Hebster52 Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 Helpostihan noi mittaa jos on molempia malleja kotona. ;) Quote
-tipi- Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 Ovaalin rummussa ei ole kehällä tommosta uraa jarrukilvelle. Quote
jonih Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 Noniin toi vetari/laatikko asia tuli puitua pidemmän kaavan kautta. Eli vetareita on nyt vaihdeltu oikeen urakalla, soviteltu, pohdittu ja taas vaihdeltu =) Laatikko sitten vihdoin niputettu ja toivotaan, että tällä kokoonpanolla päästään ajelemaan ensikesä. Nyt siis tarkoitus sovittaa -73 laatikko johon pistin 60-luvun vetarit. Varmaan sitten joku spacer ratkaisu pitää soveltaa. kuvat Sitten otin koneen käsittelyyn. Eli vähän siistimistä sillekkin: kuvat Ebay:stä löytyi vm -57 radio, joten sellainen piti laittaa paikalleen. Halvalla kun sai niin oli pakko ostaa :D kuvat Etuluukkua tuli kanssa vähän siistittyä. Siirtelin ilmavehkeitä takapenkin takaa tänne. Samalla tuli vähän sähköjäkin muuteltua ja tosiaan noita ilma-asennuksia oli tarkoitus vähän siistiä talven aikana. kuvat Seuraavaksi varmaan sitten pitäis vedellä ilmaletkut uudelleen ja pistää laatikko ja kone paikalleen. Quote
Hebster52 Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Jos laitoit lyhyet vetarit niin nehän pitäs olla polt-on suojaputkineen ilman spacereita. Quote
jonih Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 Juu sihen onkin, mutta kun on se toinenkin ongelma, että renkaat hankaa sisälokariin :D No tulee nyt uudet renkaatkin, että jos ne pelastaisi väähän. Quote
Hebster52 Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Aa! OK. Eikö vähän lekaa sisälokariin auttais?(vitsi...) ;) Quote
jonih Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Palataanpa vielä tohon laatikko asiaan. Sovittelin tänään laatikkoa paikalleen ja minusta toi ovalin orkkis laatikon otukannake jää liian alas, eli laatikkoa ei kyllä sillä saa sopimaan. Eli siis tämä osa kyseessä. Onkos juniksessa samanlainen toi käikäle vai löytyykö jostain uudemmasta kuplasta nyt sopiva etukannake, jota pitäisi käyttää nyt ton juniksen nokkakappaleen kanssa? Ainakin Hotcarsin sivujen mukaan juniksen kannake on ihan saman näköinen kun ovalin. Vai joutuuko tohon rakentaan ite jonku härpäkkeen? Quote
jonih Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Osaatkohan sanoa tarkemmin, että onko samanlainen vai onko sama? Ton ovalin kannakkeen kanssa kun sovittelen tota 70-luvun laatikkoa, niin mielestäni kannakkeen reiät saisi olla noin 20-30mm alempana niin sopisi. Quote
jori Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 tarvisko sun vaihtaa sitten juniksen nokka kappale siihen jos vaan 70-lukuisen lootan kanssa passaa? >Onkos siinä sun ovulaarin laatikossa erillainen nokka kappale ku 70-lukuisessa? Mie en mitään tiedä noista ovaalin osista yleensäkkään... Quote
Sakke Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Sun pitää ottaa 61-> junakeulan laatikon etukappale+hockeystick. Näillä saat kiinnikkeet kohtaamaan. Quote
jonih Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Juu juniksen nokkakappale on vaihdettu ja ovaalin kumikäikäle sopii sihen, mutta tolla ovaalin käikäleellä nousee laatikko liian ylös, eli laatikon nokkaa ei sa tolla paikalleen. Onkos siinä sun ovulaarin laatikossa erillainen nokka kappale ku 70-lukuisessa? On erilainen siis Tarkoitin siis, että kun ovat ovaalissa ja juniksessa saman näköiset, niin mahtavatko olla samat vaiko vain saman näköiset. HC:llä ainakin ovat eri tuotenumerolla. Tässä siis HC: kuva ovalin kumista. Ja Tässä Juniksen kikkare. Näyttävät samalta vaan ovatko samat? Quote
