Jump to content
Sign in to follow this  
P.L

Lämpö/kynnyskotelot

Recommended Posts

1303 malliin pitäisi uusia kynnys/lämpökotelot.

Onko noista Klokkerholmin tekeleistä mihinkään.

Vaatiiko paljon muokkaamista?

 

Share this post


Link to post

Kiertäsin kyllä klokkerin, lähes kaikissa pelleissä jos haluaa välttää värkkäämistä.
Toki niistä tekee, tein itsekkin mutta jälkiviisaana ostaisin jotain parempaa. Lähes kaikkien niittimutterien paikkaa piti vaihtaa että osui pohjalevyn reijät kohdalleen tai jos reijät oli kohdallaan niin kotelot istui koriin vähän miten sattuu. Lisäksi nuo niittimutterit  saattaa alkaa pyörimään tyhjää, mukava huomata kun kaikki on jo maalattu ja koitat pohjaa kiinnittää. Samaten itsellä niittimutterit alko myös pyörimään etupään "kelluvissa" lätkissä, napoleoninhatun kohdalla. Onneksi sai sen verran hitsillä räpsäytettyä sen mutterin siihe pellin palaan kiinni..
Lämpöputkien päät on sinnepäin, varsinkin takapäästä väärän kokoiset että sopisi ilman moukarointia yhteen sen yhdysputken kanssa. Itsellä tuo on talviautona myös niin vähän tuntuu että iso osa puhallusilmasta katoaa kotelon kun se sisäputki on kahdesta puolikkaasta pistehitsattu yhteen, eli on aika paska.

Onhan ne edulliset mutta jos työlleen laskee hintaa niin ei oo halpoja.

Share this post


Link to post

Nämä uudet klokkerit olivat ainakin hyvät. Ei tarvinnut muokata että sai sopimaan vaan kävivät suoraan paikoilleen. Peltikin niissä nykyään millistä.

Share this post


Link to post
36 minutes ago, jupsu said:

Nämä uudet klokkerit olivat ainakin hyvät. Ei tarvinnut muokata että sai sopimaan vaan kävivät suoraan paikoilleen. Peltikin niissä nykyään millistä.

Mistä hommasit? Mihin vuosimalliin?

Share this post


Link to post

Neoretrolta taisi olla. -70 koppaan.

Nyt ostin tuohon -67:kaankin klokkerin kotelot ja nekin sopi suoraan paikoilleen.

Edited by jupsu

Share this post


Link to post

Laittelin jokin vuosi sitten tuommoiset paksutolppaan, vaativat hieman sovittelua että menivät paikoilleen.

 

A-pilarin pohjan ja kotelon väli vaati sovittamista myös tuo verhoilua kiinni pitävä lista oli väärinpäin.

 

Aukaisin kierrepakalla kaikki kierteet koteloista ja siitä huolimatta koria asentaessa pari kierrettä otti kipeää...

 

Jos ei ole tekemässä ihan viimeisen päälle entisöintiä nuo menevät kyllä ja jouduttaa mukavasti hommia 💪

Edited by NO H2O

Share this post


Link to post

En löytänyt 70 lukulaisiin pikaisella haulla muita merkkejä kuin Klokkerholm.

Ja Jopex mikä ilmeisesti on aivan kuraa.

Valmistaakohan kukaan muu kynnyksiä?

 

 

Share this post


Link to post
3 minutes ago, P.L said:

En löytänyt 70 lukulaisiin pikaisella haulla muita merkkejä kuin Klokkerholm.

Ja Jopex mikä ilmeisesti on aivan kuraa.

Valmistaakohan kukaan muu kynnyksiä?

 

Virtanen laatu kuulemma hyvä mutta en ole varma tekeekö noin uusiin kun on keskittynyt vahempien kuplien peltiosiin?

Share this post


Link to post

Oma kokemus on parin vuoden takaa, nekin neoretrosta ostin tuolloin. Oli kyllä varmaa sitte vanhempaa varastoa ku peltiki oli jotain 0.7mm luokkaa.. tosi ohutta tavaraa kuitenki.
Viimeistely myös aika huono mistä kotelon pohja ja yläosa on pistehitsattu yhteen, leveys vaihtelee ja pistehitsit on vähän missä sattuu niin ei oli saanut siistittyä ilman että joku pistehitsi olisi auennut.
Hyvä jos laatu on parantunut.

