Jump to content

Sinisillä värimerkinnöillä olevat venttiilinjouset


Recommended Posts

1 hour ago, Maasturi said:

Eikös se sinun entinen hyvä kaverisi kirjoittanut tänne että on sijoittanut uuteen yritykseensä omaa rahaa 150000 euroa?

Sehän näkyy taseessa plus merkkisenä varasto arvona. Eikä se ole entinen kaveri. Kyllä me ollaan edelleen kavereita ja myöskin tekemisissä ihan säännöllisesti.

  • Like 1
Link to comment
12 minutes ago, metake said:

Jokos tämä on nähty? Siivotaanko ketjusta asiaan kuulumattomat kommentit pois, vai vieläkö jatketaan?

Antaa palaa vaan, sitten ku Maasturi tajuaa lopettaa ite siihen asti tulee aina vastapalloon.. Muutaman kerran jo vihjattu että lopettas, mutta ei se tajua selvää Suomea

  • Like 1
Link to comment
1 hour ago, metake said:

Jokos tämä on nähty? Siivotaanko ketjusta asiaan kuulumattomat kommentit pois, vai vieläkö jatketaan?

Elä nyt hyvä mies parasta ketjua lukota... Tässä menee aina safkikset mukavasti lueskellessa. :)

  • Like 3
  • Haha 7
Link to comment
On 2/11/2024 at 9:15 PM, Marko said:

Mistäs sinä sen tiedät? Et niin mistään. Lopeta arvuuttelu ja pysy faktoissa.

Tulipa tuossa mieleen yksi Markon tietotaito Kuplan moottoreista. Hän ajoi hätääntyneenä autollaan minun luokse ja kertoi että moottori on varmaankin hajalla kun sieltä kuuluu ylimääräinen ääni. Sanoin hänelle että kuulostellaanpa millainen se ääni on ja pyysin käynnistämään moottorin. Meni n. 10 sekuntia ja totesin hänelle että yksi pakosarjan ja sylinterikannen välinen tiiviste vuotaa. Se siitä hänen tietotaidostaan....

Link to comment
On 2/12/2024 at 2:24 AM, Marko said:

Älä puhu paskaa, kukaan ei avaa toimivaa moottoria 50e nokan takia. Ei hitto mitä tarinaa.

Avasin yhden käyttämättömän Kuplan moottorin asiakkaan pyynnöstä koska hänellä oli epäilys että hänen moottorin rakentajalle antamansa osat eivät ole joutuneet tuohon moottoriin? Hän oli merkinnyt ne uudet osat tunnistamista varten. Moottorista löytyi kaikkea muuta kuin omistajan antamat osat. Auto Bild lehti tekee esim. 100000 km. kestotestejä ja sen jälkeen auto puretaan osiin jolloin katsotaan osien kunto, monet osat laitetaan takaisin eikä niitä vaihdeta. Kuplan moottorin purkaminen on asiantuntijalta niin helppo homma että sen tekee muutamassa tunnissa. Jokkis puolella on nähty sellaisia remontteja Liiga kisoissa että moottori on hajonnut siten että mäntä ja kiertokanki on tullut lohkosta ulos. Silti sama auto ja kone korjattuna on ollut mukana parin tunnin päästä vauriohetkestä uudelleen kisassa. Markolta sellaiset työt eivät onnistuisi.

Link to comment
16 minutes ago, Maasturi said:

Tulipa tuossa mieleen yksi Markon tietotaito Kuplan moottoreista. Hän ajoi hätääntyneenä autollaan minun luokse ja kertoi että moottori on varmaankin hajalla kun sieltä kuuluu ylimääräinen ääni. Sanoin hänelle että kuulostellaanpa millainen se ääni on ja pyysin käynnistämään moottorin. Meni n. 10 sekuntia ja totesin hänelle että yksi pakosarjan ja sylinterikannen välinen tiiviste vuotaa. Se siitä hänen tietotaidostaan....

