hanski. Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 ajatusleikkiä.... jos kustannukset eivät ole ensimmäisenä mielessä... ja tehotavoite otsikon mukainen... kannaatako kuplan omaa lohkoa enää edes ajatella....? kampiakseli? kanget? miten iso koneen pitäisi olla tilavuudeltaan.... kannet..?? ym tarvittavat osat.... jos ei halua tähän kertoa.... niin privaa vaan!!! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 laita siihen sevin pikkulohko, ne on viel kaikki 300hp niin kauan ku esso kylttejä näkyy varmaan kannattaa katella pauterin suuntaa jo osissa.. Quote Link to comment
Roope Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 ostakaa uusin spinneri ja kahtokaa siitä. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 http://www.streetturbo.fi/vinkit.htm Quote Link to comment
Essi Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 ostakaa uusin spinneri ja kahtokaa siitä. Aika vaisusti kerrottiin tehoista ja tekniikasta.. Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Kuplan lohko 82-84 isku H-kanget 5,5" - 5,7" 94 tako (ei mahle) 42-44 x 37.5 venat. ISO ahdin, esim. Garrett GT2871R tai GT3071R. Perimätiedon mukaan riittää pienempikin isku ja männät ja jopa vakioveivit. :-) t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted February 19, 2007 Author Share Posted February 19, 2007 ei mahle.....AA-pistons parempi?? Quote Link to comment
Essi Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 http://www.streetturbo.fi/vinkit.htm Okei, perun puheeni. Nettisivuilla onkin jo ihan hyvin infoa. Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 ei mahle.....AA-pistons parempi?? AA:sta en ole oikein saanut luotettavaa tietoa. Wisecot ainakin kestää tuon. t. Mika Quote Link to comment
Teevee Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Juu Hannu, pikkulohko V8 vaan..löytyy potkuu ja vääntöä.. ;) Quote Link to comment
metake Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Juu Hannu, pikkulohko V8 vaan..löytyy potkuu ja vääntöä.. ;) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 spinnerin juttua turbokuplasta lukiessa tulin siihen tulokseen että tosiaakin jutun kuplassa varsin eksoottista tekniikkaa koneen tilavuus 1,6 ja se wasserboxerin lohkolla ja niihin sovitettu autocraftin sylinterikannet. koneessa joko todella lyhytiskuinen kampiakseli jotta normivenakoon venat mahtuu sylintereihin taikka sitten jos kone on 85,5 putkilla, on kannet jotain hypererikoissarjaa:-D Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 spinnerin juttua turbokuplasta lukiessa tulin siihen tulokseen että tosiaakin jutun kuplassa varsin eksoottista tekniikkaa koneen tilavuus 1,6 ja se wasserboxerin lohkolla ja niihin sovitettu autocraftin sylinterikannet. koneessa joko todella lyhytiskuinen kampiakseli jotta normivenakoon venat mahtuu sylintereihin taikka sitten jos kone on 85,5 putkilla, on kannet jotain hypererikoissarjaa:-D Jo itteä myös hymyilytti tuo. Noista männistä niin mahlen 92 kupla männillä ajetaan ruottis ja kestää hyvin lähes 600 kaakkia kylläki volvon koneessa. Mikä on sitten että ei kestä vw koneessa? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 kuplan kampurassa vähemmän runkolaakereita jne... tuost kun lähtee miettimään miten ja kuinka osat käyttäytyvät rasituksen alla voi jo jotain päätellä:) Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 koneen tilavuus 1,6 ja se wasserboxerin lohkolla ja niihin sovitettu autocraftin sylinterikannet. koneessa joko todella lyhytiskuinen kampiakseli jotta normivenakoon venat mahtuu sylintereihin taikka sitten jos kone on 85,5 putkilla, on kannet jotain hypererikoissarjaa:-D Kansien ja pyttyjen välissä voi olla soviterenkaat niinkuin mullakin on yksissä kansissa. Tai sitten pytyt on kokonaan tehty itse. Jokainen voi miettiä itse miten mahtaa olla. Paljonko muuten mahtaa olla palotilan syvyys noissa kansissa, eli millä nostolla venat tulevat sylinterin puolelle? t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 kuplan kampurassa vähemmän runkolaakereita jne... tuost kun lähtee miettimään miten ja kuinka osat käyttäytyvät rasituksen alla voi jo jotain päätellä:) Kerro ny vähä lisää että tyhmempikin ymmärtää. Ymmärtääkseni jotku ovat valittaneet että nämä mahlet tahtoo haljeta helmoista. Eikö tämä taas johdu että sivuttais rasitukset ovat kovempia. Onko tuo kuplan kampi sitten niin paska että se vipottaa silä lailla että kankien kulmat ym muuttuu niin rajuiksi että helmat ovat kovilla? Vai ajetaanko kuplan koneissa sitten liian pienellä kankisuhteella että kierroksilla nuo rasitukset tulee liian koviksi? Volvo kone on ymmärtääkseni kankisuhteella ~1.8;1 tämä edellyttää että esim 84mm iskulla kanki olis luokkaa 151mm. