Jump to content

etuakselin kavennus


Guest trlpr

Recommended Posts

Posted

niin eli onko kellään kuvia etuakselin kavennuksesta ja kuinka paljon yleensä on kavennettu niin että pyörät vielä mahtuu sisäkaaren korin puolesta kääntymään? tuuma per puoli? niin ja miten ootte rakentanu levyt 5pulttiselle jaolle etupäähän noilla alla olevilla vaan?

post-2397-1388835936857_thumb.jpg

Posted

Riippuu autosta, renkaista, madalluksesta, vanteiden ET:stä. Ite kavensin n. 4". Mulla on 50´splitissä se 4" kavennettu, aidoilla 356 vanteilla ja 165/50/15 kumeilla. Ei raavi pahemmin, maavaraa n. 6.5cm mitattuna runkopalkin pohjasta.

Posted

matala olis tarkotus tehdä kuitenkin ajettava mut ne vanteet on 356 kopiovanteet eli 5.5 leveet ja et 15. renkaat nyt sit on vielä auki

Posted

kavennus on mun mielestä turhaa, jos vanteiden offset on sopiva....

mulla on edessä 8.5" levee vanne, joka mahtuu pyörimään 5cm levitettyjen lokareiden alla mitenpäin vaan....

 

rengas on edessä 235/45/17...

Posted

hanski, ei millään pahalla mutta kaikki ei halua niitä levennettyjä suojia :D

 

kavennus on välttämätön jos haluu saada ajettavan matalan auton.Kannattaa kaventaa sitten pystykiinnikkeiden keskipuolelta, eli 1 sauma/putki.

Posted

niinpä katotaan nyt sit mihin päätyy. Englannista löyty machine7 shopista tollanen hintaa vaan on 600-800 puntaa riippuen millaset levyt ottaa

post-2397-1388835936903_thumb.jpg

Posted

joo. Näyttää vaan olevan hinnat samat kun ne punnat sai muutettua euroiks sieltä sivustolta. suomesta ei taida löytyä näitä isommin taidan tehdä ite jotkut kootut rakennelmat ja vähemmän lailliset

Posted

Mitenkäs tollasilla kavennetuilla akseleilla ottaa renkaat koriin kun rattia käännetään tappiin asti? Mitä sanoo katsastus mies?

Itellä ottaa -65 kuplassa renkaat koriin kiinni ilman kavennustakin. eikä mitään stoppareita millä sais rajotettua kääntymistä.

 

H

Posted
Mitenkäs tollasilla kavennetuilla akseleilla ottaa renkaat koriin kun rattia käännetään tappiin asti? Itellä ottaa -65 kuplassa renkaat koriin kiinni ilman kavennustakin.

H

 

No sitten varmaan ottaa kavennettukin? Meinaan jos nykyrengastus ottaa sisälokariin.

Posted

Tarkotin miten muilla ottaa kiinni! Luonnollisesti tilanne mulla tuskin kavennettaessa paranee.

 

Itellä on 4,5" vanteella 135 kumi. Ja vanne on umpinainen -65

 

H

Posted
Mites ne jousipakat ,ootteko vaan pätkässy päistä ja tehny uudet kolot?

 

just näin.

 

Ei tartte edes katkasta. Tulee läpi sauvoista.

Posted
Mites ne jousipakat ,ootteko vaan pätkässy päistä ja tehny uudet kolot?

 

just näin.

 

Ei tartte edes katkasta. Tulee läpi sauvoista.

 

 

Ei tuu aina, yleensä ne tukivarsien päät on lytätty.

Posted

tässä miltä näyttää csp:n levyjarruilla, 5.5" leveet MWS 5-spoket, rengas on 165-15 ja akselina cb:n 2.5" kavennettu etuakseli, iskarit konit. et on nyt palttiarallaa saman mitä vakiossakin eli rengas mahtuu kääntymään madallettunakin.

tosin mulla ei ole lokarin sisällä mitään mikä ottaisi kiinni.. esim vilkun läpivienti putkeä jne.

  • 2 months later...
Posted

No niin nyt se tuli viimein valmiiks ja odottelee asennusta. Kavensin 10cm kallistin ja vääntelin iskarin tolpat niin että sopii pyöräkoteloon. Ihan vähän joutuu lekaa antamaan. Lähtökohta oli jo kertaalleen jauhemaalattu ja säätöpaloilla varustettu akseli mitkä muutin vielä eri asentoon että saa tonttiin. Ennen maalausta sovittelin sen verran paikalle että kaikki menee niinkuin pitääkin. Nyt sitten vaan on se että kun säädöt on tapissa niin pohjaan ottaa pallonivelet kun maavara on 6cm. Eli droppiolat joutuu vielä hankkimaan. Mitä ne muuten näistä konttorilla tykkää? Yritin ainakin naamioida hyvin maalilla ja pakkelilla..

post-2397-13888359616916_thumb.jpg

post-2397-13888359617138_thumb.jpg

post-2397-13888359617288_thumb.jpg

Posted

Tosta renkaiden kääntymisestä vielä, mulla on 7" kavennettu akseli + droppiolat, niin ei ota renkaat kiini sisälokariin ääriasennossa. Ilman droppeja ottaisi varmaankin.