Taas valehtelet. Minä en hätäänny moisista ja ko tapauksessa pakosarjan tiivisteessä ei ollut mitään vikaa. Enkä edes kysynyt asiaa sinulta. Totesit sen kun käynnistin auton pihalla. Vika oli ihan muualla ja tämänkin asian faktat on täällä esitetty aiemmin, ehkä hakutoiminto parantaisi muistiasi.

  • Like 2
Link to comment
5 minutes ago, Maasturi said:

Avasin yhden käyttämättömän Kuplan moottorin asiakkaan pyynnöstä koska hänellä oli epäilys että hänen moottorin rakentajalle antamansa osat eivät ole joutuneet tuohon moottoriin? Hän oli merkinnyt ne uudet osat tunnistamista varten. Moottorista löytyi kaikkea muuta kuin omistajan antamat osat. Auto Bild lehti tekee esim. 100000 km. kestotestejä ja sen jälkeen auto puretaan osiin jolloin katsotaan osien kunto, monet osat laitetaan takaisin eikä niitä vaihdeta. Kuplan moottorin purkaminen on asiantuntijalta niin helppo homma että sen tekee muutamassa tunnissa. Jokkis puolella on nähty sellaisia remontteja Liiga kisoissa että moottori on hajonnut siten että mäntä ja kiertokanki on tullut lohkosta ulos. Silti sama auto ja kone korjattuna on ollut mukana parin tunnin päästä vauriohetkestä uudelleen kisassa. Markolta sellaiset työt eivät onnistuisi.

Taas täyttä soopaa. Sinulla ei ole mitään käsitystä mikä minulta onnistuu ja mikä ei.

  • Like 1
Link to comment
1 minute ago, Marko said:

Taas valehtelet. Minä en hätäänny moisista ja ko tapauksessa pakosarjan tiivisteessä ei ollut mitään vikaa. Enkä edes kysynyt asiaa sinulta. Totesit sen kun käynnistin auton pihalla. Vika oli ihan muualla ja tämänkin asian faktat on täällä esitetty aiemmin, ehkä hakutoiminto parantaisi muistiasi.

Höpöpö.. olit hermostunut ja sanoit että uskaltaako tällä ajaa sitten kotitalliisi. Kun moottori ei ollut liian kuuma niin sanoin sinulle että laita kämmenesi 2 sylinterin kannen ja pakosarjan laipan kohdalle niin tunnet kun pakokaasu vuotaa ulos siitä kohti. Se taas siitä VW Kuplan tietotaidoistasi.

Link to comment
14 minutes ago, Marko said:

Oletin että Maasturin tieto taito on hiukan parempi VW moottoreista. Minä en kyllä osaa sanoa miten pakosarjan tiiviste voisi sijaita merkityssä paikassa. IMG_7987.thumb.jpeg.6b205e22bb5343653f66931d5141ffb6.jpeg

 

15 minutes ago, Marko said:

Oletin että Maasturin tieto taito on hiukan parempi VW moottoreista. Minä en kyllä osaa sanoa miten pakosarjan tiiviste voisi sijaita merkityssä paikassa. IMG_7987.thumb.jpeg.6b205e22bb5343653f66931d5141ffb6.jpeg

Tuossa sinun moottorissa ja kansissa on kaikki täysin pielessä, rakentaja on ollut melkoinen "seppä". Kansissa on vuotoja joka paikassa...mutta nyt kyse oli 2 sylinteristä mutta olet laittanut punakynä merkinnän 1 sylinterin kohdalle ja siinäkin näkyy pakokaasuvuotoa pakosarjan laipan kohdalla. Ainoa paikka mihin pääsi kämmenellä testaamaan oli 2 sylinterin/laipan kohta josta se vuoto oli havaittavissa. Ykkös sylinterin kohdalle ei päässyt kädellä kokeilemaan tuleeko sen ja 2:n välistä pakokaasua ulos. Kuvassa on nähtävissä selkeästi että pakosarjan laipan ja kannen välissä on ollut pakokaasuvuotoja melko varmaan myös muissakin kuin kuvan laipassa. Se että vuotoja on ollut myös sylinteriputken ja kannen välissä on ollut lisäongelma jonka selvittäminen ei kuulunut minulle, totesin vain sen mikä oli selkeästi Markolle näytettävissä jonka hän itsekkin totesi kun näytin vuotopaikan.

