Jump to content

Laadukkaat droppiolat?


Recommended Posts

Mistä kannattaa ostaa laadukkaat droppiolat olkatappikeulalle kuplaan?

Pitäisi olla ns "zero offset" eli ei levitä raideväliä.

Onko Empin olat mistään kotoisin?

 

Noissa halvemmissa perusdropeissa kun on ollut hieman laadullisia ongelmia.

Link to comment

Mitä laatuvaivoja on ollu missäkin merkissä? Mulla ollut vaan Paruzzin tuotetta olkatappikeulaan eikä kolmessa parissa osunut olemaan vaivoja. Tosin kahteen pariin prässättiin eri akselitumpit tilalle.

 

Ainut miinus multa noihin että vähän teräväkulmaisia valu/koneistus rajoista, hiomalaikalla selvis niistä

Link to comment
51 minutes ago, ovaaliheppu said:

Mitä laatuvaivoja on ollu missäkin merkissä? Mulla ollut vaan Paruzzin tuotetta olkatappikeulaan eikä kolmessa parissa osunut olemaan vaivoja. Tosin kahteen pariin prässättiin eri akselitumpit tilalle.

 

Ainut miinus multa noihin että vähän teräväkulmaisia valu/koneistus rajoista, hiomalaikalla selvis niistä

Kuulemma pyöränkulmat eli ilmeisesti camber vähän mitä sattuu joissakin halvemmissa. Mulla kyllä sattui myös hyvät itselle kun tilasin paruzzin dropit, mutta levittää vaan liikaa mun vanteille :( Ei mahtunut 4" leveät sprintstarit pyörimään 155/80 rengastuksella eikä ollut vielä omaan makuun tarpeeksi alhaalla keula.

Link to comment
21 minutes ago, ovaaliheppu said:

145R15, vakioakseli, parushkin dropit, 4" sprintti. Kihnaa jos ottaa kavereita kyytiin. Siks en hommaa kavereita vaan ajelen yksin

 

20240530_174132.jpg

Juu kyllä ne mullakin olis tolla korkeudella mahtunut, mutta pitäisi päästä huomattavasti lähemmäs maata 

Link to comment
8 hours ago, ovaaliheppu said:

145R15, vakioakseli, parushkin dropit, 4" sprintti. Kihnaa jos ottaa kavereita kyytiin. Siks en hommaa kavereita vaan ajelen yksin

 

20240530_174132.jpg

Meneekö tosiaan noin alas pelkillä droppiolilla? Onko ovaalin ja paksutolpan akselien korkeudessa eroa? Minulla on paksutolppaan Empin dropit ja mietin säätöakselin ostoa, mutta jos menee noin alas niin vakiolla pärjäisi.

Link to comment

Sama akseli 52-> kunnes Gerhard Von Kugelgelenk sai myytyä idean myös VW konsernille. Mulla on vaan dropit joo, en kaivannut säätöä alemmas tuosta. Aika monissa valmiissa säätöakseleissa säätö alkaa valmiiks jo alempaa ku vakiokorko, ja droppien kanssa jää ylimmässäkin asennossa selkeesti liian alas.  Riipuu tuo autostakin, toisilla menee alemmas ku toisilla, keulat rivissä alkujaankin eri korossa, voi olla vääntölehtiä poikki tai kuoleentunu jne

Link to comment
11 minutes ago, ovaaliheppu said:

Sama akseli 52-> kunnes Gerhard Von Kugelgelenk sai myytyä idean myös VW konsernille. Mulla on vaan dropit joo, en kaivannut säätöä alemmas tuosta. Aika monissa valmiissa säätöakseleissa säätö alkaa valmiiks jo alempaa ku vakiokorko, ja droppien kanssa jää ylimmässäkin asennossa selkeesti liian alas.  Riipuu tuo autostakin, toisilla menee alemmas ku toisilla, keulat rivissä alkujaankin eri korossa, voi olla vääntölehtiä poikki tai kuoleentunu jne

Mulla on itse tehty akseli sillä ajatuksella että ei tarvisi käyttää droppeja. Eli säätö alkaa vakiokorkeudesta.

Sen takia ei saa sitten riittävän alas :D

Link to comment
51 minutes ago, villemil said:

Mulla on itse tehty akseli sillä ajatuksella että ei tarvisi käyttää droppeja. Eli säätö alkaa vakiokorkeudesta.

Sen takia ei saa sitten riittävän alas :D

Sulla on siinä mustassa keula nyt just hyvällä korkeudella. 

  • Like 1
Link to comment
33 minutes ago, Stidi said:

Sulla on siinä mustassa keula nyt just hyvällä korkeudella. 

 

Kyllä tota keulaa pitäs vähän pudottaa niin saa auton kevyeeseen etukenoon. Nyt on säädöt akselissa nollassa niin ei ole joustoakaan milliäkään. Sen takia dropit että saa myös joustamaan.

 

Cropped_Image1721113416528_100434.jpg.310073b1b24b0a6f315b0946480b9dcb.jpg

Link to comment
1 hour ago, villemil said:

Nyt on säädöt akselissa nollassa niin ei ole joustoakaan milliäkään.

 

No minähän en madalluksista muutenkaan mitään ymmärrä, mutta miten säätö on toteutettu, jos se poistaa jouston ääriasennossa?

Mikä ottaa vastaan?

Link to comment
Posted (edited)
7 hours ago, Kurre said:

 

No minähän en madalluksista muutenkaan mitään ymmärrä, mutta miten säätö on toteutettu, jos se poistaa jouston ääriasennossa?

Mikä ottaa vastaan?

Ei ole jännitystä jousipakkojen välillä, toinen säätöpala pitää olla ylempänä mitä toinen ja se nostaa samalla autoa.

 

Näin ainakin uskoisin. Joustoa ei ollut ylemmässä asennossakaan jos molemmat säätöpalat ovat samoissa asennoissa.

Edited by villemil
Link to comment
Päädyin hankkimaan EMPIn zero offsetit. Pitäisi mahtua pyörät pyörimään niillä.
Mistä tilasit? Katselin noita jokin aika sitten mutta en löytänyt yhtään paikkaa jossa olisi ollut muuta kuin saldo nolla.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
33 minutes ago, metake said:

Mistä tilasit? Katselin noita jokin aika sitten mutta en löytänyt yhtään paikkaa jossa olisi ollut muuta kuin saldo nolla.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Osakauppa.com

Link to comment
1 hour ago, metake said:

Mistä tilasit? Katselin noita jokin aika sitten mutta en löytänyt yhtään paikkaa jossa olisi ollut muuta kuin saldo nolla.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Eikö Keiteleen "verkkokaupasta" löytynyt soittamalla.. 

Edited by Urbantoy
  • Haha 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...