Kharon Posted March 14 Posted March 14 18 hours ago, tijula said: Jos ei lakipykäliä halua noudattaa, niin löytyi ainakin aikoinaan 80-luvulla eräästä ...teema-nimisestä putiikista H4 polttimoita, jossa oli teholukemat ihan jotakin muuta kuin vakiopolttimoissa. Taisi olla 130/90W. En ole nyt nykyistä tilannetta tutkinut, että saako niitä vielä. Siihen maailman aikaan kyllä maisema muuttui paljon valoisammaksi. Saa vieläkin, juu ja kyllä maisema kirkastuu. Omalla kohdalla tuli ongelmia sulakkeiden kanssa, tahtoivat poksua pitkillä pidempään ajellessa ja eihän se ihme ole kun oli 10A sulakkeet ja lamput pyytävät 11A, siinä kohdassa kun vielä oli vakiojohdot. LEDien kanssa on vähän päinvastainen ongelma, lamput tahtovat mennä jäähän ja kun lampun etulasissa on jääkuorrutus, niin eihän niissä enää mitään valokuviota siinä kohdassa ole. Jäätävä tihku ei onneksi ole kovin yleistä. Quote
-tipi- Posted March 21 Author Posted March 21 Talven selkä taittuu, niin ehtii Temuttelemaan herkkuja 😁 1 Quote
-tipi- Posted March 21 Author Posted March 21 (edited) Lämmitettävä ratinpäällys ei venynyt orkkisrattiin, mutta tähän menis. Miten vain sais virran sievästi ratin keskelle? Edited March 21 by -tipi- Quote
-tipi- Posted September 14 Author Posted September 14 (edited) Jaha, talvi se tulee kuumankin kesän jälkeen. Aletaanpa siis varautumaan. 8kW kiinalämppäri Vevorilta sovituksessa. Pilton Peteltä sulahti talviässästä muoviset ilmakavanat vastaavalla lämppärillä, joten tein suoraan peltiset. Puhallukset näillä tulee vain tuulilasille. En taida jaksaa kikkailla kojelaudan suuttimiin kanavaa. Tai kanava ei vielä olis hankala, mutta kai se myös pitäis orkkisruuvista säätyvä läppä tehdä, johon ei nyt taida into riittää. Edited September 15 by -tipi- Quote
-tipi- Posted September 14 Author Posted September 14 (edited) Tämä käikäle siis se sulahtava. Ja sen onkiminen kojelaudan takaa veikin sitten enemmän aikaa, kun sen korvaajan tekeminen pellistä. Piti irrottaa koko kojelauta, mittari, radio yms. Sitten purkaa se osiin, ennen kuin se mahtui nopeusmittarin reijästä pois. Edited September 14 by -tipi- Quote
Etelän Hetelmä Posted September 14 Posted September 14 On aloitettu talveen varustautuminen ajoissa - hyvä. Omaani aloittelen vasta syyskuun loppupuolella. 1 Quote
Tanhis Posted September 14 Posted September 14 8kw taitaa riittä vaikka pitäisi ikkunoita auki. 2 Quote
metake Posted September 14 Posted September 14 8kw taitaa riittä vaikka pitäisi ikkunoita auki.Mulla oli talvi-ässässä 2 kw eikä sitäkään voinut pitää kokoaikaa päällä. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
metake Posted September 14 Posted September 14 Puhallukset näillä tulee vain tuulilasille.Yhden normikuplan tiedän jossa 2kw lämppäristä oli puhallukset vain lasille ja kovalla pakkasella puhalsi lasin halki liialla lämmöllä. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
