Jump to content

Arto Tolonen / Ritariässä?


Recommended Posts

olen sulle kokonaisen jakajan lähettänyt

 

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta varastikohan meksikolainen varastomies sen alipainesäätimen, vai eikö sitä ollut alun pitäenkään paketissa? Eli mikä on Arton käsitys kokonaisesta jakajasta?

Link to comment

Kerronpa sitten asiaan liittyen omankin tarinani. Pitkähkö itkuvirsi, koittakaa kestää.

 

Erään ostoilmoitukseni seurauksena hra Tolonen otti minuun yhteyttä ja tarjoutui hankkimaan puolestani sekalaisen valikoiman osia Saksasta Hoffmann-Speedsteriltä kimppatilauksena. Ajattelin säästää muutaman kympin kalliissa postikuluissa ja lähdin hommaan mukaan.

 

Heti kättelyssä tilauksen tekeminen venyi noin kolme kuukautta. Milloin odotettiin ’vielä kaverilta tulevaa osalistaa’, milloin Saksan kauppiaalle tulevia osia jne. Sitten viimein tilaus oli kuulemma lähtenyt tulemaan.

 

Taas meni pari kuukautta. Seuraavaksi Tolonen kertoo, että tilaus on hävinnyt matkalla. Tilauksen arvo kuitenkin korvataan hänelle postituskuluja lukuun ottamatta. Miksi näin, en tiedä, älkää kysykö. Saan etukäteen maksamastani summasta viittä kymppiä vaille kaiken takaisin. Kiitos siitä, hra Tolonen.

 

Mielestäni juttu oli haissut jo tovin ja otin suoraan yhteyttä Hoffmann-Speedsteriin. He kertoivat, ettei mitään tilausta ollut koskaan tehty, ja että he olivat kuulleet hra Tolosesta viimeksi kesällä 2006. Tolosen selitys oli, että tilaus on tehty toisella nimellä. Aiemmin hän oli kertonut tilanneensa omalla nimellään. Pyysin selitystä ja jotain asiakirjoja todisteeksi tehdystä tilauksesta. Sain vastineeksi suttuisen valokuvan tietokoneen ruudusta ja lupauksen maksaa vielä 20e. Hyväksyn sen, kun en jaksa enää taistella asiasta. (Tämäkin raha on tosin vielä näkemättä)

 

Luovutusvoitto, hra Tolonen, olkaa hyvä. Jäin vajaat kolme kymppiä tappiolle, saamatta ikinä mitään osaa, oikeata tai väärää. Ei toki ole suurista rahoista kysymys, ei kaadu budjetti. Ottaa vaan päähän tulla kusetetuksi.

 

-Kalle

 

P.S. olen sitä mieltä ettei kenenkään tunnuksia kannata palstalta poistaa (ainakaan pysyvästi), muuten muuttuu ilmapiiri nihkeeksi. Ei sillä etteikö jotkut poistoa ansaitsisi.

Link to comment

P.S. olen sitä mieltä ettei kenenkään tunnuksia kannata palstalta poistaa (ainakaan pysyvästi), muuten muuttuu ilmapiiri nihkeeksi. Ei sillä etteikö jotkut poistoa ansaitsisi.

 

 

Ei tunnusten poistaminen tässä tapauksessa mitään auta. Parempi vaan, että on tunnukset jotta pääsee perustelemaa/puolustelemaan tekemisiään.

Link to comment
Guest ritariässä

kommentoinpa vielä kerran.

