Jump to content

Lämpö/kynnyskotelot


Recommended Posts

Posted

1303 malliin pitäisi uusia kynnys/lämpökotelot.

Onko noista Klokkerholmin tekeleistä mihinkään.

Vaatiiko paljon muokkaamista?

 

Posted

Kiertäsin kyllä klokkerin, lähes kaikissa pelleissä jos haluaa välttää värkkäämistä.
Toki niistä tekee, tein itsekkin mutta jälkiviisaana ostaisin jotain parempaa. Lähes kaikkien niittimutterien paikkaa piti vaihtaa että osui pohjalevyn reijät kohdalleen tai jos reijät oli kohdallaan niin kotelot istui koriin vähän miten sattuu. Lisäksi nuo niittimutterit  saattaa alkaa pyörimään tyhjää, mukava huomata kun kaikki on jo maalattu ja koitat pohjaa kiinnittää. Samaten itsellä niittimutterit alko myös pyörimään etupään "kelluvissa" lätkissä, napoleoninhatun kohdalla. Onneksi sai sen verran hitsillä räpsäytettyä sen mutterin siihe pellin palaan kiinni..
Lämpöputkien päät on sinnepäin, varsinkin takapäästä väärän kokoiset että sopisi ilman moukarointia yhteen sen yhdysputken kanssa. Itsellä tuo on talviautona myös niin vähän tuntuu että iso osa puhallusilmasta katoaa kotelon kun se sisäputki on kahdesta puolikkaasta pistehitsattu yhteen, eli on aika paska.

Onhan ne edulliset mutta jos työlleen laskee hintaa niin ei oo halpoja.

Posted

Nämä uudet klokkerit olivat ainakin hyvät. Ei tarvinnut muokata että sai sopimaan vaan kävivät suoraan paikoilleen. Peltikin niissä nykyään millistä.

Posted
36 minutes ago, jupsu said:

Nämä uudet klokkerit olivat ainakin hyvät. Ei tarvinnut muokata että sai sopimaan vaan kävivät suoraan paikoilleen. Peltikin niissä nykyään millistä.

Mistä hommasit? Mihin vuosimalliin?

Posted (edited)

Neoretrolta taisi olla. -70 koppaan.

Nyt ostin tuohon -67:kaankin klokkerin kotelot ja nekin sopi suoraan paikoilleen.

Edited by jupsu
Posted (edited)

Laittelin jokin vuosi sitten tuommoiset paksutolppaan, vaativat hieman sovittelua että menivät paikoilleen.

 

A-pilarin pohjan ja kotelon väli vaati sovittamista myös tuo verhoilua kiinni pitävä lista oli väärinpäin.

 

Aukaisin kierrepakalla kaikki kierteet koteloista ja siitä huolimatta koria asentaessa pari kierrettä otti kipeää...

 

Jos ei ole tekemässä ihan viimeisen päälle entisöintiä nuo menevät kyllä ja jouduttaa mukavasti hommia 💪

Edited by NO H2O
Posted

En löytänyt 70 lukulaisiin pikaisella haulla muita merkkejä kuin Klokkerholm.

Ja Jopex mikä ilmeisesti on aivan kuraa.

Valmistaakohan kukaan muu kynnyksiä?

 

 

Posted
3 minutes ago, P.L said:

En löytänyt 70 lukulaisiin pikaisella haulla muita merkkejä kuin Klokkerholm.

Ja Jopex mikä ilmeisesti on aivan kuraa.

Valmistaakohan kukaan muu kynnyksiä?

 

Virtanen laatu kuulemma hyvä mutta en ole varma tekeekö noin uusiin kun on keskittynyt vahempien kuplien peltiosiin?

Posted

Oma kokemus on parin vuoden takaa, nekin neoretrosta ostin tuolloin. Oli kyllä varmaa sitte vanhempaa varastoa ku peltiki oli jotain 0.7mm luokkaa.. tosi ohutta tavaraa kuitenki.
Viimeistely myös aika huono mistä kotelon pohja ja yläosa on pistehitsattu yhteen, leveys vaihtelee ja pistehitsit on vähän missä sattuu niin ei oli saanut siistittyä ilman että joku pistehitsi olisi auennut.
Hyvä jos laatu on parantunut.

