Guest Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 niin eli onko kellään kuvia etuakselin kavennuksesta ja kuinka paljon yleensä on kavennettu niin että pyörät vielä mahtuu sisäkaaren korin puolesta kääntymään? tuuma per puoli? niin ja miten ootte rakentanu levyt 5pulttiselle jaolle etupäähän noilla alla olevilla vaan? Quote Link to comment
Sakke Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Riippuu autosta, renkaista, madalluksesta, vanteiden ET:stä. Ite kavensin n. 4". Mulla on 50´splitissä se 4" kavennettu, aidoilla 356 vanteilla ja 165/50/15 kumeilla. Ei raavi pahemmin, maavaraa n. 6.5cm mitattuna runkopalkin pohjasta. Quote Link to comment
Guest Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 matala olis tarkotus tehdä kuitenkin ajettava mut ne vanteet on 356 kopiovanteet eli 5.5 leveet ja et 15. renkaat nyt sit on vielä auki Quote Link to comment
hanski. Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 kavennus on mun mielestä turhaa, jos vanteiden offset on sopiva.... mulla on edessä 8.5" levee vanne, joka mahtuu pyörimään 5cm levitettyjen lokareiden alla mitenpäin vaan.... rengas on edessä 235/45/17... Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Noi adapterit taitaa olla laittomat? Quote Link to comment
Sakke Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 hanski, ei millään pahalla mutta kaikki ei halua niitä levennettyjä suojia :D kavennus on välttämätön jos haluu saada ajettavan matalan auton.Kannattaa kaventaa sitten pystykiinnikkeiden keskipuolelta, eli 1 sauma/putki. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Eikai tossa ollakkaan lakiautoo rakentamassa? Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Eikai tossa ollakkaan lakiautoo rakentamassa? Eikös kaikki rakenna sitä?? :D Quote Link to comment
hanski. Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 sakke: juu jokanen tekee sellasen kuin itse haluaa...jees.... Quote Link to comment
Guest Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 niinpä katotaan nyt sit mihin päätyy. Englannista löyty machine7 shopista tollanen hintaa vaan on 600-800 puntaa riippuen millaset levyt ottaa Quote Link to comment
Sakke Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 Samaa settiä saat halvemmalla CSP:ltä saksasta. Quote Link to comment
Guest Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 onks jotain sivustoo hinnoista tietoo? Quote Link to comment
Guest Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 joo. Näyttää vaan olevan hinnat samat kun ne punnat sai muutettua euroiks sieltä sivustolta. suomesta ei taida löytyä näitä isommin taidan tehdä ite jotkut kootut rakennelmat ja vähemmän lailliset Quote Link to comment
Sakke Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 No halavempia ne on saksassa, elikö 800 puntaa ole jotain 1400E? Quote Link to comment
-tipi- Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Ameriikassa on tämmösii valmiita settejä, laillisuuksista en tiedä: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... D22%2D2905 http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... D22%2D2880 http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C18%2D4202 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1140 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1247 Tuossa vain osa tuotteista, kun en huomannut autosi ikää. Quote Link to comment
HSuomi Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Mitenkäs tollasilla kavennetuilla akseleilla ottaa renkaat koriin kun rattia käännetään tappiin asti? Mitä sanoo katsastus mies? Itellä ottaa -65 kuplassa renkaat koriin kiinni ilman kavennustakin. eikä mitään stoppareita millä sais rajotettua kääntymistä. H Quote Link to comment
Pepe Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Onko sulla edessä saman kokoiset renkaat kuin hanskilla? :) Quote Link to comment
-tipi- Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Mitenkäs tollasilla kavennetuilla akseleilla ottaa renkaat koriin kun rattia käännetään tappiin asti? Itellä ottaa -65 kuplassa renkaat koriin kiinni ilman kavennustakin. H No sitten varmaan ottaa kavennettukin? Meinaan jos nykyrengastus ottaa sisälokariin. Quote Link to comment
HSuomi Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Tarkotin miten muilla ottaa kiinni! Luonnollisesti tilanne mulla tuskin kavennettaessa paranee. Itellä on 4,5" vanteella 135 kumi. Ja vanne on umpinainen -65 H Quote Link to comment
Guest Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 se machine7 euro muunnin ei taida olla ajan tasalla Quote Link to comment
Raihna Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Mites ne jousipakat ,ootteko vaan pätkässy päistä ja tehny uudet kolot? Quote Link to comment
Sakke Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Mites ne jousipakat ,ootteko vaan pätkässy päistä ja tehny uudet kolot? just näin. Quote Link to comment
tmm Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Mites ne jousipakat ,ootteko vaan pätkässy päistä ja tehny uudet kolot? just näin. Ei tartte edes katkasta. Tulee läpi sauvoista. Quote Link to comment
Sakke Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Mites ne jousipakat ,ootteko vaan pätkässy päistä ja tehny uudet kolot? just näin. Ei tartte edes katkasta. Tulee läpi sauvoista. Ei tuu aina, yleensä ne tukivarsien päät on lytätty. Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 tässä miltä näyttää csp:n levyjarruilla, 5.5" leveet MWS 5-spoket, rengas on 165-15 ja akselina cb:n 2.5" kavennettu etuakseli, iskarit konit. et on nyt palttiarallaa saman mitä vakiossakin eli rengas mahtuu kääntymään madallettunakin. tosin mulla ei ole lokarin sisällä mitään mikä ottaisi kiinni.. esim vilkun läpivienti putkeä jne. Quote Link to comment
