Hebster52 Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 Oletko hitsannut tukivarsien saumat? t. Mika Kylläpä ne on ainakin 944:n tukivarsissa kokohitsatut ja semmoinen muistikuva että samaten ässäkuplassakin? Quote
Hebster52 Posted February 27, 2008 Author Posted February 27, 2008 Eilen pääsin taas vähän hitsailemaan.. :) Quote
Hebster52 Posted June 12, 2008 Author Posted June 12, 2008 No, lopultakin taas hieman edistymistä. Aloin purkaamaan etuakselia säätöpalojen asennusta varten. Iskarit olivat kuin valettu alapultteihin joten töhöttimellä lämmitin että kumi pehmeni sen verran että sain ne irti... Kun vedin jousilatat putkista niin näytti siltä että ainakin yksi keskimmäisistä leveistä latoista olis poikki n. 3cm verran... Joten tässä vaiheessa näyttäis siltä että olen ainakin yhden leveän latan tarpeessa.... :( Seuraavaksi oti yhden paksuseinäisen putken joka sopi just tarkalleen sauvaputkien sisään. Upotin sen keskipalaa vasten ja aloin takomaan isoimmalla lekalla, ja lopulta se keskipala liikahti pari senttiä että pystyn poraamaan uudet reijät korkeammalle ja sahata säätöpalan aukon kokoiset soikeat reijät. :D Mutta kun sitten piti irroittaa vaihteensiirto akselia niin sekään ei tietenkään halunnut kuin minä... akselin jatkos palan ruuvi katkesi ja vaikka porasin sen pultin pois se ei halunnu irrota.. Siihen vaiheeseen minä sen nyt jätin kun kello alkoi jo olla 02:00... :) Quote
Guest Toheltaja Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 kavennat kuitenkin niin ei tuo latan päästä katkennu pala haittaa :D sehän häviää jo het toista tuumaa kaventaessa... Quote
Hebster52 Posted June 12, 2008 Author Posted June 12, 2008 Hmmm.... :D En ollu aikonu kaventaa... :) Quote
Guest Toheltaja Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 samalla vaivalla sekin. Et sitä muuten saa kuitenkaan tarpeeks tonttiin ja ketuttaa sitte tehdä toiseen kertaan! Quote
Hebster52 Posted June 12, 2008 Author Posted June 12, 2008 No, minähän en tarvi pätkiä putkia jos en kavenna.. joten ei mielestäni ole ihan sama vaiva jos pitää vielä kaventaa. Jos olis vanhempi kuin -63 akseli niin onnistuis silleen että naputtais noi pakeliitti puslat sisäänpäin ja lyhentäis putket iskaritornien ulkopuolelta. Mutta neulalaakerillisessa akselissa toi ei onnistu... :( Phonedial vanteetkin ovat siinä mielessä hyvät kun on iso offsetti joten ne menevät hyvin sisäänpäin ja flippiolat vielä kavensivat n. sentin per sivu.. Quote
Hebster52 Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 Akseli irti. Löytyi vähän hitsattavaa. Ei tosin mitenkään yllättävissä paikossa... :) Oikeanpuoleinen iskarintorni näytti ainakin olevan ehjä. Hiekkapuhalluksen jälkeen selviää kannattaisko sitäkin hitsata.. Vaihteensiirto akseli sai laikkaa. Ei olis muuten saanu sitä irti... Kävin myös paloittelemassa yhtä -74 pohjalevyä josta sain uuden etu kiinnikkeen tangolle. Pitää vielä tilata uudet puslat sille. Montako noita pitää olla juniksessa? 2 vai 3? Säätöpalat sopivat hienosti, hitsaan ne sitten kun saan ruostevauriot paikattua ja akseli hiekkapuhallettu. Quote
Hebster52 Posted June 17, 2008 Author Posted June 17, 2008 Paikkasin eilen iskaritornia: Sekä asensin säätöpalat: Quote
Hebster52 Posted August 19, 2008 Author Posted August 19, 2008 Oho, olipa aikaa siitä kun viimeks laitoin tänne jotain.. Eturungon ruostevaurioita on tullu paikattua ja tilattu 1 Gallona Rustbulletia joka toivon mukaan saapuis tänä tai viimeistään ensiviikolla jotta sais alkaa pinnoittamaan pohjaa ja alustaa... Päätin myös heti suosiolla nostaa ohjaus simpukkaa ennen kuin maalaan pohjaa. Ratti vaan ei meinannu irrota mutta lopulta sekin irtos kun annettiin kunnolla väkivaltaa. :) Ratti akseli ja ohjaus simpukka irtos helposti ja sen jälkeen palkki katkes ja sain sen niin pitkälle valmis että seuraavalla kerralla liimaan sen takaisin paikalleen Migillä. Päädyin pystysuoraan nostoon jolloin ratti kallistuu hieman taaksepäin. :) (kokonaista 10mm taaksepäin... ):D Quote
Hebster52 Posted October 7, 2008 Author Posted October 7, 2008 Pitkästä aikaa pääsin taas tallille vähäks aikaa eilen. Viimeistelin ohjaus simpukan kiinnityspalkkia ja aloin sovittamaan jarrupoljin vipua. Vipu ottaa vielä simpukan akseliin vaikka ei mene pääsylkky pohjaan. Poljin jää pari senttiä lattiasta. Ei se kai normaalisti menekään niin syvälle kun jarrut ovat kunnossa? :D Quote
Hebster52 Posted October 8, 2008 Author Posted October 8, 2008 Tämmöinen luukku saapui Brittien valtakunnasta tänään. :D Quote
