Kharon Posted March 14 Posted March 14 18 hours ago, tijula said: Jos ei lakipykäliä halua noudattaa, niin löytyi ainakin aikoinaan 80-luvulla eräästä ...teema-nimisestä putiikista H4 polttimoita, jossa oli teholukemat ihan jotakin muuta kuin vakiopolttimoissa. Taisi olla 130/90W. En ole nyt nykyistä tilannetta tutkinut, että saako niitä vielä. Siihen maailman aikaan kyllä maisema muuttui paljon valoisammaksi. Saa vieläkin, juu ja kyllä maisema kirkastuu. Omalla kohdalla tuli ongelmia sulakkeiden kanssa, tahtoivat poksua pitkillä pidempään ajellessa ja eihän se ihme ole kun oli 10A sulakkeet ja lamput pyytävät 11A, siinä kohdassa kun vielä oli vakiojohdot. LEDien kanssa on vähän päinvastainen ongelma, lamput tahtovat mennä jäähän ja kun lampun etulasissa on jääkuorrutus, niin eihän niissä enää mitään valokuviota siinä kohdassa ole. Jäätävä tihku ei onneksi ole kovin yleistä. Quote
-tipi- Posted March 21 Author Posted March 21 Talven selkä taittuu, niin ehtii Temuttelemaan herkkuja 😁 1 Quote
-tipi- Posted March 21 Author Posted March 21 (edited) Lämmitettävä ratinpäällys ei venynyt orkkisrattiin, mutta tähän menis. Miten vain sais virran sievästi ratin keskelle? Edited March 21 by -tipi- Quote
-tipi- Posted Sunday at 03:49 PM Author Posted Sunday at 03:49 PM (edited) Jaha, talvi se tulee kuumankin kesän jälkeen. Aletaanpa siis varautumaan. 8kW kiinalämppäri Vevorilta sovituksessa. Pilton Peteltä sulahti talviässästä muoviset ilmakavanat vastaavalla lämppärillä, joten tein suoraan peltiset. Puhallukset näillä tulee vain tuulilasille. En taida jaksaa kikkailla kojelaudan suuttimiin kanavaa. Tai kanava ei vielä olis hankala, mutta kai se myös pitäis orkkisruuvista säätyvä läppä tehdä, johon ei nyt taida into riittää. Edited Monday at 05:01 AM by -tipi- Quote
-tipi- Posted Sunday at 03:51 PM Author Posted Sunday at 03:51 PM (edited) Tämä käikäle siis se sulahtava. Ja sen onkiminen kojelaudan takaa veikin sitten enemmän aikaa, kun sen korvaajan tekeminen pellistä. Piti irrottaa koko kojelauta, mittari, radio yms. Sitten purkaa se osiin, ennen kuin se mahtui nopeusmittarin reijästä pois. Edited Sunday at 03:55 PM by -tipi- Quote
Etelän Hetelmä Posted Sunday at 04:10 PM Posted Sunday at 04:10 PM On aloitettu talveen varustautuminen ajoissa - hyvä. Omaani aloittelen vasta syyskuun loppupuolella. 1 Quote
Tanhis Posted Sunday at 04:11 PM Posted Sunday at 04:11 PM 8kw taitaa riittä vaikka pitäisi ikkunoita auki. 2 Quote
metake Posted Sunday at 08:20 PM Posted Sunday at 08:20 PM 8kw taitaa riittä vaikka pitäisi ikkunoita auki.Mulla oli talvi-ässässä 2 kw eikä sitäkään voinut pitää kokoaikaa päällä. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
metake Posted Sunday at 08:23 PM Posted Sunday at 08:23 PM Puhallukset näillä tulee vain tuulilasille.Yhden normikuplan tiedän jossa 2kw lämppäristä oli puhallukset vain lasille ja kovalla pakkasella puhalsi lasin halki liialla lämmöllä. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
ovaaliheppu Posted Monday at 02:00 AM Posted Monday at 02:00 AM Ovaalissa 2kw riiittää just kun falskaa ovista ja kojelaudasta painaa hieman kylmää läpi. Iso ero on laitatko sen ottamaan ilmaa ulkoa sisälle vai pyörittämään pelkkää sisäilmaa. Mulla vetää ulkoa sisälle autoon. Jos kierrätät sisäilmaa, ihan saatanan kuumaks tulee ja nopeesti. Jopa vevorin 8kW taitaa olla sisuksiltaan vaan 5kW. Samankokoisia ovat, sama pallopesä yms. 2kw on sirompi kooltaan. Mulla on 12 kuution kevytkuorma-autossa takatilassa tommonen salkkumalli vevori, 10min ja sisällä ollaan ku saunassa. Kerää ihan vitukseen kosteutta ympäriinsä kun ottaa sisältä ilman. Tarttis jaksaa kairailla reikä auton alle tossakin, kattoluukusta poisto Quote
