Jump to content

Tyyppi3 -69 fastback liikenteeseen


tyyppi3

Recommended Posts

Posted

Juu kannattaa pyytää puhaltajan vetämään maali puhalluksenjälkeen kun epäedullisissa olosuhteissa vetää uudestaan pintaruosteeseen alle vuorokaudessa.

  • 3 weeks later...
Posted

Noin vaan lähti koppa puhallukseen. Värkkäsin alle lankuista tellingin, jotta voi trukin piikeillä nappaista kärryltä kyytiin.

 

IMG_20181104_151526.jpg

  • Like 2
Posted

Eipäs kelit suosi, kun pitäis ulkona puhaltaa. Oliko kellään hyviä vinkkejä Tampere-Orivesi tienoilla puuhailevista puhaltajista (jolla olisi kuivaa tilaa hommaan)?

Posted
On 6.11.2018 at 4:16 PM, tyyppi3 said:

Noin vaan lähti koppa puhallukseen. Värkkäsin alle lankuista tellingin, jotta voi trukin piikeillä nappaista kärryltä kyytiin.

 

 

 

Asiaa. Sitten pääsee jännäämään että miten paljon reikää löytyy puhalluksen jäljiltä. Yleensä kyllä löytyy mutta puhallettua koria on paljon kivempi korjailla kuin sellaista josta ruoste pölisee silmille aina kun tekee jotain.

Posted
10 hours ago, jrasi said:

Kaveri ainakin kauheasti kehui Vatialan Korroosionesto Oy:tä, Kangasalla.

Hyvä homma. Tuonne soitinkin, ja loppuviikosta voisivat ottaa vastaan jos hyvin käy.

  • 2 weeks later...
Posted

Onnistuihan se puhallus lopulta kolmannessa paikassa. Ja hyvä tulikin, ainakin mun mielestä. Hiukan löytyi uutta röpelöreikää kerrosten alta, mutta aika maltillisesti.

 

IMG_20181123_215410.jpg

  • Like 1
Posted
11 hours ago, ARTO said:

Mitäs ne kaks puhalluspaikkaa pakitti?

Ekassa piti hoitaa homma taivasalla, ja siihen ei kelit olleet suosiolliset (lopulta oli kyllä, mutta olin jo hakenut kärryn pois). Sitten tuli Vatialaan parin viikon homma väliin.

  • 2 weeks later...
Posted

Hoo, edistystä.

 

Ei sentään ihan tahkojuustoksi mennyt vaikka reikiä löytyikin.

 

Veditkö pohjamaalin samantien ettei ruostu lisää?

Posted

Ei vedetty pohjamaalia. Kärrättiin suoraan lämpimään halliin, jossa kaveri alkoi jo vääntämään uutta peltiä koppaan. 

Pohjat ja maalaus hoituu samassa mestassa. 

Posted

Itse laittaisin ostoilmoituksen akselista tänne Palstalle, kyllä noita välillä on ehjempiäkin tarjolla. Tuo näyttää aika työläältä korjata.

Posted

Kiitos vinkeistä. Taidan tehdä molemmat. Laitan sen hiekkapuhallukseen, pohjalevyn ja taka-akselin kaveriksi. Jos siitä tulee korjaamalla hyvä, niin on sitten varalla (siis jos sattuu muualtakin löytymään) 

  • 3 weeks later...
Posted

Juu, eli hyvä etuakseli on tulossa. Pohjalevy ja muut hilppeet on puhallettuna.

 

Sanokaas muuten minkä värisiä alustan akselit, tukivarret ym ovat alunperin? 

IMG_20190105_102248.jpg

IMG_20190105_102240.jpg

  • Like 1
Posted
3 hours ago, lasse haukkavuori said:

Mustia ne on puolikiiltävää, samanlaisia kuin ilmanputsarikotelo. Tuosta etuakselisto kumien kohdalta näät värin

 

Komppaan tätä eli satiinimusta on se oikea väri. Jos haluaa oikein tarkaksi niin se on varmaankin L41, mutta ei täyskiiltävänä.

 

Matta-% ei valitettavasti ole tiedossa ja siihen tarvitaan joku pätevämpi sanomaan että paljonko sen pitäisi olla .

Posted

Noniin, tämähän alkaa olemaan hyvässä vauhdissa. Lisää kuvia odotellaan :). Sama homma edessä omassa -66:ssa (ja aika paljon enemmänkin)

  • 2 weeks later...
Posted

Onko jollain takapuskurin kiinnitysraudat näkösällä? Onko meinaan oikea ja vasen puoli identtiset, kun kauppias väittää että toiselle puolelle on rauta saatavilla muttei toiselle? 

 

Pari kuvaa, kun pohjalevy alkaa saamaan uutta reunaa. 

 

IMG-20190110-WA0002.jpg

IMG-20190110-WA0008.jpg

IMG-20190110-WA0003.jpg

  • Like 1
Posted

Käsittääkseni raudat voi käytää kummallepuolelle tahansa, mutta joutuu poraamaan uudet kiinnitysjät rautoihin, on ns kätisyydet raudoille...joku pekiaalimies korjaa jos olen väärässä????