Guest Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 No niin nyt se tuli viimein valmiiks ja odottelee asennusta. Kavensin 10cm kallistin ja vääntelin iskarin tolpat niin että sopii pyöräkoteloon. Ihan vähän joutuu lekaa antamaan. Lähtökohta oli jo kertaalleen jauhemaalattu ja säätöpaloilla varustettu akseli mitkä muutin vielä eri asentoon että saa tonttiin. Ennen maalausta sovittelin sen verran paikalle että kaikki menee niinkuin pitääkin. Nyt sitten vaan on se että kun säädöt on tapissa niin pohjaan ottaa pallonivelet kun maavara on 6cm. Eli droppiolat joutuu vielä hankkimaan. Mitä ne muuten näistä konttorilla tykkää? Yritin ainakin naamioida hyvin maalilla ja pakkelilla.. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 kuin tehtaalta ois tullu Quote Link to comment
Sakke Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Mistä kohdasta katkasit? Quote Link to comment
jonih Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Tosta renkaiden kääntymisestä vielä, mulla on 7" kavennettu akseli + droppiolat, niin ei ota renkaat kiini sisälokariin ääriasennossa. Ilman droppeja ottaisi varmaankin. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 vääntelin iskarin tolpat niin että sopii pyöräkoteloon. Ihan vähän joutuu lekaa antamaan. Ei kai sulla siirtyny iskarin yläpään kiinnityskohta ulommas akselissa? Voi tulla iskari huonoon asentoon. Sitten kerran katkes kaverilta iskarin tolppa, kun oli laiakknu sen suoraan poikki ja hitsannu jatkoa, ettei tarvis käyttää lyhempiä iskareita... Quote Link to comment
Guest Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Tossa on kuvaa mistä lyhensin. Iskareita ei vielä oo et olis pääsy sovittelemaan mutta pitäis sopia. Poikki ne ainakaan ei mee on sen verran hitsattu Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Poistiko sisemmäiset laakerit kokonaan ? Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 joo poistin laakerit kun laitoin uretaanipuslat tilalle. En tiedä sit oliko mitään järkee kuluuhan noi mun mielestä nopeemmin kun laakerit. Tarvii yrittää pitää ainakin hyvässä rasvassa Quote Link to comment
UltraVW Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Kukahan kaventas mun keulan??Ei tarvis kuin 2 cm per puoli ottaa niin droppien kanssa olis jees setti ja näyttäs kuin vakio? Ja 165/65 nakit olis edessä jees Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 no ei toi paha homma oo jos miggi vaan jotenkin kädessä pysyy. Mutta sit taas toisaalta ei se niin kivaa ollu et niitä alkaisin työkseni tekeen. Työläs se ehkä vähän on. Onkos se niin että ne droppiolat levittää alkuperäistä enemmän? Pitää laittaa osto ilmoitus jos jollain sattuis olemaan ylimääräiset kun niille nyt olis sitten käyttöö. Quote Link to comment
Guest karipe Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Mulla on -70 kuppeli, jota haluisin pudottaa rajusti. Perän pudotus no roplem, mut toi keula. Täl hetkel keula ala-asennossa säätöpalikoilla ja vakio 5,5"x15" 4-pulttiset vanteet 155-15:lla kumeilla, eikä riitä alkuunkaan. Jos hommaan dropit(rumpu) ja lasken alas ottaa kumit kai lokareihin? Siispä kysymys kuuluukin, että paljonko akselia pitää kaventaa että noi etuset ei raavi loksuihin? Mitä kaikkea pitää muuttaa jos kaventaa esim 3" puoleltaa yht:6"? Voiko vanhat iskaritornit(akselinpäädyt) pitää. Ottaako renkaat jos sisälokariin? Tarkotuksena olis siis tehdä tosi matala, mut silti renkaiden pitäs päästä kääntymään.. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Sanosin Karipe et noilla off-road kumeilla et kyllä saa kunnolla tonttiin, tai siis niin ettei ne raapisi loksuun. Lähtisin ite 165/50 tahi 165/45 kumeilla noille vanteille. Tippuu jytäkästi jo noilla, plus että tulee kummasti tilaa loksun ja vanteen väliin. Epäilen että 6" kaventamalla joutuu kyllä modaamaan iskarintorneja. Eikä maximi tontitukseen varmaan noin paljoa olekaan tarvetta kaventaa. Tietty vanteen ET vaikuttaa tähän. Raidetangot pitää lyhentää noin isolla kavennuksella. Ja lyhemmät iskarit ovat tarpeen. Quote Link to comment
jonih Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Epäilen että 6" kaventamalla joutuu kyllä modaamaan iskarintorneja.Ja mahdollisesti lampunkupuja riippuen rengastuksesta ja madalluksesta... 4" on max kavennus (ainakin olkatappi akselissa) jos ei halua iskaritorneja tai sisälokareita alkaa modaan. Raidetangot pitää lyhentää noin isolla kavennuksella. Ja lyhemmät iskarit ovat tarpeen.Ja mahtollisesti raidetankojen kääntö olka-akselin päästä, jottei ota tankkiin kiini. Tämäkin taas madalluksesta kiini. Quote Link to comment
Guest karipe Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Oukkei. Arvelinki et noista kumeista tulee ropleema, mut ne vaihtuu sit. Mut ruosteiset vakio vanteet pysyy. Riittäsköhän se jos molemmilta puoli ottas ton 2" ja dropit. Eli pyörät vielä mahtus kääntymään? Entäs kummalta puolen kiinnityspisteitä kaventaa toi akseli? Riittäskö jos katkasis tosta tornin juuresta ja 2" naps pois, sähköliimalla kiinni. Ei huvittas alkaa kikkala noiden kiinnike pisteiden kanssa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.