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 juuh, volvon lohko valurautaa, kuplan "elastisempaa" kevytmetallia ja kampura sellanen jossa kaksi kirtokangen kaulaa vierekkäin ilman välissä olevaa runkolaakeria. tästä kun hieman hahmottaa kokonaisuutta ja jos vaikka käviskin niin et kuplan kampura pääsee hiukan enemmän taipuilemaan kuin volvon alakerran paketti niin kirtokangen välityksellä myös toi männäntapissa tapahtuva liikehdintä "vääntelee" mäntää pikkasen erilailla. tosin noi vw-mahlet harjoilee kyljistään muissakin kun kuplissa eikä edes tarvita turboja. kyllä sen naputuksesta sitten huomaa. yksinkertaista, eikös:) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 juuh, volvon lohko valurautaa, kuplan "elastisempaa" kevytmetallia ja kampura sellanen jossa kaksi kirtokangen kaulaa vierekkäin ilman välissä olevaa runkolaakeria. tästä kun hieman hahmottaa kokonaisuutta ja jos vaikka käviskin niin et kuplan kampura pääsee hiukan enemmän taipuilemaan kuin volvon alakerran paketti niin kirtokangen välityksellä myös toi männäntapissa tapahtuva liikehdintä "vääntelee" mäntää pikkasen erilailla. tosin noi vw-mahlet harjoilee kyljistään muissakin kun kuplissa eikä edes tarvita turboja. kyllä sen naputuksesta sitten huomaa. yksinkertaista, eikös:) Ja kyllä! ;) Ei auta ku alkaa valaan kuplan lohkoja valuraudasta.... Se tältä erää.. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 eiköhän öljyruiskujen lisääminen kuplan koneeseen lisää mäntien tehon keston ihan eri planeetalle.toi runkolaakereihin vetoominen on nyt jo iha täyttä pas... mites ne männät kestää esim kutos koneessa missä on 5 runkolaakeria?? eiköhän veivisuhde,öljyruiskut ja kone säädöissä ni pysy hyvinkin nipussa noi männät... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 paskaapa hyvinkin, joten lopetan tähän aiheeseen nokkani tunkemisen nyt. Quote Link to comment
mikan Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Jotkut käyttää 4-tyypin runkolaakeria...olen kuullut... Kampiakselin laadulla myös merkitystä "taipumiseen", samoin veivien. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Brassi mahle vw mäntien ongelmana on ollut muissa kuin vw:n tbo moottoreissa männän laen painuminen montulle keskeltä paineilla koska ovat sen verran ohuet tms. Ja orggis männänrenkaat menee nopeesti paskaksi lämmöstä,Grantin huomattavasti paremmat. Itse en ole käyttänyt kun noita mahlen omia "paskoja",mutta kaipa tuossa jotain perääkin on koska monen muun merkin harrastajilta on samaa kuullut. Monesta vw:stäkin lähtee se "paras terä" koneesta ensimmäisellä 10tkm,en tarkoita että se moottori on sen jälkeen voimaton tms. mutta moni varmaan ymmärtää mitä. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Pilateeman uusi katalooki osui tänään käteen... Nyt löytyy tuunari-Hanskille viriosaa ;-) Quote Link to comment
hanski. Posted February 20, 2007 Author Share Posted February 20, 2007 heh heh...ei todellakaan.... tuolta oon tähänkin asti saanut kunnon osia!!! http://www.proturbo.fi/index_fin.htm Quote Link to comment
Guest Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 no justiinsa...... Quote Link to comment
Guest urpopuisto Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hienoja tekstejä ovat keksineet: "Turboagregaatti" ja hukkiksesta mainitaan :"Loistokas malli, joka maksimoi virtauskapasiteetin ja minimoi lämmönsiirron." ? Slugiluolassa on miesten Tiimarin uutta luetteloa odotettu kuin kuuta nousevaa... nyt se tuli...turbojen kera... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Muistaakseni juuri noi "Bilhelveten" hukkaportit ja ahtimet on juuri niitä malleja mistä on ihmisiä yritetty varoitella siellä sun täällä? :) Agrekaateista? (bwhaha) oli mm. kommentoitu että siivistä lähtee palasia täysin yllättäen? Hukkaportit hajoaa heti käytössä ja alkaa vuotamaan tjsp. jotain tuollaista muistelisin... Quote Link to comment
