana tulikin kuplaa madallettua ja koko jarrujärjestelmä uusittu. Myös penkit päälliset, lattiamatot ja sivuverhoukset piti uusia. Moottoriksi tässä vaiheessa hommattiin perus 1300 jonka sai koko pakettina vaan nostaa paikalleen. Koeajoa kun yritin pajastui todennäköinen syy miksi kupla jäi 1991 kilvettömäksi. Pakin pirulainen kun ei pysynyt päällä ollenkaan. Ei auttanut kun etsiä uusi vaihteisto ja jumppaamaan. Kevät jo painoi päälle ja rekisteröintikatsastus aika piti varata ja samalla tiedustella saisiko alkuperäisellä tunnuksella rekisterikilvet. Tunnus oli vapaana ja mustat kilvet jäi tilaukseen. Kun katsastus päivä koitti niin tomerasti hyppäsin kuplan rattiin ja konttorille päin. Matkalla alkoikin sitten vastustaa. Laturi hajosi juuri ennen konttoria. Ei muuta kuin konttorille ja toivoa inssiltä ymmärrystä. Auto syyniin ja inssi totesi, että tehdäänpä vielä paperit niin pääsee kilpiä kiinnittämään ja laturia vaihtaan. Laturin kun sai vaihdettua niin onnesta soikeana kuplalla ajelemaan... kohti seuraavaa pettymystä. Nyt vuorossa oli bensapumppu ja latausädin. Tässä vaiheessa alkoi jo pinna kiristyä mutta osat tilaukseen ja asennus hommiin. Nyt kupla toimikn kuin enkeli koko kesän ja monet mukavat kruisailut tulikin perheen kanssa tehtyä. On kyllä ollut todella mukava peli ajaa ja kruisailla. Volkkari kärpänen on kyllä puraissut lujaa ja tietoa tullut imettyä paljon. Nyt onkin kupla talviteloilla ja odottelee uusia päivityksiä talven aikana

post-3490-0-51567500-1516219371_thumb.jpeg

post-3490-0-63142600-1516219427_thumb.jpeg

post-3490-0-80328000-1516219784_thumb.jpeg

Edited by Mazzem
  • Like 1
Posted

Talveksi kupla taas työn alle ja etuakseli irti huoltoon ja akselista samalla tein säädettävän. Ohjausiskari olikin aivan sökö joten uusiksi sekin. Paikalliselle metallipinnoitus firmalle ensin kiikutin hiekkapuhallukseen. Iskari torneistahan paljastuikin reikiä ja samalla tuli nekin korjattua. Muut pikkuosat myös tuli hiekkapuhallettua ja maalattua. Puskurit tuli hommattua -67 malliset ja niille muutos raudat, kun ei oikein palkki puskurit istu omaan silmään. Stingeri putki tuli myös hommattua ja vaimennin patruuna sisään. Äänet entiseen lähes tyhjään kadroni vaimentimeen verrattuna paljon maltillisemmat.

post-3490-0-81257700-1516220510_thumb.jpeg

  • Like 2
  • 4 weeks later...
Posted

Nyt sitte oiski edessä vauhtipyörän vaihto kun käynnistettäessä alko rutina kuuluun ja hammaskehä olikin kulunu. Samalla kun moottorin irroittaa niin ajattelin pukata 85,5 männät ja pytyt paikalleen mutta passaako kannet suoraan 1300:sta noille pytyille ja riittääkö solex 30pict-2 kaasariksi?

E281C4F2-839D-4E8B-B2C8-79F03183018B.jpeg

Posted

Tuo hela kannattaa vaihtaa samassa yhteydessä sekä varmistua startin ja laatikon kontaktipinnan puhtaudesta = maadoittaa startin sitä kautta.

 

1300 kannet eivät semmoisenaan käy 1600 pytyille vaan koneistamisreissu edessä kun suurentavat pyttyjen reikiä. Samallahan sitä teettää ohjuri+vena remontinkin... Kustannus täälläpäin suomea 400-500E koko hommalle...

Posted (edited)
3 hours ago, tolvana said:

Tarttivika,ei mee tarpeeks syvälle. Ei ton takia tarvi konetta irrottaa. Taisiis en mä ainakaan alkais.

