KimmoH Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Bajaprojektista puuttuu kaikki takajarrujen hilppeet ja tässä kun pikaisesti laskeskelin että jos ostan tuohon irssi perään kaikki rumpurojut niin pikkuisen kun laittaisi lisää seteliä pöytään, saisi esim. EMPI:n levyjarrusetin. Onko suosituksia muista takalevyseteistä ja onko kokemuksia mahtuuko rojut pyörimään 14" vanteen sisällä ? Quote Link to comment
Urbantoy Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 (edited) Mä en kyllä ehkä lähtis Empin linjalle.. Mutta en kyllä tiedä on siellä laatu parantunut ku jotain muutoksia omistuksiin tuli varmaan se 5-7v.. Kattelisin CSPeen settiä.. Ainakin etusetti on/oli ku tiukan hanskan ois vetänyt kätöseen.. Saksalaista pedanttista laatua, kerralla kaikki kohdilaan, ei tarvi sepätä tai sählätä asennuksessa, senkun asentaa suitsait paikalleen Tietty kalliimpi, mutta laatukin on ihan eri laneetalta.. Edited October 21, 2023 by Urbantoy Quote Link to comment
JM Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Uskoisin että empi ei mahdu mitenkään 14," vanteen kanssa. Kokeilin bussin vanteen kanssa jäi noin kymmenen sentin päähän navasta. Quote Link to comment
portu Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Samaa veikkaan myös, ei oo mahtumassa 14" kuin rummuilla. Ei oo olemassa edes montaa automallia levyillä ja 14" vanne koolla. Quote Link to comment
KimmoH Posted October 22, 2023 Author Share Posted October 22, 2023 (edited) Eteen mulla menee 14" Mangelssit 72:sen omien levyjen/satuloiden kanssa mitkä on ripustettu Thingin olkiin. EMPI:n laatu on aina ollut vähän niin ja näin mutta jos nuo takajarruina pelaisivat edes sen verran mitä rummutkin. "All parts of these sets are of very high quality, the expression "for professional use only" certainly applies." 😂 Takarummuille hilppeineen tulee hintaa jotain 3-400€ ja siihen päälle sitten muutama uusintatilaus kun asentaessa toteaa että tuli tilattua sittenkin joku väärä kalikka. Sitten ollaan jo lähellä tuota EMPI:n setin 500 euroa. Mutta sen enempää en kyllä kehtaa levyistäkään maksaa. Aina on tietysti sellainen optio että nöyrryn ja vaihdan 14" Mangelssit 15" Mangelsseihin, sitten aukeaisi suurempi valikoima maastokumeissakin... Pitääpä jatkaa arvontaa. Edited October 22, 2023 by KimmoH Quote Link to comment
MU Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Jos empin sarjaan päädyt niin ehdottomasti sillä valurautaisella satulan kiinnikeraudalla oleva, ei tuota linkissäsi olevaa teräslevystä tehtyä, se notkuu jarrua painettaessa. Mutta pakko kysyä, miksi 14", eikö bajassa isompi olisi aina parempi? 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted October 22, 2023 Author Share Posted October 22, 2023 Just huomasin saman kun nuita EMPI:n kuvia katselin isommalla näytöllä, nehän on tosiaan pellistä prässätyt kiinnikkeet eli ne saa samantien unohtaa. Isot vanteet on rumia, pieni vanne ja paljon kumia ympärille on mun pirtaan paremmin sopiva 😀 Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Kannattaa pysyä parittomissa 13,15,17 jne. Renkaita löytyy parempivalikoima. Mutta tarkista nyt ainakin että löytyy yksi sopiva setti. Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Miten muuten 924 Porsche toimis? Quote Link to comment
x-pj Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 4 hours ago, KimmoH said: Isot vanteet on rumia, pieni vanne ja paljon kumia ympärille on mun pirtaan paremmin sopiva 😀 Eikä ole pelkästään paremman näköinen vaan myös parempi pito maastossa, kun rengas pääsee muotoutumaan paremmin maanpinnan muotoihin. Matala rengas maatoajoneuvossa on minun mielestä koominen näky. 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 14 hours ago, TF_Osku said: Miten muuten 924 Porsche toimis? 924:ssa on rumpujarrut takana... Quote Link to comment
metake Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 924:ssa on rumpujarrut takana...Kyllä kai S ja turbo on kuitenkin levyillä? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 (edited) On toki, mutta ne ei ole verrattavissa 924:een, joka nelipulttinen. 924S jossa 944 jarrut ja 924T (mallimerkintä 931) jotka ovat taasen early 928 jarruilla 5 pulttisena. Itse lasken S ja turbomallin 924:sta täysin eri autoksi kuin perus 924 joka Audin tekniikalla, porscheen räätälöidyillä "apulaitteilla". Eroja on sen verran paljon, moottori, vaihteisto, alustan rakenteet, jarrut, iso osa sisustasta jne. Edited October 23, 2023 by ovaaliheppu Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 Pitikö olla nelipulttinen? Quote Link to comment
KimmoH Posted October 23, 2023 Author Share Posted October 23, 2023 2 hours ago, TF_Osku said: Pitikö olla nelipulttinen? Tässä mun tapauksessa kyllö, 4x130, haluan eteen ja taakse täysin saman jaon jotta voi pelata yksillä vanteilla ja yhdellä vararenkaalla. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 mulla on ylimääräisenä tollaset satulakiinnikkeet taakse, 6mm paksut, oisko ne sit empin? Joutaa jos haluut, maksaa postikulujen verran 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted November 17, 2023 Author Share Posted November 17, 2023 Hyvin mahtui 14" kolmio Mangelssit EMPIn takalevysetin kaveriksi 👍 https://volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/36782-baja/?do=findComment&comment=310709 Quote Link to comment
Recommended Posts