Jump to content

Suosituksia kuplan takajarrulevy kiteistä ?


KimmoH

Recommended Posts

Mä en kyllä ehkä lähtis Empin linjalle.. Mutta en kyllä tiedä on siellä laatu parantunut ku jotain muutoksia omistuksiin tuli varmaan se 5-7v..
Kattelisin CSPeen settiä.. Ainakin etusetti on/oli ku tiukan hanskan ois vetänyt kätöseen.. Saksalaista pedanttista laatua, kerralla kaikki kohdilaan, ei tarvi sepätä tai sählätä asennuksessa, senkun asentaa suitsait paikalleen
Tietty kalliimpi, mutta laatukin on ihan eri laneetalta..

Edited by Urbantoy
Link to comment

Eteen mulla menee 14" Mangelssit 72:sen omien levyjen/satuloiden kanssa mitkä on ripustettu Thingin olkiin. EMPI:n laatu on aina ollut vähän niin ja näin mutta jos nuo takajarruina pelaisivat edes sen verran mitä rummutkin.

 

"All parts of these sets are of very high quality, the expression "for professional use only" certainly applies." 😂

 

Takarummuille hilppeineen tulee hintaa jotain 3-400€ ja siihen päälle sitten muutama uusintatilaus kun asentaessa toteaa että tuli tilattua sittenkin joku väärä kalikka. Sitten ollaan jo lähellä tuota EMPI:n setin 500 euroa. Mutta sen enempää en kyllä kehtaa levyistäkään maksaa. 

 

Aina on tietysti sellainen optio että nöyrryn ja vaihdan 14" Mangelssit 15" Mangelsseihin, sitten aukeaisi suurempi valikoima maastokumeissakin... 
 

Pitääpä jatkaa arvontaa.

Edited by KimmoH
Link to comment

Jos empin sarjaan päädyt niin ehdottomasti sillä valurautaisella satulan kiinnikeraudalla oleva, ei tuota linkissäsi olevaa teräslevystä tehtyä, se notkuu jarrua painettaessa. Mutta pakko kysyä, miksi 14", eikö bajassa isompi olisi aina parempi?

  • Like 1
Link to comment
4 hours ago, KimmoH said:

Isot vanteet on rumia, pieni vanne ja paljon kumia ympärille on mun pirtaan paremmin sopiva 😀 

Eikä ole pelkästään paremman näköinen vaan myös parempi pito maastossa, kun rengas pääsee muotoutumaan paremmin maanpinnan muotoihin. Matala rengas maatoajoneuvossa on minun mielestä koominen näky.

  • Like 1
Link to comment

On toki, mutta ne ei ole verrattavissa 924:een, joka nelipulttinen.

924S jossa 944 jarrut ja 924T (mallimerkintä 931) jotka ovat taasen early 928 jarruilla 5 pulttisena. Itse lasken S ja turbomallin 924:sta täysin eri autoksi kuin perus 924 joka Audin tekniikalla, porscheen räätälöidyillä "apulaitteilla". Eroja on sen verran paljon, moottori, vaihteisto, alustan rakenteet, jarrut, iso osa sisustasta jne.

Edited by ovaaliheppu
Link to comment
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...