Kyllä tuo startti ainaki irtaallaan testattuna rajottimeen asti lyö. Kulunut myös viistoon hammaskehä vauhtipyörältä ja silloinhan se alkaa myös hylkimään startin pyörää.   

 

Jaaha nytpä kun kokeilin niin eipähän startti pyörikkään... Solenoidi kyllä iskee mutta ei pyöri. Kokeillaanpa uutta starttia ensin. 

Edited by Mazzem
Posted
3 hours ago, Mazzem said:

Kyllä tuo startti ainaki irtaallaan testattuna rajottimeen asti lyö. Kulunut myös viistoon hammaskehä vauhtipyörältä ja silloinhan se alkaa myös hylkimään startin pyörää.   

 

Jaaha nytpä kun kokeilin niin eipähän startti pyörikkään... Solenoidi kyllä iskee mutta ei pyöri. Kokeillaanpa uutta starttia ensin. 

 

Kokemuksen kautta kun opettelee niin muistaa paremmin... elikkäs kuplan starttia ei saa irrallaan pyörittää kun rattaan päässä ei ole laakerointia niin ankkuri osuu kenttäkäämiin ja huonolla tuurilla käy juuri noin että lakkaa startti toimimasta..

Posted (edited)

Testattu irrallaan autosta eri johdoilla?

Kyllä se varmasti silloin toimiikin. Sähkö jää johonkin välille akku-virtalukko-startti. Vetää kyllä senverran solenoidia että alkaa pyörimään,  mutta ei ulos asti. Rele väliin ja alkaa rokkaamaan.

 

edit.

 

Voi kokeilla toiminnan antamalla irtonaisesta akusta suoraan sähköä solenoidille.

ja tuohon viimeisissä vieteissä kuvattuun asiaan en ota kantaa, ei kokemusta... 

 

 

Edited by peruskallio
Jatkettu vähän viestiä
Posted (edited)

Tulikin tuon startin rakennetta ajateltua niin ei tosiaan olekkaan järkevää pyörittää irrallaan kun startissa itsessään on laakerointi vaan toisessa päässä. Täytyypä mitata vielä jännitehäviö ohjaus puolelta. 

Edited by Mazzem
  • 2 weeks later...
Posted

Nythän se alkoikin starttaan oikein iloisesti kun startin vaihto. Startti löytyki tästä aivan likeltä mutta ihmetytti kun olikin laakeroitu molemmista päistä. Aikani asiaa tongittua selvisi että onkin automaatin startti. BAA2AFC7-BC5B-4AE6-8331-E7EB2A4717BA.thumb.jpeg.c4a4de759966a30618c6af4ad51b2e48.jpegHyvin nyt starttaa mutta kaasariin asti ei nyt bensaa tule. Tankin vaihdon yhteydessä huomasinki että tankin pohjassa lähtö vähä heikon näköinen. Täytynee vielä se uusia niin pääseepi tuota 009 jakajaa kokeileen ja säätään syttyä. C1540E1A-D18A-4529-9C3B-ED2452C3EC42.thumb.jpeg.3b3ff3721f7b0eecdb0702225540e0af.jpeg

Posted

Välillä jos tankissa on vähän bensaa kannattaa keulaa nostaa vähän ylöspäin että bensa tulisi painovoimaisesti pumpulle asti ekassa startissa. Sitten kun pumpun on saanut pumppaamaan niin sitten se toimiikin jatkossa normaalisti. Tietenkin se tankin sisällä oleva sukka voi olla myös huono ja linjakin voi olla tukossa eli ei sen vaihdosta haittaakaan ole.

Posted
2 hours ago, Tanhis said:

Välillä jos tankissa on vähän bensaa kannattaa keulaa nostaa vähän ylöspäin että bensa tulisi painovoimaisesti pumpulle asti ekassa startissa. Sitten kun pumpun on saanut pumppaamaan niin sitten se toimiikin jatkossa normaalisti. Tietenkin se tankin sisällä oleva sukka voi olla myös huono ja linjakin voi olla tukossa eli ei sen vaihdosta haittaakaan ole.

