Teem085 Posted October 29, 2020 Share Posted October 29, 2020 Tarkoitus olisi laittaa ensin leimakuntoon. Ja katsoa sen jälkeen mitä sille alkaa tekemään. Paljon hitsattavaa+,kone jumissa. Voipi muutama ilta mennä tämän kanssa 12 Quote Link to comment
Teem085 Posted October 29, 2020 Author Share Posted October 29, 2020 Tankki kuulosti kovalta kun sitä vasaralla koputtelin,vaan parempi kunto selviää kun pääsee puhaltamaan sen. Quote Link to comment
sleepercooler Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 (edited) Mulla on muistaakseni variantin uusi helman pinta pelti jos tarvetta.... Ja matala selkänojalliset etupenkit jos sellaisille tarvetta.... Edited October 30, 2020 by sleepercooler 1 Quote Link to comment
Teem085 Posted October 31, 2020 Author Share Posted October 31, 2020 Hieman purkua. Etuakselin kiinnityspisteet kadonneet. Puskurin kiinnitykset myös huonossa hapessa. Quote Link to comment
Lasse Posted October 31, 2020 Share Posted October 31, 2020 No eipähän tartte miettiä mitä sadepäivinä puuhaa Quote Link to comment
Teem085 Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 Elikkä autonhan ostin kesällä Ylivieskasta. Kuplia katsellut muutaman vuoden ja nimenomaan ajokuntoista,mutta joku tässä kolahti kun kävin sitä katsomassa. Kansallisarkistosta löytyikin auton koko omistushistoria. Turusta ostettu uutena kestilään panelvanina ja 5 vuotta sen jälkeen muutoskatsastettu h.autoksi. Taivalkosken kautta mennyt Ouluun ja siellä laitettu seisontaan 1981. Viimeiset 10-15 vuotta majaillut sitten Ylivieskassa taivasalla. Quote Link to comment
askis Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 Oliko iso homma löytää kansallisarkistosta tiedot? Oliko sinulla rekisterinumero tiedossa? Vai pelkällä valmistenumerolla hait? Sama homma olisi edessä, tietäisi mihin ja kuinka isoon urakkaan ryhtyy.. Quote Link to comment
Teem085 Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 Valmistenumerolla löytyi. Ei oo iso urakka,riittää pari sähköpostia ja oisko tullu maksamaan n.50€ Quote Link to comment
mikan Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 On 10/29/2020 at 12:55 PM, Teem085 said: Tarkoitus olisi laittaa ensin leimakuntoon. Ja katsoa sen jälkeen mitä sille alkaa tekemään. Paljon hitsattavaa+,kone jumissa. Voipi muutama ilta mennä tämän kanssa Vähän näyttää kuvien perusteella siltä ettei tuo "ensin leimakuntoon" vaikuta hyvältä idealta. Miksi tehdä asioita kahteen kertaan, joten kori irti pohjalevyltä ja hitsaamaan kaikki paikat kerralla kuntoon. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 1 hour ago, mikan said: Vähän näyttää kuvien perusteella siltä ettei tuo "ensin leimakuntoon" vaikuta hyvältä idealta. Miksi tehdä asioita kahteen kertaan, joten kori irti pohjalevyltä ja hitsaamaan kaikki paikat kerralla kuntoon. Jos hitsaukset toteutettavissa niin että auton saa leimakuntoon ilman pohjalevyn ja kopan yhteen hitsaamista niin itse ainakin miettisin pariinotteeseen ennen kuin rupeaa autoa halkaisemaan. Silloin projektilla vain on tapana paisua ja venyä kun se koppa on irti pohjalevystä. Tyyliin nyt kun kerran tuo on irti niin voisi tuonkin vaihtaa kun on helpompaa ja samalla kun se nyt on irti niin voisi koppan maalata erilläänkin ja kun kerran tuokin tuli tehtyä niin jos sitten tuonkin tekisi. Tietty se on eriasia jos on aikaisempaa kokemusta vastaavasta projektista niin silloin nämä ongelmat varmaan onkin tiedossa. Ja silloin myös tuntee itsensä ja oman entisöintimotivaation paremmin jolloin projektin viemästä ajastakin on paljon parempi käsitys. Sitä en missään nimessä kiellä etteikö siittä tulisi parempi jos kopan irrottaisi pohjalevystä mutta ei siittä paremmin tehdystä ole kauheasti iloa jos motivaatio projektiin on mennyt ja auto seisoo tallissa 15 vuotta ilman että sillä pystyy ajamaan, nimimerkillä kokemusta löytyy. 4 Quote Link to comment
Teem085 Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 2 hours ago, mikan said: Vähän näyttää kuvien perusteella siltä ettei tuo "ensin leimakuntoon" vaikuta hyvältä idealta. Miksi tehdä asioita kahteen kertaan, joten kori irti pohjalevyltä ja hitsaamaan kaikki paikat kerralla kuntoon. Tuossa olet ihan oikeassa että varmasti olisi fiksumpaa tehdä niin. Se on tarkoitus tehdä sitten kun on arjessa aikaa ja harrastustilaa hieman enemmän. 1 Quote Link to comment