 

niklaksen ja kallen mainitsemat asiat ja varsinkin kallen kirjoittamat asiat on sovittu ja piti olla ok ainakin sähköpostien mukaan, mutta ei kait sittenkään. se että näistä asioista sitten levitetään osatotuuksia että asia saadaan näyttämään siltä eikä tältä on taas väärän informaation antamista palstalaisille. esim siihenkin sait vastauksen miksi just mun nimellä ei ollut hoffmannilla tietoja tilauksista sen ja sen päivämäärän jälkeen mun nimellä on sulla tiedossa. sen kakskymppisenkin olin valmis antamaan vaikka kasvotuten tavaten jne... ja ne postituskulut, sulle oli aika monta tuotetta tilauksessa ja sen jälkeen pyysit vielä lisäämään niitä, eikä kyseissä ollut mitään 10 gramman tiivisteitä vaan myös painavampaakin tavaraa. siitä kun lähdet jakamaan postikulujen osuutta per osa niin eipä se enää oo paljon mitään, mutta silti kait ne osat olis pitänyt saada toimitettua ilman minkäänlaisia kuluja. nyt vaan pääsi käymään näin.

 

niklakselle olen myös ilmoittanut jo aikoja sitten lähettäneeni kokonaisen jakajan ja mistä minä voin tietää onko jakajan osasia joku serrano vai brasilialainen trubaduuri kaapannut tms jne... ja sen 20 euroo lupasin palauttaa ihan sen takia kun sen lähetysepisodi venyi ja venyi suurelta osin mun takia. jos tässä nyt otetaan linja että vaan syytellään ja syytellään toisia eikä yritetä sopia asioita, niin yhtä hyvin minä voin väittää että minulle annetaan väärää informaatiota jne...

 

tämä ei ollut mikään puolustuspuhe, vaan raakojen faktojen esiin tuomista. jos jollain jotain epäselvää mun kanssa hoidettujen asioiden kanssa niin soitakaa ihmeessä taikka laittakaa mailia.

 

ja kuten aiemmin sanottu, mitään kimppatilauksia en tosiaankaan enää ala tekemään.

Link to comment

Jos kauppaosapuoli asiallisen selvityksen sijaan ilmoittaa että voitte poistaa tunnukseni, ei tarvitse montaa sekuntia miettiä uskoako Niklasta vai Artoa.

 

Oliko tässä jakajatapauksessa kyse yhdessä porukalla tehdystä kimppatilauksesta (ts. kukaan ei ota euroakaan välistä) vai siitä että Arto myi jakajan normaalina kaupankäyntinä?

 

Ymmärrän jos vaikka kaveriporukka tilaa yhteistuumin ulkomailta jotain ja lähetys häviää, eihän tällöin tilauksen pyyteetön hoitaja voi olla se korvaaja. Jos taas ei ole kyse kimppatilauksesta (vaikka tilaus tulisikin ulkomailta) ja tuote on väärä, ei mielestäni ole epäselvää kuka sen korvaa (myyjä).

Link to comment
Guest ritariässä
Jos kauppaosapuoli asiallisen selvityksen sijaan ilmoittaa että voitte poistaa tunnukseni, ei tarvitse montaa sekuntia miettiä uskoako Niklasta vai Artoa.

 

mielenkiintoinen perustelu pepeltä. lausahdukseni kuvaa vaan turhautumista koko asian puintiin vaikka olen ollut juuri minä joka olen näissä ongelmatapauksissa tullut vastaan ja ollut valmis maksamaan/hyvittämään ns omasta pussista.

 

niklaksen jakajakaupalla ei oo mitään tekemistä kallen kaupan kanssa. niklaksen jakajakauppa käytetystä tuotteesta josta saanut ennen kauppojen tekoa kuvan sähköpostin kautta ja sitten kun lopulta lähetys hänelle saapunut hänen sanojen mukaan siellä ei ollut alipainekelloa. itse jakaja oli ulkoasultaan samanalainen kuin aikoinaan kuvassa näkyvä jne...

 

kallen kohdalla oli uusien osien tilaamisesta ja ei ollut puhe ottaa mitään välistä, lähinnä saada lähetyskulut jaettua osiin.

 

toisaalta eihän näillä mun kirjoituksilla ole mitään painoarvoa. todettu mikä todettu, täys liero/valehtelija/huijari ym. hyvää viihdettä varmaan kaikille palstalaisille ja kaikilla on hyvä mieli.

