Jump to content

Avain kulunut?

Recommended Posts

Posted

Missähän voisi teettää uuden avaimen kuplan oveen, avain lienee kulunut kun ei oikein jaksa nostaa lukitusnuppia muuta kuin nitkuttelemalla. 

Posted
On 3/14/2025 at 6:39 AM, ovaaliheppu said:

Ja suoraan avainkoodilla kannattaa teettää, ei kopiointikoneessa. 

Mistä moisen koodin saa? 

Posted

Minulla on useat kopioituna toiminut täydellisesti, kun nää on "vähän sinnepäin" muutenkin lukkojen kanssa.

Ite menisin rohkeasti kopioimaan vaan.

Posted

Niin että jos vanha avain on kulunut niin ettei toimi kunnolla niin siitä tehty kopio toimisi kuitenkin paremmin?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted

Tosi kuluneesta on tehty uuden veroisia avaimia, ilman mitään koodeja.

Lukot on myös kuluneet ja haitat ei välttämättä toimi kuin uudessa.

Se kopiotu avain on sen verran halpa, etten ainakaan suurempaa vaivaa/lukkojen purkauksen vaivaa näkisi. Voi siellä olla tosiaan lukon puolellakin vikaa, mut ekana ite koittaisin kopsata avaimen.

Mut jokainen tekee miten haluaa ja epäilee parhaimmaksi vaihtoehdoksi.

Heitin vain halvan ja helpon vaihtoehdon.

• Like 3
Posted (edited)

Vanhemman virtalukon irroittaa minuutissa  70-lukusessa menee hetki. Mulla useamman kopioimalla tehdyn avaimen kokemus joka ei positiivinen, siksi suosittelen koodilla teetättämistä. Heikoimmat kopiot jääneet jopa lukkoon jumiin, mutta uusi ei kopioitu avain kuitenkin toiminut moitteetta. Hinnassa ei ainakaan paikallisessa liikkeessä ole eroa, kopioiko vai tekeekö koodilla

Edited by ovaaliheppu
Posted

No joo, hintaan ei varmasti koodi vaikuta ja ei haitaksi ole. Ite en yleensä mitään mikä toimii irroittele, jos ei ihan pakko ole. Kaikki on yleisesti haurasta, jos 50v auto kyseessä (alkuperäiset johdot/abikot yms.)

Joo ja virtalukko tosiaan taitaa olla yhdellä m6 kiinni vanhemmissa muistelisin (olen vältellyt irroittelua kuitenkin).

Posted

Ei tullut selväksi kuitenkaan, että käykö kysyjän kuplassa virtalukkoon ja oven lukkoon sama avain? Ainakin mulla on jälkiasenteisessa rattilukossa eri avain kuin oven lukossa.

Posted
53 minutes ago, mikan said:

Ei tullut selväksi kuitenkaan, että käykö kysyjän kuplassa virtalukkoon ja oven lukkoon sama avain? Ainakin mulla on jälkiasenteisessa rattilukossa eri avain kuin oven lukossa.

Sehän se kun virtalukko on uusi ja ovessa vanha lukko. 

Vanha virtalukko ei enää tallessa josta voisi koodin katsoa. 

Posted
On 3/17/2025 at 2:36 AM, ovaaliheppu said:

Vanhemman virtalukon irroittaa minuutissa  70-lukusessa menee hetki. Mulla useamman kopioimalla tehdyn avaimen kokemus joka ei positiivinen, siksi suosittelen koodilla teetättämistä. Heikoimmat kopiot jääneet jopa lukkoon jumiin, mutta uusi ei kopioitu avain kuitenkin toiminut moitteetta. Hinnassa ei ainakaan paikallisessa liikkeessä ole eroa, kopioiko vai tekeekö koodilla

Ei onnistu täällä pussinperällä Raahessa koodilla teettää, heti tyrmättiin ajatus siitä 😖

• Confused 1
Posted

Onko se oven lukko muuten herkästi toimiva, vai se avain vaan toimii huonosti? Lukko sylinteri irti ja avain sisään, näkee heti, mistä haitat jää ylös jumittamaan ja haitoista hiukan veistää pois, vai ymmärsinkö nyt jotenkin väärin? 

Eikö tuo nyt ole helpoin tapa, jos lukko sylinteri on puhdas ja haitta levyt liikkuu herkästi. 

Posted
14 hours ago, Nikladz said:

Ei onnistu täällä pussinperällä Raahessa koodilla teettää, heti tyrmättiin ajatus siitä 😖

En ole mikään asian asiantuntija, mutta perusperiaate että tuollaisessa avaimessa on 4-5 haittaan osuvaa koloa. Lukon koodi kertoo kolojen syvyyden ja kirja (tai vanha avain) kolojen asteluvun. Eli avaimessa ei pitäisi olla pyöreitä kulmia, kun avain kopioidaan pitäisi kopioida kolojen pohjalta x-määrä haitoille ja kolojen pohjat mitä kopioidaan niin 100asteen kulmaan niin ei pitäisi ihan hirveästi pieleen mennä.

Jos taasen kopioija ei kopio avainta kolojen pohjalta vain kopioi koko profiilin tulee uuden avaimen profiiliin myös vuosien kulumat mukaan.

Posted

Eiköhän ne haitatkin kulu, ettei se välttis bränikkä koodilla teetettykään avain kuluneessa pesässä toimi.

Posted

Tottatoki nekin kuluu mutta bränikkä avain ottaa ainakin yhden ongelman pois kokonaisuudesta.

Posted

Yks vaihtoehto on ostaa Wolfsburg Westiltä esim täys satsi, kahvat ja virtalukko samalla avaimella, tosin ei tainnu tarjota -67 only vaihtoehtoa, muihin oli. Yhden sarjan ostin ja oli todella lähellä orggiksia, nätit ja toimivat, ainut miinus että avaimet on universaaliaihioihin tehdyt, erikseen sitte VW logoavaimet samaan satsiin vielä, sai noi universaalit jäädä vara-avaimiks kaappiin.   Vähän kauhtuneeseen kuosiin ei kyllä sovi uutuuden kiiltävät