Hebster52 Posted October 11, 2008 Author Posted October 11, 2008 Tuommoiset jousilatat mulle on tulossa ensi viikon aikana. Löytyi aineet ja paikallinen paja joka vesileikkaa ne mulle. :D Quote
Guest Toheltaja Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Näyttää aika passelilta epäkeskon kanssa käytettäväks... Quote
Hebster52 Posted October 11, 2008 Author Posted October 11, 2008 Näyttää aika passelilta epäkeskon kanssa käytettäväks... ;) Quote
Hebster52 Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 Tänään asensin etuakselin takaisin paikalleen kun sain hitsaukset valmiiksi sen ympäriltä. Sen jälkeen aloin sovittamaan pallokeulan taka istuinta joka löytyi ruotsista. Sain sen pelkän rahdin hinnalla. Kaveri sanoi että se on enemmän hyödyksi minulla kuin sillä.. :D Naitähän ei ole suomessa. (ainakaan kellään ei ole ollu tarjota myytäväksi...) :D Quote
Hebster52 Posted October 23, 2008 Author Posted October 23, 2008 No niin! Nyt oon saanu tilaamani tavarat vesileikkajalta. Tämmöiset noi junakeula etuakselin päädyistä tuli lopulta. Logokin tuli ihan siistin näköiseksi. :D Ja jouslattatkin just kuten pitikin. Quote
Guest vvikla Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Ämerikan bumperit ois komeat! http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 202129.jpg Quote
Guest migu Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Ämerikan bumperit ois komeat!http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 202129.jpg Eikös nuo ole juniksen. Joutus jumppaamaan aika pirusti että saa pallikseen (ainakin keulassa) :) Quote
Guest vvikla Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Ämerikan bumperit ois komeat!http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 202129.jpg Eikös nuo ole juniksen. Joutus jumppaamaan aika pirusti että saa pallikseen (ainakin keulassa) :) Minen hjummartanu nyt ollenkaa...? Juniksesta junikseen... Tuossa linkissä oli muistaakseni vaan -64.. Quote
Guest migu Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Nojoo, perjantai.. jotenkin oli pallis-doppeli mielessä :) Quote
Hebster52 Posted December 11, 2008 Author Posted December 11, 2008 Brasseluukku koesovitettuna. :) Quote
Hebster52 Posted July 5, 2009 Author Posted July 5, 2009 Juniksen doglegien mallit raakasahattuna. Huomenna viimeistellään ja kokeillaan saako niillä jotain aikaiseksi. :) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted July 7, 2009 Posted July 7, 2009 En nyt heti hoksaa että miksi näitä puumalleja on kaksi. Onko nuo keskenään samanlaiset? Quote
JaniM Posted July 7, 2009 Posted July 7, 2009 Veikkaan että laittaa pellin noitten väliin puristimilla ja naputtelee vasaralla muotoon reunat. Quote
Hebster52 Posted July 7, 2009 Author Posted July 7, 2009 Veikkaan että laittaa pellin noitten väliin puristimilla ja naputtelee vasaralla muotoon reunat. Aivan oikein. Siten saan noi taivutukset tiukemmin taivutettua. Vasaroimatta ulkopintaa turhaan. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted July 7, 2009 Posted July 7, 2009 No niinpä tietenkin, helpompihan se niin on. Hyvä homma. Quote
Hebster52 Posted July 7, 2009 Author Posted July 7, 2009 Tänään sain kaverin 62:sesta piirretty takalokarin kaartakin. Osoittautui silleen että doppelin kaari on jossain vaiheessa nostettu n. 4cm vakiosta.. Jotenkin jo aavistin että ei ollu ihan alkuperäinen... Quote
Tanhis Posted July 7, 2009 Posted July 7, 2009 Tuo neljä senttiä ei olisi pahitteeksi säilyttää jos halajaa vanteen uloskin joskus pyöränkaaresta madalletusta juniksesta. Mutta sitten taas vaikuttaa isosti ulkonäköön Quote
Hebster52 Posted July 7, 2009 Author Posted July 7, 2009 Tuo neljä senttiä ei olisi pahitteeksi säilyttää jos halajaa vanteen uloskin joskus pyöränkaaresta madalletusta juniksesta. Mutta sitten taas vaikuttaa isosti ulkonäköön Jep. Totta.. Tosin taidan silti mennä tuon ulkonäön perusteella ennen käytännöllisyyttä... :) Kun tutkailen kuvia ja vertailen pre-64 vs. post-64 doppelien lokareita näyttäs kyllä siltä että niiden korkeudet eroais muissakin kuin vain minun autossa. Onko busseissa/kasteneissa ym. samoin vai onkohan vain pickupeissa toi ero? Quote
Hebster52 Posted July 9, 2009 Author Posted July 9, 2009 Hitto. Vasta tänään huomasin että olinkin saanu 1,5mm:n peltiä. Ja olen jo leikannu yhden doglegin muotoonsa.... No, päätin kokeilla voiko siitä muotoilla.. Onko kellään muulla doglegejä 1,5mm pellistä?? ;D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.