Link to comment

Omakohtaiset kokemukset Arton kanssa asioimisesta ovat olleet positiivisia ja ihmetyksellä olen tätä ketjua seurannut. Kuten Raussikin jossain välissä kyseli, onko tästä Niklaksen jakajasta sitä aluperäistä kuvaa kummallakaan herroista tallella? Siitähän sitä näkisi onko kello kuvassa vai ei.

Nämä suomen harrastelijapiirit on sen verran pienet,että ihmetyttää kovasti kuinka joku kehtaisi alkaa vedätyttämään ja ottaa samalla tietoisen riskin maineensa menettämisestä varsinkin kun kyseessä olevat summat ovat niinkin pieniä kuin ovat. Mustamaalaaminen sen sijaan on helppoa...

 

Kai täällä on muitakin joilla on hyviä kokemuksia Arton kanssa asioimisesta?

 

-Timo

Link to comment

Omakohtaisia myynti kokemuksia tähän väliin. Osa ostaa semmoisia kamoja mistä ei todellakaan ole mitään hajua ostajalla etukäteen. Sitten valitetaan kun ei tullutkaan sitä 10 heppaa lisää koneeseen mitä haettiin. Useimmissa tapauksissa myyjä tietää mitä on myymässä, mutta ostaja ei tiedä mitä on ostamassa. Ostetaan kun ollaan kuultu että kyseinen osa on pakko olla joka koneessa ja niin edelleen! Hieman OT tähän ketjuun!

Link to comment

Tuntemattomalle saksalaiselle (italialaisesta puhumattakaan) uskaltaa laittaa tilille rahaa etukäteen PALJON levollisemmin mielin kuin kenellekään Suomessa. Yllättäen paketin sisältökin vastaa sovittua, ei ole mukana koivuhalkoja, tai mitään muutakaan vastaavaa. (Nyt ei Petteri ole kyse sun ylläreistä...)

 

En tiedä mistä johtuu, mutta näin on tullut opittua.

 

En myöskään tiedä sitä, että miksi omakohtaisesti koetut hujaustapaukset ovat sattuneet AINA vw-osien kauppaan........jotain 50euron paskoja osia ja niistä sitten saa vääntää ja vääntää.

Link to comment

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... 02_146.jpg

 

Tässä se paljon puhuttu kuva. Kelloa ei ollut paketissa mukana, enkä edelleenkään usko, että sitä olisi joku pöllinyt matkalla. Väite, että olisin kellon saanut, mutta yritän vain saada rahaa kaupasta takaisin, jää osaltani täysin kommentoimatta.

 

Kyseessä voi olla ihan hyvin Tolosen huolimattomuusvirhe tms. Aivan sama, perille se ei minulle tullut. Tämä homma paisui näköjään käsistä, eikä tarkoitukseni ollut todellakaan tehdä tästä "viihdettä". Tarkoitus oli kertoa, mihin homma päättyi tämän asian suhteen.

 

Minulla ei ole kiinnostusta vatvoa tätä tämän enempää. Otan asiassa takkiin ja tiedän keneltä minun ei kannata kysellä osia. Kiva juttu, jos muilla on ollut parempi tuuri.

 

Ja Tolonen, älä hyvitä sitä kahtakymppiä, en halua sitä.

 

Kiitos,

 

Nikke

Link to comment
...varsinkin kallen kirjoittamat asiat on sovittu ja piti olla ok ainakin sähköpostien mukaan...
kuten sanottua:
...ja lupauksen maksaa vielä 20e. Hyväksyn sen, kun en jaksa enää taistella asiasta.
Jep, opiskelija ostaa tuolla viikon ruuat. (tai puuhapussin perjantaille)

 

Ymmärrän jos vaikka kaveriporukka tilaa yhteistuumin ulkomailta jotain ja lähetys häviää, eihän tällöin tilauksen pyyteetön hoitaja voi olla se korvaaja.
Ehdottomasti näin. Olettaen että joku tilaus olisi joskus tehty. Mutta miksi hävinneen tilauksen arvo korvattaisiin tilaajalle osittain?