Link to comment
7 minutes ago, Maasturi said:

 

Tuossa sinun moottorissa ja kansissa on kaikki täysin pielessä, rakentaja on ollut melkoinen "seppä". Kansissa on vuotoja joka paikassa...mutta nyt kyse oli 2 sylinteristä mutta olet laittanut punakynä merkinnän 1 sylinterin kohdalle ja siinäkin näkyy pakokaasuvuotoa pakosarjan laipan kohdalla. Ainoa paikka mihin pääsi kämmenellä testaamaan oli 2 sylinterin/laipan kohta josta se vuoto oli havaittavissa. Ykkös sylinterin kohdalle ei päässyt kädellä kokeilemaan tuleeko sen ja 2:n välistä pakokaasua ulos. Kuvassa on nähtävissä selkeästi että pakosarjan laipan ja kannen välissä on ollut pakokaasuvuotoja melko varmaan myös muissakin kuin kuvan laipassa. Se että vuotoja on ollut myös sylinteriputken ja kannen välissä on ollut lisäongelma jonka selvittäminen ei kuulunut minulle, totesin vain sen mikä oli selkeästi Markolle näytettävissä jonka hän itsekkin totesi kun näytin vuotopaikan.

Moottori toimi muuten ihan ok ja toimii edelleenkin vaikkakin eri autossa. Ainoa vika oli tuo vastinpinnan vuoto mikä korjaantui koneistamalla. Pakosarja pultattiin samoilla kuparitiivisteillä jotka siellä olikin. Toki ne hehkutettiin ennen asennusta kuten kuuluu. Eli taas kerran puhut satuja.

Link to comment
1 hour ago, Marko said:

Moottori toimi muuten ihan ok ja toimii edelleenkin vaikkakin eri autossa. Ainoa vika oli tuo vastinpinnan vuoto mikä korjaantui koneistamalla. Pakosarja pultattiin samoilla kuparitiivisteillä jotka siellä olikin. Toki ne hehkutettiin ennen asennusta kuten kuuluu. Eli taas kerran puhut satuja.

Odotetaan nyt tämän palstan moottoritekniikan ja vaurioanalyysien asiantuntijoiden lausuntoja tuohon Markon ongelmaan. Mitä todetaan tuosta ? Olen sanonut perustiedot siltä osin kun olen nähnyt sen ennen moottorin purkamista pelkästään moottoriluukun avaamalla. Nythän on kuvan perusteella tullut lisätietoa ongelmasta, kiinnittää huomiota edelleenkin se, että 2:n pakokanavan tiivisteen pinnasta ei ole valokuvaa jotta nähtäisiin miten paljon siitä pinnasta on vuotanut pakokaasua ulos ( sen huomasi myös Marko kun näytin vuotopaikan hänelle ). Tästä kehittyy mielenkiintoinen juttu kun mennään tieto/taito puolelle. .........Ps. olisi suotavaa että keskustellaan vain teknisistä asioista, herjausjutut ja muut roskat voitte kirjoitella tästä aiheesta vaikka Suomi24 sivustolle.

Edited by Maasturi
Link to comment
24 minutes ago, Maasturi said:

Odotetaan nyt tämän palstan moottoritekniikan ja vaurioanalyysien asiantuntijoiden lausuntoja tuohon Markon ongelmaan. Mitä todetaan tuosta ? Olen sanonut perustiedot siltä osin kun olen nähnyt sen ennen moottorin purkamista pelkästään moottoriluukun avaamalla. Nythän on kuvan perusteella tullut lisätietoa ongelmasta, kiinnittää huomiota edelleenkin se, että 2:n pakokanavan tiivisteen pinnasta ei ole valokuvaa jotta nähtäisiin miten paljon siitä pinnasta on vuotanut pakokaasua ulos ( sen huomasi myös Marko kun näytin vuotopaikan hänelle ). Tästä kehittyy mielenkiintoinen juttu kun mennään tieto/taito puolelle. .........Ps. olisi suotavaa että keskustellaan vain teknisistä asioista, herjausjutut ja muut roskat voitte kirjoitella tästä aiheesta vaikka Suomi24 sivustolle.

