hanski. Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 elikkä tollanne tuli vastaan...onko peli menetty vai saako tuota korjattua..?? joku vit xxx...idiootti on tuon ilmeisesti joskus kasatessaan kiristänyt liian tiukalle... kylmänä kävi 3:lla...hetken lämpeemisen jälkeen kone toimi kunnolla... Quote Link to comment
Roope Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 hitsaa kiinni ja sit hio tasaseks laipan pinnan. näin ainakin ite kokeilisin tossa vaiheessa. Quote Link to comment
Guest Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Joo hitsaamalla koittaisin. Ehka ensin purkaa kaikki irtoovat osat pois ja sit lammittaa rungon ja tuon irtopalan, sitte hitsaa (PUHTAAT pinnat!) ja antaa hiljalleen jaahtya. Sit hionta parhaaksi katsomallasi tavalla, viimeistely vaikka lasilevyn paalla vesihiomapaperilla. Quote Link to comment
hanski. Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 jep jep...mitähän ainetta tuo oikesti olisi??? Quote Link to comment
Guest Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Jotain alumiiniseosta nuo lienevat kaikki Quote Link to comment
mite^ Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Onhan noita nähty hitsattuina, toimivina. Quote Link to comment
Gerbiili Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Sinkkivalua taitavat olla monasti. Toki siinä voi olla alumiinia seosaineena. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Sinkkipainevalua näyttää olevan. Pitäisi vaan löytää kaasarin serkku, mistä tehdä hitsauspuikko tai sitten arvattava lisäaineen koostumus. Quote Link to comment
Guest Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 toisin kuin tuo kuvan kaasari, seison taten korjattuna ;) Jan Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Toimiskohan tuossa Alutite? Quote Link to comment
metake Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Suoralta kädeltä voin tuomita hitsauksen epäonnistumaan. Sinkkipitoinen, tai puhdas sinkkipainevalu, on materiaalina sellainen, että hitsauksesta tulee ihan siisti ja hyvä, mutta sen murtaa sormivoimilla irti. Joskus nähnyt kaasareita korjatun hitsaamalla kohokammion tms. osalta, mutta jos kohdalta vaaditaan mekaanista lujuutta, niin ei onnistu. Quote Link to comment
multanen Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Härski idea: Laita vaan joustavaa tiivisteliimaa halkeamaan ja kaasari ja palanen pulteilla kiinni. Pysyy se kaasari kolmellakin jos vain alipainevuodot saa tukittua. :P Quote Link to comment
Roope Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 sikaliimaa ja kemiskiä ;) Quote Link to comment
Guest Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Tai kemiallinen metalli? Edit: Roope ehti eka.. Quote Link to comment
Racing Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Eiköhän noita ehjiä kaasareita vielä maailmalta löydy ettei tartte patentoida!!! myy tuon vaikka jokkismiehille halvariksi. Quote Link to comment
Jallu Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Vaikka tämä eri juttu onkin... Just töissä yx puhu että veneen lohkossa oli halkeema josta tihkui vettä.. niin oli laittanut jotain Loctite erikois massaa/ liimaa. Tilattavaa tavaraa ja ei tarvinnu ku kliinerillä pyyhkiä enimmät pois ja kuulemma pysyi monta vuotta vuotamattomana. Käy kysymässä paikallisesta loctitea myyvästä liikkeestä, täällä ainakin puhuivat että ottaavat selvää jos ei heiltä tietoa johonkin spesiaaliin löydy.. http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... nmyy10.pdf tai sitten jotain muuta =) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 TeknoWeldillä onnistuu... Korjasin yhden parin ovenkahvoja, jotka sinkkipainevaluesosta. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Vaakaimussa tuon korvan pitäisi jotain kestääkin. Käyttökohteesta kiinni miten jatkaa. Kunnolliseen laitteeseen vaihtoon meni. Jokkispeli tai muu missä vaivalla ei ole mitään merkitystä, eikä tarvii kestää pitkää, eikä oikestaan ihan niin hyvin toimiakaan, niin sittenhän korjataan. On nuo joskus hitsattuna kestäneetkin. Ylimääräinen riesa on että sauma näyttää tulevan lähelle läppää. Jos läpän alta joutuu hiomaan tai muuten koukkimaan, ei ole helppoa saada hyvää. Yksi vaihtoehto on hakea ehjä runko tai varaosakaasari. DCOE webrussa mallimerkintä on siipimutterikannen vieressä. Se DCOE:n jälkeen tuleva numero pitäisi olla sama tai peräkkäinen kuin ehjässä kaasarissa. Jos toi on 40 DCOE niin joitakin runkoja löytyy. Quote Link to comment
Tomppa Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Tekisin irtonaiseen palaseen reiät molemmin puolin ja kaasariin vastaavat niin syvälle kuin mahdollista. Sitten kierteyttäisin pikkuruisella jengatapilla kaasarin pään ja lykkäisin pienet pultit molempiin. Jotain sopivaa sopivan elastista tököttiä vielä väliin tiiveyden varmistamiseksi ja pultit lukitteella kiinni... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Saiskohan tuohon sen liiman/massan/tapituksen lisäksi vielä jonkun kapoisen pannan ympäri? Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Mika Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Hitsaa suoraan imusarjaan kiinni.... LOL Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.