aza Posted December 6, 2021 Author Posted December 6, 2021 Alusta maalailtu tikkurilan temacoat gpl-s primerilla ja päälle temadur polyuretaani. Alustaa alettu kasailemaan nyt ja pitäisi droppiolat sovittaa uusien olkatappien kera. Lieneekö täällä Lahden alueella/lähistölle kellään tuota keskittävää kalvainta olemassa, jotta saisi tapit paikalleen? 2 Quote
aza Posted December 15, 2021 Author Posted December 15, 2021 Kysellääs lisää vaihdelaatikkoon liittyen. Saiko tähän alkuperäisen halkaistavan tilalle uudemman mallin (60/70-luvun taitteen) askin kiinni juniksen nokkakappaleella ja lätkämailalla? Ja meneekö nuo vetarit putkineen tuosta halkaistavasta askista uudempaan suoraan kiinni? Quote
Tutkija Posted December 15, 2021 Posted December 15, 2021 1 hour ago, aza said: Kysellääs lisää vaihdelaatikkoon liittyen. Saiko tähän alkuperäisen halkaistavan tilalle uudemman mallin (60/70-luvun taitteen) askin kiinni juniksen nokkakappaleella ja lätkämailalla? Ja meneekö nuo vetarit putkineen tuosta halkaistavasta askista uudempaan suoraan kiinni? Vetoakselin irrottamiseen halkaistavasta laatikosta pitää vaihteisto ja tasauspyörästö purkaa. Suojaputket saa kyllä irti ulkopuolelta. Quote
aza Posted December 30, 2021 Author Posted December 30, 2021 Tuli ostettua kiinan ihme putsailuun. Oli kyllä tuskallinen kasattava, kun oli ämpärillinen pultteja ja muttereita mukana. Jotakin sillä kuitenkin sai aikaan. Pitäisi tuo valo päivittää kaapin sisään vielä, mikä näissä aivan roskiskamaa. Nyt joutu käyttää ulkopuolista valoa, että näki kaapin sisäänkin jotain. Tässä lomapäivien kuluksi pääsi lopulta vähän askartelee tallin puolelle. olka-akseleista ja tukivarsista piti siivota suurimmat rasvakuorrutteet poies Toisen pyörännavan mutterit pyörikin tyhjää. Oli kierteet aivan muhjuna ja joutu mutterit leikkaa auki, että sai purettua rummut ja kilkkeet. Madaltavat olka-akselit tulee tilalle, joten ei sen suurempia murheita aiheuttanut. Ja tulihan sieltä jotain siistimpääkin lopulta ulos. Vielä muutamat osat kaapin kautta ja maalit perään. Sitten pitäisi saada uudet olkatapit paikoilleen. Hakusessa vielä, mistä löytyisi tekijä/kalvainapu tuohon hommaan. Quote
Simon Templar Posted December 30, 2021 Posted December 30, 2021 Mä käytin vierasmerkin olkatapit kalvauttaa Riksussa Mankisella. Olikohan jotain 90€ tms. Quote
aza Posted January 23, 2022 Author Posted January 23, 2022 Nyt on olkatapit ja droppiolat Aaltosen koneistamolla mäntsälässä. Tuli haalittua vaihdelaatikkokin AB mallia eli näköjään 3 pulttisella nokkapalan kiinnityksellä. Meneekö tämäkin siis tuolla mainitulla hockey stick ja nokkapala konversiolla? Kun ilmeisesti tuossa 61?-> eteenpäin olevassa laatikossa 2 pultin kiinnitys ja siinäkin tuo siirtäjän linja eri kohdassa kun näissä 50 luvun malleissa. Vai käykö tuo konversio molempiin malleihin, en oikein sisäistänyt tätä vielä 😇 Alustaakin päässyt niputtamaan kasaan ja osia tullut puhallettua ja maalailtua. Pitäis laittaa jälleen osaa tilaukseen niin sais takapäänkin sekä jarrut läjään. Konetta vielä harkinnut ja veivannut mielessä, että laittaisko 1600 vai jonkin piristetyn esim. noin +100 heppasen. Ja vanteet pitäis puhalluttaa ja pulverimaalauttaa. Taakse meinasin levitettyjä ja varmaan noin maks 6-7 tuumaa leveitä, että ei tarvi ihan maahan laskea kiinni. Näitäkin voi tarjota, jos jollain ylimääräisenä. 1 Quote