 

Nämä suomen harrastelijapiirit on sen verran pienet,että ihmetyttää kovasti kuinka joku kehtaisi alkaa vedätyttämään ja ottaa samalla tietoisen riskin maineensa menettämisestä varsinkin kun kyseessä olevat summat ovat niinkin pieniä kuin ovat.
Niinpä, jotain avoimmuutta tähän toimintaan kaipais. Ensin on hoidettu asiaa minun ja Tolosen välillä, ja sitten kun hommat alkaa kusta, esitelläänkin joku kolmas osapuoli joka tilauksen on tehnyt ja jonka henkilöllisyyttä en saa tietää. Mutta outouksia on maailma täynnä. Pitää vissiin vaan hyväksyä se ettei yksi ihminen ehdi kaikesta saada selkoa.

 

Ässälle kunniaksi laskettakoon se, että mies on täällä itse perustellut toimiaan (joskin hatarasti), eikä mennyt tuppisuuksi kiven alle. Ja kuten sanottua, antaa tämän nyt olla, ei soiteta skoudeille eikä iigoreille.

Täältä tähän.

 

-Kalle

Link to comment
Guest ritariässä

sä kalle maksoit mulle 200 euroa ennakkoon ja sun tilattavien osien ostohinta oli jo ennen tavaran lisäystä yli 200 euroa ( ilman lähetyskuluja) jne... palautussumma oli raaka vähennys/jakolaskuun perustuva summa ja sen sulle kerroin ja ymmärsit ja hyväksyit.

 

katos firmalle pitää maksaa myös lähetyskulut tavaroiden ostohinnan päälle. oletkos tämän nyt täysin ymmärtänyt.

 

 

kumma kun pitää moneen kertaan rautalangasta samat asiat vääntää.

 

tämä vw-touhu on mulle harrastus, siviilielämäni muuten pysyy täysin tämän ulkopuolella.

 

opit kalle kuule lisää esim postin (suomenkin) korvaustoiminnasta kun joskus mahdollisesti joudut heidän kanssa toimimaan niin tiedät miten asiat hoituu heidän kanssaan. jos ei oo omakohtasta kokemusta, niin älä tule neuvomaan!

 

ja jos mun perustelut on olleet hataria, niin sille en voi mitään jos se on sun näkemyksesi.

 

tämä episodi on vaan vahvistanut etten tosiaankaan edes heikkona hetkenäni tule tilaamaan/hommaamaan kenelläkään edes nuppineulaa vaikka löytyis suoraan naapurista.

 

enää en tätä asiaa tähän topiciin kommentoi!

 

btw, toi niklaksen jakaja lähti kuten kuvassa näkyy irto-osina eikä yhtenä kiinteänä möykkynä.

Link to comment

Tammikuun myynti-ilmon edit5. Ei jätä paljon arvailuja ton jakajan&tupla-alipaine kellon yhteenkuuluvuuden varalle?

 

 

ritariässä

 

 

 

LähetäLähetetty: 27.1.2007 19:08 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja uudet työntotankojen suojaputket olis myös. käytetyt työntötangot, keinuvivustot, mottorin takatukia kumeineen jne...

 

edit5. virranjakaja tupla-alipainepönttöineen löytyy myöskin, kuten toimiva defan lohkolämmitin...

Link to comment

Yritin mielestäni olla sovitteleva ja pidin keskustelun asialinjalla. Sinä Arto alat mennä henkilökohtaisuuksiin. En lähde siihen mukaan, jätän kukkupuheesi kommentoimatta.

 

Jospa jätetään myös tämä homma tähän ja toimitaan kuten alunperin sovittiin.

