remykv Posted April 16 Author Share Posted April 16 Auton omien sähköjen kanssa oli myös ongelmia kun vanhat abikot sulakerasiassa olivat parhaat päivänsä nähneet ja murenivat käsiin. Quote Link to comment
remykv Posted April 16 Author Share Posted April 16 Type1 latausliitin mahtui tankin luukun alle 1 Quote Link to comment
remykv Posted April 16 Author Share Posted April 16 Olen kerennyt myös ottamaan ensimmäiset savut laitteesta mutta se ei tällä tekniikalla ole mitenkään mainostettava saavutus🤔 1 4 Quote Link to comment
remykv Posted April 25 Author Share Posted April 25 (edited) Jotain pientä taas tänään, moottorin kytkennöille pieni peltirasia päälle räpläys-suojaksi. Huolto-erottimelle kotelon teko. Näkyviin johtoihin oranssia kutistesukkaa ja kaapeleiden niputtamista...... Ja muutama olut🙄 Edited April 25 by remykv Quote Link to comment
Jani Posted April 27 Share Posted April 27 Tämä on mielenkiintoinen projekti. Postaile vain lisää kuvia kun projekti etenee. Olen hyvin vastaavaa kuplan sähköistystä miettinyt itsekin. En vain tiedä onko minussa tarpeeksi " sähkömiestä" siihen ryhtyä. Valmiita sähköistys paketteja toki löytyy mutta hinnat aika pilvissä. 1 Quote Link to comment
remykv Posted April 27 Author Share Posted April 27 5 hours ago, Jani said: Tämä on mielenkiintoinen projekti. Postaile vain lisää kuvia kun projekti etenee. Olen hyvin vastaavaa kuplan sähköistystä miettinyt itsekin. En vain tiedä onko minussa tarpeeksi " sähkömiestä" siihen ryhtyä. Valmiita sähköistys paketteja toki löytyy mutta hinnat aika pilvissä. Jep, kyllä valmis sarjat on kaukana ulottumattomissa itselläkin Quote Link to comment
remykv Posted June 20 Author Share Posted June 20 Nyt ois eka nykäsyt otettuna😀 4 Quote Link to comment
remykv Posted June 23 Author Share Posted June 23 Mistähän kannattaisi kysellä alumiinilevyä, pitäisi tehdä laatikolle ja moottorille kunnollinen sovite, tarve 350mm x350mm pl.15mm? Quote Link to comment
Beetle Posted June 25 Share Posted June 25 On 6/23/2022 at 2:54 PM, remykv said: Mistähän kannattaisi kysellä alumiinilevyä, pitäisi tehdä laatikolle ja moottorille kunnollinen sovite, tarve 350mm x350mm pl.15mm? Raahen romu? 1 Quote Link to comment
wp Posted June 25 Share Posted June 25 1 hour ago, Beetle said: Raahen romu? Olisin myös kiinnostunut erilaisista alumiinin jämäpaloista pyörö/levy etenkin jos materiaalitiedot löytyvät, saa laittaa vinkkejä 1 Quote Link to comment
remykv Posted June 28 Author Share Posted June 28 (edited) Prkl. tippui toinen takavalo enkä tiedä mistä voisi löytyä uusi. Onko näiden savulasien kanssa että kannattaa vaihtaa molemmat että saa varmuudella samanlaiset. Edited June 28 by remykv Quote Link to comment
Kharon Posted June 29 Share Posted June 29 15 hours ago, remykv said: Prkl. tippui toinen takavalo enkä tiedä mistä voisi löytyä uusi. Onko näiden savulasien kanssa että kannattaa vaihtaa molemmat että saa varmuudella samanlaiset. Melkein on niiin: Värjäys tahtoo haalistua iän myötä ja uusi on näkyvästi tummempi. UV syö jopa Suomen korkeudella. Toki helpottaa jos pääsee kauppaan hypistelemään uutta ja on vanha mukana että voi verrata. Ilmiö joka johti firman pakun ajovaloumpioiden vaihtoon jo 5v ikäisenä: Toiseen tuli kivi ja lasi riksräks särki, pantiin uusi ja sitten katottiin että eihän tämä vanha valaise enää mitään kun rinnalla oli uusi, piti vaihtaa sekin. "Yllättäen" kromattu muovi ei kestä ~10h päivittäistä käyttöä edes viittä vuotta. Oli Paruzzin luettelo auki, sieltä saa, mutta sehän on ihan erinäköinen, pakko vaihtaa molemmat jos edes kelpaa: https://www.paruzzi.com/fi/beetle/sahkoosat//00727 Quote Link to comment