mikan Posted November 3, 2020 Share Posted November 3, 2020 Mä ajoin aikoinaan kuplalla monta vuotta niin, että oli ruostepaikkoja ja pohjamaalia siellä täällä. Nyt kun se on täysin kunnossa, puhallettu, hitsattu, maalattu jne, niin en ole ajanut sillä moneen vuoteen. Joskus näinkin. 🙂 1 Quote Link to comment
APO Posted November 4, 2020 Share Posted November 4, 2020 Täällähän on tutun näköinen varre ;). Ei muuta kuin virtaa kinttaisiin! Tuliko se kantakortti muuten koskaan perille, jonka lähetin? Vaikka eipä sen väliä, jos olet saanut kattavammat tiedot hankittua. Quote Link to comment
Teem085 Posted November 5, 2020 Author Share Posted November 5, 2020 7 hours ago, APO said: Täällähän on tutun näköinen varre ;). Ei muuta kuin virtaa kinttaisiin! Tuliko se kantakortti muuten koskaan perille, jonka lähetin? Vaikka eipä sen väliä, jos olet saanut kattavammat tiedot hankittua. Joo tulihan se perille. Aattelin vaan kokeilla vielä että löytyisiköhän muutakin tietoa. 1 Quote Link to comment
Kharon Posted November 8, 2020 Share Posted November 8, 2020 On 11/3/2020 at 2:08 PM, Teem085 said: Tuossa olet ihan oikeassa että varmasti olisi fiksumpaa tehdä niin. Se on tarkoitus tehdä sitten kun on arjessa aikaa ja harrastustilaa hieman enemmän. Kokemuksesta on havaittu että autoa joka on leimassa ja jolla pääsee ajeleenkin välillä, on huomattavasti mielenkiintoisempaa ropata. Kestää pidempään, mutta on enimmäkseen ajokuntoinen auto alla. Siitä toki tulee rajoitteita ropaamisen määrään ja välillä laatuunkin, mutta mielenkiinto pysyy yllä ja asiat etenevät. Varsinkin josko pitäisi tehdä jotain muutakin kuin asua tallissa täyspäiväisesti talvi tai pari. Nimim. yhtä harrasterassia kunnosteltu pikkuhiljaa jo 15v, noin keskimäärin se menee parempaan päin melkein joka vuosi. Museokunnosta puuttuu enää alustan putkisto (pensa-, jarru- ja hydrauliputket on mallia 'tein itse' ja onkin vaikea pala kun pitäisi olla suoria ja ei kyllä minun taidoillani tule kelalta suoria putkia) ja muutama pikkunippeli siellä täällä. 1 Quote Link to comment
Teem085 Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 Purettu hieman lisää ja alta löytyi yllärit. Vasen aisa hieman ruosteessa ja oikea vääntynyt. Pelleissä näkyikin kolarikorjauksen jälkiä päältä päinkin. Kitillä vissii oiottu "suoraksi". Ruostekorjaus ei olisi pahakaan jos löytyisi ehjä pala tilalle,yläpuoli aisan sisältä miltei ruosteeton. Mutta tuon toisen oikominen voi tuottaa harmaita hiuksia. Quote Link to comment
Teem085 Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 Löysin ensimmäisen omistajankin. Lähetti pari kuvaa. 10 Quote Link to comment
Teem085 Posted November 15, 2020 Author Share Posted November 15, 2020 (edited) Joroisista hain varaosia. Harmiksi etusuojat joista toivoin jotain saavani irti olivatkin surkeassa kunnossa. Mutta ei ollut turha reissu. 4 takasuojaa, kojelaudan täysin ehjä päällinen+muutama laatikollinen muita osia. Toinen pari takasuojista joutaa myyntiin kun kerkeän enemmän asiaan perehtymään. Ovat vain uudemmasta TL:stä. Edited November 15, 2020 by Teem085 Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 TL ja Variant samat takalokasuojat. porrasperässä muuten samat ilman ilmanottoritilöitä. Quote Link to comment
arkka Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 Muutakin eroa, kun ritilät. Porrasperän takalokarissa leveämpi yläosa, ei mene TL:n eikä Varianttiin. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 No menee porrasperäänki, mut sit vähä tuulettaa 1 Quote Link to comment
Teem085 Posted February 16, 2021 Author Share Posted February 16, 2021 Peltihommat eivät ole edistyneet mihkään. Mutta töiden ohella aloin kunnostamaan takavaloja. Kirkas lakka näyttää vievän osan halkeamista pois,mietinnässä vielä vedänkö punaisen sävylakan yli asti,vai jätänkö yläosan porkkanaksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 Niitä punasia linssejä saa melkeimpä helpommin ostettu kuin laadukkaita kaksivärisiä eli jätä vain keltaiseksi kun kerran tuon verran vaivaa näet ensisöinnin kanssa. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 No eipä noissa hyvä häviä, kun on "yllättäen" murjottu kiinnitysruuvilla muovi halki. Quote Link to comment
Lasse Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 Mulla taitaa olla jossakin noita takavaloja, kiinnostaako jotakuta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.