Jump to content

-57 Ovaali


jonih

Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Noniin toi vetari/laatikko asia tuli puitua pidemmän kaavan kautta. Eli vetareita on nyt vaihdeltu oikeen urakalla, soviteltu, pohdittu ja taas vaihdeltu =) Laatikko sitten vihdoin niputettu ja toivotaan, että tällä kokoonpanolla päästään ajelemaan ensikesä. Nyt siis tarkoitus sovittaa -73 laatikko johon pistin 60-luvun vetarit. Varmaan sitten joku spacer ratkaisu pitää soveltaa.

 

IMG_8795.jpgIMG_8813.jpgIMG_8896.jpg

kuvat

 

Sitten otin koneen käsittelyyn. Eli vähän siistimistä sillekkin:

DSC05770.jpgDSC05796.jpgIMG_8790.jpgIMG_8824.jpgIMG_8865.jpg

kuvat

 

Ebay:stä löytyi vm -57 radio, joten sellainen piti laittaa paikalleen. Halvalla kun sai niin oli pakko ostaa :D

IMG_8893.jpgIMG_8894.jpg

kuvat

 

Etuluukkua tuli kanssa vähän siistittyä. Siirtelin ilmavehkeitä takapenkin takaa tänne.

Samalla tuli vähän sähköjäkin muuteltua ja tosiaan noita ilma-asennuksia oli tarkoitus vähän siistiä talven aikana.

IMG_8799.jpgIMG_8879.jpgIMG_8885.jpg

kuvat

 

Seuraavaksi varmaan sitten pitäis vedellä ilmaletkut uudelleen ja pistää laatikko ja kone paikalleen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Palataanpa vielä tohon laatikko asiaan. Sovittelin tänään laatikkoa paikalleen ja minusta toi ovalin orkkis laatikon otukannake jää liian alas, eli laatikkoa ei kyllä sillä saa sopimaan. Eli siis tämä osa kyseessä.

 

Onkos juniksessa samanlainen toi käikäle vai löytyykö jostain uudemmasta kuplasta nyt sopiva etukannake, jota pitäisi käyttää nyt ton juniksen nokkakappaleen kanssa? Ainakin Hotcarsin sivujen mukaan juniksen kannake on ihan saman näköinen kun ovalin. Vai joutuuko tohon rakentaan ite jonku härpäkkeen?

Link to comment

tarvisko sun vaihtaa sitten juniksen nokka kappale siihen jos vaan 70-lukuisen lootan kanssa passaa?

 

>Onkos siinä sun ovulaarin laatikossa erillainen nokka kappale ku 70-lukuisessa?

Mie en mitään tiedä noista ovaalin osista yleensäkkään...

Link to comment

Juu juniksen nokkakappale on vaihdettu ja ovaalin kumikäikäle sopii sihen, mutta tolla ovaalin käikäleellä nousee laatikko liian ylös, eli laatikon nokkaa ei sa tolla paikalleen.

 

Onkos siinä sun ovulaarin laatikossa erillainen nokka kappale ku 70-lukuisessa?
On erilainen siis

 

Tarkoitin siis, että kun ovat ovaalissa ja juniksessa saman näköiset, niin mahtavatko olla samat vaiko vain saman näköiset.

 

HC:llä ainakin ovat eri tuotenumerolla.

Tässä siis HC: kuva ovalin kumista.

Ja

Tässä Juniksen kikkare. Näyttävät samalta vaan ovatko samat?

Link to comment
  • 1 month later...

Päivitellään tätäkin taas vähän pitkästä aikaa kun jotain muka saatu aikaan...

 

Etuluukkua tosiaan vähän yritin siistiä tossa talven aikana. Mikään näyttely tason luukku ei ollut tavoitteena, mutta on se nyt vähän siistimpi kuten tarkkaavaisimmat saattaa kuvasta havaita. Samalla kun ryhdyttiin häärimään, niin säiliö ja muut vermeen siirty etupäähän.

IMG_9195.jpg

kuvei

 

Jousitus osastolla tuli muutenkin vähän tehtyä muutoksia. Eli uusi akseli ja muuta palikkaa:

IMG_8909.jpg IMG_9067.jpg IMG_9197.jpg

kuvei

 

Nyt suunilleen kaikki osat on taas kerran saatu ruuvailtua rotteloon paikalleen nyt sitten vaan kerätään rohkeutta ja odotellaan suotuisia kelejä, jotta pääsee ottamaan ekat kurvit pihalla =)

 

Harmillisesti oven edessä on vaan kaverin vesivessa tukkimassa ulospääsyn. Hän kun ei vielä ole ymmärtänyt, että kun sinne moottoriin menee vettä kaatamaan, niin sehän lakkaa käymästä!

Link to comment
Hienoa juttua!

Ei jäänyt epäselväksi kuin pari asiaa =)

 

Paljonko vanteet maksoivat?

Maalaitko osia ilmeisesti ruiskulla?

Mikäs musta noin kiiltävää on?

 

Vanteiden hintaa ei pysty muistamaan.

 

En tiedä mitä maalauksia tarkoitit, mutta esim sisälokarit on maalattu ihan pensselillä. Maali tossa on POR-15. Levittyy kohtuu hyvin pensselilläkin =)

Link to comment
  • 1 month later...

hitaasti, mutta varmasti on tätäkin potkittu eteenpäin. Eli kone löysi tosiaan tossa jossain vaiheessa paikalleen.

