Jump to content

Sinisillä värimerkinnöillä olevat venttiilinjouset


Recommended Posts

Nyt odotellaan vielä Aircooled Finland Oy: n Mikkeliin lähettämien v.jousien mittaustuloksia....niitä on pyydetty useita kertoja. Olisin saanut ne v.jousien mittaajalta joka tunnisti nämä jouset joissa on erilainen rakenne kuin kaikissa muissa hänelle lähetetyissä v.jousissa ja myös jäljet että siniset merkinnät oli pyyhitty pois....mutta tunnetusta syystä Tomppa ja Marko eivät halunneet niitä toimittaa joten minäkään en ennenkuin heidän tulokset julkaistaan. Näistä mittauksista vielä kerron asiantuntijan lausunnon : pelkkä kylmämittaus ei kerro läheskään totuutta. 1. mittaus tehdään ensin kylmällä jousella 2. sitten jousi puristetaan pohjaan n.10 kertaa ja jätetään 30mm. mittaan puristuksiin jonka jälkeen 150 asteiseen uuniin 8 tunnin ajaksi. 3. otetaan pois uunista ja v.jousi annetaan jäähtyä vapaamitassa normiasuinhuoneen lämpöiseksi. 4. sitten mitataan v.jousen vapaapituus ja suoritetaan kuormitusmittaukset uudelleen. Vasta sen jälkeen voidaan katsoa lopputulos.  Perustelu : kun v.jouset asennetaan moottoriin ja sitä käytetään esim. kilpakäytössä riittävän kauan niin vasta sen jälkeen päästään katsomaan TOTUUS. Tehkääpä sama testi Logmechin tai jollakin muulla v.jousella jonka hintaluokka on 50 euroa/ 8 kpl. . Odotan kiinnostuneena tuloksia.

Edited by Maasturi
  • Haha 1
Link to comment
6 minutes ago, Maasturi said:

Nyt odotellaan vielä Aircooled Finland Oy: n Mikkeliin lähettämien v.jousien mittaustuloksia....niitä on pyydetty useita kertoja. Olisin saanut ne v.jousien mittaajalta joka tunnisti nämä jouset joissa on erilainen rakenne kuin kaikissa muissa hänelle lähetetyissä v.jousissa ja myös jäljet että siniset merkinnät oli pyyhitty pois....mutta tunnetusta syystä Tomppa ja Marko eivät halunneet niitä toimittaa joten minäkään en ennenkuin heidän tulokset julkaistaan. Näistä mittauksista vielä kerron asiantuntijan lausunnon : pelkkä kylmämittaus ei kerro läheskään totuutta. 1. mittaus tehdään ensin kylmällä jousella 2. sitten jousi puristetaan pohjaan n.10 kertaa ja jätetään 30mm. mittaan puristuksiin jonka jälkeen 150 asteiseen uuniin 8 tunnin ajaksi. 3. otetaan pois uunista ja v.jousi annetaan jäähtyä vapaamitassa normiasuinhuoneen lämpöiseksi. 4. sitten mitataan v.jousen vapaapituus ja suoritetaan kuormitusmittaukset uudelleen. Vasta sen jälkeen voidaan katsoa lopputulos.  Perustelu : kun v.jouset asennetaan moottoriin ja sitä käytetään esim. kilpakäytössä riittävän kauan niin vasta sen jälkeen päästään katsomaan TOTUUS. Tehkääpä sama testi Logmechin tai jollakin muulla v.jousella jonka hintaluokka on 50 euroa/ 8 kpl. . Odotan kiinnostuneena tuloksia.

Taas on jäänyt lääkkeet ottamatta ku HerrMaasturi on elää toisessa todellisuudessa taas.. Aircooled Finland:ia ei ole olemassa enää.. 
Eli maailman tappiin varmaan vänkäät täällä mittaustuloksia.. 

  • Like 1
Link to comment
29 minutes ago, Maasturi said:

Odotan kiinnostuneena tuloksia.

 Aika moni on niitä sun mittaustuloksia odottanut yhtälailla. Ihan turha knoppailla jollain triviaalitiedolla siitä miten mittaukset tehdään tai ei tehdä. Ja ihan turha huudella jousien hyvyydestä tai huonoudesta yhtään mitään niin kauan kuin sulla ei ole laittaa niitä tuloksia julkisesti näkyville. Kuten Kurre jo aiemmin totesi, niin pelkkää markkinahöpötystä, TV-Shopin tyylillä.