Tankin vaihdon yhteydessä piti induktio kuumentimella vanhaa lähtöä lämmitellä niin sulahti tuo sukka ja lähtö pilalle. Uus linja tuli vuosi sitten vedettyä tankilta asti. Nyt ei mene paineilmapillillä ilma tankille eikä jarruneste imurilla imemällä bensaa tule pumpun tulo letkuun. 

Posted

Nyt alkas ulkosilta osin olemaan volsu kuosisa kesäksi. Ehkä jos vielä moottoriluukun päälle laukkutelineen hommais. Matalampihan ois kiva mutta kun tarkoitus myös ajella niin tyydytään toistaiseksi tähän korkeuteen. Tekniikan osalta enään polttoaineen syöttö kuntoon ja pyöränkulmat säätää ja ajoa kelien salliessa. 

FF79E4C8-BD74-48B4-A09E-FB10E9A7E4FC.thumb.jpeg.6614ea3f90501f359dd656c0ccfb8a2f.jpeg

  • Like 2
Posted
On 26.2.2018 at 10:16 PM, Mazzem said:

Nythän se alkoikin starttaan oikein iloisesti kun startin vaihto. Startti löytyki tästä aivan likeltä mutta ihmetytti kun olikin laakeroitu molemmista päistä. Aikani asiaa tongittua selvisi että onkin automaatin startti. BAA2AFC7-BC5B-4AE6-8331-E7EB2A4717BA.thumb.jpeg.c4a4de759966a30618c6af4ad51b2e48.jpeg 

 

Oliko tää uusi startti 6 volttinen, ja onko sulla autossa 12 v sähköt? Silloin kyllä starttaa hyvin :)

 

Ja ei ole automaatin startti, ihan normi manuaalivaihteisesta. Tyypillisimmin noita on löytynyt -67 ja -68 malleista.

Posted
7 hours ago, metake said:

 

Oliko tää uusi startti 6 volttinen, ja onko sulla autossa 12 v sähköt? Silloin kyllä starttaa hyvin :)

 

Ja ei ole automaatin startti, ihan normi manuaalivaihteisesta. Tyypillisimmin noita on löytynyt -67 ja -68 malleista.

Kyllä molemmat on 12v. Tolla numerolla kun googlailin niin sain käsityksen että olis automaatin startti. Mutta eipä sen väliä mikä on kun toimii. 

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Nyt päässy jo pari päivää ajeleen ja pyöränkulmatkin saatu siedettäviin säätöihin. Parani kyllä toimivuus paljon tuolla kärettömällä epäkesko 009 jakajalla. Ainuthan siinä on kun kiihdyttää niin hieman veto notkahtaa kaasua polkaistaessa mutta tämä oli tiedossa kun jakajan hommasin. Mutta siedettävä on kuitenkin. Nyt kesä pyritäänkin ajamaan ja muutokset ja remontit jää toivottavasti ensi talveen. 

Edited by Mazzem
Posted

Hei, mikä kaasutin? pict-2 vai 3? Kummassakin tapauksessa aluksi pitää lisätä kiihdytyspumpun tuottoa.

Posted
1 hour ago, hpa said:

Hei, mikä kaasutin? pict-2 vai 3? Kummassakin tapauksessa aluksi pitää lisätä kiihdytyspumpun tuottoa.

Pict-2. Ahaa tuotapa en oo tiennykkään. Pitäneepä perehtyä tuohon säätö hommaan. Kiitti vinkistä. 

Posted (edited)

Joo, säätelemään joutuu. Venttiillien säätö ja sytytykseen maksmiennakko ensin 30 astetta , sitten kaasutinta ruuvailemaan. Flat spotti voi vaikka pienetä.

Edited by hpa
  • 2 months later...
Posted

No niin tulipa tuossa tempastua moottori irti ja alettua pytty jumppaan. Kun 2 reikä kannet hommasin ja palotilat mittasin niin ne oli 34cc. Dekkiä en vielä tarkastanu mutta jos olettaa sen olevan lähellä vakioa 1.52 niin puristussuhteeksi tulisi 69/85.5 vermeillä 10.3:1 joka kuulostaa aika rajulta. Moottori muuten vakio paitsi pikku kärmes, empi epc 34 nurkkakaasarit ja 2-r kannet. Onko nuo rutut jo aivan liikaa? Mitä tässä nyt googletellu niin 8:1 rutut olisi melkolailla optimi. 

