Jump to content

Doppel


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 months later...

No, lopultakin taas hieman edistymistä. Aloin purkaamaan etuakselia säätöpalojen asennusta varten.

 

Iskarit olivat kuin valettu alapultteihin joten töhöttimellä lämmitin että kumi pehmeni sen verran että sain ne irti...

 

DSC_3107.jpg

 

Kun vedin jousilatat putkista niin näytti siltä että ainakin yksi keskimmäisistä leveistä latoista olis poikki n. 3cm verran...

 

DSC_3108.jpg

 

Joten tässä vaiheessa näyttäis siltä että olen ainakin yhden leveän latan tarpeessa.... :(

 

Seuraavaksi oti yhden paksuseinäisen putken joka sopi just tarkalleen sauvaputkien sisään. Upotin sen keskipalaa vasten ja aloin takomaan isoimmalla lekalla, ja lopulta se keskipala liikahti pari senttiä että pystyn poraamaan uudet reijät korkeammalle ja sahata säätöpalan aukon kokoiset soikeat reijät. :D

 

Mutta kun sitten piti irroittaa vaihteensiirto akselia niin sekään ei tietenkään halunnut kuin minä... akselin jatkos palan ruuvi katkesi ja vaikka porasin sen pultin pois se ei halunnu irrota..

 

Siihen vaiheeseen minä sen nyt jätin kun kello alkoi jo olla 02:00... :)

Link to comment

No, minähän en tarvi pätkiä putkia jos en kavenna.. joten ei mielestäni ole ihan sama vaiva jos pitää vielä kaventaa.

 

Jos olis vanhempi kuin -63 akseli niin onnistuis silleen että naputtais noi pakeliitti puslat sisäänpäin ja lyhentäis putket iskaritornien ulkopuolelta. Mutta neulalaakerillisessa akselissa toi ei onnistu... :(

 

Phonedial vanteetkin ovat siinä mielessä hyvät kun on iso offsetti joten ne menevät hyvin sisäänpäin ja flippiolat vielä kavensivat n. sentin per sivu..

Link to comment

Akseli irti. Löytyi vähän hitsattavaa. Ei tosin mitenkään yllättävissä paikossa... :)

 

DSC_3114.jpg

DSC_3116.jpg

DSC_3117.jpg

 

Oikeanpuoleinen iskarintorni näytti ainakin olevan ehjä. Hiekkapuhalluksen jälkeen selviää kannattaisko sitäkin hitsata..

DSC_3118.jpg

 

Vaihteensiirto akseli sai laikkaa. Ei olis muuten saanu sitä irti...

DSC_3120.jpg

Kävin myös paloittelemassa yhtä -74 pohjalevyä josta sain uuden etu kiinnikkeen tangolle. Pitää vielä tilata uudet puslat sille. Montako noita pitää olla juniksessa? 2 vai 3?

 

Säätöpalat sopivat hienosti, hitsaan ne sitten kun saan ruostevauriot paikattua ja akseli hiekkapuhallettu.

DSC_3122.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

Oho, olipa aikaa siitä kun viimeks laitoin tänne jotain..

 

Eturungon ruostevaurioita on tullu paikattua ja tilattu 1 Gallona Rustbulletia joka toivon mukaan saapuis tänä tai viimeistään ensiviikolla jotta sais alkaa pinnoittamaan pohjaa ja alustaa...

 

Päätin myös heti suosiolla nostaa ohjaus simpukkaa ennen kuin maalaan pohjaa. Ratti vaan ei meinannu irrota mutta lopulta sekin irtos kun annettiin kunnolla väkivaltaa. :)

 

Ratti akseli ja ohjaus simpukka irtos helposti ja sen jälkeen palkki katkes ja sain sen niin pitkälle valmis että seuraavalla kerralla liimaan sen takaisin paikalleen Migillä. Päädyin pystysuoraan nostoon jolloin ratti kallistuu hieman taaksepäin. :) (kokonaista 10mm taaksepäin... ):D

 

20080808002.jpg

20080808005.jpg

Link to comment
  • 1 month later...

Pitkästä aikaa pääsin taas tallille vähäks aikaa eilen.

 

Viimeistelin ohjaus simpukan kiinnityspalkkia ja aloin sovittamaan jarrupoljin vipua.

 

20081006a.jpg

 

Vipu ottaa vielä simpukan akseliin vaikka ei mene pääsylkky pohjaan. Poljin jää pari senttiä lattiasta. Ei se kai normaalisti menekään niin syvälle kun jarrut ovat kunnossa? :D

Link to comment

Tänään asensin etuakselin takaisin paikalleen kun sain hitsaukset valmiiksi sen ympäriltä.

 

Sen jälkeen aloin sovittamaan pallokeulan taka istuinta joka löytyi ruotsista. Sain sen pelkän rahdin hinnalla. Kaveri sanoi että se on enemmän hyödyksi minulla kuin sillä.. :D

 

Naitähän ei ole suomessa. (ainakaan kellään ei ole ollu tarjota myytäväksi...) :D

 

DSC_0641.jpg

 

DSC_0645.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Tänään sain kaverin 62:sesta piirretty takalokarin kaartakin. Osoittautui silleen että doppelin kaari on jossain vaiheessa nostettu n. 4cm vakiosta..

 

Jotenkin jo aavistin että ei ollu ihan alkuperäinen...

Link to comment
Tuo neljä senttiä ei olisi pahitteeksi säilyttää jos halajaa vanteen uloskin joskus pyöränkaaresta madalletusta juniksesta. Mutta sitten taas vaikuttaa isosti ulkonäköön

 

Jep. Totta..

 

Tosin taidan silti mennä tuon ulkonäön perusteella ennen käytännöllisyyttä... :)

 

Kun tutkailen kuvia ja vertailen pre-64 vs. post-64 doppelien lokareita näyttäs kyllä siltä että niiden korkeudet eroais muissakin kuin vain minun autossa.

 

Onko busseissa/kasteneissa ym. samoin vai onkohan vain pickupeissa toi ero?

Link to comment

Hitto. Vasta tänään huomasin että olinkin saanu 1,5mm:n peltiä. Ja olen jo leikannu yhden doglegin muotoonsa....

 

No, päätin kokeilla voiko siitä muotoilla..

 

DSC_0848.jpg

DSC_0850.jpg

DSC_0851.jpg

 

Onko kellään muulla doglegejä 1,5mm pellistä?? ;D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...