  • Like 1
Link to comment
4 minutes ago, Maasturi said:

Metake voisi tehdä ensin historiaa kun suorittaisi esim. Logmechin v.jousilla tuon perusteellisemman mittauksen jonka esitin, minulla ei ole kyseisisiä v.jousia joten en voi sitä tehdä.

Osta semmoset ja tee mittaukset.. sullahan on puhdasta rahaa taskussa se 40 000, vai oliko se "haaveita vain"
Tilinpäätöstietojen mukaan saatto olla 
 

keiteleen_talous_tiedot_isompana.jpeg

Link to comment

Urbantoy voisi tehdä sen jos osaa. Voin lahjoittaa ne v.jouset  mikäli sinulla ei ole rahaa ostaa niitä. Tuolla tekniikkapuolella alkaa keskustelu sylinterikansista ja siinä ei tarvitse käyttää minkään yrityksen nimeä vaan voi kertoa mitä itse osaa tehdä joten käy välillä kirjoittamassa millaiset tekniset tiedot on sinulla siitä alueesta.

  • Sad 1
Link to comment
On 2/3/2024 at 8:00 PM, Maasturi said:

 Urbantoy voisi tehdä sen jos osaa. Voin lahjoittaa ne v.jouset  mikäli sinulla ei ole rahaa ostaa niitä.

En minä tee sulle mitään Maasturi/Keiteleen Kone, En edes euroakaan kanna koskaan sinne monttuun..  sehän on selvä.. Sinänähän niitä tuloksia vingut, tee ite.. Jos tarvin venttiilijousia, luotan Logmech:iin enemmän ku sinisiin ilman mittaustuloksiakin.. 
Ota tärpättiä siellä kellarissa ja tee päätös että poistut tästäkin keskustelusta..

  • Like 1
Link to comment
1 hour ago, Maasturi said:

Metake voisi tehdä ensin historiaa kun suorittaisi esim. Logmechin v.jousilla tuon perusteellisemman mittauksen jonka esitin, minulla ei ole kyseisisiä v.jousia joten en voi sitä tehdä.

Mua ei kiinnosta Logmechin jousien mittaustulokset, vaikka sellaiset tallissa odottaakin asennusta, vaan KK-Kaupan sinisten jousien speksit. Oliko riittävän selvästi ilmaistu?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
1 hour ago, Maasturi said:

Nyt odotellaan vielä Aircooled Finland Oy: n Mikkeliin lähettämien v.jousien mittaustuloksia....niitä on pyydetty useita kertoja. Olisin saanut ne v.jousien mittaajalta joka tunnisti nämä jouset joissa on erilainen rakenne kuin kaikissa muissa hänelle lähetetyissä v.jousissa ja myös jäljet että siniset merkinnät oli pyyhitty pois....mutta tunnetusta syystä Tomppa ja Marko eivät halunneet niitä toimittaa joten minäkään en ennenkuin heidän tulokset julkaistaan. Näistä mittauksista vielä kerron asiantuntijan lausunnon : pelkkä kylmämittaus ei kerro läheskään totuutta. 1. mittaus tehdään ensin kylmällä jousella 2. sitten jousi puristetaan pohjaan n.10 kertaa ja jätetään 30mm. mittaan puristuksiin jonka jälkeen 150 asteiseen uuniin 8 tunnin ajaksi. 3. otetaan pois uunista ja v.jousi annetaan jäähtyä vapaamitassa normiasuinhuoneen lämpöiseksi. 4. sitten mitataan v.jousen vapaapituus ja suoritetaan kuormitusmittaukset uudelleen. Vasta sen jälkeen voidaan katsoa lopputulos.  Perustelu : kun v.jouset asennetaan moottoriin ja sitä käytetään esim. kilpakäytössä riittävän kauan niin vasta sen jälkeen päästään katsomaan TOTUUS. Tehkääpä sama testi Logmechin tai jollakin muulla v.jousella jonka hintaluokka on 50 euroa/ 8 kpl. . Odotan kiinnostuneena tuloksia.

Tämä on kyllä hyvin erikoinen tapa kertoa että hyvin lähellä metallin stressipäästölämpötiloja ventiilien ominaisuudet muuttuu. Varsinkin kun lämpötila on korkeampi kuin mihin jouset koneen normaalissa käytössä nousee. Tai oliko ideana että liian kovista jousista johtuvan koneen lämpövaurion jälkeen jousia voi käyttää vielä uudelleen. Ja myöskin erikoinen markkinapuhe sanoa että ennen kuin jouset hyviä käyttöön pitää ne laittaa 150 asteiseen uuniin 8h ajaksi. Itse en jaksaisi selitellä vaimolle että ostin nyt nämä venttiilijouset mutta ilman että ne on ensin uunissa 8h ne on liian jäykät ja makaroonilaatikon valmistus saa nyt odottaa kun jouset on nyt uunissa. Muiden jousien osalta en ole ennen tälläisiä ohjeita kuullut.