Posted
vääntelin iskarin tolpat niin että sopii pyöräkoteloon. Ihan vähän joutuu lekaa antamaan.

 

Ei kai sulla siirtyny iskarin yläpään kiinnityskohta ulommas akselissa? Voi tulla iskari huonoon asentoon. Sitten kerran katkes kaverilta iskarin tolppa, kun oli laiakknu sen suoraan poikki ja hitsannu jatkoa, ettei tarvis käyttää lyhempiä iskareita...

Posted

Tossa on kuvaa mistä lyhensin. Iskareita ei vielä oo et olis pääsy sovittelemaan mutta pitäis sopia. Poikki ne ainakaan ei mee on sen verran hitsattu

post-2397-13888359618073_thumb.jpg

Posted

joo poistin laakerit kun laitoin uretaanipuslat tilalle. En tiedä sit oliko mitään järkee kuluuhan noi mun mielestä nopeemmin kun laakerit. Tarvii yrittää pitää ainakin hyvässä rasvassa

Posted

Kukahan kaventas mun keulan??Ei tarvis kuin 2 cm per puoli ottaa niin droppien kanssa olis jees setti ja näyttäs kuin vakio? Ja 165/65 nakit olis edessä jees

Posted

no ei toi paha homma oo jos miggi vaan jotenkin kädessä pysyy. Mutta sit taas toisaalta ei se niin kivaa ollu et niitä alkaisin työkseni tekeen. Työläs se ehkä vähän on. Onkos se niin että ne droppiolat levittää alkuperäistä enemmän? Pitää laittaa osto ilmoitus jos jollain sattuis olemaan ylimääräiset kun niille nyt olis sitten käyttöö.

  • 1 year later...
Guest karipe
Posted

Mulla on -70 kuppeli, jota haluisin pudottaa rajusti.

Perän pudotus no roplem, mut toi keula.

Täl hetkel keula ala-asennossa säätöpalikoilla ja vakio 5,5"x15" 4-pulttiset vanteet 155-15:lla kumeilla, eikä riitä alkuunkaan.

Jos hommaan dropit(rumpu) ja lasken alas ottaa kumit kai lokareihin?

Siispä kysymys kuuluukin, että paljonko akselia pitää kaventaa että noi etuset ei raavi loksuihin?

Mitä kaikkea pitää muuttaa jos kaventaa esim 3" puoleltaa yht:6"? Voiko vanhat iskaritornit(akselinpäädyt) pitää.

Ottaako renkaat jos sisälokariin?

Tarkotuksena olis siis tehdä tosi matala, mut silti renkaiden pitäs päästä kääntymään..

Posted

Sanosin Karipe et noilla off-road kumeilla et kyllä saa kunnolla tonttiin, tai siis niin ettei ne raapisi loksuun. Lähtisin ite 165/50 tahi 165/45 kumeilla noille vanteille. Tippuu jytäkästi jo noilla, plus että tulee kummasti tilaa loksun ja vanteen väliin. Epäilen että 6" kaventamalla joutuu kyllä modaamaan iskarintorneja. Eikä maximi tontitukseen varmaan noin paljoa olekaan tarvetta kaventaa. Tietty vanteen ET vaikuttaa tähän. Raidetangot pitää lyhentää noin isolla kavennuksella. Ja lyhemmät iskarit ovat tarpeen.

Posted
Epäilen että 6" kaventamalla joutuu kyllä modaamaan iskarintorneja.
Ja mahdollisesti lampunkupuja riippuen rengastuksesta ja madalluksesta...

4" on max kavennus (ainakin olkatappi akselissa) jos ei halua iskaritorneja tai sisälokareita alkaa modaan.

 

Raidetangot pitää lyhentää noin isolla kavennuksella. Ja lyhemmät iskarit ovat tarpeen.
Ja mahtollisesti raidetankojen kääntö olka-akselin päästä, jottei ota tankkiin kiini. Tämäkin taas madalluksesta kiini.
Guest karipe
Posted

Oukkei.

Arvelinki et noista kumeista tulee ropleema, mut ne vaihtuu sit. Mut ruosteiset vakio vanteet pysyy.

Riittäsköhän se jos molemmilta puoli ottas ton 2" ja dropit. Eli pyörät vielä mahtus kääntymään?

Entäs kummalta puolen kiinnityspisteitä kaventaa toi akseli?

Riittäskö jos katkasis tosta tornin juuresta ja 2" naps pois, sähköliimalla kiinni.

Ei huvittas alkaa kikkala noiden kiinnike pisteiden kanssa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...