Hebster52 Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Eip noissa taida olla muuta eroa kuin pultin paksuus? Quote
jonih Posted February 21, 2008 Author Posted February 21, 2008 Eip noissa taida olla muuta eroa kuin pultin paksuus? Juurikin näin, tuli moinen sovitettua. Eikö tosiaankaan kukaan ole tällaista sovittanut ovaaliin muka? Apuja kaivattaisi, että mistä se etukannake pitää hommata. Quote
jonih Posted April 14, 2008 Author Posted April 14, 2008 Päivitellään tätäkin taas vähän pitkästä aikaa kun jotain muka saatu aikaan... Etuluukkua tosiaan vähän yritin siistiä tossa talven aikana. Mikään näyttely tason luukku ei ollut tavoitteena, mutta on se nyt vähän siistimpi kuten tarkkaavaisimmat saattaa kuvasta havaita. Samalla kun ryhdyttiin häärimään, niin säiliö ja muut vermeen siirty etupäähän. kuvei Jousitus osastolla tuli muutenkin vähän tehtyä muutoksia. Eli uusi akseli ja muuta palikkaa: kuvei Nyt suunilleen kaikki osat on taas kerran saatu ruuvailtua rotteloon paikalleen nyt sitten vaan kerätään rohkeutta ja odotellaan suotuisia kelejä, jotta pääsee ottamaan ekat kurvit pihalla =) Harmillisesti oven edessä on vaan kaverin vesivessa tukkimassa ulospääsyn. Hän kun ei vielä ole ymmärtänyt, että kun sinne moottoriin menee vettä kaatamaan, niin sehän lakkaa käymästä! Quote
Guest valtteri Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 mistä tietää että auto on riittävän matala? -kun matalimmassa asennossa curb feelerit osuu maahan! asiaa! Quote
-tipi- Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Väärin, oikea vastaus on että kun korkeimmassa asennossa feelerit raapii ääsfalttia! Quote
vilkku Posted April 15, 2008 Posted April 15, 2008 Hienoa juttua! Ei jäänyt epäselväksi kuin pari asiaa =) Paljonko vanteet maksoivat? Maalaitko osia ilmeisesti ruiskulla? Mikäs musta noin kiiltävää on? Quote
jonih Posted April 16, 2008 Author Posted April 16, 2008 Hienoa juttua! Ei jäänyt epäselväksi kuin pari asiaa =) Paljonko vanteet maksoivat? Maalaitko osia ilmeisesti ruiskulla? Mikäs musta noin kiiltävää on? Vanteiden hintaa ei pysty muistamaan. En tiedä mitä maalauksia tarkoitit, mutta esim sisälokarit on maalattu ihan pensselillä. Maali tossa on POR-15. Levittyy kohtuu hyvin pensselilläkin =) Quote
jonih Posted May 22, 2008 Author Posted May 22, 2008 hitaasti, mutta varmasti on tätäkin potkittu eteenpäin. Eli kone löysi tosiaan tossa jossain vaiheessa paikalleen. kuvatuksia Kaasareiden säädön kanssa on tullut taisteltua tovi jos toinenkin. Siinä operaatiossa on saatu hermojen ohella poltettua tulppiakin ihan mukava määrä. No nyt vehkeet ainakin käy joten varmaan parempi antaa olla vaikka siinä vielä hienosäätövaraa olisikin =) Jousitusosasto tuntuu pelaavan huomattavasti paremmin mitä viimevuonna (autossa on oikeasti jouset =)). Nyt on muutama koeajo suoritettu ja juuri mitään valittamista tuosta ei löydy. Suurimmat ilmavuodotkin sain metsästettyä, joten senkin puolesta paremmin mielin... Nyt kun kaikki urheiluvälineet ja muut tarveesineet on pakattu mukaan, niin odotellaan vaan kohti kiikalaa lähtöä. Sinne tällä olisi tarkoitus suunnistaa katsomaan niitä vähän nopeampia volkkareita jos vaan vehkeet pysyy nipussa (eka pidempi reissu tällä koneella =)). Lähtövalmiina: Eiku... kuvatuksia Alusta on katastusasennossa, joten tuoltahan juoksee vielä hirvet alta =) Quote
Guest bananza Posted May 24, 2008 Posted May 24, 2008 odotan kovasti tämän bongaamista turun liikenteestä :) Quote
Guest bananza Posted June 6, 2008 Posted June 6, 2008 no niin, tulipahan eilen bongattua. että se on nätti. Quote