  • Like 1
Link to comment
14 minutes ago, Tanhis said:

Tämä on kyllä hyvin erikoinen tapa kertoa että hyvin lähellä metallin stressipäästölämpötiloja ventiilien ominaisuudet muuttuu. Varsinkin kun lämpötila on korkeampi kuin mihin jouset koneen normaalissa käytössä nousee. Tai oliko ideana että liian kovista jousista johtuvan koneen lämpövaurion jälkeen jousia voi käyttää vielä uudelleen. Ja myöskin erikoinen markkinapuhe sanoa että ennen kuin jouset hyviä käyttöön pitää ne laittaa 150 asteiseen uuniin 8h ajaksi. Itse en jaksaisi selitellä vaimolle että ostin nyt nämä venttiilijouset mutta ilman että ne on ensin uunissa 8h ne on liian jäykät ja makaroonilaatikon valmistus saa nyt odottaa kun jouset on nyt uunissa. Muiden jousien osalta en ole ennen tälläisiä ohjeita kuullut.

Maasturin siniraitajouset on kokkailijan unelmia, saa tehdä uunissa ennen käyttöä.. Hyvin suunniteltu.. Tuskin LogMech:in jousia tarvii uunin kautta koneeseen laittaa vaan suoraan paketista 

Link to comment
5 hours ago, Maasturi said:

Nyt odotellaan vielä Aircooled Finland Oy: n Mikkeliin lähettämien v.jousien mittaustuloksia....niitä on pyydetty useita kertoja. Olisin saanut ne v.jousien mittaajalta joka tunnisti nämä jouset joissa on erilainen rakenne kuin kaikissa muissa hänelle lähetetyissä v.jousissa ja myös jäljet että siniset merkinnät oli pyyhitty pois

Korjataampa taas hiukan. Ko jousia ei voinut mitenkään erottaa muista. Sinistä väriä ei tarvinut pyyhkiä pois se liukeni asetonissa ihan itsekseen pois, joten pyyhkimis jäljet on myös keksittyä. Kun tarkoitus on tehdä puolueeton testi niin olennainen osa sitä on varmistaa että testaaja ei tiedä mikä on kenenkin valmistajan ja näin myös toimittiin. Voin kertoa ihan saman kuin silloinkin että ko jouset eivät poikenneet mitenkään vastaavista muista. Testaaja ei myöskään tiennyt että jouset olivat peräisin meiltä vaan ne toimitti sinne kolmas osapuoli. 

Link to comment
On 2/3/2024 at 9:10 PM, Tanhis said:

Tämä on kyllä hyvin erikoinen tapa kertoa että hyvin lähellä metallin stressipäästölämpötiloja ventiilien ominaisuudet muuttuu. Varsinkin kun lämpötila on korkeampi kuin mihin jouset koneen normaalissa käytössä nousee. Tai oliko ideana että liian kovista jousista johtuvan koneen lämpövaurion jälkeen jousia voi käyttää vielä uudelleen. Ja myöskin erikoinen markkinapuhe sanoa että ennen kuin jouset hyviä käyttöön pitää ne laittaa 150 asteiseen uuniin 8h ajaksi. Itse en jaksaisi selitellä vaimolle että ostin nyt nämä venttiilijouset mutta ilman että ne on ensin uunissa 8h ne on liian jäykät ja makaroonilaatikon valmistus saa nyt odottaa kun jouset on nyt uunissa. Muiden jousien osalta en ole ennen tälläisiä ohjeita kuullut.

Insinööri ? Tanhikselle voin kertoa sen että opettele lukemaan kirjoitettua tekstiä. Sinisillä merkeillä olevia v.jousia ei tarvitse käsitellä ennen asentamista yhtään mitenkään. Jotkut tarkat asentajat shimmaavat asennusmitat kohdalleen kun venttiilin lukkourat eivät asetu samalle mitalle.Voit mennä istumaan sinne Jokkismoottorin venttiilikopan sisäpuolelle lämpömittarin kanssa. Tuo mainitsemani testi kertoo sen mihin v.jouset joutuu käytännössä. Tee tuollaiset testit muutaman muun v.jousien kanssa ja kirjoita vasta sen jälkeen v.jousien väliset erot.

