levari Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 (edited) Laitetaan oma kiinnitetty topic tästä listasta, jota koitetaan pitää ajantasalla teidän avustuksella. Päivitän listaa sitä mukaa, kun tulee tietoja tähän ketjuun, tai yv:llä. Kiinnostaa myös moottorin koko ja vapari vai turbo/kaasut. Muistelkaa omia ja muiden aikoja, niin saadaan mahdollisimman kattava lista. Edit: Excel on ladattu nettiin ja sinne voi kaikki käydä lisäämässä ja muokkaamassa tietoja. Muutokset tallentuu automaattisesti. Voit laittaa tuloksesi myös oikean puoleiseen listaan, josta siirrän ne sitten oikeaan kohtaan. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UJlSBasHyOGf7fNP5exraCnacCzEiQZvKUoGLc3ibGk/edit?usp=sharing -Tero- Edited January 28, 2018 by levari 6 Quote
Pepe Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 Koitetaan pitää ketju sillä tavalla siistinä että tässä ketjussa keskustellaan pääpiirteittäin vain listalla olevista/tulevista ajoista ja niihin liittyvistä asioista. Jos haluaa keskustella muista kiihdytysmuisteloista tai jokkisauton soveltuvuudesta kiihdytyskäyttöön jne niin avatkaa uusi ketju, kiitos. Quote
HSuomi Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 No oman aikapäivityksen laiton jo edelliseen threadiin mutta pistetään uusiks. 12,717s / 159,79kmh Kupla -65 katuauto 1993cm3 vapari Räyskälä 2014 1 Quote
-AP- Posted January 28, 2018 Posted January 28, 2018 Omat täydennykseni aika lailla muistinvaraisesti - siis Pihlajasaari - 11,64 / 181 km/h - Kupla SuperStock / CX (tai meidän oman VW Cupin luokkajaolla Pro) - 2276 cc vapari - jos en ihan väärin muista niiin Motopark 1993. 1 Quote
levari Posted January 28, 2018 Author Posted January 28, 2018 Ensimmäisen viestin ohjeet muuttui. Voittehan toki tännekin huikata, jos käytte listaan muokkaamassa. Quote
Jarmo Lummi Posted May 25, 2018 Posted May 25, 2018 (edited) Rytö Oval Racing , Meillä Pudasjärvellä se viimeisin kellotus vaihteistorikkoon ja tai 2 pitopyörä irtos tig hitsauksista. Ehkä joskus taas? Liikaa muita projekteja juuri nyt. Pudasjärvellä hurjan hyvät puitteet ajaa harjotuspäivillä vaikka 15 kierrosta kiihytellen ja siinä niitä säätöjä saa kohilleen. Pitoo ollu kyllä. Kone on VW boxer tyyppinen hiirimoottori =) alle kymmenen vuatta si Suamalaanen hieno nopea musta kupla meni Gardemoenissa oikeen kovasti enkkaan? muistaakos joku muu Porissa 26.5.2018 pitäis ainaki olla VW woemaa kiihyttelees joten kireitä kaasuvarppeja Edited May 25, 2018 by Jarmo Lummi Quote
wp Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Parannusta listaan, Tero Salo ajanut 2332cc moottorilla syvälle kympin puolelle, loppunopeutta 207+. Iso peukku Vaasaan.... 1 Quote
mikko k Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Jep, Teron kanssa oltiin tänään Porissa. Terolle onnittelut ja peukut! Mulla tuli aikaan pientä hienosäätöä, nyt 11,003s. Loppunopeus nousi 208,7kmh. Se kertonee että nyt kytkin pitää, kun viime vuonna pääsi vain 191,9. Muuten auton kanssa on kyllä erilaista kokeiltavaa ja muutettavaa riittämiin. Noh, enhän mä oo sillä ajanu vasta kun 5 lähtöä. Ja on äijässäkin vielä hienosäädettävää. Mutta mukavaa on! :-)) 5 Quote
Roope Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 On kyllä kovia aikoja ja huimat loppunopeudet, mitä oli väliajat ja 60ft? Quote
wp Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 55 minutes ago, Roope said: On kyllä kovia aikoja ja huimat loppunopeudet, mitä oli väliajat ja 60ft? 1.427 60ft 4.286 330ft 6.736 660ft 10.687/207.49km/h 2 Quote
wp Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Mikolla näyttäisi olevan neljän kympin parannus loppuaikaan 60ft perusteella, potentiaalia siis on varastossa... 1 Quote
