Jump to content
Sign in to follow this  
Teem085

Typ3 squareback 1967

Recommended Posts

Tarkoitus olisi laittaa ensin leimakuntoon. Ja katsoa sen jälkeen mitä sille alkaa tekemään.

Paljon hitsattavaa+,kone jumissa. Voipi muutama ilta mennä tämän kanssa

20201028_180030.jpg

  • Like 12

Share this post


Link to post

Tankki kuulosti kovalta kun sitä vasaralla koputtelin,vaan parempi kunto selviää kun pääsee puhaltamaan sen.

20201029_183154.jpg

Share this post


Link to post

Mulla on muistaakseni variantin  uusi helman pinta pelti jos tarvetta....  Ja matala selkänojalliset etupenkit jos sellaisille tarvetta.... 

Edited by sleepercooler
  • Like 1

Share this post


Link to post

Elikkä autonhan ostin kesällä Ylivieskasta. Kuplia katsellut muutaman vuoden ja nimenomaan ajokuntoista,mutta joku tässä kolahti kun kävin sitä katsomassa.

Kansallisarkistosta löytyikin auton koko omistushistoria.

Turusta ostettu uutena kestilään panelvanina ja 5 vuotta sen jälkeen muutoskatsastettu h.autoksi.

Taivalkosken kautta mennyt Ouluun ja siellä laitettu seisontaan 1981.

Viimeiset 10-15 vuotta majaillut sitten Ylivieskassa taivasalla.

 

 

 

 

20200628_195116.jpg

Share this post


Link to post

Oliko iso homma löytää kansallisarkistosta tiedot? Oliko sinulla rekisterinumero tiedossa? Vai pelkällä valmistenumerolla hait?

Sama homma olisi edessä, tietäisi mihin ja kuinka isoon urakkaan ryhtyy..

Share this post


Link to post
On 10/29/2020 at 12:55 PM, Teem085 said:

Tarkoitus olisi laittaa ensin leimakuntoon. Ja katsoa sen jälkeen mitä sille alkaa tekemään.

Paljon hitsattavaa+,kone jumissa. Voipi muutama ilta mennä tämän kanssa

 

 

Vähän näyttää kuvien perusteella siltä ettei tuo "ensin leimakuntoon" vaikuta hyvältä idealta. Miksi tehdä asioita kahteen kertaan, joten kori irti pohjalevyltä ja hitsaamaan kaikki paikat kerralla kuntoon.

Share this post


Link to post
1 hour ago, mikan said:

 

Vähän näyttää kuvien perusteella siltä ettei tuo "ensin leimakuntoon" vaikuta hyvältä idealta. Miksi tehdä asioita kahteen kertaan, joten kori irti pohjalevyltä ja hitsaamaan kaikki paikat kerralla kuntoon.

Jos hitsaukset toteutettavissa niin että auton saa leimakuntoon ilman pohjalevyn ja kopan yhteen hitsaamista niin itse ainakin miettisin pariinotteeseen ennen kuin rupeaa autoa halkaisemaan. Silloin projektilla vain on tapana paisua ja venyä kun se koppa on irti pohjalevystä. Tyyliin nyt kun kerran tuo on irti niin voisi tuonkin vaihtaa kun on helpompaa ja samalla kun se nyt on irti niin voisi koppan maalata erilläänkin ja kun kerran tuokin tuli tehtyä niin jos sitten tuonkin tekisi.

 

Tietty se on eriasia jos on aikaisempaa kokemusta vastaavasta projektista niin silloin nämä ongelmat varmaan onkin tiedossa. Ja silloin myös tuntee itsensä ja oman entisöintimotivaation paremmin jolloin projektin viemästä ajastakin on paljon parempi käsitys.

 

Sitä en missään nimessä kiellä etteikö siittä tulisi parempi jos kopan irrottaisi pohjalevystä mutta ei siittä paremmin tehdystä ole kauheasti iloa jos motivaatio projektiin on mennyt ja auto seisoo tallissa 15 vuotta ilman että sillä pystyy ajamaan, nimimerkillä kokemusta löytyy.

  • Like 4

Share this post


Link to post
2 hours ago, mikan said:

 

Vähän näyttää kuvien perusteella siltä ettei tuo "ensin leimakuntoon" vaikuta hyvältä idealta. Miksi tehdä asioita kahteen kertaan, joten kori irti pohjalevyltä ja hitsaamaan kaikki paikat kerralla kuntoon.

Tuossa olet ihan oikeassa että varmasti olisi fiksumpaa tehdä niin.