Link to comment
15 hours ago, metake said:

Mua ei kiinnosta Logmechin jousien mittaustulokset, vaikka sellaiset tallissa odottaakin asennusta, vaan KK-Kaupan sinisten jousien speksit. Oliko riittävän selvästi ilmaistu?

Täällähän ne ovat näkyvissä mutta ero onkin siinä että nuo tulokset on julkaistu kuormitus ja lämpötestien jälkeen . Samanlaisia ei Mikkelin mies ole tehnyt.

Link to comment

Lopeta jo tenunenä tämän Palstan häiriköinti.. Jos oisin moderaattorina, oisin potkinut sinut jo pellolle.. 
On se kumma homma ku yks ja sama tyyppi aina saa aikaan täällä turhan hässäkän.. 
Modet vois heivata tämän Maasturin pellolle täältä.. Onhan tämä jo ihme touhua.. Mee Maasturi sinne jokkisfoorumille häiriköimään ku sulla on ihan selvästi tarkoitus aina saada hässäkkää aikaiseksi.. Kukaan muu ei sitä saa/halua/koita saada

  • Like 1
Link to comment
On 2/4/2024 at 12:47 PM, Maasturi said:

Insinööri ? Tanhikselle voin kertoa sen että opettele lukemaan kirjoitettua tekstiä. Sinisillä merkeillä olevia v.jousia ei tarvitse käsitellä ennen asentamista yhtään mitenkään. Jotkut tarkat asentajat shimmaavat asennusmitat kohdalleen kun venttiilin lukkourat eivät asetu samalle mitalle.Voit mennä istumaan sinne Jokkismoottorin venttiilikopan sisäpuolelle lämpömittarin kanssa. Tuo mainitsemani testi kertoo sen mihin v.jouset joutuu käytännössä. Tee tuollaiset testit muutaman muun v.jousien kanssa ja kirjoita vasta sen jälkeen v.jousien väliset erot.

Ai siis kone jossa kyseisiä jousia käytetään pitää lämmetä 8h ajaksi yli 150 asteiseksi ennen kuin jouset toimii suunnitellusti. Ja olet kyllä aika harhainen jos kuvittelet ihmisen mahtuvan venttiilikopan sisälle. Paljon helpompi käyttää esim lämpömaaleja tai vaikka ir mittaria heti ajon jälkeen. Mutta ilmeisesti tässä sinun mittatarkkuus on määritelty niin että se tuntui 150 asteiseltä. Hieman alkaa kaikki epäilysi muiden tuotteiden laadusta olemaan kyseenalaisia kun itse puhelet pehmeitä omasta tuotteestasi. 

  • Like 1
Link to comment
7 hours ago, Tanhis said:

Ai siis kone jossa kyseisiä jousia käytetään pitää lämmetä 8h ajaksi yli 150 asteiseksi ennen kuin jouset toimii suunnitellusti. Ja olet kyllä aika harhainen jos kuvittelet ihmisen mahtuvan venttiilikopan sisälle. Paljon helpompi käyttää esim lämpömaaleja tai vaikka ir mittaria heti ajon jälkeen. Mutta ilmeisesti tässä sinun mittatarkkuus on määritelty niin että se tuntui 150 asteiseltä. Hieman alkaa kaikki epäilysi muiden tuotteiden laadusta olemaan kyseenalaisia kun itse puhelet pehmeitä omasta tuotteestasi. 