 

-Kalle

Link to comment

Tiedoksi, että jatkossa Arto Tolonen hoitaa kaupankäyntinsä jossain muualla kuin Volkkaripalstalla.

 

Meillä täällä ei valitettavasti ole omaa osastoa mielikuvituskimppatilauksille ja nämä normaalitkin kaupat on ollut tapana tehdä niin että lähetetään mitä on sovittu. Em. viestien valossa ei jää kovinkaan epäselväksi mistä on ollut puhe , mitä on toimitettu ja mikä on myyjän suhtautuminen asiaan.

Link to comment

Sana sanaa vastaan. Kuka voi tämän(kään) ketjun luettuaan sanoa, kuka alunperin oli oikeassa ja kuka väärässä? Minä en ainakaan uskaltaisi heitellä kiviä suuntaan tai toiseen.

 

Kannattaisiko jättää asia kokonaan rauhaan, lukottaa tämä ja jatkaa elämää? Ihmiset ruinaavat täällä parista kympistä kaupanteossa, jota ei koske mikään kuluttajansuoja tms. Absurdia edes alkaa jakelemaan rajoituksia käyttäjäkohtaisesti: kohta pidetään kirjaa, kuinka se ei lähettänyt sitä sille vaikka tuolle lupasi tätäkin, ainakin tuon mukaan.

 

Pointtini kai on se, että aina kun ostaa yksityiseltä ja maksaa etukäteen, ottaa tietoisen riskin. Oli kauppakumppani vaikka Äiti Teresa.

Link to comment

Bannattiinko Arto näiden kahden (epäselvän)tapauksen takia? Pitäisikö jokaisen nyt ruveta listaamaan kaupat ja myyjät nimeltä joissa myyty tavara on ollut hiemankaan poikkeavaa sovitusta (tai ostajan käsityksestä siitä mitä hän on ostamassa)? Bannataan sitten kaikki listalle kertyvät nimet...

 

Täälläkin on muutamaan kertaan joku todennut,että monet ulkomaalaiset firmat eivät enää hyväksi luottokorttimaksamista ulkomaille myynnissä, koska ostajat ovat myöhemmin mitätöineet maksujaan luottokunnan kautta ja pitäneet tavaran. Samahan toimisi hieman muunneltunakin myös tälläisessa kotimaisessa käytetyn tavaran kaupassa. Myyjä lähettää tavaran, ostaja lunastaa paketin ja ilmoittaa myyjälle,että osia puuttuu. Aletaan kinaamaan hyvityksistä ja käydään lopuksi asiat julkisilla foorumeilla läpi. Kaikki ovat heti tietysti ostajan puolella, koska kukapa sitä huijatuksi haluaa tulla. Kirjoittelun lopuksi myyjä bannataan ja häneltä on maine mennyt näissä piireissä. Enkä tarkoita,että nyt puiduissa tapauksissa näin olisi tapahtunut vaan leikittelinpähän ajatuksella. :)

 

Lopuksi voisi todeta,että laittakaa ihmiset lähettämienne pakettien mukaan vaikka nimmarilla varustettu lähetyslista (ottakaa kopio itsellenne), jolloin on helppoa tarkistaa onko sovittu tavara tullut pakettissa. Epäselvissä tapauksissa sopikaa asiat keskenänne ja isojen summien kohdalla olkaa yhteydessä virkavaltaan.

 

-Timo

Link to comment

En oikein usko tuollaisiin mustiin ja valkoisiin listoihin. Tossahan yritetään parhaillaan jotakin stasilistaa selvitellä. Ei mennä semmoiseen mukaan.

 

Luottamuksella tässä pelataan. Toistaiseksi tällä palstalla on homma toiminut.

 

Mikäli aiempi käyttäytymiskaava toteutuu, niin epäasiallista postaamista on tiedossa nimeltämainitsemattomalta suunnalta. Näin kävi aikoinaan eräällä toisella boardilla. Ja kun tunnarit lähti, jonka jälkeen urputus jatkui lainatunnanreilla. Toiset ei opi ikinää ja tajua hyvän käytöksen rajoja.