7EB6CB70-96DC-4486-AF3A-55C3595DA413.thumb.jpeg.24102926bb4eee8a445dcdf0ca06f48a.jpeg

Posted (edited)

082A47DD-C713-40AC-B6B3-5FBEA64F13CB.thumb.jpeg.3328f99e70464d85ebcbd1f23c3e49e0.jpegTäytyypä nyt tuoreeltaan sanoa, että tulipa makia vetonen mylly. Puristuksethan jäi 10:1 lopullisella kokoonpanolla. Toinen asia on sitten taas kauanko kestää mutta sehän selviää vain kokeilemalla. Alavääntö on kyllä huikea. Aika helpolla lopeensa sai säätöihin nuo empin epc 34 nurkkakaasarit. Öljytkin pysyy tuolla doghouse jäähdyttimellä sisällä joka eniten mietitytti koko hommassa puristuksien ohessa.  Enään ei ole tietoakaan tuon kiina 009 jakajan kuolleesta alueesta kaasua polkaistaessa. 

 

Edited by Mazzem
  • Like 2
  • 1 month later...
Posted

No nii elikkä kupla lähti ja haave osittain toteutettu ja hommattu -67 bussi projekti. Vielä ei ole ehtinyt kummemmin aloittaa kun paperit arkistosta ja lattian laikkausta ja kauhisteltu työn määrää. Tätä ei kuitenkaan tullut hommattua sillä menttaliteetillä että pakko olla tiettyyn päivään mennessä valmis vaan tehään ku siltä tuntuu ja ehditään.  4A59E4FE-E7A6-4D22-A9F2-031E0EB84362.thumb.jpeg.7bb186285cccfd000da8e7ca6f2b6a4d.jpeg

  • Like 5
  • 1 year later...
Posted

Junis on ollut nyt tauolla kun tuli -67 kupla hommattua väli projektiksi. Pohjaa kuitenkin tullu purettua ja korjaus alkaa palkeista. Hommaa on aikas pirusti mutta hissukseen tehdään kun keretään . 473A8B16-4C19-4C83-92C1-6E358946535E.jpeg.380dc536b76eed5ca03045d17b0223fc.jpeg

Posted (edited)

Kupla tulikin hommattua väli projektiksi ja peltitöiden määrä olikin melkoinen. Yllätyksenä ei työn määrä tullut mutta paisuihan se homma siitä mitä alkuun ajattelin. 
C21BDD28-0761-465B-A324-9BEA069F4BED.jpeg.eb9bde644d08d768fc78799374e0c2fa.jpeg
Koppa tuli rykästyä ensi töiksi irti että pääsi tutkimaan tarkemmin alustan kunnon. Jarrut meni kaikki uusiksi kuten myös nivelet  C55B7428-9040-4C4B-8F3B-69BB1706BEE9.jpeg.0c660aa136b208d08eb68090c1a0bb9f.jpeg
Hiekka puhallus paljastikin enemmän peltitöitä mutta tuleepahan ainakin kaikki lahot pois. Korista löytyikin myös paljon hitsattavaa. Lähes kaikki alemmista saranoista alas tulikin uusittua. 547BF5C1-E888-4F8F-A3A9-2F716248C1AF.thumb.jpeg.8603eb313badb0797abf27e55bbcf9f5.jpeg

Alusta asti oli tarkoitus ettei tätä tulla maalaamaan vaan pinta tullaan jättämään patinaksi. Etuakseliin tuli csp:n säätöpalat ja kavennusta 70mm:ä. Taakse tyydyin vaan säätämään vakio lattoja. Lyhyemmät vetarit tuli myös taakse, koska tarkoitus oli laittaa leveät vanteet taakse. Taakse tulikin 8” ja eteen vakio 4”. 
A2013E82-EDA7-4586-A94E-12EAE2B82072.jpeg.dd9c24e6aa56c6441c486c9e74539308.jpeg 
 Loppu olikin vain enään kasaamista ja säätöä vaille. Leima tulikin sitten 33 vuoden tauon jälkeen ja kilometrejäkin on kertynyt reilu 300. 
CC7FE559-76DB-4630-9E3F-BBFFC98DCD43.jpeg.a00ee34886f9780eb17b779b2d7107e9.jpeg