Se on tarkoitus tehdä sitten kun on arjessa aikaa ja harrastustilaa hieman enemmän.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mä ajoin aikoinaan kuplalla monta vuotta niin, että oli ruostepaikkoja ja pohjamaalia siellä täällä. Nyt kun se on täysin kunnossa, puhallettu, hitsattu, maalattu jne, niin en ole ajanut sillä moneen vuoteen. Joskus näinkin. 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Täällähän on tutun näköinen varre ;). Ei muuta kuin virtaa kinttaisiin!

 

Tuliko se kantakortti muuten koskaan perille, jonka lähetin? Vaikka eipä sen väliä, jos olet saanut kattavammat tiedot hankittua.

Share this post


Link to post
7 hours ago, APO said:

Täällähän on tutun näköinen varre ;). Ei muuta kuin virtaa kinttaisiin!

 

Tuliko se kantakortti muuten koskaan perille, jonka lähetin? Vaikka eipä sen väliä, jos olet saanut kattavammat tiedot hankittua.

Joo tulihan se perille. Aattelin vaan kokeilla vielä että löytyisiköhän muutakin tietoa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 11/3/2020 at 2:08 PM, Teem085 said:

Tuossa olet ihan oikeassa että varmasti olisi fiksumpaa tehdä niin.

Se on tarkoitus tehdä sitten kun on arjessa aikaa ja harrastustilaa hieman enemmän.

 

Kokemuksesta on havaittu että autoa joka on leimassa ja jolla pääsee ajeleenkin välillä, on huomattavasti mielenkiintoisempaa ropata. Kestää pidempään, mutta on enimmäkseen ajokuntoinen auto alla.

 

Siitä toki tulee rajoitteita ropaamisen määrään ja välillä laatuunkin, mutta mielenkiinto pysyy yllä ja asiat etenevät. Varsinkin josko pitäisi tehdä jotain muutakin kuin asua tallissa täyspäiväisesti talvi tai pari.

 

Nimim. yhtä harrasterassia kunnosteltu pikkuhiljaa jo 15v, noin keskimäärin se menee parempaan päin melkein joka vuosi. Museokunnosta puuttuu enää alustan putkisto (pensa-, jarru- ja hydrauliputket on mallia 'tein itse' ja onkin vaikea pala kun pitäisi olla suoria ja ei kyllä minun taidoillani tule kelalta suoria putkia)  ja muutama pikkunippeli siellä täällä.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Purettu hieman lisää ja alta löytyi yllärit.

Vasen aisa hieman ruosteessa ja oikea vääntynyt. Pelleissä näkyikin kolarikorjauksen jälkiä päältä päinkin. Kitillä vissii oiottu "suoraksi". 

Ruostekorjaus ei olisi pahakaan jos löytyisi ehjä pala tilalle,yläpuoli aisan sisältä miltei ruosteeton. 

Mutta tuon toisen oikominen voi tuottaa harmaita hiuksia.

20201111_181151.jpg

20201111_181124.jpg

Share this post


Link to post

Joroisista hain varaosia. Harmiksi etusuojat joista toivoin jotain saavani irti olivatkin surkeassa kunnossa.

Mutta ei ollut turha reissu. 4 takasuojaa, kojelaudan täysin ehjä päällinen+muutama laatikollinen muita osia. 

Toinen pari takasuojista joutaa myyntiin kun kerkeän enemmän asiaan perehtymään. Ovat vain uudemmasta TL:stä.

20201115_164950.jpg

Edited by Teem085

Share this post


Link to post

Muutakin eroa, kun ritilät. Porrasperän takalokarissa leveämpi yläosa, ei mene TL:n eikä Varianttiin.

Share this post


Link to post

Peltihommat eivät ole edistyneet mihkään.

Mutta töiden ohella aloin kunnostamaan takavaloja. Kirkas lakka näyttää vievän osan halkeamista pois,mietinnässä vielä vedänkö punaisen sävylakan yli asti,vai jätänkö yläosan porkkanaksi.

20210216_082037.jpg

20210216_082112.jpg

20210216_082018.jpg

Share this post


Link to post

Niitä punasia linssejä saa melkeimpä helpommin ostettu kuin laadukkaita kaksivärisiä eli jätä vain keltaiseksi kun kerran tuon verran vaivaa näet ensisöinnin kanssa.

Share this post


Link to post

No eipä noissa hyvä häviä, kun on "yllättäen" murjottu kiinnitysruuvilla muovi halki.

Share this post


Link to post

Mulla taitaa olla jossakin noita takavaloja, kiinnostaako jotakuta?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...