 

Tämä on sellainen täysin hypoteettinen ennustus. Ei kohdistu kehenkään reaalimaailman olentoon.

Link to comment
Pakkohan noissa jutuissa jotain perääkin olla. Ei kukaan noita nyt huvikseen ala keksimään, kun piirit on tosiaan pienet.

 

Toisaalta Arto on moneen otteeseen puolustanut itseään täällä. Luulisi,että hän olisi hiljaisuuteen vaipunut mikäli syytä siihen on olemassa. Paljolta ainakin olisi säästänyt jos olisi vain Niklakselle rahat palauttanut (syytön tai ei). :) Ymmärrän myös Arton tuskastumisen kun asiaa aletaan joukolla puimaan ja palstan sheriffitkin omalta osaltaan osallistuvat talkoisiin...

 

Oli Arto syytön tai ei, en kannata kenenkään bannausta tai epäluotettava/luotettava-listojen laatimista (omalta osaltani heitto, jonka tarkoitus oli saada ihmiset miettimään asian järkevyyttä).

 

-Timo

Link to comment
Guest ritariässä

olen eilen ilmoittanut kahdelle palstan pyörittämiseen/ylläpitoon liittyvälle henkilölle että poistakaa tunnarini kun mut on heidänkin tahoiltaan todettu huijariksi ja yllytetty turpiin vetoihin ja kielletty laittamasta mitään myyntiin. toinen heistä ei oo vastannut vaikka viestin lukenut ja toisen vastauksessa luki jotain tyyliin että valtuudet ei riitä moiseen toimenpiteeseen. mulla ei oo enää mitään uutta sanottavaa tähän asiaan ja vaikka olisikin, silti se voidaan tulkita taikka käsittää väärin joko tahallisesti taikka tahattomasti.

Link to comment

On kyllä pääosin hyvin surullinen ja liikuttava tarina. Rehelliseltä, ajoissa kauppansa hoitavalta mieheltä on viety, kuin tyhjästä, matto jalkojen alta. :(

 

Jottei jäisi epäselvää niin minä olen toinen ylläpidon henkilö jolle Arto asian ilmoitti ja kuten vastasin, en pysty poistamaan täältä käyttäjiä. Toisekseen ritariässä voi vallan mainiosti olla kirjautumatta tänne jos omat tunnukset niin ahdistaa. Tunnuksia täällä ei ässän pillin mukaan poistella.

 

Kuten Lasse yllä sanoi, kaupanteko perustuu luottamushommaan joka täällä ymmärtääkseni on toiminut aika hyvin. Nyt on käynyt niin että toistuvista epäkohdista (lukekaa sivulta 1 asti) johtuen kaikilta ei tämä kaupanteko ole onnistunut ja ylläpito on nähnyt parhaaksi että tämä kaveri tekee kauppansa jossain muualla. Vaikka Palsta on käyttäjiä varten (eikä toisin päin), on kuitenkin syytä muistaa että se myynti-ilmojen rustaaminen on etuoikeus käyttää ilmaista kauppapaikkaa.

 

En tiedä mistä tai miksi muutama henkilö on kuvitellut että tänne olisi tulossa jotkut kaupankäyntilistat. Minusta on aika huvittavaa jos saatte yhdestä käyttäjästä luotua listan.

 

Eiköhän me muut jatketa rehellisten kauppojen merkeissä kuten tähänkin asti. Kun hoitaa asiat ajallaan ja avoimesti, syntyy vähemmän epäselvyyksiä.

 

PS. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia tämän foorumin kautta tehdyissä kaupoissa. Olen jopa lähettänyt tavaraa ostajalle niin että ostaja on saanut itse arvioida onko tuote sellainen kuin pitää ja maksaa tämän mukaan.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...