Kape77 Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 täysin yllättäen Mua ei yllättäis pätkääkään jos biltsun ahtimesta lentäisi vaikka mitä osia Quote Link to comment
Teevee Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Enkä yllättyis jos Tappen(DaFox) Possussa olis kesällä bilhelveten turbosetti. :) Quote Link to comment
hanski. Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 jep jep.... privana ja sähköpostilla on tullut paljon asia tietoa...kiitoksia kovasti!!!! ja lisää saa vielä laittaa... Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 jep jep.... privana ja sähköpostilla on tullut paljon asia tietoa...kiitoksia kovasti!!!! ja lisää saa vielä laittaa... Uskoisinko? Aika vähän nimittäin on tämän palstan lukijoilla yli 300 heppaisia. Tai ehkä niitä sitten on, mutta eivät ole tulleet kaapista ulos. :) t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 jep jep.... privana ja sähköpostilla on tullut paljon asia tietoa...kiitoksia kovasti!!!! ja lisää saa vielä laittaa... Anna ny hieman esim mitä neuvottiin. Quote Link to comment
hanski. Posted February 22, 2007 Author Share Posted February 22, 2007 kyllä niitä tuntuu muutamia olevan.... tuossa pieni otos....nimiä mainitsematta... 300-350 hv menee hyvinkin 78-84 kampiakselilla ja 94 männillä ja joku 280-300 asteinen FK 43, FK44 tai FK45 mut aito turbonokka on jees kyllä FTC-20 tai FTC-30 nokka 13 nostolla Superflo 2 kansilla tai ykkösillä tai comppi eliminaattoreilla hyvin viilattuna puristuksilla 8-8,5 hyvällä kuulalaakeroidulla ahtimella tai edullisella masterbower ahtimella jossa maksimi noin tuotto 400hv niin järkevästi kuormattuna pysyy aina hyvällä käyttöalueella vaikka haettaessa 300-370hv heppoja hyvin viilatuilla 044 kansilla jollain 44 / 38 venoilla 13-14 nostolla tulis varmaan 0,8-1,2 paineilla 300hv kadulla ei lämpene ja voi ajaa pitkää matkaa Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Heh, tunnistin kirjoittajan. :-) Ihan oli vinkkejä, joista voi olla samaa mieltä mutta jatkan vaikka privalla kun on hieman toisenlaisiakin ajatuksia. t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 kyllä niitä tuntuu muutamia olevan.... tuossa pieni otos....nimiä mainitsematta... 300-350 hv menee hyvinkin 78-84 kampiakselilla ja 94 männillä ja joku 280-300 asteinen FK 43, FK44 tai FK45 mut aito turbonokka on jees kyllä FTC-20 tai FTC-30 nokka 13 nostolla Superflo 2 kansilla tai ykkösillä tai comppi eliminaattoreilla hyvin viilattuna puristuksilla 8-8,5 hyvällä kuulalaakeroidulla ahtimella tai edullisella masterbower ahtimella jossa maksimi noin tuotto 400hv niin järkevästi kuormattuna pysyy aina hyvällä käyttöalueella vaikka haettaessa 300-370hv heppoja hyvin viilatuilla 044 kansilla jollain 44 / 38 venoilla 13-14 nostolla tulis varmaan 0,8-1,2 paineilla 300hv kadulla ei lämpene ja voi ajaa pitkää matkaa Kiitoksia. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 no eipä biltema niitä ahtimia tee... Quote Link to comment
Marko Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Uskoisinko? Aika vähän nimittäin on tämän palstan lukijoilla yli 300 heppaisia. Tai ehkä niitä sitten on, mutta eivät ole tulleet kaapista ulos. :) t. Mika Eihän niitä tarvi ollakkaan riittää kun tietää miten sellainen tehdään jos pakka on kunnossa. Ei kait noita oo ollut paljon muita kuin Jääskeläinen, Laune/pukema, Pesu ja Mansu? vai onko muitakin? Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Uskoisinko? Aika vähän nimittäin on tämän palstan lukijoilla yli 300 heppaisia. Tai ehkä niitä sitten on, mutta eivät ole tulleet kaapista ulos. :) t. Mika Eihän niitä tarvi ollakkaan riittää kun tietää miten sellainen tehdään jos pakka on kunnossa. Ei kait noita oo ollut paljon muita kuin Jääskeläinen, Laune/pukema, Pesu ja Mansu? vai onko muitakin? Mä en ainakaan uskaltaisi sanoa tietäväni, kun en ole koskaan sellaista tehnyt. Pitkän tähtäimen suunnitelmissa sellainen kylläkin on. On niitä muitakin kuin mitä tuossa on lueteltu. Osa jo edesmenneitä, niin siis ei ukot vaan autot. Mutta kesän kahinoissa se sitten taas nähdään ja toivottavasti mahdollisimman moni tulee sieltä tallista ulos +300 heppasen kanssa. Itse olen tyytyväinen jos kesällä on edes puolet tuosta määrästä. :-) t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.