 

FEFBB74B-0A1F-4ACF-B7C2-87FEFC896092.jpeg

Edited by Mazzem
  • Like 1
  • 3 months later...
Posted

Tulipahan haalauduttua talliinki kun tarkoitus oli värkätä kattoteline takalasin päälle. Jossain vaiheessa tarkoitus tähän puhkoa kattoon rätti niin saapahan romua katolle. Melkolailla tuli valmis valmiista kattotelineestä kun purki ja alkoi mallailemaan putkia paikoilleen. 
D7683A48-6354-4EE4-AE95-FA2F95A8146D.thumb.jpeg.63376189322d3b632459f2718abfb761.jpeg
Vielä valmiista puuttuu puurimat pohjalta. 
E1BD3259-983E-4437-B98B-F91A29F1A860.thumb.jpeg.ded79ae1b6de7a73f0babd4fccc7aa37.jpeg

  • Like 2
  • 4 weeks later...
Posted

Ei näy tuo junis tuola tallisa itsekseen ehjääntyvän niin pakkohan se on alkaa tuusaamaan. Runko on aikas laho niin siitä on alettava laikkaan ja liimaan. 1527B99A-86B7-412F-921E-F67C301900CB.thumb.jpeg.2fce801053d02deb35a92077c19633f9.jpeg
B6BA9812-ACBD-48FB-B9A5-9C88C18C1223.thumb.jpeg.960f2eae8e04adbfd1af710a255945cd.jpeg
Ei nuita autocraftin hiluja suotta kyllä kehuta. Ainakin tämän runkopalkin istuvuus todella hyvä. Alustan palkit tulikin hommattua sieltä lukuunottamatta pitkittäispalkkeja, jotka kantattiin itse paikallisella pajalla. 

  • 2 weeks later...
Posted

Taas ollu aikaa turata niin päivitetään tännekkin. Runko ois nyt laikattu pois ja eteen akselin taakse viistot vaihdettu niin seuraavaksi tuli tehtyä torsioputken ympärille runkoa ja pitkittäis aisat. Mitatkin sai täsmäämään niin seuraavaksi voi alkaa putsaan putken ja heppaileen paikolleen uutta runkoa. 
5137C70C-EC64-45DB-9D1D-40C607A13DED.thumb.jpeg.71211e83cf91e4cfab74b2e63d801cac.jpegF7FEC7FC-FA17-45E1-9CBC-A1AB5E0546C6.thumb.jpeg.6cdd9450db3f34b6bfc399397ec30d3d.jpeg

  • Like 1
  • 2 months later...
Posted

Sitä on taas ehtiny talliin tuusaamaan ja jotain saatu aikaseksikin. Rungon pitkittäis aisat ois nyt hepattu hollille. Molemmissa torsio putkissakin oli paikattavaa kun vanhan rungon sai laikattua pois. Paikat sinne ja uudet runkopalat päälle. Tarkistus mittaukset vielä niin saa tinata kasaan. 
5A672671-CAEE-45C2-A217-DCEC957105EB.thumb.jpeg.61a93c3a2957cb3d17963fc7e16bedd9.jpeg

678750BC-BE7A-421B-9563-B17F78CAEA0C.thumb.jpeg.43b3bd148c044c0549e03f2cf15085e1.jpeg

Seuraava savotta oiski poikkipalkkien kiinnittely ja vaijerit putkien korjaus/uusiminen niin pääsisi irrottaan runko pukin ja askartelemaan tellinkiä, että saa pyöritellä koppaa. Hyllyynki kertyny uutta peltiä, että saa laulattaa laikkaa ja hitsipilliä. 
F2EB1BD7-64C5-4178-9601-A6B406566DD4.thumb.jpeg.40f4e4e2cd181138ee6e56818f462652.jpeg
 

  • Like 3
  • 2 months later...
Posted

Taas on ehitty tallisa värkätä ja jotain saatu aikaanki. Poikkipalkit runkoon löysi paikkansa ja myös uudet käsijarruvaijerien suojaputket ja vaihteen siirtäjän putki piti uusia. 
53C55011-7E90-45E1-9D01-B478DC9B5490.thumb.jpeg.8f5b2ae0a7df7d88c4f2783cab2b53ef.jpegDAA2729F-5DD9-48C9-AD54-4889FF915521.thumb.jpeg.59ef1a2c6dd74bf6eeb4137744d135bf.jpeg

