hanski. Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 kupla, jossa edessä vakio levyt...takana empin levyt.. kuplan oma pääsylinteri, levyjarrukäyttöön tarkoitettu josta takapiirin esipaineventtiilit pois... vai... 3-koppasen golffin pääjarrusylinteri suoraan tilalle....?? eli eivät mitkään overkilll-jarrut...mutta kummalla pääsisi parempaan lopputulokseen /poljintuntumaan....??? Quote Link to comment
Guest Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Mulla kiinnostais kans. Riittääkö potku tuolla vakio sylinterillä vai pitääkö laittaa joku muu sylkkä? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Mitä pienempi mäntä on pääsylkässä, sitä paremmin on potkua. Mutta sit voi tuntuma olla vähän heikommanlainen. Miulla on 900 saabin levyt joka nurkassa ja vakio kuplan pääsylkkä sekä vähän turhan pehmeet letkut, niin täytyy sanoa että noi jarrut on tällä hetkellä ihan perseestä. Pitää vissiin laittaa se gti-kolehvin sylkkä vai mikä lie olikaan ja teräspunosletkut. Quote Link to comment
joksa Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 pienen mahdollinen pääsylkkä, millä liikerata riittää lienee aika hyvä tavoite. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Periaatteessa joo, mutta koska kaikki kuitenkin joustaa pikkasen, täytyy järkevän tuntuman saavuttamiseksi laittaa vähän isompi pääsylkkä. Ei tietenkään niin isoa kuitenkaan, että voimat loppuu. Mie uskallan kuitenkin väittää, että Hanskin paketissa riittää vakio pääsylkkä oikeen hyvin. Kolehvin sylkällä voi joutua käyttämään jopa voimia jarruttaessa. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 mulla talpotit edessä ja 9000 saappilaiset takana ja pääsylkkä 2-koppasesta gti golfista ja en pidä tota yhdistelmää ihan pahana, varmasti on parempiakin mut viime kesä vedettiin noilla ja hermot menny missään vaiheessa. Quote Link to comment
1302S Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Itselläni on vakio ATE etu satulat (kahdella tapilla) sekä empin takajarrulevysarja. Käytän tässä vakio pääsylinteriä. En vaihtais ainakaan suurempaan. Päin vastoin voisi yrittää pienempääsyliteriä jotta saisi lisää voimaa. Poljinliike on nyt lyhyt, mutta kovaa saa painaa. Tasapaino etu ja takaakselin välillä on hyvä. Quote Link to comment
JM Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Tosta empin takasarjasta. Mitkä jarrupalat siihen sopii? Ei vakuuta noi mitkä tuli sarjan mukana. Quote Link to comment
Guest Posted April 22, 2007 Share Posted April 22, 2007 Nyt on aten 2-tappiset eessä ja empin takasarja paikoillaan. Kaikki linjat on vedetty teräspunos-letkuilla, poljin on meleko tunnoton vaikka joka kulma menee ainakin 50 vauhista sutiin. Tolla GTI-kolopallon sylinterilläkö sais tuntumaa tuohon polkimeen??? Quote Link to comment
Guest Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Mitä kikkoja tuohon Gti golffin sylinterin asennukseen pitää tehä? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 mä tein 2-koppasen gti golhvin pääsylinterin ja väliseinän väliin sopivan paksusen palan. toi sylkkä on tehty tehostimelle joten sen korvasi tuo välipala. paksuutta en muista mut jos tarviit voin joku päivä mitata...? Quote Link to comment
hanski. Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 tuossa 3-koppasen sylinteri...+ välipalat.... Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Eikö tuota gti:n sylkkääki ole 2 erinlaista, tehostettu ja tehostamaton? Jos kehtaat niin mittaappa Tuoppi se palanen. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 juu mittaan kun pääsen kotio töistä...perhana kun harrastus kärsii muista ajanvietteistä :) Quote Link to comment
Lasse Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Mää turasin tuo pulikan 20 mm alumiittilevystä. Sitten mulkkasin tangosta muistaakseni 16 mm pois. Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Eli toi menee kuplan vakio poljintangolla? Pitääkö siihen tehdä muutoksia tuossa Tuopin versiossa? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 ei tarvi koskee poljintankoon ollenkaan eli pala väliin ja bolt on. Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Jaaps. no mittaappa se palikka niin pääsee suunnittelemaan. =) Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 no nyt on mitat otettu ja pari kuvaakin nappasin: mitta on 40 mm ja nyt kun muistelin niin kuplan polkimen liike riittää liikuttamaan sylkkyä koko sen liikematkan. ja täs pari kuvaa Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Kiitos kuvista, pitää rueta tutkaileen mahdollisuuksia. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 No niin, nyt on laitettu uus sylkkä paikoilleen ilman 4 sentin holokkia ja tehtiin ite poljintappi. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 palataanpas vanhaan topicciin.Itsellä tuomonen samanlainen 3-koppasen golfin pääsylkkä paikallaan ja takajarrujen ilmaus ei tahdo onnistua(levyt),on kokeiltu perinteisesti polkemalla ja alipaineella.Alunperinhän golfista lähtee joka pyörälle omalla putkella.Nyt minulla taakse lähtee yhdellä putkella ja toisessa painekytkin jarruvalolle.Lähteekö tuosta golfin sylinteristä molemmat takaset samasta kanavasta sylinterin sisältä?En viitsis ekana ruveta tuota purkamaan. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 palataanpas vanhaan topicciin.Itsellä tuomonen samanlainen 3-koppasen golfin pääsylkkä paikallaan ja takajarrujen ilmaus ei tahdo onnistua(levyt),on kokeiltu perinteisesti polkemalla ja alipaineella.Alunperinhän golfista lähtee joka pyörälle omalla putkella.Nyt minulla taakse lähtee yhdellä putkella ja toisessa painekytkin jarruvalolle.Lähteekö tuosta golfin sylinteristä molemmat takaset samasta kanavasta sylinterin sisältä?En viitsis ekana ruveta tuota purkamaan. Quote Link to comment
