P.L Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 1303 malliin pitäisi uusia kynnys/lämpökotelot. Onko noista Klokkerholmin tekeleistä mihinkään. Vaatiiko paljon muokkaamista? Quote Link to comment
SamiO Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Kiertäsin kyllä klokkerin, lähes kaikissa pelleissä jos haluaa välttää värkkäämistä. Toki niistä tekee, tein itsekkin mutta jälkiviisaana ostaisin jotain parempaa. Lähes kaikkien niittimutterien paikkaa piti vaihtaa että osui pohjalevyn reijät kohdalleen tai jos reijät oli kohdallaan niin kotelot istui koriin vähän miten sattuu. Lisäksi nuo niittimutterit saattaa alkaa pyörimään tyhjää, mukava huomata kun kaikki on jo maalattu ja koitat pohjaa kiinnittää. Samaten itsellä niittimutterit alko myös pyörimään etupään "kelluvissa" lätkissä, napoleoninhatun kohdalla. Onneksi sai sen verran hitsillä räpsäytettyä sen mutterin siihe pellin palaan kiinni.. Lämpöputkien päät on sinnepäin, varsinkin takapäästä väärän kokoiset että sopisi ilman moukarointia yhteen sen yhdysputken kanssa. Itsellä tuo on talviautona myös niin vähän tuntuu että iso osa puhallusilmasta katoaa kotelon kun se sisäputki on kahdesta puolikkaasta pistehitsattu yhteen, eli on aika paska. Onhan ne edulliset mutta jos työlleen laskee hintaa niin ei oo halpoja. Quote Link to comment
jupsu Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Nämä uudet klokkerit olivat ainakin hyvät. Ei tarvinnut muokata että sai sopimaan vaan kävivät suoraan paikoilleen. Peltikin niissä nykyään millistä. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 36 minutes ago, jupsu said: Nämä uudet klokkerit olivat ainakin hyvät. Ei tarvinnut muokata että sai sopimaan vaan kävivät suoraan paikoilleen. Peltikin niissä nykyään millistä. Mistä hommasit? Mihin vuosimalliin? Quote Link to comment
jupsu Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 (edited) Neoretrolta taisi olla. -70 koppaan. Nyt ostin tuohon -67:kaankin klokkerin kotelot ja nekin sopi suoraan paikoilleen. Edited January 25, 2021 by jupsu Quote Link to comment
UltraVW Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 (edited) 3 hours ago, jupsu said: Neoretrolta taisi olla. -70 koppaan. Nyt ostin tuohon -67:kaankin klokkerin kotelot ja nekin sopi suoraan paikoilleen. Ja nekin neoretrolta? LÄMPÖKOTELO TÄYD. OIKEA | NeoRetro Edited January 25, 2021 by UltraVW Quote Link to comment
jupsu Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 53 minutes ago, UltraVW said: Ja nekin neoretrolta? LÄMPÖKOTELO TÄYD. OIKEA | NeoRetro Kyllä juuri nuo. Kummatkin tuli neoretrolta. Olivat 3 päivässä läheisessä matkiksen pisteessä. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 (edited) Laittelin jokin vuosi sitten tuommoiset paksutolppaan, vaativat hieman sovittelua että menivät paikoilleen. A-pilarin pohjan ja kotelon väli vaati sovittamista myös tuo verhoilua kiinni pitävä lista oli väärinpäin. Aukaisin kierrepakalla kaikki kierteet koteloista ja siitä huolimatta koria asentaessa pari kierrettä otti kipeää... Jos ei ole tekemässä ihan viimeisen päälle entisöintiä nuo menevät kyllä ja jouduttaa mukavasti hommia 💪 Edited January 25, 2021 by NO H2O Quote Link to comment
P.L Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 En löytänyt 70 lukulaisiin pikaisella haulla muita merkkejä kuin Klokkerholm. Ja Jopex mikä ilmeisesti on aivan kuraa. Valmistaakohan kukaan muu kynnyksiä? Quote Link to comment
NO H2O Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 3 minutes ago, P.L said: En löytänyt 70 lukulaisiin pikaisella haulla muita merkkejä kuin Klokkerholm. Ja Jopex mikä ilmeisesti on aivan kuraa. Valmistaakohan kukaan muu kynnyksiä? Virtanen laatu kuulemma hyvä mutta en ole varma tekeekö noin uusiin kun on keskittynyt vahempien kuplien peltiosiin? Quote Link to comment
-Alex- Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Danskin lämpökotelot pitäis olla astetta parempia kuin klokkerholmit. Varmaan suomalaiset osamyyjät saa tilattua näitä. https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=TAB-400-452 Quote Link to comment
SamiO Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Oma kokemus on parin vuoden takaa, nekin neoretrosta ostin tuolloin. Oli kyllä varmaa sitte vanhempaa varastoa ku peltiki oli jotain 0.7mm luokkaa.. tosi ohutta tavaraa kuitenki. Viimeistely myös aika huono mistä kotelon pohja ja yläosa on pistehitsattu yhteen, leveys vaihtelee ja pistehitsit on vähän missä sattuu niin ei oli saanut siistittyä ilman että joku pistehitsi olisi auennut. Hyvä jos laatu on parantunut. Quote Link to comment
jupsu Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 2015 tuli muutos klokkerilla koteloihin. Suomeen noita taidettiin saada vasta myöhemmin. Quote Link to comment
SamiO Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Muistin varassa ku menee niin omat ois kuitenki tuon mukaan ollu nuo uudemmat 😬 Quote Link to comment
