vanhatautot Posted Thursday at 03:07 PM Posted Thursday at 03:07 PM Mistä etsimään vikaa ku kauan seisonut kupla starttaa mutta ei käynnisty niin voiko vaikka rispaantuneet tulpanhatut tehä sen että ei käynnisty vai mikä ku ainaki se tulpanhatut halkeillut Quote
ovaaliheppu Posted Thursday at 04:19 PM Posted Thursday at 04:19 PM Tuleeko kipinä, saako bensaa? Quote
vanhatautot Posted yesterday at 08:30 AM Author Posted yesterday at 08:30 AM En oo varma mut onko jotain miten esim lämmittää konetta tarkistan kipinän Quote
-tipi- Posted yesterday at 08:56 AM Posted yesterday at 08:56 AM Ruiskuta bräkleeniä kaasariin, tai kaada tilkka bensaa. Jos käynnistyy hetkeksi, niin kipinä on, muttei saa bensaa, tai puristukset kadoksissa. Quote
vanhatautot Posted yesterday at 08:59 AM Author Posted yesterday at 08:59 AM (edited) 3 minutes ago, -tipi- said: Joo ei käynnisty voiko syy olla tulppien sijasta rispaantuneet hatut Edited yesterday at 09:00 AM by vanhatautot Quote
mikan Posted yesterday at 09:02 AM Posted yesterday at 09:02 AM (edited) Voi olla, koska silloin kipinä tulee tulpanhatun on sylinterikannen välille. Sen kyllä näkee, jos näin on tilanne. Milloin viimeksi tämä kupla on käynyt ja onko sille tehty sen jälkeen jotain muutoksia/korjauksia jne? Edited yesterday at 09:03 AM by mikan Quote
vanhatautot Posted yesterday at 09:02 AM Author Posted yesterday at 09:02 AM (edited) Käytän varmaan tulpat irti nehän ovat suhteellisen halkalassa paikassa niin onko konsteja Edited yesterday at 09:03 AM by vanhatautot Quote
vanhatautot Posted yesterday at 09:05 AM Author Posted yesterday at 09:05 AM 2 minutes ago, mikan said: Voi olla, koska silloin kipinä tulee tulpanhatun on sylinterikannen välille. Sen kyllä näkee, jos näin on tilanne. Milloin viimeksi tämä kupla on käynyt ja onko sille tehty sen jälkeen jotain muutoksia/korjauksia jne? Kuplassa semmonen hassu tarina että päällisen 30 vuotta sitten pantu seisomaan ajettu todennäköisesti halliin Quote
vanhatautot Posted yesterday at 09:10 AM Author Posted yesterday at 09:10 AM Ja sitten nyt tänävuonna vaihdoin bensat ja öljyt tähän sekä käynyt sähköjä läpi Quote
Kharon Posted yesterday at 10:55 AM Posted yesterday at 10:55 AM 1 hour ago, vanhatautot said: Käytän varmaan tulpat irti nehän ovat suhteellisen halkalassa paikassa niin onko konsteja Tulppahylsy, nivel ja räikkä. Muitakin keinoja on mutta tuo lienee yksinkertaisin. Moneen suuntaan taipuvat kädet tarvitsee silti ja etummaisiin (koriin nähden) tulppiin voi päästä helpommin käsiksi luukun yläpuolelta ennemmin kuin takaapäin. Pitkäkätisellä ainakin onnistuu. 1 Quote
vanhatautot Posted yesterday at 11:36 AM Author Posted yesterday at 11:36 AM 41 minutes ago, Kharon said: Tulppahylsy, nivel ja räikkä. Muitakin keinoja on mutta tuo lienee yksinkertaisin. Moneen suuntaan taipuvat kädet tarvitsee silti ja etummaisiin (koriin nähden) tulppiin voi päästä helpommin käsiksi luukun yläpuolelta ennemmin kuin takaapäin. Pitkäkätisellä ainakin onnistuu. Juu pitääpä koittaa Quote
vanhatautot Posted yesterday at 12:06 PM Author Posted yesterday at 12:06 PM Tietääkö kukaan miksi vw kupla niinku ei starttaa kunnolla se niinku alkuun normaalinopeudella ja sit hidastuu niin onko tietoa mitä pitäisi moottorissa läpi käydä? Quote
Tanhis Posted yesterday at 04:11 PM Posted yesterday at 04:11 PM (edited) 4 hours ago, vanhatautot said: Tietääkö kukaan miksi vw kupla niinku ei starttaa kunnolla se niinku alkuun normaalinopeudella ja sit hidastuu niin onko tietoa mitä pitäisi moottorissa läpi käydä? Voipi olla että sulla on pytyissä bensaa ja hidastuu sen takia, tai vaihtoehtoisesti liitokset lämpee joko virtalukossa tai startin päässä miksi ei jaksa käynnistyä. Kannattaa myös mitata mikä on jännite puolalla startatessa. Ja jos se 30v on seissyt niin itse lähtisin näistä. -öljyt -venttiilien säätö -tankin putsaus ja sihdin vaihto tankista. -bensalinjan läpipuhallus -kaikki uudet bensaletkut. -kaasarin putsaus ja korjaussarja. -bensapumppu voi olla kunnossa tai ei, mutta helpointa ostaa uusi pumppu. Sytytyspuolelle -uudet kärjet, pyörijä ja kansi jakajaan -uudet tulpanjohdot, bosch myy hyviä kuplaan sopivia sarjoja, halvoilla metritavaroilla saa vain ongelmia. -uudet tulpat -jakajan alipainekellon toiminta kannattaa myös tarkistaa ja letku vaihtaa. Siinä on vähän päälle satasella osia ja näiden uusinnan jälkeen pitäisi olla useamman vuoden kunnossa. Tietty jos haluaa säästää rahaa niin tarvitsee enemmän tietoa ja taitoa. Edited yesterday at 04:24 PM by Tanhis 1 Quote