Hetkonen, kukahan se täällä on keskittynyt muiden haukkumiseen, uhkailuun ja muuhun paskaan.. Ehkä Maasturin itse pitäs ja oikeastaan ois aiheellista siirtyä sinne Suomi24seen.. Ainoa mikä siinä on että sieltä Maasturin tyylillä tulis potku persiiseen aika pian.. Lentäs ku kuppa Töölöstä pikaseen.. (pahoittelut Töölöläisille vertauksesta)

  • Like 5
Link to comment
5 hours ago, Maasturi said:

 Nythän on kuvan perusteella tullut lisätietoa ongelmasta, kiinnittää huomiota edelleenkin se, että 2:n pakokanavan tiivisteen pinnasta ei ole valokuvaa jotta nähtäisiin miten paljon siitä pinnasta on vuotanut pakokaasua ulos 

Muita kuvia ei ole kun missään muualla ei vikaa ollut. Muiden sylinterien vastinpinnat olivat tiiviitä. Samoin pakosarjojen. Mutta kirjottele sinä satuja, tiedän oman autoni hiukan paremmin kuin sinä.

  • Like 1
Link to comment
16 hours ago, Maasturi said:

Odotetaan nyt tämän palstan moottoritekniikan ja vaurioanalyysien asiantuntijoiden lausuntoja tuohon Markon ongelmaan. Mitä todetaan tuosta ? Olen sanonut perustiedot siltä osin kun olen nähnyt sen ennen moottorin purkamista pelkästään moottoriluukun avaamalla. Nythän on kuvan perusteella tullut lisätietoa ongelmasta, kiinnittää huomiota edelleenkin se, että 2:n pakokanavan tiivisteen pinnasta ei ole valokuvaa jotta nähtäisiin miten paljon siitä pinnasta on vuotanut pakokaasua ulos ( sen huomasi myös Marko kun näytin vuotopaikan hänelle ). Tästä kehittyy mielenkiintoinen juttu kun mennään tieto/taito puolelle. .........Ps. olisi suotavaa että keskustellaan vain teknisistä asioista, herjausjutut ja muut roskat voitte kirjoitella tästä aiheesta vaikka Suomi24 sivustolle.

Eli kehut nyt itseäsi kun olet sanojesi mukaan ymmärtämättömän harrastajan lähettänyt ajamaan kansivuodon kanssa kotiin.

 

  • Like 1
Link to comment
On 2/13/2024 at 1:35 PM, Marko said:

Oletin että Maasturin tieto taito on hiukan parempi VW moottoreista. Minä en kyllä osaa sanoa miten pakosarjan tiiviste voisi sijaita merkityssä paikassa. IMG_7987.thumb.jpeg.6b205e22bb5343653f66931d5141ffb6.jpeg

1:sen pakotiiviste on vuotanut ja varmasti myös 2:sen. Huomio kiinnittyy myös punakynällä piirretyn ovaalikuvion yläreunassa olevaan halkeamaan... melkoisen tyhjänpäällä näyttää sylinteriputken yläpään tiivistepinta olleen. Pakotiivisteenä on ollut jäljistä päätellen kaikkea muuta kuin kuparitiiviste. En itse kasaisi edes Jokkis moottoriin tuollaista pakettia...Markolta on tainnut jäädä monta asiaa huomiomatta....se siitä ammattitaidosta.