-tipi- Posted Monday at 04:53 AM Author Posted Monday at 04:53 AM (edited) Arvelin kaikkien olevan samoja ja tehojen olevan vaan mainosmiesten juttuja. Sitä paitsi 8 tais olla kaikista halvin, joten nuukana miehenä toki otin sen. Riittää siis minitehoilla puhaltelut, hyvä tietää. Otan ilman orkkis raitisilmakotelosta, eli ulkoa. Täs on bluetooth, joten auton saa lämpimäksi kännykkäsovelluksella aamiaispöydästä 5min ennen lähtöä. Orkkis lämmönvaihtimet ajattelin laittaa puhaltamaan suoraan jalkoihin, eli jatkaa putkia etupenkkien alle. Penkeistä puheen olleen, mielellään laittaisin myös modernimmat etupenkit perseenlämmittimillä, mutta näkemättä ostamani Shitroen C2 VTR:n kuskin penkki oli paskana. No ne maksoi 20€/kpl. Hyvää noissa penkeissä oli et lämppärinkytkimet on penkeissä. Toki kaikki nykypenkit on hieman leveät kiskojen kohdalta Kuplaan. Jos jollain on vahingossa jääny tämmöstä kuskin penkkiä nurkkiin, niin oisin kiinnostunut. Rullavyöt ois jeppikset myös käyttöautoon. Edited Monday at 05:04 AM by -tipi- Quote
-tipi- Posted Monday at 04:59 AM Author Posted Monday at 04:59 AM (edited) 8 hours ago, metake said: Yhden normikuplan tiedän jossa 2kw lämppäristä oli puhallukset vain lasille ja kovalla pakkasella puhalsi lasin halki liialla lämmöllä. Mullakin halkes tuulilasi ihan nollakeleillä orkkislämmövaihtimilla, kun puhalsin suoraan letkulla takapenkin alta tuulilasille. Ensin oli metallilankavahvistetut muoviletkut, jotka sulahti. Piti vaihtaa ikivanhoihin kankaisiin imurinletkuihin, jotka kestivät lämpöä paremmin. Tavan kuplassa puhallus tulee orkkis suuttimista paljon pienemmälle alalle kuin 1303S:ssa raitisilma, joten josko se vähän tasaisi lämpöeroa ja pienentäis halkeamisen riskiä. Ei tainnu Pilto saada tuulilasia halki viime talvena, vaikka silläkin on 03:ssa 8kW. Edited Monday at 05:05 AM by -tipi- 1 Quote
mikan Posted Monday at 06:15 AM Posted Monday at 06:15 AM Tätä lukiessa melkein alkoi tehdä mieli talvikuplaa. 😄 Mun muistot tosin on täysin vakiosta 6V 1200 kuplasta 80-luvun nastarenkailla. 1 1 Quote
-tipi- Posted 11 hours ago Author Posted 11 hours ago (edited) Käikäleisiin suhnuteltu kuumakestomaalia, ja liimailtu Temun lasikuitulämpöeristettä(goolden), sekä solukumilämpöeriste. Saa nähdä minkälaiset käryt noista irtoaa. Tältä näyttää sisempi gäigäl paikallaan kojelaudan sisässä. Kuva otettu radion aukosta. Edited 11 hours ago by -tipi- Quote
-tipi- Posted 11 hours ago Author Posted 11 hours ago (edited) Etuluukun alla näyttää tältä: Bensatankkiinkin laitoin Vevorin pakarin kohdalle lämpöeristeen ohuella solukumilla. Krematorio paikallaan. Hyvin jää tankin ja pakarin väliin vielä tilaa lisälämpöeristykselle. Vevorissa tuli mukana lasikuitusukka pakarin päälle, mutta laitan kyllä myös extraa joko sammutuspeitteestä, noista solumuovieristeistä ja/tai teräsputkesta. Edited 11 hours ago by -tipi- 2 Quote
-tipi- Posted 11 hours ago Author Posted 11 hours ago Seuraavaksi sitten pa-tankin ja pumpun kiinnitys, pa-linjat ja suodatin, sekä sähköjen kytkentä. Quote
Kurre Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago 7 hours ago, -tipi- said: , sekä sähköjen kytkentä. ja savun hälvettyä kytkentöjen tarkistus 😉 Quote
ovaaliheppu Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago (edited) DZ Hardware vaimenninvilla lasikuitu 2-tahtiset | Motonet Oy DZ Hardware vaimenninvilla lasikuitu 2T/4T | Motonet Oy Nää on hyviä pakoputkien ja vaikka öljyletkujen ympärille jos menee pakarin läheltä. Kuorkkiin laitoin tota 8mm kamaa kun sitä meillä muutenkin kuluu ja suiruja oli nurkissa. putki menee pätkän lattiaa vasten ja sen läpi, jossa myös vaneria välissä yms ei lämmöstä niin tykkäävää materiaa. jos saa putki irrallaan vielä wräpättyä niin alumiiniteippi päälle ja kiiltää komiasti kiinailaistyylisesti Edited 2 hours ago by ovaaliheppu Quote
-tipi- Posted 2 hours ago Author Posted 2 hours ago Kurre, josko osuis + ja maa kohilleen, muuten on valmiit piuhat ja liitokset 😉 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.