villemil Posted July 15 Share Posted July 15 Mistä kannattaa ostaa laadukkaat droppiolat olkatappikeulalle kuplaan? Pitäisi olla ns "zero offset" eli ei levitä raideväliä. Onko Empin olat mistään kotoisin? Noissa halvemmissa perusdropeissa kun on ollut hieman laadullisia ongelmia. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 15 Share Posted July 15 Mitä laatuvaivoja on ollu missäkin merkissä? Mulla ollut vaan Paruzzin tuotetta olkatappikeulaan eikä kolmessa parissa osunut olemaan vaivoja. Tosin kahteen pariin prässättiin eri akselitumpit tilalle. Ainut miinus multa noihin että vähän teräväkulmaisia valu/koneistus rajoista, hiomalaikalla selvis niistä Quote Link to comment
villemil Posted July 15 Author Share Posted July 15 51 minutes ago, ovaaliheppu said: Mitä laatuvaivoja on ollu missäkin merkissä? Mulla ollut vaan Paruzzin tuotetta olkatappikeulaan eikä kolmessa parissa osunut olemaan vaivoja. Tosin kahteen pariin prässättiin eri akselitumpit tilalle. Ainut miinus multa noihin että vähän teräväkulmaisia valu/koneistus rajoista, hiomalaikalla selvis niistä Kuulemma pyöränkulmat eli ilmeisesti camber vähän mitä sattuu joissakin halvemmissa. Mulla kyllä sattui myös hyvät itselle kun tilasin paruzzin dropit, mutta levittää vaan liikaa mun vanteille :( Ei mahtunut 4" leveät sprintstarit pyörimään 155/80 rengastuksella eikä ollut vielä omaan makuun tarpeeksi alhaalla keula. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 15 Share Posted July 15 (edited) 145R15, vakioakseli, parushkin dropit, 4" sprintti. Kihnaa jos ottaa kavereita kyytiin. Siks en hommaa kavereita vaan ajelen yksin Edited July 15 by ovaaliheppu Quote Link to comment
villemil Posted July 15 Author Share Posted July 15 21 minutes ago, ovaaliheppu said: 145R15, vakioakseli, parushkin dropit, 4" sprintti. Kihnaa jos ottaa kavereita kyytiin. Siks en hommaa kavereita vaan ajelen yksin Juu kyllä ne mullakin olis tolla korkeudella mahtunut, mutta pitäisi päästä huomattavasti lähemmäs maata Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted July 15 Share Posted July 15 8 hours ago, ovaaliheppu said: 145R15, vakioakseli, parushkin dropit, 4" sprintti. Kihnaa jos ottaa kavereita kyytiin. Siks en hommaa kavereita vaan ajelen yksin Meneekö tosiaan noin alas pelkillä droppiolilla? Onko ovaalin ja paksutolpan akselien korkeudessa eroa? Minulla on paksutolppaan Empin dropit ja mietin säätöakselin ostoa, mutta jos menee noin alas niin vakiolla pärjäisi. Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 Päädyin hankkimaan EMPIn zero offsetit. Pitäisi mahtua pyörät pyörimään niillä. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 16 Share Posted July 16 Sama akseli 52-> kunnes Gerhard Von Kugelgelenk sai myytyä idean myös VW konsernille. Mulla on vaan dropit joo, en kaivannut säätöä alemmas tuosta. Aika monissa valmiissa säätöakseleissa säätö alkaa valmiiks jo alempaa ku vakiokorko, ja droppien kanssa jää ylimmässäkin asennossa selkeesti liian alas. Riipuu tuo autostakin, toisilla menee alemmas ku toisilla, keulat rivissä alkujaankin eri korossa, voi olla vääntölehtiä poikki tai kuoleentunu jne Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 11 minutes ago, ovaaliheppu said: Sama akseli 52-> kunnes Gerhard Von Kugelgelenk sai myytyä idean myös VW konsernille. Mulla on vaan dropit joo, en kaivannut säätöä alemmas tuosta. Aika monissa valmiissa säätöakseleissa säätö alkaa valmiiks jo alempaa ku vakiokorko, ja droppien kanssa jää ylimmässäkin asennossa selkeesti liian alas. Riipuu tuo autostakin, toisilla menee alemmas ku toisilla, keulat rivissä alkujaankin eri korossa, voi olla vääntölehtiä poikki tai kuoleentunu jne Mulla on itse tehty akseli sillä ajatuksella että ei tarvisi käyttää droppeja. Eli säätö alkaa vakiokorkeudesta. Sen takia ei saa sitten riittävän alas :D Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 16 Share Posted July 16 Hammaspala-akselista saa sentään hahloa vingulla kairattua pitemmäks niin antaa vähän toleranssia Quote Link to comment
Stidi Posted July 16 Share Posted July 16 51 minutes ago, villemil said: Mulla on itse tehty akseli sillä ajatuksella että ei tarvisi käyttää droppeja. Eli säätö alkaa vakiokorkeudesta. Sen takia ei saa sitten riittävän alas :D Sulla on siinä mustassa keula nyt just hyvällä korkeudella. 1 Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 33 minutes ago, Stidi said: Sulla on siinä mustassa keula nyt just hyvällä korkeudella. Kyllä tota keulaa pitäs vähän pudottaa niin saa auton kevyeeseen etukenoon. Nyt on säädöt akselissa nollassa niin ei ole joustoakaan milliäkään. Sen takia dropit että saa myös joustamaan. Quote Link to comment
Kurre Posted July 16 Share Posted July 16 1 hour ago, villemil said: Nyt on säädöt akselissa nollassa niin ei ole joustoakaan milliäkään. No minähän en madalluksista muutenkaan mitään ymmärrä, mutta miten säätö on toteutettu, jos se poistaa jouston ääriasennossa? Mikä ottaa vastaan? Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 (edited) 7 hours ago, Kurre said: No minähän en madalluksista muutenkaan mitään ymmärrä, mutta miten säätö on toteutettu, jos se poistaa jouston ääriasennossa? Mikä ottaa vastaan? Ei ole jännitystä jousipakkojen välillä, toinen säätöpala pitää olla ylempänä mitä toinen ja se nostaa samalla autoa. Näin ainakin uskoisin. Joustoa ei ollut ylemmässä asennossakaan jos molemmat säätöpalat ovat samoissa asennoissa. Edited July 16 by villemil Quote Link to comment
metake Posted July 16 Share Posted July 16 Päädyin hankkimaan EMPIn zero offsetit. Pitäisi mahtua pyörät pyörimään niillä.Mistä tilasit? Katselin noita jokin aika sitten mutta en löytänyt yhtään paikkaa jossa olisi ollut muuta kuin saldo nolla. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 33 minutes ago, metake said: Mistä tilasit? Katselin noita jokin aika sitten mutta en löytänyt yhtään paikkaa jossa olisi ollut muuta kuin saldo nolla. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Osakauppa.com Quote Link to comment
Urbantoy Posted July 16 Share Posted July 16 (edited) 1 hour ago, metake said: Mistä tilasit? Katselin noita jokin aika sitten mutta en löytänyt yhtään paikkaa jossa olisi ollut muuta kuin saldo nolla. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Eikö Keiteleen "verkkokaupasta" löytynyt soittamalla.. Edited July 16 by Urbantoy 2 Quote Link to comment
metake Posted July 17 Share Posted July 17 Osakauppa.comNo niin tietysti, mä katselin liian kaukaa Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Recommended Posts