Tässä on sinulle hyvä ohje : etsi jostakin nämä täällä keskustelun kohteina olevat v.jouset ja suorita ne testit jotka olen kertonut....ja vasta sen jälkeen kirjoitat loppulauselmat siitä millaisiin tuloksiin olet päässyt. Eihän autolehdetkään tee kestotestiä heti sen jälkeen kun ovat käynnistäneet auton moottorin ja ajaneet sen matkamittariin 30 km........Tai jos tietotaitosi ei riitä siihen niin laita esim. Jokkismoottorin syl.kannen 1 sylinterin imuventtiiliin toinen ja 2 sylinterin imuventtiiliin toisenmerkkinen v.jousi. Sen jälkeen moottorilla ajetaan kesällä 10 jokkiskisaa joissa jokaisessa 12 lähtöä. Lisäksi on varmistettava että kummatkin sylinterit ovat toimineet samalla tavalla kuten kunnossa olevat pitääkin toimia. Näitä siniraitaisia v.jousia ei ole tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Eipä sitten muuta kuin alat töihin. .......Ps.viimeistelin Tapani Kalmukosken Kemoran JM-SM kisan VW Kuplan sylinterikannet, aikaa oli tämän verran : hain kannet aamulla Postista ja laitoin ne hänelle Postiin samana iltapäivänä ( aikaa oli siten n. 5 tuntia ). Kannet oli Fiat 133 korissa olevassa moottorissa. Virtausmittasin ne ensimmäisenä ja sitten aloitin muutostyöt, välillä tein uusia mittauksia puolenkymmentä kertaa ja jatkoin muutostöitä. Aikataulu kävi niin tiukalle että oli pakko lopettaa jotta sain kannet Postiin. Siihen aikaan ei ollut vielä saatavilla sinisillä merkeillä olevia v.jousia eikä paketin mukana ollut mitään v.jousia joten en päässyt mittaamaan sellaisia. Jos olisi ollut muutama tunti lisäaikaa niin olisin tehnyt poterot tuplajousille. "Kalmu" olisi voittanut Suomen mestaruuden jos käytössä olisi ollut siniraita v.jouset , moottorissa olleet v.jouset pehmenivät ja moottori ei kiertänyt enää kuin vajaa 7000 r/min. "Kalmun" auto pyörähti A-finaalin ensimmäisessä mutkassa vaakatasossa ympäri ja jäi reilusti muista jälkeen mutta ajoi ajamalla ohi kaikista paitsi Halttusen TC Impistä ( siitä oli paloseinää siirretty liikaa mutta kukaan ei uskaltanut tehdä siitä protestia ) . " Kalmu " pääsi takasuoralla Impin rinnalle mutta ei ohi kun 1500 r/min. puuttui moottorista. Tämä tapahtuma aiheutti sen että aloin toteuttaa siniraitaisten v.jousien valmistuttamista.

Edited by Maasturi
Link to comment

Onko taas tärpättipullo käynyt huulilla, taitaa olla ku sekoilu taas alkaa.. 
Onko sulla noin huono omatunto noista sinisistä jousista vai mikä siinä on.. Eihän niitä enää mistää saa vai onko sulla joku epäkuranttivarasto vielä olemassa ja ne ei mene kaupaks? Ei varmaan tule menemään noilla sun markkinoiti menetilmillä.. 
Onko sulla joku pakkomielle aina aiheuttaa häiriötä täällä.. milloin mistäkin syystä, muista varaosamyyjistä, v-jousista jne.. 

Modet: Heittäkää tuo jo vittuun täältä.. sama jatkuu hamaan tappiin. Kärsitään seuraumukset jota se kummiskin uhkailee.. 
Joku tolkku tähän nyt pitää saada.. Yks mies ja sama sotku aina.. 
Hänen kansalaisoikeuksia ei loukata vaikka potkitaan pihalle.. 

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Link to comment
7 hours ago, Maasturi said:

Tässä on sinulle hyvä ohje : etsi jostakin nämä täällä keskustelun kohteina olevat v.jouset ja suorita ne testit jotka olen kertonut....ja vasta sen jälkeen kirjoitat loppulauselmat siitä millaisiin tuloksiin olet päässyt. Eihän autolehdetkään tee kestotestiä heti sen jälkeen kun ovat käynnistäneet auton moottorin ja ajaneet sen matkamittariin 30 km........Tai jos tietotaitosi ei riitä siihen niin laita esim. Jokkismoottorin syl.kannen 1 sylinterin imuventtiiliin toinen ja 2 sylinterin imuventtiiliin toisenmerkkinen v.jousi. Sen jälkeen moottorilla ajetaan kesällä 10 jokkiskisaa joissa jokaisessa 12 lähtöä. Lisäksi on varmistettava että kummatkin sylinterit ovat toimineet samalla tavalla kuten kunnossa olevat pitääkin toimia. Näitä siniraitaisia v.jousia ei ole tarkoitettu kertakäyttöisiksi. Eipä sitten muuta kuin alat töihin. .......Ps.viimeistelin Tapani Kalmukosken Kemoran JM-SM kisan VW Kuplan sylinterikannet, aikaa oli tämän verran : hain kannet aamulla Postista ja laitoin ne hänelle Postiin samana iltapäivänä ( aikaa oli siten n. 5 tuntia ). Kannet oli Fiat 133 korissa olevassa moottorissa. Virtausmittasin ne ensimmäisenä ja sitten aloitin muutostyöt, välillä tein uusia mittauksia puolenkymmentä kertaa ja jatkoin muutostöitä. Aikataulu kävi niin tiukalle että oli pakko lopettaa jotta sain kannet Postiin. Siihen aikaan ei ollut vielä saatavilla sinisillä merkeillä olevia v.jousia eikä paketin mukana ollut mitään v.jousia joten en päässyt mittaamaan sellaisia. Jos olisi ollut muutama tunti lisäaikaa niin olisin tehnyt poterot tuplajousille. "Kalmu" olisi voittanut Suomen mestaruuden jos käytössä olisi ollut siniraita v.jouset , moottorissa olleet v.jouset pehmenivät ja moottori ei kiertänyt enää kuin vajaa 7000 r/min. "Kalmun" auto pyörähti A-finaalin ensimmäisessä mutkassa vaakatasossa ympäri ja jäi reilusti muista jälkeen mutta ajoi ajamalla ohi kaikista paitsi Halttusen TC Impistä ( siitä oli paloseinää siirretty liikaa mutta kukaan ei uskaltanut tehdä siitä protestia ) . " Kalmu " pääsi takasuoralla Impin rinnalle mutta ei ohi kun 1500 r/min. puuttui moottorista. Tämä tapahtuma aiheutti sen että aloin toteuttaa siniraitaisten v.jousien valmistuttamista.