Jarmo Lummi Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 (edited) LänsiRannikkoSuomen Cupissa pääsee edukkaasti ajamaan hyvillä lentokenttäradoilla ja myös Pudasjärvellä hyvissä olosuhteissa mahdollisuus testata paljon ja ajaa kovaa joten laitteet radalle ja VW laitteet näkymään kiihy kisoissa. Ratakisoissa ja muissa kisoissa tietty myös jos haluaa niis ajaa. Onnittelut uusille ennätyksille ja lisää kehitystä sekä erilaisia kokeiluja testejä niin vieläkin lisää mahdollisuuksia. Mikolla kun kaikki napsahtaa kohilleen taitaa woema ja vääntö sekä hyvät lähdöt jos vaihteistossa välitykset kohillaan tulla erinomaisia aikoja. Treenii treenii ja paljon lähtöjä niin joha rupiaa lisää uusia ennätyksiä napsahtelemaan. Edited May 27, 2018 by Jarmo Lummi Quote
wp Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 51 minutes ago, wp said: 1.427 60ft 4.286 330ft 6.736 660ft 10.687/207.49km/h ---- 1/4 Mile Incrementals ---- [ Note=> 60Ft, 330Ft, and 660Ft Times are near ideal Traction conditions ] - 0.1979 = RollOut ET in Seconds 6.8922 =RollOut MPH (at 12 inch Distance) 1.4266 = 60 Feet ET 4.2600 = 330 Feet ET 6.7170 = 660 Feet ET 99.6192 = MPH 8.8702 = 1000 Feet ET 10.6870 = 1/4 Mile ET 129.0000 = MPH Sanoisin että auton tietojen pohjalta syötetty laskuri on aika tarkka väliaikoja myöden. Quote
Jarmo Lummi Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 WP.n laskelmat syksyn talven aikana näyttäs napsahtelevan aikas uskomattoman hienosti nappiin vaan ei uskalla ( Talvella, keväällä ) ennakkoon kaikkia laskelmia esittää ettei tuota pettymyksiä. Lisäkehitystä ja säätöjä kilpurin kokonaisuuksiin tuottaa vielä lisää parantavaa taikaa kovaan menoon. Uskomattoman hienosti toimiva laskettu kokonaisuus, moottorikokonaisuus, vaihteisto välityksineen rengaskoon kera ja Teron hieno kokonaisuuden toteutus pitkäjänteiseen kehitykseen ja ehdotuksiin laskelmien perusteella. Pienistä puroista.... Rahallinen satsaus välillä on kova mutta joskus se vaikutus vaan on niiin suuri ettei sitä estex tahdo kaikki ymmärtääkkään, Hehkutus johtunee siitä jotta ei oo mikään suuri monsterimoottori vaan oikeanlaisilla osasilla. Viilarivelhokin sanoi ettei ne kannet ainakaan ahista ( ei liian suurillakaan kanavilla ) vaan ku kaiken muun saa kohille niin alkaa tapahtumaan ja lisää kehitystä säätöö sieltä löytyy vielä lisää vääntöö ja voimaa oikeaan osoitteeseen. Hienosäätö tietty teettää lisää erilaisia imutorvi innovaatioita, lisää pakosarjan testii, kollektorii johon laskennallisesti kuuluu myös se stingeri eri mittoineen, sytytystä aste kerrallaan suuntaan jos toiseen, suuttimia eri keleille suuntaan jos toiseen jne.. 60 jalkaisen parannus vie aina kovempaa loppuun ja parempaan aikaan puhtaassa vedossa. REnkaat jne jne. Upee kauden avaus Terolla ja sille nostamme hattua sekä maljaa...methanoolia. Aika on hurjan nopea ja loppunopeus hieno. WestCoastCup antaa hienot mahdollisuudet ajaa hyvällä radalla kovaa ja edukkaasti. SM ja EM kisoissa tietty saa ajaa paremmallakin radalla mutta maksanee aikas paljon. Tierp VW kekkerit, Gardemoen VW kekkerit, Kiikalassa, Pudasjärvellä, Kalajoella jne jne ... eri kisoissa hyviä mahdollisuuksia.. Ajakaa kovaa suljetuilla järjestelyillä kisoilla ja testeillä. Quote
levari Posted May 28, 2018 Author Posted May 28, 2018 (edited) Joo kivaa oli taas ja enkat meni uusiksi. Ykkösradalla vaan oli häikkää ja 990ft ja loppunopeus näytti kyllä liikaa. Itellä oli eka veto 10.79@199 kakkosradalla ja ykkösellä 10.68@207 Muutkin kuskit sanoi, ettei näyttänyt aivan oikein se vasen rata. Listaa päivitetty=) https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UJlSBasHyOGf7fNP5exraCnacCzEiQZvKUoGLc3ibGk/edit?usp=sharing https://projekt-arska.blogspot.com/ Edited May 28, 2018 by levari 2 Quote
