Jump to content

yllätyksiä konetta purkiessa...tana!!!!


Recommended Posts

Posted

elikkä tollanne tuli vastaan...onko peli menetty vai saako tuota korjattua..??

 

joku vit xxx...idiootti on tuon ilmeisesti joskus kasatessaan kiristänyt liian tiukalle...

 

kylmänä kävi 3:lla...hetken lämpeemisen jälkeen kone toimi kunnolla...

Posted

Joo hitsaamalla koittaisin. Ehka ensin purkaa kaikki irtoovat osat pois ja sit lammittaa rungon ja tuon irtopalan, sitte hitsaa (PUHTAAT pinnat!) ja antaa hiljalleen jaahtya. Sit hionta parhaaksi katsomallasi tavalla, viimeistely vaikka lasilevyn paalla vesihiomapaperilla.

Guest HanttaP
Posted

Sinkkipainevalua näyttää olevan. Pitäisi vaan löytää kaasarin serkku, mistä tehdä hitsauspuikko tai sitten arvattava lisäaineen koostumus.

Posted

Suoralta kädeltä voin tuomita hitsauksen epäonnistumaan. Sinkkipitoinen, tai puhdas sinkkipainevalu, on materiaalina sellainen, että hitsauksesta tulee ihan siisti ja hyvä, mutta sen murtaa sormivoimilla irti. Joskus nähnyt kaasareita korjatun hitsaamalla kohokammion tms. osalta, mutta jos kohdalta vaaditaan mekaanista lujuutta, niin ei onnistu.

Posted

Härski idea: Laita vaan joustavaa tiivisteliimaa halkeamaan ja kaasari ja palanen pulteilla kiinni. Pysyy se kaasari kolmellakin jos vain alipainevuodot saa tukittua.

:P

Posted

Vaikka tämä eri juttu onkin...

 

Just töissä yx puhu että veneen lohkossa oli halkeema josta tihkui vettä.. niin oli laittanut jotain Loctite erikois massaa/ liimaa.

Tilattavaa tavaraa ja ei tarvinnu ku kliinerillä pyyhkiä enimmät pois ja kuulemma pysyi monta vuotta vuotamattomana.

 

Käy kysymässä paikallisesta loctitea myyvästä liikkeestä, täällä ainakin puhuivat että ottaavat selvää jos ei heiltä tietoa johonkin spesiaaliin löydy..

 

http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... nmyy10.pdf

 

tai sitten jotain muuta =)

Guest Toheltaja
Posted

TeknoWeldillä onnistuu... Korjasin yhden parin ovenkahvoja, jotka sinkkipainevaluesosta.

Posted

Vaakaimussa tuon korvan pitäisi jotain kestääkin. Käyttökohteesta kiinni miten jatkaa. Kunnolliseen laitteeseen vaihtoon meni. Jokkispeli tai muu missä vaivalla ei ole mitään merkitystä, eikä tarvii kestää pitkää, eikä oikestaan ihan niin hyvin toimiakaan, niin sittenhän korjataan. On nuo joskus hitsattuna kestäneetkin. Ylimääräinen riesa on että sauma näyttää tulevan lähelle läppää. Jos läpän alta joutuu hiomaan tai muuten koukkimaan, ei ole helppoa saada hyvää.

 

Yksi vaihtoehto on hakea ehjä runko tai varaosakaasari. DCOE webrussa mallimerkintä on siipimutterikannen vieressä. Se DCOE:n jälkeen tuleva numero pitäisi olla sama tai peräkkäinen kuin ehjässä kaasarissa. Jos toi on 40 DCOE niin joitakin runkoja löytyy.

Posted

Tekisin irtonaiseen palaseen reiät molemmin puolin ja kaasariin vastaavat niin syvälle kuin mahdollista. Sitten kierteyttäisin pikkuruisella jengatapilla kaasarin pään ja lykkäisin pienet pultit molempiin. Jotain sopivaa sopivan elastista tököttiä vielä väliin tiiveyden varmistamiseksi ja pultit lukitteella kiinni...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...