vanhatautot Posted yesterday at 04:33 PM Author Posted yesterday at 04:33 PM (edited) Juu siinä on taas hetkeksi läpikäymistä osa bensaletkuista uusittu tankki putsattu pumppu kunnossa hatuista osa rispaantumu tulppia irrottelen öljyt vaihdettu ja akku uusittu sähköt käyty suurimmaksi osaksi läpi mut kiitos vinkeistä Edited yesterday at 04:35 PM by vanhatautot Quote
vanhatautot Posted yesterday at 04:37 PM Author Posted yesterday at 04:37 PM Mut sit viel voiko johtuu relestä että polttaa vilkkujen töötin ja yms sulaketta tai voiko johtuu töötist ku hetken sulake kestää mut töötti ja vilkut ei sinäkään aikana toimi Quote
Tanhis Posted 20 hours ago Posted 20 hours ago 8 hours ago, vanhatautot said: Mut sit viel voiko johtuu relestä että polttaa vilkkujen töötin ja yms sulaketta tai voiko johtuu töötist ku hetken sulake kestää mut töötti ja vilkut ei sinäkään aikana toimi Mikäs ikäinen tämä oli, vaikuttaa vastaukseen. Quote
Kurre Posted 18 hours ago Posted 18 hours ago ....ja auton iästä riippumatta. Tarkista maadoitukset, liittimet, sulakkeet ja niiden liitännät. Quote
vanhatautot Posted 17 hours ago Author Posted 17 hours ago 2 hours ago, Tanhis said: Mikäs ikäinen tämä oli, vaikuttaa vastaukseen. 74 1300 mut vaihdettuna 1200 kone Quote
vanhatautot Posted 17 hours ago Author Posted 17 hours ago Vielä vähän kesken mut suurinosa sähköistä käyty läpi Quote
mikko k Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago 19 hours ago, vanhatautot said: Kuplassa semmonen hassu tarina että päällisen 30 vuotta sitten pantu seisomaan ajettu todennäköisesti halliin Jos tämä on tosiaan seissyt noin 30 vuotta, niin enpä ihmettelisi jos sylinteriputket ovat sisältä hyvin ruostuneet ja männissä renkaat jumittuneet kiinni. Käyntiinlähtö on melko epävarmaa (epätodennäköistä) ja lopputuloksena koko kone pitää remontoida. Quote
Tanhis Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago 3 hours ago, mikko k said: Jos tämä on tosiaan seissyt noin 30 vuotta, niin enpä ihmettelisi jos sylinteriputket ovat sisältä hyvin ruostuneet ja männissä renkaat jumittuneet kiinni. Käyntiinlähtö on melko epävarmaa (epätodennäköistä) ja lopputuloksena koko kone pitää remontoida. Jos se ei jumissa ole ollut niin eiköhän siellä sen verran puristusta olisi että käyntiin lähtisi. Tietty tämänkin saisi mitattua. Tosiaan tuskin tästä mitään euroopan reissukonetta onkaan tulossa. 4 hours ago, vanhatautot said: 74 1300 mut vaihdettuna 1200 kone No siinätapauksessa alkaa nuo kaaviot olemaan sen verran sekavia että kannatta itse penkoa ajatuksella läpi. Quote
vanhatautot Posted 12 hours ago Author Posted 12 hours ago 10 minutes ago, Tanhis said: Jos se ei jumissa ole ollut niin eiköhän siellä sen verran puristusta olisi että käyntiin lähtisi. Tietty tämänkin saisi mitattua. Tosiaan tuskin tästä mitään euroopan reissukonetta onkaan tulossa. No siinätapauksessa alkaa nuo kaaviot olemaan sen verran sekavia että kannatta itse penkoa ajatuksella läpi. Juu uudet tulpanhatut ja tulpat ostettu ja tänään tai huomenna asennan tarkoituksena kuiteski että jos kaikki kytkin jarru yms saadaan toimiin ja käyntiin sekä liikkumaan niin ostetaan 1300 ja heitetään se paikolleen joku ihan rempattu ja myydään 1200 nyt on vaan ihan fiilistely omilla mailla ajettavaksi kuplaksi mutta sitä tiiä jos joskus ois intoa katastuskuntoon rempata Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.