x-pj Posted June 29 Share Posted June 29 Oman kokemuksen mukaan tummennetuissa laseissa on hurjan suuria laatu- ja hintaeroja. Voi olla vaikea löytää samanlaista, jos ei tiedä mistä vanhat on hankittu. Valokuvan lasi vaikuttaa laadukkaalta. 1 Quote Link to comment
remykv Posted June 29 Author Share Posted June 29 (edited) 4 hours ago, Kharon said: Melkein on niiin: Värjäys tahtoo haalistua iän myötä ja uusi on näkyvästi tummempi. UV syö jopa Suomen korkeudella. Toki helpottaa jos pääsee kauppaan hypistelemään uutta ja on vanha mukana että voi verrata. Ilmiö joka johti firman pakun ajovaloumpioiden vaihtoon jo 5v ikäisenä: Toiseen tuli kivi ja lasi riksräks särki, pantiin uusi ja sitten katottiin että eihän tämä vanha valaise enää mitään kun rinnalla oli uusi, piti vaihtaa sekin. "Yllättäen" kromattu muovi ei kestä ~10h päivittäistä käyttöä edes viittä vuotta. Oli Paruzzin luettelo auki, sieltä saa, mutta sehän on ihan erinäköinen, pakko vaihtaa molemmat jos edes kelpaa: https://www.paruzzi.com/fi/beetle/sahkoosat//00727 Joo, katselin jo suomen tarjonnan....nämä ei ole olleet aikaisemmIn paikallaan ja sen vuoksi tympäseekin Edited June 29 by remykv Quote Link to comment
remykv Posted July 8 Author Share Posted July 8 Nyt kun aloin etuvaloja laittamaan paikalleen huomasin että pitkät valot uupuu kokonaan edes merkkivalo ei syty mittaristossa🤔 Meniköhän sulake/ releboxissa jotain väärin kun abikot lähtivät irti pohjasta. Quote Link to comment
Kharon Posted July 8 Share Posted July 8 41 minutes ago, remykv said: Nyt kun aloin etuvaloja laittamaan paikalleen huomasin että pitkät valot uupuu kokonaan edes merkkivalo ei syty mittaristossa🤔 Meniköhän sulake/ releboxissa jotain väärin kun abikot lähtivät irti pohjasta. Sanooko rele riksraks? Ettei olisi rele pimeänä/ohjaus hukassa? 1 Quote Link to comment
remykv Posted July 8 Author Share Posted July 8 1 hour ago, Kharon said: Sanooko rele riksraks? Ettei olisi rele pimeänä/ohjaus hukassa? Rele ei sano mitään ja vika löytyi, pitkien viiksi ei anna kondaktia 1 Quote Link to comment
remykv Posted July 10 Author Share Posted July 10 Nyt on kaikki johtohommat puhtaaksi kirjoitettuna etupellin alla ja akku suojattuna räplääjiltä....laitamma kannen kiinni Quote Link to comment
remykv Posted July 11 Author Share Posted July 11 On 6/25/2022 at 7:54 PM, Beetle said: Raahen romu? Raahen romulla ei ollut mutta pyhäjoen autopurkaamolta löytyi👍 1 Quote Link to comment
remykv Posted July 12 Author Share Posted July 12 Miten vaihdetaan lämpöputket kynnyskotelolta tuulilasille, kori on tarkoitus nostaa pohjalevyn päältä jos saan paperit konttorin sediltä tuosta tekniikan vaihdosta. Putki irti kuskin puolelta yläpäästä Quote Link to comment