metake Posted January 23, 2022 Posted January 23, 2022 Tuli haalittua vaihdelaatikkokin AB mallia eli näköjään 3 pulttisella nokkapalan kiinnityksellä. Meneekö tämäkin siis tuolla mainitulla hockey stick ja nokkapala konversiolla? Kun ilmeisesti tuossa 61?-> eteenpäin olevassa laatikossa 2 pultin kiinnitys ja siinäkin tuo siirtäjän linja eri kohdassa kun näissä 50 luvun malleissa. Vai käykö tuo konversio molempiin malleihin, en oikein sisäistänyt tätä vielä Menee, mutta tarviit nokkapalan ja laatikon väliin levyn joka pitää laakerin paikallaan. Tuossa näkyy ko. levy: https://www.heritagepartscentre.com/uk/113301205r-conversion-nose-cone-for-1961-type1-transaxles.html Quote
aza Posted January 24, 2022 Author Posted January 24, 2022 (edited) 17 hours ago, metake said: Menee, mutta tarviit nokkapalan ja laatikon väliin levyn joka pitää laakerin paikallaan. Tuossa näkyy ko. levy: https://www.heritagepartscentre.com/uk/113301205r-conversion-nose-cone-for-1961-type1-transaxles.html Ja tuota levyä ei tietenkään saa erikseen 🙄 ja toimitusaikakin kiitettävä. Meneekin vaikeeks. Edited January 24, 2022 by aza Quote
metake Posted January 24, 2022 Posted January 24, 2022 Ja tuota levyä ei tietenkään saa erikseen ja toimitusaikakin kiitettävä. Meneekin vaikeeks.Kyllä noita on erikseenkin näkynyt, en vaan muista missä... Ja jos laser-leikkeet onnistuu niin mulla on tuohon dxf..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
x-pj Posted January 24, 2022 Posted January 24, 2022 1 hour ago, metake said: Kyllä noita on erikseenkin näkynyt, en vaan muista missä... Ja jos laser-leikkeet onnistuu niin mulla on tuohon dxf.. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Omani ostin aircooletilta. Oli erikseen myynnissä siellä. Muistelisin, että olen nähnyt saman tuotteen keiteleen koneen seinällä. 1 Quote
aza Posted January 25, 2022 Author Posted January 25, 2022 21 hours ago, x-pj said: Omani ostin aircooletilta. Oli erikseen myynnissä siellä. Muistelisin, että olen nähnyt saman tuotteen keiteleen koneen seinällä. Kiitos vinkistä! Keiteleen koneesta löytyi ja täytyy kehua vielä erikseen palvelua 👍 2 Quote
aza Posted March 22, 2022 Author Posted March 22, 2022 (edited) Koitin asennella säädettäviä takalattoja paikalleen, mutta huomasinkin että tuo latan sisähalkaisija 51mm ja ulompi 48mm. Eli noilla orkkispuslilla tuo sisähalkaisija menee niin tiukaksi ettei latta oikein asetu paikalleen puslan kera. Yritin etsiä, mutta en oikein päässyt selvyyteen löytyykö noihin urtsipuslia noissa kokoluokissa? Vai mitenkä noi pitäis saada sopimaan. Tarviiko erilaisen suojakannen/speiserin, kun orkkiskansikaan ei varmaan säätölatoilla painu pohjaan asti. Edit. Asettuisko näillä palikoilla? https://www.paruzzi.com/fi/beetle/taka-akseli-tasauspyorasto/jousitus/1429/ https://www.paruzzi.com/fi/beetle/taka-akseli-tasauspyorasto/jousitus/1431/ ps. sarja vanhoja camacin 5.6-15 lähes ajamattomat rättirenkaat 4904 paistoleimalla löytyis jos jollain tarvetta Täytyy näistä laittaa erikseen myynti-ilmoa vielä. Edited March 22, 2022 by aza Quote