 

  • Like 1
Posted

Sitten käsittely vuoroon pääsikin moottoritilan sivut ja rungot. Sisälokareita sai myös tinailla moottoritilasta kun olivat pirut päässy happanemaan. Tästä vaiheesta ei paljoa kuvia kertynyt kun niin kiihkeästi keskitytty hommiin. 
3C228F8D-99AF-40B2-AF62-D1A1CDB79C95.thumb.jpeg.98058591370214337033c66372894ff9.jpeg

 

 

  • Like 1
Posted

Viimeisimpänä tuli takapyörän kaaret laikattua pois ja sisälokarien reunat parsittua. Hieman piti korjailla myös poikki ja pysty tukia. Kaaret ja muutkin pellit passasikin oikein nätisti paikoilleen kuten kuulopuheiden mukaan autocraft ja ah schofield peltien kuuluukin. C-pilarin sisä osa tuli myös vaihdettua

700283E3-6749-4B21-B446-255538928B2A.thumb.jpeg.e90334833d4be2d51816a18001d62278.jpeg

D0EE50AD-61EC-4503-936A-40A51DF4278A.thumb.jpeg.70e87542de85967b3442c0ac128f838a.jpeg

A5B3C63C-94AB-49C8-B05D-F266A1573870.thumb.jpeg.deb33c3543cef4496fe90314e50d4990.jpeg

  • 1 month later...
Posted

Dodii taas on tuusattu ja ihan mukavasti jo alkanu edistyyn. Ihmeesti se vaan motivoi kun saa uutta palaa tinata paikoilleen ja alkaa esistyskin hiljalleen näkyä. 
Seuraavaksi käsittelyä sai b-pilarit ja väliseinää myös aloitettu korjaa
527A8FBB-9FF1-4FE8-8281-68AAF1346419.thumb.jpeg.22f44b7a5fc4eec2b8dac98873d2b03c.jpeg
558786AA-5D08-4471-81CF-8C64AAD6336F.thumb.jpeg.7449b34e2c2737cad42976effb11bba4.jpeg

Tässä kohtaa kun runkoon ja pilareihin on saatu vahvuutta oli aika riisua runko pukki pois tieltä ja alkaa kyhäämään pyöritys tellinkiä niin alapuollakin on miellyttävämpi työskennellä. 
98AA0614-4F76-4F0A-B2A3-899BBF7B0115.thumb.jpeg.d910dd6afb8755dfb123cae5ae75b19d.jpeg

Pikku hiljaa alkoi tuntua, että tämä ruosteen louhiminen riittää hetkeksi ja otetaan työn alle etuakseli. Alusta asti on ollut tarkoitus että junaa tiputetaan lähemmäs maankamaraa ja huomiota pitää etuakselille antaa. Kavennusta 110mm ja kun palikat tippuu kotiin niin avis säätöpalat paikoilleen ja olkien flippaus. Taakse olisi myös irssi kamat hyllyssä ja seuraavaksi niiden pariin. 
BFF2CD7C-2292-4887-A17D-55736FF4FFA3.thumb.jpeg.3d258f987c1d87e8bae7ea2c07751d8e.jpeg

  • Like 2
  • 1 month later...
Posted

Niin se vaan tämäki pikkuhiljaa etenee. Etuakseli ois valmis kun lyhentäis raidetangot ja kairais olkiin kartion toisin päin niin saa flipattua raidepäät. 
FB6827A7-39E1-4C31-B634-D17471BBCDDB.thumb.jpeg.e329a81e29a5311800765591e2225cb8.jpeg

Vielä ennen ruosteen pariin sukeltamista tuli avattua creative engineeringin paketti ja ihmeteltyä takapään irssi hiluja. Seuraavaksi takapään pariin. 
B7EC0B51-9037-484E-A1F6-4999621BE1E6.thumb.jpeg.6bcfc8bc2e5996c415edcf391685528d.jpeg

  • Like 4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...