mikko k Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 12 minutes ago, levari said: Joo kivaa oli taas ja enkat meni uusiksi. Ykkösradalla vaan oli häikkää ja 990ft ja loppunopeus näytti kyllä liikaa. Itellä oli eka veto 10.79@199 kakkosradalla ja ykkösellä 10.68@207 Muutkin kuskit sanoi, ettei näyttänyt aivan oikein se vasen rata. Listaa päivitetty=) Okei, siinä tapauksessa mun loppunopeudet ei pidä paikkaansa, kun ajoin vain vasenta rataa. Jotenkin se kyllä tuntuikin että miten loppari olis noussu niin paljon ja ajassa ei kuitenkaan ole suurta eroa. Quote
mikko k Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 Tarkastelin tuossa tiedonkeruuta ja todellinen loppunopeus on ollut jotain 195-197kmh luokkaa. Quote
Jarmo Lummi Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 (edited) 10 tulee ku lähtöjä lisää Edited July 14, 2018 by Jarmo Lummi Quote
mikko k Posted May 29, 2018 Posted May 29, 2018 Tiedonkeruu ei vääristä mitenkään sitä kierroslukua, joka koneessa on kun kuljettaja nostaa jalan kaasulta maaliin saapumisen jälkeen. Sitä ei tiedä onko maaliin tulo noston hetkellä vai plus/miinus 0,01-0,5 sekuntia nostosta. Vertaamalla aiempia omia lähtöjä, saa kyllä ihan ok käsityksen nopeuden tasosta. Noihin kierroslukuhin ei välitykset, rengaspaineet, yms juurikaan vaikuta. Mä otan burniksen kakkosella, line lock päällä, lapa lattiaan ja 8000 tauluun. Ja oon huomannu myös pumppaavani kaasua. Mutta linelockia ei tarvi päästää kun auto jokatapauksessa lähtee menemään. Olen myös tietoisesti valinnut hieman ”liikaa” painetta takarenkaisiin. Siitä huolimatta auto on hyvä ajaa ja maaliin asti vedetään yhdellä kädellä. Sisältä GoPron kuva vahvistaa tuntumani. Sekin on nähty että liian vähän painetta volsun takarenkaissa lieruttaa autoa ja saattaa jopa lähtee käsistä.. Sen verran olen tylsä että auton eri ”osa-alueille” en tee kuin yhden muutoksen kerrallaan per kisailu. Esim. nyt Poriin heitin perään wheelie barsit, vaikka tiesin että ne on liian alhaalla. Viime vuonna ajoin ilman. Se oli muutos josta tuli lisää tietoa. Pelkästään kuvista näin että viime vuonna auto istui selkeästi lähdössä alemmas. Nyt barsit varmaan jo kantoi liikaa ja ainakin toinen lähtö meni ykkösellä läpeensä sutimiseksi. Quote
mixu Posted October 16, 2018 Posted October 16, 2018 Mun aika näyttää olevan sijalla 54. kone oli 2180 (82x92) vapari. Quote
Mäki Posted August 6, 2019 Posted August 6, 2019 Herra Lehmussaari teki paluun Tierpissä 11.95 / 177 (1995 cc ja ilokaasut) JBL-18 ylsi kanssa 11 sekan kerhoon 11.97 / 177 3 Quote
levari Posted August 6, 2019 Author Posted August 6, 2019 Tasasta oli teidän kesken 👍 Kumpikaan ei silti parantanut tuolla listalla? Quote
Mäki Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 On 8/6/2019 at 7:13 PM, levari said: Tasasta oli teidän kesken 👍 Kumpikaan ei silti parantanut tuolla listalla? Ei tullut. Puhuttiin, että ensi vuonna yritetään ihan tosissaan, eikä ruuvata enää silloin, kun laiva on lähdössä. Huimaa parannusta entiseen, sillä aikaisemmin on saatu autot liikkeelle vasta varikolla. 2 Quote
mikko k Posted July 11, 2020 Posted July 11, 2020 Tänään Kauhavalla 10,997/200,36. Sijoitus listalla ei tosin muutu miksikään. 5 Quote
mikan Posted July 11, 2020 Posted July 11, 2020 (edited) Onhan se silti varmaan ihan kiva, kun kuplalla pääsee 0 -> 200 km/h alle 11 sekunnin ja tekee uuden ennätyksen. 😉 Edited July 11, 2020 by mikan Quote
mikko k Posted July 12, 2020 Posted July 12, 2020 Joo, mielummin 3 tuhannesosaa alle 11 kuin yli! 😁 2 Quote
mikko k Posted September 12, 2021 Posted September 12, 2021 Eilen (11.9.21) Kiikalassa pientä parannusta. Nyt 10,858/202,59. 13 Quote
Kotten Posted September 12, 2021 Posted September 12, 2021 Paljon onnea Mikko uudelle enkalle! 1 Quote
mikko k Posted July 31, 2022 Posted July 31, 2022 Eilen (30.7.22) tuli Kauhavalla aikaan pieni parannus eli nyt lukemat on 10,72/202,5. Pieni nousu myös listalla. 9 Quote
Mäki Posted June 11 Posted June 11 Jussi Jyränkö / BugRun 40 / Ruotsi 10,1055 s 205,77 kmh 1,4166 60 ft 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.