  • 4 weeks later...
Posted

Tilasin Neoretrosta klokkerholmit. Näyttää olevan noin millin peltiä ja muutenkin ihan asiallista työtä.

Ainakin irralliseen pohjalevyyn sopii todella hyvin, kaikki kierteet kohdallaan.

Korin puolen sopivuudesta ei viel tietoa.

  • 2 weeks later...
Posted
On 2/19/2021 at 9:26 AM, P.L said:

Tilasin Neoretrosta klokkerholmit. Näyttää olevan noin millin peltiä ja muutenkin ihan asiallista työtä.

Ainakin irralliseen pohjalevyyn sopii todella hyvin, kaikki kierteet kohdallaan.

Korin puolen sopivuudesta ei viel tietoa.

Odotan raporttia miten sopii koriin.

Posted (edited)

Mites nuo klassicfabin vihreät lämpökotelot? Onko kukaan semmoisia sovittanut, ilmeisen hyviä mutta onko turhaa? Ainakin keskusteluja selanneena monet vaannovat klassicfabiin kun on yrittänyt surkeita tarvikkeita sovitella koppaan.

https://www.klassicfab.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/

Löytyy näköjän myös hiukan lähempänä Espanjasta https://www.klassicfabeurope.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/

Ilmeisesti 67 asti löytyy lämpökoteloita,  tähän kyselyyn ehkä vähän OT.

Edited by daniel
Posted
3 hours ago, vwagen said:

Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi.

 

Niinpä , uskon kyllä myös että ovatten hyviä mutta ovatko 640euron+rahdit Epsanjasta edestä vs 210euroa+ kotimaan rahdit

Posted (edited)

Saahan virtasen valmistaman huippulaatuisen asennettua myös uudempaankin. Eikös pituus/ leveys ole kutakuinkin sama uudessa ja vanhassa? Vain sisäpuolen muotoilu erilainen ja jalkatilan tuuletusreikä.Ja mikä parasta: made in finland

Edited by 68teevee
Posted
14 hours ago, vwagen said:

Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi.

Vihreän pellin laatu kärsinyt jonkunverran siittä mitä alunperin olivat kovan kysynnän takia. Ja käsitykeni ja näkemän työjäljen perusteella nämä hakataan suuriltaosin käsityönä eli heittoja voi olla paljonkin riippuen siittä kuka sen palikan on hakannut.  Mutta yleisestiottaen ovat laadultaan parhaammasta päästä.

Posted

Mulla jälleen yhdet klokkerin tekeleet työnalla. Istuvuus oli tälläkinkertaa täys kymppi. Tässä vehkeessä tulee kotelo etujalkatilassa tielle joten A-pilarista eteenpäin päätin kynnyksen tehdä uusiksi. Tuossa istuskelin ja pyörittelin tuota irtileikattua pätkää käsissä ja päätin porailla ja tutkia tuota etukiinnitystä tarkemmin. Muuta sanomista ei ole kuin että tuo vastakappale on tehty 2mm pellistä jossa on niittimutterit. Nuo m8 niittimutteritkin näyttää olevan hitsitäpeillä varmistettu tehtaan jäljiltä.

Kannatta kunnolla yrittää suojata nuo sisältä kun tuolla ei mitään maalia ole.

20210303_180403.jpg

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...
Posted

Osakaupasta hankittuja lämpökoteloita sovittelin pohjan päälle. Kuuluuko reunoista, joista kappaleet on pistehitsattu yhteen, leikata ylimääräinen lieve pois että lattian verhoilu istuu siististi sitä vasten?

 

Pohjan muotoon nähden siinä on ylimääräistä ehkä 15mm.

 

Vai miten olette näitä tehneet?

Posted (edited)
11 hours ago, tuomokoo said:

Osakaupasta hankittuja lämpökoteloita sovittelin pohjan päälle. Kuuluuko reunoista, joista kappaleet on pistehitsattu yhteen, leikata ylimääräinen lieve pois että lattian verhoilu istuu siististi sitä vasten?

 

Pohjan muotoon nähden siinä on ylimääräistä ehkä 15mm.

 

Vai miten olette näitä tehneet?

Kuva olis tietty kiva ja auton vuosimallin maininta tai minkä valmistajan kotelot tuskin haittaisi vastauksen saamista.

Edited by Tanhis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...