Ei minua kiinnosta testata jousia mitkä eivät sovellu puheiden mukaan juuri mihinkään muuhun kuin jokkikseen. Ja muutenkin ei minulla ole laitteita tai pätevyyttä testata luotettavasti tieteellisin menetelmin jousia. Nämä mistä juuri mainitsit että laitetaan toiseen pyttyyn eri jouset tyyppiset testit ovat juuri sellaisia testejä missä on aivan liika muuttujia ja ovat vain essonbaari keskusteluissa valideja argumentteja. Puhumattakaan jossain pylväporakoneessa henkilövaa'an kanssa tehdyistä testeistä. Niin ja en todellakaan kasaa itselleni jokkisautoa että pääsisin testaamaan venttiilijousia.

 

Ja en nyt mainostaisi että rakensin herra X:lle sylinterikannet jotka olivat niin paskat että kone ei toiminut.

  • Like 1
Link to comment

Oisko mittään jos ei lähettäs näihin selviin muurahaispesän sohimisiin mukaan ja annetaan aloitusten pölyttyä tai pysyä yksinpuheluna. Vaikka nämä takuu viiihdettä aina onkin.

  • Like 1
Link to comment
11 hours ago, SamiO said:

Oisko mittään jos ei lähettäs näihin selviin muurahaispesän sohimisiin mukaan ja annetaan aloitusten pölyttyä tai pysyä yksinpuheluna. Vaikka nämä takuu viiihdettä aina onkin.

 

Toihan nyt ois sama, ku ettei soitettais Veskun tai siis Kuselan Nauravaa kulkuria, ettei ketään vaan alkais naurattamaan.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
14 hours ago, SamiO said:

Oisko mittään jos ei lähettäs näihin selviin muurahaispesän sohimisiin mukaan ja annetaan aloitusten pölyttyä tai pysyä yksinpuheluna. Vaikka nämä takuu viiihdettä aina onkin.

Sama paskasakki jatkaa edelleenkin.... tämän haluan vain vielä huomauttaa... ylläpitäjä Metake ja lihakauppiaskin näyttää olevan mukana siinä sakissa.

Edited by Maasturi
Link to comment
1 hour ago, Maasturi said:

Sama paskasakki jatkaa edelleenkin.... tämän haluan vain vielä huomauttaa... ylläpitäjä Metake näyttää olevan mukana siinä sakissa.

Vieläkö sä jatkat tuota samaa paskaa.. sama mies ja sama shöy.. 
Kuulin just että vielä yötä myöten on koitettu soittaa yhdelle komentoijalle ja jatketaan samaa sontaa.. Kasva jo aikuiseksi siellä kellarissas

Link to comment
3 hours ago, Maasturi said:

Sama paskasakki jatkaa edelleenkin.... tämän haluan vain vielä huomauttaa... ylläpitäjä Metake ja lihakauppiaskin näyttää olevan mukana siinä sakissa.

Ettei kellään unohdu.. Noilla tulostiedoilla kannattaa jatkaa.. kyllä se loppuu joku päivä.. 
 

keiteleen_talous_tiedot_isompana.jpeg

Link to comment
5 hours ago, Maasturi said:

Jos tämän sivuston ylläpitäjä ei saa tuota paskajauhajaa Urbantoy:ta järjestykseen niin minä tiedän ketkä sen pystyvät tekemään.