IMG_8972.jpg IMG_9308.jpg IMG_9310.jpg

kuvatuksia

 

Kaasareiden säädön kanssa on tullut taisteltua tovi jos toinenkin.

Siinä operaatiossa on saatu hermojen ohella poltettua tulppiakin ihan mukava määrä. No nyt vehkeet ainakin käy joten varmaan parempi antaa olla vaikka siinä vielä hienosäätövaraa olisikin =)

 

 

Jousitusosasto tuntuu pelaavan huomattavasti paremmin mitä viimevuonna (autossa on oikeasti jouset =)). Nyt on muutama koeajo suoritettu ja juuri mitään valittamista tuosta ei löydy. Suurimmat ilmavuodotkin sain metsästettyä, joten senkin puolesta paremmin mielin...

 

Nyt kun kaikki urheiluvälineet ja muut tarveesineet on pakattu mukaan, niin odotellaan vaan kohti kiikalaa lähtöä. Sinne tällä olisi tarkoitus suunnistaa katsomaan niitä vähän nopeampia volkkareita jos vaan vehkeet pysyy nipussa (eka pidempi reissu tällä koneella =)).

 

Lähtövalmiina:

IMG_9313.jpg IMG_9315.jpg IMG_9322.jpg IMG_9324.jpg

Eiku...

IMG_9329.jpg IMG_9327.jpg IMG_9331.jpg IMG_9340.jpg

kuvatuksia

 

Alusta on katastusasennossa, joten tuoltahan juoksee vielä hirvet alta =)

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest KneeDeep

oli silloin kun tuli nähtyä siinä sataman nesteen lähistöllä, voi olla että päivämäärä mättää, mutta ei voinut erehtyä. jos tarkkoja ollaan niin 5.6.2008 klo 19:25 :D

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

WOW!! IHANA!! tollaseksi mie möhkön rakennan...miten toi jousitus onko se katulaillinen vai miten tollasen kans menetellään konttorilla? ei taida möhköön tollasta settiä saada kiinni? entä jos vaihtas etupään kokonaan?

pakko sanoa tässä ja nyt että tää on minun mielestä kaunein ja paras kupla mitä oon IKINÄ nähny!!! henkeäsalpaavaa oli katella noit proggis kuvia..

jotenkin se bling bling ei ole koskaan mua kiinnostanu. jos pääsisin livenä kiertelemään tota niin varmaan olis impetus haaroista märkä XD.

mahtava peli kertakaikkiaan.

Link to comment
WOW!! IHANA!! tollaseksi mie möhkön rakennan...miten toi jousitus onko se katulaillinen vai miten tollasen kans menetellään konttorilla? ei taida möhköön tollasta settiä saada kiinni? entä jos vaihtas etupään kokonaan?

 

Möhköä koskee möhkön aikaiset lakipykälät, eli sitä ei saa laillisesti madaltaa kovinkaan paljoa.

Link to comment

No eipä sitä vanhempaakaa saa sen enempää madaltaa eli yhtä "laittomia" kummatki. Ainut vaan möhkö on äärettömän helppo pussittaa keulasta. Ja pystyy tekee edullisilla palkeilla ja laillisesti.

 

Mut eiköhän ne kato että maavara se 8 cm pussukat tyhjänä.

Link to comment

joo kamulla oli aikoinaan omansa kans ongelmia just valojen korkeuden kanssa. jäi jostain 1.5 sentistä kiinni...

eli siis korkeus mitataan konttoorilla pussit tyhjinä :)?

mut ei näyttäs olevan 8 senttii jonih:nkään ovaalissa.. vai onko?

miten sait leiman tohon noilla madalluksilla?

Link to comment
Tuleeks Joni & kumpp Räyskälään? Salosta taitaa lähtee jonkunlainen ryhmä.
Joo vähän oli harkinnassa lähteä, rytmiryhmästä ei sen kummempaa tietoa vielä.

Jos tarviitte jarrumiestä, niin voitaisiin lyöttäytyä seuraan =)

 

...ei meillä mun tietääkseni passattia ole :) mites on muuten toi tän hetkinen ilmajousisetti toiminut ?
Et oo vaan huomannut =)

Pikkasen vajaa 5000km tänä kesänä takana, eli kaipa se toimii.

 

Siisti peli, tuolla madalluksella vois ajelut jäädä lyhyeen vaasan hyväkuntoisilla teillä.....
Eipä se tääläkään ole ihan parhaassa mahdollisessa kunnossa tiet, mutta vielä on öljypohjatallella =)

Ja eihän toi nyt NIIN matala ole, kuvat hämää.

Link to comment
  • 6 months later...

Täälä hommat edennyt sihen pisteeseen, että saisi alkaa niputtaan autoa taas kerran.

 

Ennen tuota operaatiota pitäisi jarrru rummut taakse vielä vaihtaa ja koska noita ovaalin rumpuja on vähän huonosti saatavilla, niin tuli mieleen, että jos vaihtaisi tuoreemmat 60-luvun rummut samalla tähän. Niitä kun on saatavilla aika mukavasti vielä.

 

Eli tässähän oli laatikko 70-luvulta, vetarit 60-luvulta ja 50-luvulta oli: rummut, sylinterit, kengät yms.

 

Nyt kaivattaisiin siis tietoa, että sopiiko vetareiden puolesta 60-luvun rummut suoraan paikalleen vai tarviiko jotai prikkoja tms ratkaisuja?

Ja samoin tarviiko sylintereitä/kenkiä vaihdella jos vaihtaa nuo tuoreemmat rummut?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...