aza Posted April 4, 2022 Author Posted April 4, 2022 Onko kukaan teettänyt vääntösauvan kansiin näitä korokepaloja kotimaan puolella? Voisin tuollaiset ottaa jos joltain sattuisi löytymään Quote
metake Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Onko kukaan teettänyt vääntösauvan kansiin näitä korokepaloja kotimaan puolella? Voisin tuollaiset ottaa jos joltain sattuisi löytymäänMulla on dxf:t noihin jos löydät paikan missä leikkauttaa.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Kharon Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 (edited) 7 hours ago, metake said: Mulla on dxf:t noihin jos löydät paikan missä leikkauttaa 6mm plootua, menee helposti laserilla. Tulee siistiä jälkeä, mutta ei ole ihan halpaa. Kannattaa kysyä Valmis dxf säästää merkittävän osan hinnasta kun sarja on vain 2 kpl. Paikkoja on montakin, Riihimäellä Prolaser, laser(at)prolaser.fi,Savitaipaleella Savira, laser(at)savira.fi tai Keuruulla HTLaser, info(at)htlaser.fi Joskus historiassa on oltu töissä sekä Prolaserilla että Saviralla, kun olivat samaa konsernia, sittemmin tiet erosivat, mutta Saviran yhteyshenkilöt olivat vielä tuttuja, autoharrastajaystävällisiä jamppoja. Edited April 4, 2022 by Kharon Quote
Jyrki Toivanen Posted April 5, 2022 Posted April 5, 2022 Muakin muuten kiinnostelis nuo korokepalat, jos joku ryhtyy teettämään. Jos hinta olis kohtuullinen... Quote
Urbantoy Posted April 5, 2022 Posted April 5, 2022 Kenpeeleen Keisarikunnasta meinasin kysyä hintaa kuhan saan Metskulta kuvat.. Kiitos Metskulle jo etukäteen kuvista.. 1 Quote
aza Posted April 5, 2022 Author Posted April 5, 2022 Täytyy tutulta kysästä mitä noille tulisi hintaa, jos teettäis useamman sarjan kerralla. Hyvä tietää, jos noille ois kysyntää enemmänkin niin sais samalla vaivalla useamman setin. 1 Quote
Kharon Posted April 8, 2022 Posted April 8, 2022 (edited) On 4/5/2022 at 10:00 PM, aza said: Täytyy tutulta kysästä mitä noille tulisi hintaa, jos teettäis useamman sarjan kerralla. Hyvä tietää, jos noille ois kysyntää enemmänkin niin sais samalla vaivalla useamman setin. ilman muuta kannattaa. Tyypillisesti pelkkä työn aloittaminen on muutamia kymppejä ja sitten kun sarja kasvaa niin alkaa leikkaus/materiaalikulut olla merkittävä osa, mutta vaikka 10kpl sarjassa hintaero viiden kappaleen sarjaan on kokolailla mitätön. Itelleni olen jotain teettänyt niin samalla vaivalla puolenkymmentä ylimääräistä kun on ollut pieniä kappaleita ja kappalehinta muutaman euron. Edited April 8, 2022 by Kharon Quote
aza Posted May 4, 2022 Author Posted May 4, 2022 Tämäkin rojekti saavuttanut jonkinlaisen tavoitteen, kun alustan pystyi tiputtamaan pyörilleen. Kaikenlaista säätöä tietenkin vielä, mutta seuraavaksi pitäisi keskittyä koriin, jotta saisi tipautettua päälle. Koitan laittaa parempia kuvia myöhemmin, kun meinaa muutenkin unohtua niiden ottaminen. 5 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.