Ketsa Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 En ole purkanut, mutta ei ainakaan omassa Urhossa ole mitään ongelmaa yhdestä takalinjasta & mk3 GTi pääsylkystä. Quote Link to comment
PZQ Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Kummasta päästä Gti-pääsylkkää olette vetäneet yksinäisen takalinjan? Poljin tapin pää vai se toinen ?? -Pete- Quote Link to comment
Airaksa Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 ei vaan takapiiri rupea ilmautumaan.Vuotoja ulospäin ei ainakaan näy.Letkut ja putket uutta.Purin jo kerran pääsylinterinkin mutta kyllä siellä kaikki näytti olevan ok.Säiliökin 3 koppasen golffin oma.Kun pumppaa niin jonkunlainen tuntuma tulee jo muutaman polkaisun jälkeen mutta pohjaan saa painettua.Ja kun polkimesta laskee irti niin rupeaa ilmeisesti ilmaa porisemaan säiliöön päin takapiirin puolelta ja tätä porinaa riittää parhaillaan kymmeniä sekunteja.Pumpatessakin tuntuu että ilma ja neste kurahtelee pääsylinterissä.Etupiiri ilmautuu kuitenkin hetkessä Oisko ideoita mistä ruveta vikaa etsimään?? Quote Link to comment
hanski. Posted April 9, 2013 Author Share Posted April 9, 2013 pääsylinteri ostettu motonetista? ja tiivistekumit kaikki varmasti oikein päin? Quote Link to comment
metake Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Mulla oli ihan samaa ongelmaa kun takapiiri oli tyhjä. Ratkaisin sen niin, että tein säiliöön korkin jossa oli rengasventtiili. Hieman painetta jarrunestesäiliöön ja sitten avaamaan ilmaruuveja ja paine työntää jarrunesteen perille asti. Sujui ongelmitta tuon jälkeen. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 motonetistahan tuo.Mielestäni kumit oikein päin,kaikki muut männät työntävät nestettä paitsi etumännän takapää. Tuosta Metaken konstista jo jostain ketjusta luin,tuo vielä kokeilematta kun en ole löytänyt sopivaa sijais korkkia tuohon 3 koppasen säiliöön.Pitää ottaa vaikka tuo pinnan anturi pois ja rakentaa tuohon omaan korkkiin.Jotenkin tuo vaikuttas että ilma puljaa edestakasin tuossa pääsylinterissä,saattaa hyvinkin tuolla paineella selvitä.Kokeillaan. Quote Link to comment
tolvana Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 läpinäkyvää 5mm letkua pari metrin-kahden pätkää. ilmaruuvit auki, letkut niihin ja letkunpäät johonkin ylös esim. takaikkunan alle ritilän väliin. Sit on hyvä lähteä vaikka baariin tai nukkumaan. Seuraavana päivänä pitäs olla letkuissa nestettä säiliön pinnan tasolla ja jarrut lähes ilmattomat. Muutamassa kuplassa ja muissakin leluissa toimivaksi testattu kikka. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 eipä korjaantunut vaikka paineella koitti ilmata.Reilu 2 bar painetta ja parisen litraa läpi.Alkuun tuli muutama pikku kupla joka nurkalta ja sitten pelkkää nestettä.Pääsylinteri vaan purskuttelee kun pumppaa.Kokeillaas seuraavaks käytetyllä vastaavalla joka ainakin toimi hetki sitten. Quote Link to comment
aki Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Onhan se käyttötanko varmasti oikeaan mittaan säädetty, että männät pääsylinterit sisällä liikkuvat oikein ja koko liikeradan? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 eipä korjaantunut vaikka paineella koitti ilmata.Reilu 2 bar painetta ja parisen litraa läpi.Alkuun tuli muutama pikku kupla joka nurkalta ja sitten pelkkää nestettä.Pääsylinteri vaan purskuttelee kun pumppaa.Kokeillaas seuraavaks käytetyllä vastaavalla joka ainakin toimi hetki sitten. Ja ei sinne 2 bar paineta tarvitse/kannata lyödä että se neste läpi menee. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Ei liiku ihan koko liikerataa.Koko liikerata muistaakseni 30mm luokkaa,nyt menee 22-23mm.Tätäkin mietin että voisko vaikuttaa.Eihän tuo ajossakaan paljon tarvii painua,vai onko tuolla ilmaukseen merkitystä?Etu ja takapiirit kuitenkin laskevat nestettä ihan normaalisti läpi,että luulis ilmatkin lähtevän.Polkimetkin tuli tuossa aiemmin vaihdettua,pohja-66 ja laitoin -69 polkimet kun olin jo aiemmin toiseen nuo kunnostanut.En tiedä onko noissa liikeradoissa sitten paljon eroja eri vuosimalleissa.Kokeilin tankoa säätämällä että sylinteri menee pohjempaan mutta silloin ei palaudu ihan taakse.Ei ollut vaikutusta tuohon käyttäytymiseen. Tanko nyt säädetty että on n.millin välys ennen kuin alkaa mäntä painua. Quote Link to comment
Airaksa Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Johan löytyi jarrut.Ei muuta vikaa kuin ilmaa takasylintereissä.Ei ilmaantunee nuo vesi-vw:n sylinterit muuten kun irti paikaltaan ja ilmausnippa ylöspäin. Quote Link to comment
VW-63 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Niin se vaan on ilmalla jännä tapa nousta nesteessä aina ylöspäin:) Mikä tuon pääsylinterin osanumero on Motonetissä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.