Link to comment
6 hours ago, Maasturi said:

1:sen pakotiiviste on vuotanut ja varmasti myös 2:sen. Huomio kiinnittyy myös punakynällä piirretyn ovaalikuvion yläreunassa olevaan halkeamaan... melkoisen tyhjänpäällä näyttää sylinteriputken yläpään tiivistepinta olleen. Pakotiivisteenä on ollut jäljistä päätellen kaikkea muuta kuin kuparitiiviste. En itse kasaisi edes Jokkis moottoriin tuollaista pakettia...Markolta on tainnut jäädä monta asiaa huomiomatta....se siitä ammattitaidosta.

Kuten aiemmin totesin ainoa vuoto oli sylinterin vastin pinnassa. Mikäli olet yhtään ollut tekemisissä kansien kanssa niin varmasti tiedät että ”halkeama” tulee kun reikä suurennetaan 94mm sylinteriputkelle. Ainiin mutta niitä ei taideta roskapönttö autoissa käyttää. Mitä tiivisteisiin tulee niin erotan kyllä kuparitiivisteen ja kun ne olen sinne itse laittanut niin tiedän myös mitä siellä oli. Eli taas kerran puhut asioista mistä et tiedä mitään.

  • Like 3
Link to comment

Tämä ei nyt liity tähän keskusteluun.. Mutta laitetaan tänne ku tämä tuntuu elävän ihan kiitettävästi ja ollut keskustelua muuten.. 
Herännyt kysymys miten HerrMaasturi mainostaa ja myy yrityksensä tuotteita Myyntipalstalla.. 
Ei mene mulle jakeluun.. Yritystunnarit pitäs olla ja ne rajoittaa käytön ja markkinoinnin sitten sinne.. 
tai sitten vittuun koko palstalta.. Ainakin sitä kannatan itse.. Mutta en ole admin tai mode

Samat säännöt pitäs olla kaikilla

Edited by Urbantoy
  • Like 3
Link to comment
27 minutes ago, Urbantoy said:

Tämä ei nyt liity tähän keskusteluun.. Mutta laitetaan tänne ku tämä tuntuu elävän ihan kiitettävästi ja ollut keskustelua muuten.. 
Herännyt kysymys miten HerrMaasturi mainostaa ja myy yrityksensä tuotteita Myyntipalstalla.. 
Ei mene mulle jakeluun.. Yritystunnarit pitäs olla ja ne rajoittaa käytön ja markkinoinnin sitten sinne.. 
tai sitten vittuun koko palstalta.. Ainakin sitä kannatan itse.. Mutta en ole admin tai mode

Samat säännöt pitäs olla kaikilla

Itse miettisin että onko mennyt yrityksen ja omat tavarat sekaisin kun facebookissa joku Tapio yksityisenä myy uusia osia keiteleen koneen puhelinumerosta. 

  • Like 4
Link to comment
On 2/13/2024 at 2:18 PM, Urbantoy said:

Ja nyt niitä peukutuksia ku niiden takia tänne kirjoitellaan 😁

Onnittelut Urbantoylle, tammi, ja helmikuun tykkäyskuningas palstalla.

Screenshot_20240214_221005_Samsung Internet.jpg

Edited by Tanhis
  • Like 3
  • Haha 3
Link to comment
On 2/13/2024 at 1:35 PM, Marko said:

IMG_7987.thumb.jpeg.6b205e22bb5343653f66931d5141ffb6.jpeg

Kun kuvaa katsoo niin mun mielestä kansi on kyllä niin paljon laskettu, että sylinteriputken tiivistävä vastapinta on mennyt osittain puhki,tiivistyspintaa on enää olemattoman vähän pinnapultin kohdalla,pinnapulttien väli aukee aina 94 avatessa kuten kuuluukin mutta ei sylinteriputken tiivistys vastapinnasta. Tuo vuoto on mahdollisesti johtunut siitä kun kannen materiaali on enää ohut vastinpinnalla ja kuumana pääsee muuttamaan muotoaan.

94 putkelle ei vakiokannessa ole paljoa varaa laskea materiaali loppuu,tästä oli joskus täällä juttuakin kuvien kera.