Tuohan menee jo uhkailun puolelle, taas.. Edelliset mitkä tuli yv:nä on toimitettu aikanaan moderaattoreille Ehkä modejen pitäs jo toimia.. 
Eihän ihan mitä vaan voi suoltaa tuo Maasturikaan.. 
Ja en mä mitään paskaa ole puhunut/kirjoittanut, taloustiedot on mitä on ja se mitä soittelusta ja viestittelystä kirjoitin on täyttä totta..
Niiden kohteeksi joutunut voi itse vahvistaa mikäli haluaa

Edited by Urbantoy
  • Like 2
Link to comment
On 2/4/2024 at 12:53 AM, Marko said:

Korjataampa taas hiukan. Ko jousia ei voinut mitenkään erottaa muista. Sinistä väriä ei tarvinut pyyhkiä pois se liukeni asetonissa ihan itsekseen pois, joten pyyhkimis jäljet on myös keksittyä. Kun tarkoitus on tehdä puolueeton testi niin olennainen osa sitä on varmistaa että testaaja ei tiedä mikä on kenenkin valmistajan ja näin myös toimittiin. Voin kertoa ihan saman kuin silloinkin että ko jouset eivät poikenneet mitenkään vastaavista muista. Testaaja ei myöskään tiennyt että jouset olivat peräisin meiltä vaan ne toimitti sinne kolmas osapuoli. 

Tehkääpä samanlaiset kestotestit jollaiset minä olen tehnyt...Auto Bildin 100000 km. kestotesti tai edes 30000 km. testi kertoo sen mitä haetaan. Sama juttu on myös rengastesteissä, niissä testataan renkaat a j a m a l l a  niillä erilaisia testejä joissa tutkitaan monenlaisia ominaisuuksia. Tuollaisilla Aircooled Finland Oy:n teetättämillä kylmätesti v.jousimittauksilla ei ole paljon merkitystä koska kyseinen tuote ei ole mikään kertakäyttöinen vaan osan pitää kestää enemmän kuin kylmämittaukset.... Huonon v.jousen ominaisuudet muuttuvat selkeästi kun ne lämpenevät ja joutuvat kuormituksien kohteeksi. Esim. myös kilpakäyttöönkin tarkoitetut muutkin v.jouset ( näitä sini värimerkkisiä on asennettu Volvon - Fiatin-Golfin-Fordin ym. moottoreihin ) joutuvat ennen varsinaista käyttöä melko koville kun moottoreita säädetään kohdalleen.  Kannattaa ottaa huomioon nuokin seikat kun katsoo kokonaisuutta eikä kertakäyttöosaa, se joka ei usko tätä niin kannattaa tehdä kertomani vertailevat testit itse.

Link to comment
On 2/5/2024 at 7:00 AM, Tanhis said:

Ei minua kiinnosta testata jousia mitkä eivät sovellu puheiden mukaan juuri mihinkään muuhun kuin jokkikseen. Ja muutenkin ei minulla ole laitteita tai pätevyyttä testata luotettavasti tieteellisin menetelmin jousia. Nämä mistä juuri mainitsit että laitetaan toiseen pyttyyn eri jouset tyyppiset testit ovat juuri sellaisia testejä missä on aivan liika muuttujia ja ovat vain essonbaari keskusteluissa valideja argumentteja. Puhumattakaan jossain pylväporakoneessa henkilövaa'an kanssa tehdyistä testeistä. Niin ja en todellakaan kasaa itselleni jokkisautoa että pääsisin testaamaan venttiilijousia.

 

Ja en nyt mainostaisi että rakensin herra X:lle sylinterikannet jotka olivat niin paskat että kone ei toiminut.

Kyseessä olevat v.jouset ovat olleet sopivia myös rekisteröidyissä autoissa oleviin moottoreihin, täysin vakiokoneisiin on tietenkin miedompia v.jousia. Olen huomannut että kirjoituksesi perusteella sinulla ei ole pätevyyttä kuin rähjäämiseen.  Toiseksi nämä SM-kisan syl.kannet eivät olleet paskat, niistä löytyy virtausmittaustulokset ja tulosluettelo sekä heidän jotka olivat paikalla seuraamassa kyseistä kisaa. Konehan ei toiminut tarpeeksi hyvin kun siinä ei ollut sinisillä värimerkeillä olevia v.jousia. Oletko muuten huomannut että lukemisen ja ymmärtämisen taito on hyvä ominaisuus.

Link to comment

Sinä se jaksat.. Kait sulla oikeasti on joku mielialahäiriötauti.. Miks sun pitää vielä jauhaa jostain Aircooled Finlandin myymistä jousista? Firmaa ei ole enää.. Ehkä se paperilla voi olla mutta mitä siitä.. Tämä alkaa olla jo sairasta touhua..