ovaaliheppu Posted September 15 Posted September 15 Ovaalissa 2kw riiittää just kun falskaa ovista ja kojelaudasta painaa hieman kylmää läpi. Iso ero on laitatko sen ottamaan ilmaa ulkoa sisälle vai pyörittämään pelkkää sisäilmaa. Mulla vetää ulkoa sisälle autoon. Jos kierrätät sisäilmaa, ihan saatanan kuumaks tulee ja nopeesti. Jopa vevorin 8kW taitaa olla sisuksiltaan vaan 5kW. Samankokoisia ovat, sama pallopesä yms. 2kw on sirompi kooltaan. Mulla on 12 kuution kevytkuorma-autossa takatilassa tommonen salkkumalli vevori, 10min ja sisällä ollaan ku saunassa. Kerää ihan vitukseen kosteutta ympäriinsä kun ottaa sisältä ilman. Tarttis jaksaa kairailla reikä auton alle tossakin, kattoluukusta poisto Quote
-tipi- Posted September 15 Author Posted September 15 (edited) Arvelin kaikkien olevan samoja ja tehojen olevan vaan mainosmiesten juttuja. Sitä paitsi 8 tais olla kaikista halvin, joten nuukana miehenä toki otin sen. Riittää siis minitehoilla puhaltelut, hyvä tietää. Otan ilman orkkis raitisilmakotelosta, eli ulkoa. Täs on bluetooth, joten auton saa lämpimäksi kännykkäsovelluksella aamiaispöydästä 5min ennen lähtöä. Orkkis lämmönvaihtimet ajattelin laittaa puhaltamaan suoraan jalkoihin, eli jatkaa putkia etupenkkien alle. Penkeistä puheen olleen, mielellään laittaisin myös modernimmat etupenkit perseenlämmittimillä, mutta näkemättä ostamani Shitroen C2 VTR:n kuskin penkki oli paskana. No ne maksoi 20€/kpl. Hyvää noissa penkeissä oli et lämppärinkytkimet on penkeissä. Toki kaikki nykypenkit on hieman leveät kiskojen kohdalta Kuplaan. Jos jollain on vahingossa jääny tämmöstä kuskin penkkiä nurkkiin, niin oisin kiinnostunut. Rullavyöt ois jeppikset myös käyttöautoon. Edited September 15 by -tipi- Quote
-tipi- Posted September 15 Author Posted September 15 (edited) 8 hours ago, metake said: Yhden normikuplan tiedän jossa 2kw lämppäristä oli puhallukset vain lasille ja kovalla pakkasella puhalsi lasin halki liialla lämmöllä. Mullakin halkes tuulilasi ihan nollakeleillä orkkislämmövaihtimilla, kun puhalsin suoraan letkulla takapenkin alta tuulilasille. Ensin oli metallilankavahvistetut muoviletkut, jotka sulahti. Piti vaihtaa ikivanhoihin kankaisiin imurinletkuihin, jotka kestivät lämpöä paremmin. Tavan kuplassa puhallus tulee orkkis suuttimista paljon pienemmälle alalle kuin 1303S:ssa raitisilma, joten josko se vähän tasaisi lämpöeroa ja pienentäis halkeamisen riskiä. Ei tainnu Pilto saada tuulilasia halki viime talvena, vaikka silläkin on 03:ssa 8kW. Edited September 15 by -tipi- 1 Quote
mikan Posted September 15 Posted September 15 Tätä lukiessa melkein alkoi tehdä mieli talvikuplaa. 😄 Mun muistot tosin on täysin vakiosta 6V 1200 kuplasta 80-luvun nastarenkailla. 1 1 Quote
-tipi- Posted September 16 Author Posted September 16 (edited) Käikäleisiin suhnuteltu kuumakestomaalia, ja liimailtu Temun lasikuitulämpöeristettä(goolden), sekä solukumilämpöeriste. Saa nähdä minkälaiset käryt noista irtoaa. Tältä näyttää sisempi gäigäl paikallaan kojelaudan sisässä. Kuva otettu radion aukosta. Edited September 16 by -tipi- Quote
-tipi- Posted September 16 Author Posted September 16 (edited) Etuluukun alla näyttää tältä: Bensatankkiinkin laitoin Vevorin pakarin kohdalle lämpöeristeen ohuella solukumilla. Krematorio paikallaan. Hyvin jää tankin ja pakarin väliin vielä tilaa lisälämpöeristykselle. Vevorissa tuli mukana lasikuitusukka pakarin päälle, mutta laitan kyllä myös extraa joko sammutuspeitteestä, noista solumuovieristeistä ja/tai teräsputkesta. Edited September 16 by -tipi- 2 Quote