 

Ajattelin vain kommentoida jos joku rakentaa 94 konetta vakiokansista niin tuon kanssa kannattaa olla tarkkana. 

 

 

 

 

3AE47819-732B-4A48-B587-AEECC854599F.jpeg

  • Like 1
Link to comment
5 hours ago, Gerbiili said:

Kyllä näitä on täälläkin käytetty ongelmitta tuttavapiirissä. 42mm asennuskorkeutena 8000 kiertävissä koneissa.

petteri.jpg

Taitaa olla värjätty kuulakärkikynän jousi kuvassa kun ei viisari nouse mihinkään. 😁

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment

Sinisillä värimerkinnöillä olevat venttiilinjouset. Näillä ei saanut type-4 konetta sakkaamaan 46/38 venttiileillä 8000 kierroksilla nokan ollessa 330/310 ast. Näitähän on sovellettu mm. jokamiesluokan ajoneuvoihin Sitikkaan, Volvoon, Fiattiin, yms..

  • Like 3
Link to comment
On 2/15/2024 at 9:33 PM, Urbantoy said:

Hyvin testattu, siniraidat on parhaita.. Ja Maasturi ite peukuttanut.. eli taas paskaa sinisistä.. 

 

No no no ! minne hävisivät peukuttajat Marko - Tanhis - Urbantoy - Jorrma - select - splitti 51 - Sami O - Kurre - metake - Jake 82 - JustinCase - JaniM - ovaaliheppu - Broidi - Jooo - marski - Ketsa - Janne Välilä ym. ym. kun kolme asiantuntijaa laittoivat omakohtaiset  kommenttinsa näkyviin ?.... tulipa kovin hiljaista.

Edited by Maasturi
Link to comment
50 minutes ago, Maasturi said:

No no no ! minne hävisivät peukuttajat Marko - Tanhis - Urbantoy - Jorrma - select - splitti 51 - Sami O - Kurre - metake - Jake 82 - JustinCase - JaniM - ovaaliheppu - Broidi - Jooo - marski - Ketsa - Janne Välilä ym. ym. kun kolme asiantuntijaa laittoivat omakohtaiset  kommenttinsa näkyviin ?.... tulipa kovin hiljaista.

Jaa bunkkerista on tärpättipullon kera herätty.. Johan sitä muutama päivä että ei tarvinnut kommentoida.. Markon kanssa juteltiin että onkhan lääkitys saatu kohdilleea vai meniköhän kohtaus ohi.. 
Mutta tämä jatkuu vaan.. Paskojahan ne sun vieterit on jos muutama vaan niitä kehuu.. 

  • Like 3
Link to comment
42 minutes ago, Urbantoy said:

Jaa bunkkerista on tärpättipullon kera herätty.. Johan sitä muutama päivä että ei tarvinnut kommentoida.. Markon kanssa juteltiin että onkhan lääkitys saatu kohdilleea vai meniköhän kohtaus ohi.. 
Mutta tämä jatkuu vaan.. Paskojahan ne sun vieterit on jos muutama vaan niitä kehuu.. 

Markon juttuihin ei ole yhtään luottamista...kysy seuraavan kerran Markolta että mitenkäs sen Kaisan kanssa meni ? ilmeisesti aika kehnosti kun antoi kenkää ?

Link to comment
1 hour ago, Maasturi said:

No no no ! minne hävisivät peukuttajat Marko - Tanhis - Urbantoy - Jorrma - select - splitti 51 - Sami O - Kurre - metake - Jake 82 - JustinCase - JaniM - ovaaliheppu - Broidi - Jooo - marski - Ketsa - Janne Välilä ym. ym. kun kolme asiantuntijaa laittoivat omakohtaiset  kommenttinsa näkyviin ?.... tulipa kovin hiljaista.

Kun lääkitys on kunnossa niin ei tarvitse kaikkea peukuttaa. 10 nappia päivässä tällä hetkellä itsellä, siniset napit puuttuu silti. On määrätty ainoastaan valkoisia, keltaisia ja punaisia nappeja.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...