Jump to content

etuakselin kavennus


Guest trlpr

Recommended Posts

niin eli onko kellään kuvia etuakselin kavennuksesta ja kuinka paljon yleensä on kavennettu niin että pyörät vielä mahtuu sisäkaaren korin puolesta kääntymään? tuuma per puoli? niin ja miten ootte rakentanu levyt 5pulttiselle jaolle etupäähän noilla alla olevilla vaan?

post-2397-1388835936857_thumb.jpg

Link to comment

joo. Näyttää vaan olevan hinnat samat kun ne punnat sai muutettua euroiks sieltä sivustolta. suomesta ei taida löytyä näitä isommin taidan tehdä ite jotkut kootut rakennelmat ja vähemmän lailliset

Link to comment

Mitenkäs tollasilla kavennetuilla akseleilla ottaa renkaat koriin kun rattia käännetään tappiin asti? Mitä sanoo katsastus mies?

Itellä ottaa -65 kuplassa renkaat koriin kiinni ilman kavennustakin. eikä mitään stoppareita millä sais rajotettua kääntymistä.

 

H

Link to comment
Mitenkäs tollasilla kavennetuilla akseleilla ottaa renkaat koriin kun rattia käännetään tappiin asti? Itellä ottaa -65 kuplassa renkaat koriin kiinni ilman kavennustakin.

H

 

No sitten varmaan ottaa kavennettukin? Meinaan jos nykyrengastus ottaa sisälokariin.

Link to comment

tässä miltä näyttää csp:n levyjarruilla, 5.5" leveet MWS 5-spoket, rengas on 165-15 ja akselina cb:n 2.5" kavennettu etuakseli, iskarit konit. et on nyt palttiarallaa saman mitä vakiossakin eli rengas mahtuu kääntymään madallettunakin.

tosin mulla ei ole lokarin sisällä mitään mikä ottaisi kiinni.. esim vilkun läpivienti putkeä jne.

Link to comment
  • 2 months later...

No niin nyt se tuli viimein valmiiks ja odottelee asennusta. Kavensin 10cm kallistin ja vääntelin iskarin tolpat niin että sopii pyöräkoteloon. Ihan vähän joutuu lekaa antamaan. Lähtökohta oli jo kertaalleen jauhemaalattu ja säätöpaloilla varustettu akseli mitkä muutin vielä eri asentoon että saa tonttiin. Ennen maalausta sovittelin sen verran paikalle että kaikki menee niinkuin pitääkin. Nyt sitten vaan on se että kun säädöt on tapissa niin pohjaan ottaa pallonivelet kun maavara on 6cm. Eli droppiolat joutuu vielä hankkimaan. Mitä ne muuten näistä konttorilla tykkää? Yritin ainakin naamioida hyvin maalilla ja pakkelilla..

post-2397-13888359616916_thumb.jpg

post-2397-13888359617138_thumb.jpg

post-2397-13888359617288_thumb.jpg

Link to comment
vääntelin iskarin tolpat niin että sopii pyöräkoteloon. Ihan vähän joutuu lekaa antamaan.

 

Ei kai sulla siirtyny iskarin yläpään kiinnityskohta ulommas akselissa? Voi tulla iskari huonoon asentoon. Sitten kerran katkes kaverilta iskarin tolppa, kun oli laiakknu sen suoraan poikki ja hitsannu jatkoa, ettei tarvis käyttää lyhempiä iskareita...

Link to comment

joo poistin laakerit kun laitoin uretaanipuslat tilalle. En tiedä sit oliko mitään järkee kuluuhan noi mun mielestä nopeemmin kun laakerit. Tarvii yrittää pitää ainakin hyvässä rasvassa

Link to comment

no ei toi paha homma oo jos miggi vaan jotenkin kädessä pysyy. Mutta sit taas toisaalta ei se niin kivaa ollu et niitä alkaisin työkseni tekeen. Työläs se ehkä vähän on. Onkos se niin että ne droppiolat levittää alkuperäistä enemmän? Pitää laittaa osto ilmoitus jos jollain sattuis olemaan ylimääräiset kun niille nyt olis sitten käyttöö.

Link to comment
  • 1 year later...
Guest karipe

Mulla on -70 kuppeli, jota haluisin pudottaa rajusti.

Perän pudotus no roplem, mut toi keula.

Täl hetkel keula ala-asennossa säätöpalikoilla ja vakio 5,5"x15" 4-pulttiset vanteet 155-15:lla kumeilla, eikä riitä alkuunkaan.

Jos hommaan dropit(rumpu) ja lasken alas ottaa kumit kai lokareihin?

Siispä kysymys kuuluukin, että paljonko akselia pitää kaventaa että noi etuset ei raavi loksuihin?

Mitä kaikkea pitää muuttaa jos kaventaa esim 3" puoleltaa yht:6"? Voiko vanhat iskaritornit(akselinpäädyt) pitää.

Ottaako renkaat jos sisälokariin?

Tarkotuksena olis siis tehdä tosi matala, mut silti renkaiden pitäs päästä kääntymään..

Link to comment

Sanosin Karipe et noilla off-road kumeilla et kyllä saa kunnolla tonttiin, tai siis niin ettei ne raapisi loksuun. Lähtisin ite 165/50 tahi 165/45 kumeilla noille vanteille. Tippuu jytäkästi jo noilla, plus että tulee kummasti tilaa loksun ja vanteen väliin. Epäilen että 6" kaventamalla joutuu kyllä modaamaan iskarintorneja. Eikä maximi tontitukseen varmaan noin paljoa olekaan tarvetta kaventaa. Tietty vanteen ET vaikuttaa tähän. Raidetangot pitää lyhentää noin isolla kavennuksella. Ja lyhemmät iskarit ovat tarpeen.

Link to comment
Epäilen että 6" kaventamalla joutuu kyllä modaamaan iskarintorneja.
Ja mahdollisesti lampunkupuja riippuen rengastuksesta ja madalluksesta...

4" on max kavennus (ainakin olkatappi akselissa) jos ei halua iskaritorneja tai sisälokareita alkaa modaan.

 

Raidetangot pitää lyhentää noin isolla kavennuksella. Ja lyhemmät iskarit ovat tarpeen.
Ja mahtollisesti raidetankojen kääntö olka-akselin päästä, jottei ota tankkiin kiini. Tämäkin taas madalluksesta kiini.
Link to comment
Guest karipe

Oukkei.

Arvelinki et noista kumeista tulee ropleema, mut ne vaihtuu sit. Mut ruosteiset vakio vanteet pysyy.

Riittäsköhän se jos molemmilta puoli ottas ton 2" ja dropit. Eli pyörät vielä mahtus kääntymään?

Entäs kummalta puolen kiinnityspisteitä kaventaa toi akseli?

Riittäskö jos katkasis tosta tornin juuresta ja 2" naps pois, sähköliimalla kiinni.

Ei huvittas alkaa kikkala noiden kiinnike pisteiden kanssa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...