Jump to content

-73 jon doe 1303s


Recommended Posts

Tuli tässä n.kuukausi sitten tuommoinen haettua kuopiosta, aikaisempaa kokemusta kuplista ei löydy ja tyhmiä kysymyksiä tulee varmasti riittävästi mutta koittakaa kestää.

Alussa oli ajatuksena että ajelen kesän ja puntaroin mitä laitettavaa löytyy.

Peltihommia näytti pakkelimäärän perusteella olevan aivan kiitettävästi vaikka pohjasta yms ei vielä ollut tietoa.

Käyntiongelmia oli ja pahenivat päivä päivältä, vaihdoin uudet bensaletkut murtuneiden tilalle, ongelmat helpottivat kuitenkin vasta kaasuttimen tiivisteen vaihdolla mikä sattui löytymään paikallisen huoltoaseman miljoonalaatikosta.

Piilossa olevat peltihommat kuitenkin kiinnostivat niin paljon että auto alkoi purkautumaan pikkuhiljaa ja kun äänieristeet katosivat niin mielenkiinto ajamiseen lopahti.

Nyt jonista on pinnat hiottu auki, ikkunat poistettu ja pohjan tilanne on melko selvillä.

Se on tällä hetkellä tiedossa että rahaa tulee palamaan, mutta harrastukset maksaa ja itselle ollaan tekemässä joten annetaan projektille aikaa niin eiköhän se siitä.

 

Nähtäväksi jää milloin pidetään ristiäiset

 

 

IMG_20210612_202949.jpg

Edited by remykv
Link to comment
19 minutes ago, Kemin Karavaanari said:

Oikeaoppisesti tehtynä koppa ja pohjalevy erilleen toisistaan ja alkaa turaushommiin.

Tämä oli tarkoitus, saa nähdä kuinka jumiin tuo on hitsattu.

Pakkelin hionta hommat alkaa olemaan tehtynä ja pitäisi alkaa raivaamaan talliin tilaa

  • Like 1
Link to comment
4 minutes ago, Simon Templar said:

1K kilikalimaalit aiheuttaa pintamaalin keittämisen lähes 100% todennäköisyydellä

Tottakai kilikalit hiotaan ja loppu ksyleenillä pois, eli otetaan uudestaan pellille, tuo on vaan suojana koska tämä projekti tulee venymään eikä vielä ole varmuutta saako lämpimään säilöön

Edited by remykv
  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Enää kojetaulu paikallaan, muuten alkaa kaikki olla riisuttuna.

Korjauspellit on myös melkolailla hommattu, saa nähdä milloin pystyy korin nostamaan pohjalevyn päältä pois...

Tuon näköinen pohja sieltä löytyi kokonaisuudessaan

IMG_20210718_210038.jpg

Link to comment
12 hours ago, remykv said:

Pohjalevy näkyy olevan vain edestä sisäsuojista hitsattu koriin kiinni, miten kori kannattaa tukea kun sen nostaa pohjan päältä?

 

 

Jos helmat haperot ja menossa vaihtoon niin sitten ainakin oviaukkojen alas etu ja takapään välille tuki ja auton puolelta toiselle ristiin tuki. Tietty mitä enemmän sitä tukee ristiin rastiin niin sitä paremmin se tulee säilyttämään muotonsa.

Edited by Tanhis
  • Like 2
Link to comment
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
6 hours ago, Kharon said:

Akkupaketti varmaan painaa vähän enemmän kuin moottori, Kuplan konehan on varsin kevyt?  Mutta nelipaikkaisena saa heti 80kg pelivaraa, se varmaan riittää?

Haaveena on että jäisi nelipaikkaiseksi, joutuu kyllä jättämään vararenkaista lähtien kaikki pois katsastuksesta.

Akut painavat 190kg ja moottori+invertteri+laturi 100kg

Edited by remykv
  • Like 2
Link to comment

Mielenkiinnolla seuraan tätä projektia ! Kuinka tehokas on tuo Leaf paketti ? Koriltaan ei ole ollenkaan huono tuo 1303, minulla oli vastaava 30v sitten... Siihen piti jo silloin tehdä kuskin lattia uusiksi ja paljon muuta. Mig hitsaustaito kehittyi hyväksi, samoin peltipaikkojen sovitus. Tosin auto oli "käyttöauto" ajoin sillä suolanpäällä yli 100 tkm..

Link to comment
15 hours ago, puhajus said:

Mielenkiinnolla seuraan tätä projektia ! Kuinka tehokas on tuo Leaf paketti ? Koriltaan ei ole ollenkaan huono tuo 1303, minulla oli vastaava 30v sitten... Siihen piti jo silloin tehdä kuskin lattia uusiksi ja paljon muuta. Mig hitsaustaito kehittyi hyväksi, samoin peltipaikkojen sovitus. Tosin auto oli "käyttöauto" ajoin sillä suolanpäällä yli 100 tkm..

80Kw/280Nm ja 24Kwh akkupaketti, ajatuksena rajoittaa 60Kw/200Nm

Link to comment
  • 5 months later...

Tätäpä ei ole tullut päiviteltyä, moottori ei mahtunut kokonaisena paikalleen joten se jaettiin kahteen eripaikkaan...etupellin alle vararenkaan paikalle laturi ja invertteri+moottori konehuoneeseen

Link to comment

Akkupakettien kanssa tuli myös yllätys kun selvisi että akkukoteloihin ei saa päästä edes 1mm vahvuinen lanka, olin suojannut ettei kukaan pääse räpläämään vahingossakaan käsin.

mutta tehdään hyväksi todetulla hitaasti ja varmasti kahteen kertaan mallilla niin ei käy aika pitkäksi

Link to comment

Haa näitä Voltswageneita on toinenkin täällä tekeillä, oli menny ohi tämä. Hienoa työtä! :)

 

Saako udella mistä/minkälainen adapterilaippa moottorin ja vaihteiston välissä? :) (ja millanen holkki yhdistämässä voimansiirtoakselit)

  • Like 1
Link to comment
1 minute ago, Cera said:

Haa näitä Voltswageneita on toinenkin täällä tekeillä, oli menny ohi tämä. Hienoa työtä! :)

 

Saako udella mistä/minkälainen adapterilaippa moottorin ja vaihteiston välissä? :) (ja millanen holkki yhdistämässä voimansiirtoakselit)

Adapterilaippa on tällä hetkellä tehty pellistä, tarkoitus myöhemmässä vaiheessa tehdä parempi.

Booriholkkiakseli on tehty leafin booriakselista koneistamalla hammasrattaat pois ja toiseen päähän tiukalla sovitteella upotettu kuplan kytkinlevyn booriosa ja varmistettu hitsaamalla

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...