remykv Posted July 26 Author Share Posted July 26 (edited) Tänään kävi tarkastaja katsomassa ja mittaamassa kuplan ja lähti pöytäkirjan tekoon. Seuraava etappi on katsastus mutta sitä ennen pitää selvittää kumma vinkuminen voimansiirrossa, vielä ei ole muuta selvillä kuin että ääni tulee nähtävästi kytkinakselin seudulta..syy on vielä epäselvä ja se kumpi ääntää vaihdelaatikko vai moottori🙁. Edit.. Vikapa taisi löytyä, väliholkki oli karannut moottorinpuolipäästä ja hankasi vaihdelaatikon putkiholkkiin Edited July 26 by remykv Quote Link to comment
Urbantoy Posted August 3 Share Posted August 3 Asioihin ku perehtyy ja tekee kunnolla niin eihän tuo näköjään ole kovin kummonen homma.. Hieno homma, iso peukku 1 Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 3 Share Posted August 3 Mahtava esimerkki ja kiitos dokumentoinnista. Sehän se monia varmasti kiinnostaa että mitä muutos sähkölle suunnilleen kustantaa jos itse pystyy tekemään tämän verran mitä nyt teit. Lisäksi jäikö moottorin päälle suunnilleen tuon verran tilaa mitä eka sivulla on? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 3 Share Posted August 3 On 4/16/2022 at 4:55 PM, remykv said: Eli tämä kuva. Tuon yläpuolelle ei tullut enää kamaa? Quote Link to comment
remykv Posted August 4 Author Share Posted August 4 10 hours ago, Tuomo Lehmikangas said: Eli tämä kuva. Tuon yläpuolelle ei tullut enää kamaa? Jep, Moottorin päälle ei tullut kuin pieni kytkentärasia Quote Link to comment
remykv Posted August 4 Author Share Posted August 4 Kaikki kustannukset ei ole tiedossa, mutta luulen ettei kaukana 6500€ ole. Moottori,inverttteri,laturi,laatikko,akku+ ohjaus maksoi n.5000€ Seuraavaksi on tarkoituksena purkaa koko auto ja alkaa tekemään pellit ja pohja kuntoon, tästä on korjattu ainoastaan paikat mitkä jää pattereiden kiinnikkeiden alle, Samalla saa kaapelit yms "kardaanitunnelin" sisään piiloon/suojaan 1 Quote Link to comment
remykv Posted August 5 Author Share Posted August 5 Tässä jonkunverran ajellut, testaillut missä ongelmaa ja minkälaista. Pahin ongelma keulassa tuntuu olevan ilmeisesti simpukassa, keula kolisee mutta katsastusmieskään ei löytänyt itse nivelistä väljää. Kannattaako/pystyykö simpukkaa korjaamaan vai joutuuko katselemaan uuden tai vaihtoehtoisen kamppeen Quote Link to comment
Kharon Posted Saturday at 08:30 AM Share Posted Saturday at 08:30 AM 12 hours ago, remykv said: Kannattaako/pystyykö simpukkaa korjaamaan vai joutuuko katselemaan uuden tai vaihtoehtoisen kamppeen Säätöä siihen ainakin voi tehdä, säätöruuvi simpukan päällä. Simpukan ruuvi tahtoo kulua enemmän keskiasennossa että tiukkaamisen jälkeen pitää tarkistaa että ratti kääntyy reunaan asti molempiin suuntiin. Osia saa kyllä erikseenkin jos haluaa panna simpukan kokonaan osiksi. Kannattavuudesta en osaa sanoa mitään, harrastamisen työtunti on joko kivaa tai kuluerä, riippuen katsomissuunnasta. 1 Quote Link to comment
remykv Posted Saturday at 10:45 AM Author Share Posted Saturday at 10:45 AM 2 hours ago, Kharon said: Kannattavuudesta en osaa sanoa mitään, harrastamisen työtunti on joko kivaa tai kuluerä, riippuen katsomissuunnasta. Ainahan harrastus on tietynlainen kuluerä, mutta kyllähän ajanviete menee etusijalle. Jotkut ilmeisesti laittaneet hammastankojakin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.