Jump to content

30hp moottorin viritys


Recommended Posts

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kaasarihemmolla on loppujen lopuksi aika yksinkertainen resepti keskikaasarin ja nurkkien yhdistämiseen: jousi vivustossa joka määrää jännityksen tai siis liikkeen mukaan koska nurkat tulee käyttöön.

 

Ideana tais olla se että korkeilla kierroksilla nurkat tulis mukaan peliin, alakierroksilla pelkkä keskikaasari? Kiva olis nähdä toimiiko tuo noin helposti, tai saako säätöihin koskaan...

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Wofsburg Specialtiesiltä tuli tänään tilaamani vaimentimet (kuten stephanen kanssa sähköpostilla sovittiin => ei ongelmia)!

Eli täälläkin mainitut vaikeudet tilaamisessa tai lähinnä maksun jälkeen ongelmat saada tavaraa eivät ainakaan minun kohdalle osuneet =)

Pari kuvaa pöntöistä ennen peittausta ja maalausta...

post-137-13888359841451_thumb.jpg

post-137-13888359841657_thumb.jpg

post-137-13888359841823_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 year later...
Wofsburg Specialtiesiltä tuli tänään tilaamani vaimentimet (kuten stephanen kanssa sähköpostilla sovittiin => ei ongelmia)!

Eli täälläkin mainitut vaikeudet tilaamisessa tai lähinnä maksun jälkeen ongelmat saada tavaraa eivät ainakaan minun kohdalle osuneet =)

Pari kuvaa pöntöistä ennen peittausta ja maalausta...

 

Minulla kanssa Stephanen tekemä pönttö ja hyvin tyytyväinen olen ollut, laitoin tossa vähän ääninäytettä miltä putki kuulostaa: http://www.youtube.com/watch?v=y_77EUlqPyg

Link to comment
Juu katselin itsekin jostain tätä WW:n Okrasa reprokittiuutista, sehän olis komiaa jos näitä alkais joku tekemään reprona. Toki aito asia on aina se juttu mutta tällä tavalla vois vintage speedi saada lisää harrastajia...toivottavasti tulee pian! :D

 

Todellakin, orkkiskamojen saannissa on aina omat kommervenkkinsä (=ulkomailtahan harvinaisuuksiahan yleensä haetaan jos ei suomesta tunne oikeita ihmisiä) ja tottakai hintaluokkakin on yleensä sitten ihan eri.

 

Mä en ole ikinä nähnyt että reprokama olis orkkiksia käyttävältä "tosiharrastajalta" mitenkään pois millään tapaa.. Hieno juttu jos tälläisiä settejä alkaa tulemaan :)

Link to comment

Juu itselle tää reproilu tullu tutuks lähinnä Judson-piireistä ulkomailta, siellä kun on reprottu melkeinpä kaikki muu paitti itte Judsonin teko! Eikä voi sanoa että olis puristeilta pois, vaan pikemminkin saadaan enempi kalustoa tien päälle...

 

Omat Judson-haaveet ovat väistyneet osaltaan tätä lukiessa. Ens talveksi vois räjäyttää pannun ja laittaa Mr.Okrasan keppiä sisuksiin, kutitella sitä yhtä reikää kertaa kaks ja sovitella nurkkiin jotain vanhaa kolkkikaasaria. Putki pitää nytkin miehekästä röpötystä mutta kyl toi Abarthin 4 tip olis poikaa, sitä oon kuolannu jo pitkään...

Link to comment

Hitain ja halvin, USPS:n lentorahti. maarahtia ei enää usan postillakaan. Kaikki osapuljut eivät vaan suostu käyttämään muita kuin tiettyjä kurriirifirmoja= hinnat moninkertaiset usan postiin joka kyllä toimii ihan jees. Osat parissa viikossa suomessa.

Link to comment
  • 3 months later...

Nostetaas vanhaa topiccia. Harmaa rouva saa nimittäin keväällä ahtimen hanuriin jotta alkaa matka taittua :)

 

Hommasin siis Judsonin, ja nyt mietin about miljoonaa muuta juttua jota koneeseen vois tehdä. Onko kellään suositella hyvää kansivelhoa? Doodah? -67?

 

Ja oliko kellään tietoa näistä lohkon koneistusjutuista? Eli missä teetitte ja mitä maksoi, tuliko hyvä?

 

Koneen purkua aloittelen sunnuntaina, tarkoitus olisi käydä se läpi ja kasata suht orggiksena mutta sillä miedolla virinokalla ja ehkä hiukan parannetuilla kansilla myös.

Link to comment
  • 3 months later...

Kyllä lähtee =)

 

*edit* ei täällä olisi osaavia bakeliitin korjaajia, Judsonin magneeton bakeliitissa halkeamia, niin en kehdannut laittaa paikalleen...

post-137-13888362118841_thumb.jpg

Link to comment

Minullakin olisi tuo Judsonin Magneetto, mutta kiinnityskorvallisessa halkeama =(

Sisuskaluista sen verran että: uudet pytyt/männät, uusi nokka, uudet (nos) kannet, uudet saksalaiset laakerit, kiertokanget kunnostettu, kampura yms. tasapainotettu jne. eli läpikäyty kone...

Vielä kun ennen kiikalaa saisi toisen näistä paikalleen!

Framin pöntön voisi tuohon oikealle puolelle asentaa, vaikka ihan lavastukseksi?

post-137-13888362119277_thumb.jpg

Link to comment

Ohhoh sulla on kaks noita? :D

 

Mää jouduin köyhänä lähettelemään ahtopainemittareista postia että saisko yhden varaukseen kunnes talous paranee, tuli takas postia jossa mittari oli laitettu laatikkoon jossa luki "Reserved - Jaako" :D

 

Hyvältä kuulostaa muutenkin settisi itsellä kans uudet sylinterit/männät (vakiokokoa), vanhat veivit, kiillotettu kampi, kevennetty vauhtis (noin 6,5 kg), okrasa nokka, okrasa imuventtiilit (33mm), toivottavasti myös fullflow ja abarthin putki. Kammen laakerit, nokan suorahampaiset rattaat ja 19mm rattailla varustetun öljypumpun kun vielä saa niin voi niputtaa. Nii ja se Judsoni siihen päälle tietty.

 

Syssymmällä saatan saada Euroopasta 1:25 keinut kun en itse osaa moisia tehdä. Mutta tämä on vielä kovin epävarmaa...

Link to comment

Hieno kone kuusseiskalla! Kauanko maltoit ajella ennen kuin laitoit remmit paikoilleen?

 

judsonbefore.jpg

 

Tämä mittari oli rottaosastoa..

 

judson.jpg

 

Vähän tiskiainetta ja kiillotusvillaa & neljä tuntia myöhemmin

Link to comment

Hienoja mittareita, nämä vanhat!!!

Vanhoissa vaan se "vika" (kun olleet lättäpääkaseihin yms. "isoihin" koneisiin tarkoitettuja), että neula tuskin liikkuu volkkariin asennettuna kun asteikko niin laaja...

Tässä uusimmassa versiossa voi saada sen vaikutelman että ahtoja on IHAN OIKEASTI =)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...