Share this post


Link to post

2015 tuli muutos klokkerilla koteloihin. Suomeen noita taidettiin saada vasta myöhemmin.

20210126_083359.jpg

20210126_083333.jpg

Share this post


Link to post

Muistin varassa ku menee niin omat ois kuitenki tuon mukaan ollu nuo uudemmat 😬

Share this post


Link to post

Yritin etsiä Klokkerholm Classic catalogue, mutta en löytänyt.

Share this post


Link to post

Tilasin Neoretrosta klokkerholmit. Näyttää olevan noin millin peltiä ja muutenkin ihan asiallista työtä.

Ainakin irralliseen pohjalevyyn sopii todella hyvin, kaikki kierteet kohdallaan.

Korin puolen sopivuudesta ei viel tietoa.

Share this post


Link to post
On 2/19/2021 at 9:26 AM, P.L said:

Tilasin Neoretrosta klokkerholmit. Näyttää olevan noin millin peltiä ja muutenkin ihan asiallista työtä.

Ainakin irralliseen pohjalevyyn sopii todella hyvin, kaikki kierteet kohdallaan.

Korin puolen sopivuudesta ei viel tietoa.

Odotan raporttia miten sopii koriin.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Mites nuo klassicfabin vihreät lämpökotelot? Onko kukaan semmoisia sovittanut, ilmeisen hyviä mutta onko turhaa? Ainakin keskusteluja selanneena monet vaannovat klassicfabiin kun on yrittänyt surkeita tarvikkeita sovitella koppaan.

https://www.klassicfab.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/

Löytyy näköjän myös hiukan lähempänä Espanjasta https://www.klassicfabeurope.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/

Ilmeisesti 67 asti löytyy lämpökoteloita,  tähän kyselyyn ehkä vähän OT.

Edited by daniel

Share this post


Link to post

Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi.

  • Like 3

Share this post


Link to post
3 hours ago, vwagen said:

Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi.

 

Niinpä , uskon kyllä myös että ovatten hyviä mutta ovatko 640euron+rahdit Epsanjasta edestä vs 210euroa+ kotimaan rahdit

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Saahan virtasen valmistaman huippulaatuisen asennettua myös uudempaankin. Eikös pituus/ leveys ole kutakuinkin sama uudessa ja vanhassa? Vain sisäpuolen muotoilu erilainen ja jalkatilan tuuletusreikä.Ja mikä parasta: made in finland

Edited by 68teevee

Share this post


Link to post
14 hours ago, vwagen said:

Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi.

Vihreän pellin laatu kärsinyt jonkunverran siittä mitä alunperin olivat kovan kysynnän takia. Ja käsitykeni ja näkemän työjäljen perusteella nämä hakataan suuriltaosin käsityönä eli heittoja voi olla paljonkin riippuen siittä kuka sen palikan on hakannut.  Mutta yleisestiottaen ovat laadultaan parhaammasta päästä.

Share this post


Link to post

Mulla jälleen yhdet klokkerin tekeleet työnalla. Istuvuus oli tälläkinkertaa täys kymppi. Tässä vehkeessä tulee kotelo etujalkatilassa tielle joten A-pilarista eteenpäin päätin kynnyksen tehdä uusiksi. Tuossa istuskelin ja pyörittelin tuota irtileikattua pätkää käsissä ja päätin porailla ja tutkia tuota etukiinnitystä tarkemmin. Muuta sanomista ei ole kuin että tuo vastakappale on tehty 2mm pellistä jossa on niittimutterit. Nuo m8 niittimutteritkin näyttää olevan hitsitäpeillä varmistettu tehtaan jäljiltä.

Kannatta kunnolla yrittää suojata nuo sisältä kun tuolla ei mitään maalia ole.

20210303_180403.jpg

Share this post


Link to post

Minä  laittaisin suomalaiset vanhempiin tarkoitetut laatupellit uudempiinkin kupliin jos multa kysyttäis😉

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...