-tipi- Posted September 16 Author Posted September 16 Seuraavaksi sitten pa-tankin ja pumpun kiinnitys, pa-linjat ja suodatin, sekä sähköjen kytkentä. Quote
Kurre Posted September 17 Posted September 17 7 hours ago, -tipi- said: , sekä sähköjen kytkentä. ja savun hälvettyä kytkentöjen tarkistus 😉 Quote
ovaaliheppu Posted September 17 Posted September 17 (edited) DZ Hardware vaimenninvilla lasikuitu 2-tahtiset | Motonet Oy DZ Hardware vaimenninvilla lasikuitu 2T/4T | Motonet Oy Nää on hyviä pakoputkien ja vaikka öljyletkujen ympärille jos menee pakarin läheltä. Kuorkkiin laitoin tota 8mm kamaa kun sitä meillä muutenkin kuluu ja suiruja oli nurkissa. putki menee pätkän lattiaa vasten ja sen läpi, jossa myös vaneria välissä yms ei lämmöstä niin tykkäävää materiaa. jos saa putki irrallaan vielä wräpättyä niin alumiiniteippi päälle ja kiiltää komiasti kiinailaistyylisesti Edited September 17 by ovaaliheppu Quote
-tipi- Posted September 17 Author Posted September 17 Kurre, josko osuis + ja maa kohilleen, muuten on valmiit piuhat ja liitokset 😉 Quote
-tipi- Posted 5 hours ago Author Posted 5 hours ago (edited) No niin talvi tuli tänne Länsi-Siperiaan. Aamulla -2°C ja ikkunat kuurassa. Sori kuvat vähän paskat, kun aurinko alkoi nousta, enkä jaksanu ulos lähteä, vaan lämpäri päälle kännykästä. 5 min ja tuuletusikkun alkoi sulaa: 10min ja oven lasi puoliksi sula. 15min ja oven lasi kokonaan sula, Vevor jo jäähdyttelee itseään: Edited 5 hours ago by -tipi- 2 Quote
-tipi- Posted 5 hours ago Author Posted 5 hours ago (edited) Ei tuo mikään sauna ollu töihin ajellessa, en toki ihan täysillä huudattanut. Mut näytti kojelaudassa +28°C. Takalasin lämppäri ois kiva saada toimimaan. Saiskohan sähköä johtavalla lakalla? Tai oisko jossain lasin sisäpuolelle liimattavaa lämmityselementtiä. Takasivulaseihin taidan teipata sisäpuolelle 1mm pleksit, niin eivät huurru ollenkaan. PS. Ei ole vielä roihahtanut tuleen tuossa työpaikan parkissa aamukaffen aikaan. Edited 5 hours ago by -tipi- 1 Quote
ovaaliheppu Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago Jossain näin sellasia lankasuiruja teipissä pari vuotta sitten myynnissä, tarkoitettu just noiden lankojen korjaamiseen mitkä pinnassa ovat, piti vaan raaputtaa pikkusen pintaa puhtaaks ja sihdata lankateippi kohdalleen. Mä jätän sivuikkunat tyyliin pari milliä rakosilleen, puhaltaa sieltä ulos "esilämmityksen" ajan, ei oo ollu auto oikeestaan koskaan aamupakkasen jälkeen huurussa, sit ku ajelee hetken niin takalasiin kertyy utukerros kyllä, muihin ei oo tullu. Quote
-tipi- Posted 1 hour ago Author Posted 1 hour ago Orkkislangoista toimii vain yksi, joten lakkaaminen voi olla hieman työläs. Quote
Kharon Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago Hopealakkaa on käytetty lankojen korjaamiseen. Toimii, mutta useamman langan kohdalla on vähän tekemistä, joo. Toisaalta havaittiin että ~5 lankaa oikealla kohdalla parantaa takanäkyvyyttä huimasti että ehkä se ei silti ole huono idea. Muutos 0 -> 10cm siivu näkyvyyttä on aika merkittävä. Itsellä meni eniten aikaa etsiä että mistä kohdasta vanha lanka on poikki ja siihen sitten sentin mittainen paikkapala lakalla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.