Miks Modet ei tee tälle mitään? Ihmeellistä, yks ja sama kaveri täällä uhkailee, arvostelee, kritisoi ja vänkää muiden kanssa jne.. Ja törkeintä että yömyöhällä lähetellään sikamainen viesti mitä eräs palstalainen kertoi.. Ihan sairasta touhua.. Tekis mieli julkaista se tänne että porukka näkis sen, mutta asianomainen saa tehdä sen jos haluaa.. Ja ku se ei koske pelkästään häntä vaan paskaa puhuttu eräästä toisestakin tässä ketjussa olevasta, en tarkoita itseäni..

Edited by Urbantoy
  • Like 1
Link to comment

Vai pitääkö narsistille koko palstan ylistää että Keiteleen siniraitajouset on koko Universumin parhaat.. Ja sittenkö tämä jänkkäys sulta loppuu..
Sua tyydyttäeksi mä voin sanoa "on ne Universuminen parhaat" josko tämä nyt loppus, mutta veikkaan että ei
Muut saa jatkoks liittyä kehuihin niin saadaan tämä loppumaan.. 
Mutta silti, 100000km testi näillä tilinpäätöstiedoilla on vähän epäilyttävää, selviääkö siitä..
 

keiteleen_talous_tiedot_isompana.jpeg

Link to comment
Tehkääpä samanlaiset kestotestit jollaiset minä olen tehnyt...Auto Bildin 100000 km. kestotesti tai edes 30000 km. testi kertoo sen mitä haetaan. Sama juttu on myös rengastesteissä, niissä testataan renkaat a j a m a l l a  niillä erilaisia testejä joissa tutkitaan monenlaisia ominaisuuksia. Tuollaisilla Aircooled Finland Oy:n teetättämillä kylmätesti v.jousimittauksilla ei ole paljon merkitystä koska kyseinen tuote ei ole mikään kertakäyttöinen vaan osan pitää kestää enemmän kuin kylmämittaukset.... Huonon v.jousen ominaisuudet muuttuvat selkeästi kun ne lämpenevät ja joutuvat kuormituksien kohteeksi. Esim. myös kilpakäyttöönkin tarkoitetut muutkin v.jouset ( näitä sini värimerkkisiä on asennettu Volvon - Fiatin-Golfin-Fordin ym. moottoreihin ) joutuvat ennen varsinaista käyttöä melko koville kun moottoreita säädetään kohdalleen.  Kannattaa ottaa huomioon nuokin seikat kun katsoo kokonaisuutta eikä kertakäyttöosaa, se joka ei usko tätä niin kannattaa tehdä kertomani vertailevat testit itse.
Turha hehkuttaa mitään testejä sinisistä jousista jos ei uskalla testituloksia julkaista.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 2
Link to comment
14 hours ago, metake said:

Turha hehkuttaa mitään testejä sinisistä jousista jos ei uskalla testituloksia julkaista.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Itse olet ne testit julkaissut, ainoa ero näihin Mikkelin miehen tekemiin testeihin on se että minun testit on tehty kuten olen tässä jo muutaman kerran kirjoittanut... jos et niitä ymmärrä niin sille en voi yhtään mitään.

Link to comment
14 hours ago, Janne Välilä said:

Juu ja tarkennuksena vielä tähän melkein voittaneeseen moottoriin / sm kisaan mikä tässä ihan just ajettiin:

vuosihan oli 1996, eihän siitä ole kuin 28 vuotta aikaa… ihan vaan sillä jos jotain sattuis yhtään kiinnostaa😂

Janne Välilä ei pärjännyt siinä kisassa "Kalmulle" joten häntä keljuttaa se asia. Tuon kisan jälkeen alkoi tulla Fiat TC moottoreita joiden lähtöteho on Kuplan koneeseen verrattuna yli tuplaten joten se siitä... kuitenkin näissäkin TC koneissa käytettiin sinisillä merkeillä olevia v.jousia aivan SM-tasolla. 

Link to comment
3 minutes ago, seppo mäntykivi said:

Mun pitäis venttiiliremppa tehdä kevään aikana, mitäs tämmöinen sarja kustantaa? Ja löytyykö keväällä toimitettavaksi?

Elä nyt helvetti noihin sekaannu, ovi kiinni ku menee, takuu loppu ja jos vikaa niissä on ja valitat, haukut tulee ja sun oma vika..
Osta vaikka ne LogMech:it ennemmin

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...