Posted
3 minutes ago, -tipi- said:

Sama rauta takana molemmin puolin. Mihin Sleepercooler niitä reikiä porailisi?

Taisi mennä nyt raudat sekasin... oliko eturaudat sitten erinlaiset....no hyvä että Tyyppi3 sai oikeeta tietoo😁

Posted
On 1/14/2019 at 4:29 PM, tyyppi3 said:

Onko jollain takapuskurin kiinnitysraudat näkösällä? Onko meinaan oikea ja vasen puoli identtiset, kun kauppias väittää että toiselle puolelle on rauta saatavilla muttei toiselle? 

 

Pari kuvaa, kun pohjalevy alkaa saamaan uutta reunaa. 

 

IMG-20190110-WA0002.jpg

IMG-20190110-WA0008.jpg

IMG-20190110-WA0003.jpg

Onko mistä hommattu nuo lattian reunan korjauspalaset ? Asiallisen näköiset. Minullakin menee ainakin ne uusiksi.

Posted

Se on aina hienoa kun ruostereiän tilalle ilmestyy uutta peltiä ja paljo hitsisaumaa. Kyllä siitä vielä auto tulee.

Posted (edited)
On 1/14/2019 at 4:29 PM, tyyppi3 said:

Onko jollain takapuskurin kiinnitysraudat näkösällä? Onko meinaan oikea ja vasen puoli identtiset, kun kauppias väittää että toiselle puolelle on rauta saatavilla muttei toiselle? 

 

 

Tyhmä ajatus ehkä, mutta tulipa mieleen etteivät ole samanlaiset kuin isossa Karmannissa? -65:sta kuva:

P1051389.JPG

 

Noissa nimittäin on se sisempi haara pidempi ja ne tosiaan ovat erilaiset vasemmalle ja oikealle ja kun kiinnitys koriin on sekin epäsymmetrinen, ei voi vain kääntää rautaa ylösalaisin.

 

Tuosta jotenkin näkyy, pultit raudan alaosassa tms. (eikä keskellä) joten jos kääntää raudan ylösalaisin (jolloin ulkona olevat haarat ovat oikeinpäin) ja panee samoista rei'istä kiinni niin se on sentin väärällä korkeudella eikä mene reiästä ulos.

 

P1051390.JPG

 

Toki kairaamalla uudet pultinreiät sisäpuolella olevaan rautaan homma hoituu.

Edited by Kharon
Posted
9 hours ago, Kharon said:

 

Tyhmä ajatus ehkä, mutta tulipa mieleen etteivät ole samanlaiset kuin isossa Karmannissa? -65:sta kuva:

P1051389.JPG

 

Noissa nimittäin on se sisempi haara pidempi ja ne tosiaan ovat erilaiset vasemmalle ja oikealle ja kun kiinnitys koriin on sekin epäsymmetrinen, ei voi vain kääntää rautaa ylösalaisin.

 

Tuosta jotenkin näkyy, pultit raudan alaosassa tms. (eikä keskellä) joten jos kääntää raudan ylösalaisin (jolloin ulkona olevat haarat ovat oikeinpäin) ja panee samoista rei'istä kiinni niin se on sentin väärällä korkeudella eikä mene reiästä ulos.

 

 

 

Toki kairaamalla uudet pultinreiät sisäpuolella olevaan rautaan homma hoituu.

 

Joo ei se tuollaiselta näytä. https://www.werk34.de/de/stossstangenhalter-hinten-links-passend-1962-07/69.html

on vasen puoli, ei se oikea varmaankaan paljoa poikkea (kuten on täällä jo todistettu), kun korin kiinnikkeet ovat samanlaiset.

Posted
2 minutes ago, Lasse said:

Toi on palkkipuskurin rauta tossa linkissä.

Sittenhän noi myyjän vuosiluvut ei pidä lainkaan paikkaansa, perskules

Posted
Just now, tyyppi3 said:

Sittenhän noi myyjän vuosiluvut ei pidä lainkaan paikkaansa, perskules

Eikun korjasin, että kyl to on tuon vanhemman juu. Tollaset uudemman raudat mulla oli jossakin kasassa jemmassa. En vaan enää muistanu kummasta versioista ne olikaan.

 

Posted
1 minute ago, Lasse said:

Eikun korjasin, että kyl to on tuon vanhemman juu. Tollaset uudemman raudat mulla oli jossakin kasassa jemmassa. En vaan enää muistanu kummasta versioista ne olikaan.

 

Hyvä sitten, noi olis vähän ikävät pellistä taitella

Posted
12 hours ago, lasse haukkavuori said:

Eturaudat ainakin ihan samanlaiset vasen ja oikea ku kääntää. Onko tarvetta siis takaraudoille? Mitäs ne saa maksaa?

Oikeastaan tarvitsen vain oikean, jos se on hyvä olisiko 20?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...