mikan Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Yritin etsiä Klokkerholm Classic catalogue, mutta en löytänyt. Quote Link to comment
P.L Posted February 19, 2021 Author Share Posted February 19, 2021 Tilasin Neoretrosta klokkerholmit. Näyttää olevan noin millin peltiä ja muutenkin ihan asiallista työtä. Ainakin irralliseen pohjalevyyn sopii todella hyvin, kaikki kierteet kohdallaan. Korin puolen sopivuudesta ei viel tietoa. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 On 2/19/2021 at 9:26 AM, P.L said: Tilasin Neoretrosta klokkerholmit. Näyttää olevan noin millin peltiä ja muutenkin ihan asiallista työtä. Ainakin irralliseen pohjalevyyn sopii todella hyvin, kaikki kierteet kohdallaan. Korin puolen sopivuudesta ei viel tietoa. Odotan raporttia miten sopii koriin. Quote Link to comment
daniel Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 (edited) Mites nuo klassicfabin vihreät lämpökotelot? Onko kukaan semmoisia sovittanut, ilmeisen hyviä mutta onko turhaa? Ainakin keskusteluja selanneena monet vaannovat klassicfabiin kun on yrittänyt surkeita tarvikkeita sovitella koppaan. https://www.klassicfab.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/ Löytyy näköjän myös hiukan lähempänä Espanjasta https://www.klassicfabeurope.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/ Ilmeisesti 67 asti löytyy lämpökoteloita, tähän kyselyyn ehkä vähän OT. Edited March 2, 2021 by daniel Quote Link to comment
vwagen Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi. 3 Quote Link to comment
UltraVW Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 3 hours ago, vwagen said: Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi. Niinpä , uskon kyllä myös että ovatten hyviä mutta ovatko 640euron+rahdit Epsanjasta edestä vs 210euroa+ kotimaan rahdit Quote Link to comment
68teevee Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 (edited) Saahan virtasen valmistaman huippulaatuisen asennettua myös uudempaankin. Eikös pituus/ leveys ole kutakuinkin sama uudessa ja vanhassa? Vain sisäpuolen muotoilu erilainen ja jalkatilan tuuletusreikä.Ja mikä parasta: made in finland Edited March 2, 2021 by 68teevee Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 14 hours ago, vwagen said: Onhan ne Klassicfabin pellit parempia kuin esimerkiksi Klokkerholmit yleensä,eivät kuitenkaan läheskään niin hyviä kuin nettiä lukemalla luulisi. Vihreän pellin laatu kärsinyt jonkunverran siittä mitä alunperin olivat kovan kysynnän takia. Ja käsitykeni ja näkemän työjäljen perusteella nämä hakataan suuriltaosin käsityönä eli heittoja voi olla paljonkin riippuen siittä kuka sen palikan on hakannut. Mutta yleisestiottaen ovat laadultaan parhaammasta päästä. Quote Link to comment
jupsu Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Mulla jälleen yhdet klokkerin tekeleet työnalla. Istuvuus oli tälläkinkertaa täys kymppi. Tässä vehkeessä tulee kotelo etujalkatilassa tielle joten A-pilarista eteenpäin päätin kynnyksen tehdä uusiksi. Tuossa istuskelin ja pyörittelin tuota irtileikattua pätkää käsissä ja päätin porailla ja tutkia tuota etukiinnitystä tarkemmin. Muuta sanomista ei ole kuin että tuo vastakappale on tehty 2mm pellistä jossa on niittimutterit. Nuo m8 niittimutteritkin näyttää olevan hitsitäpeillä varmistettu tehtaan jäljiltä. Kannatta kunnolla yrittää suojata nuo sisältä kun tuolla ei mitään maalia ole. Quote Link to comment
68teevee Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Minä laittaisin suomalaiset vanhempiin tarkoitetut laatupellit uudempiinkin kupliin jos multa kysyttäis😉 1 Quote Link to comment
tuomokoo Posted July 9, 2023 Share Posted July 9, 2023 Osakaupasta hankittuja lämpökoteloita sovittelin pohjan päälle. Kuuluuko reunoista, joista kappaleet on pistehitsattu yhteen, leikata ylimääräinen lieve pois että lattian verhoilu istuu siististi sitä vasten? Pohjan muotoon nähden siinä on ylimääräistä ehkä 15mm. Vai miten olette näitä tehneet? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 10, 2023 Share Posted July 10, 2023 (edited) 11 hours ago, tuomokoo said: Osakaupasta hankittuja lämpökoteloita sovittelin pohjan päälle. Kuuluuko reunoista, joista kappaleet on pistehitsattu yhteen, leikata ylimääräinen lieve pois että lattian verhoilu istuu siististi sitä vasten? Pohjan muotoon nähden siinä on ylimääräistä ehkä 15mm. Vai miten olette näitä tehneet? Kuva olis tietty kiva ja auton vuosimallin maininta tai minkä valmistajan kotelot tuskin haittaisi vastauksen saamista. Edited July 10, 2023 by Tanhis Quote Link to comment
tuomokoo Posted July 10, 2023 Share Posted July 10, 2023 Juu, voi se helpottaa. Näitä olen sovittamassa, classic line tarrat niissä on: https://osakauppa.com/product/1044/lampokotelo-lampoaukoilla-sisaputkella-vasen-t-1-867-768 Ja valmistuksen ajankohta osuu sivuilla mainitun 8/67->7/68 välille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.