Guest KneeDeep Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 oli silloin kun tuli nähtyä siinä sataman nesteen lähistöllä, voi olla että päivämäärä mättää, mutta ei voinut erehtyä. jos tarkkoja ollaan niin 5.6.2008 klo 19:25 :D Quote
jonih Posted June 10, 2008 Author Posted June 10, 2008 No joo olkoon menneeksi pitänee paikkansa =) Taidettiin just olla matkalla satamaan ja laivalle. Quote
Guest bananza Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 sattumalta bongattu, ei mun vaan faijan toimesta. Quote
jonih Posted August 18, 2008 Author Posted August 18, 2008 Heh heh, ihmettelinkin, että mikäs herra se sielä passatissa(?) riehuu kun ei meinannut housuissaan pysyä =) Samaisella reissulla tuli muuten liikennevaloissa kaksi ostotarjousta ovaalista =) Tässä oma näkemys aiheesta =) Quote
Guest bananza Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 taitaa olla useampia ihailijoita liikenteessä, ei meillä mun tietääkseni passattia ole :) mites on muuten toi tän hetkinen ilmajousisetti toiminut ? Quote
Guest Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 WOW!! IHANA!! tollaseksi mie möhkön rakennan...miten toi jousitus onko se katulaillinen vai miten tollasen kans menetellään konttorilla? ei taida möhköön tollasta settiä saada kiinni? entä jos vaihtas etupään kokonaan? pakko sanoa tässä ja nyt että tää on minun mielestä kaunein ja paras kupla mitä oon IKINÄ nähny!!! henkeäsalpaavaa oli katella noit proggis kuvia.. jotenkin se bling bling ei ole koskaan mua kiinnostanu. jos pääsisin livenä kiertelemään tota niin varmaan olis impetus haaroista märkä XD. mahtava peli kertakaikkiaan. Quote
Ketsa Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 WOW!! IHANA!! tollaseksi mie möhkön rakennan...miten toi jousitus onko se katulaillinen vai miten tollasen kans menetellään konttorilla? ei taida möhköön tollasta settiä saada kiinni? entä jos vaihtas etupään kokonaan? Möhköä koskee möhkön aikaiset lakipykälät, eli sitä ei saa laillisesti madaltaa kovinkaan paljoa. Quote
JaniM Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 No eipä sitä vanhempaakaa saa sen enempää madaltaa eli yhtä "laittomia" kummatki. Ainut vaan möhkö on äärettömän helppo pussittaa keulasta. Ja pystyy tekee edullisilla palkeilla ja laillisesti. Mut eiköhän ne kato että maavara se 8 cm pussukat tyhjänä. Quote
-tipi- Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Valojen korkeudessa voi olla eri vaatimukset, joka asettaa madallukseen oman mausteensa. Quote
Ketsa Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Jep. Möhköön ei kovin paljoa lyhyempää jousta voi laittaa, että ajovalo säilyy pykälien mukaisella korkeudella. Quote
Guest Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 joo kamulla oli aikoinaan omansa kans ongelmia just valojen korkeuden kanssa. jäi jostain 1.5 sentistä kiinni... eli siis korkeus mitataan konttoorilla pussit tyhjinä :)? mut ei näyttäs olevan 8 senttii jonih:nkään ovaalissa.. vai onko? miten sait leiman tohon noilla madalluksilla? Quote
karvanoppa Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Siisti peli, tuolla madalluksella vois ajelut jäädä lyhyeen vaasan hyväkuntoisilla teillä..... Quote
NordBling Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Tuleeks Joni & kumpp Räyskälään? Salosta taitaa lähtee jonkunlainen ryhmä. Quote
jonih Posted August 23, 2008 Author Posted August 23, 2008 Tuleeks Joni & kumpp Räyskälään? Salosta taitaa lähtee jonkunlainen ryhmä. Joo vähän oli harkinnassa lähteä, rytmiryhmästä ei sen kummempaa tietoa vielä. Jos tarviitte jarrumiestä, niin voitaisiin lyöttäytyä seuraan =) ...ei meillä mun tietääkseni passattia ole :) mites on muuten toi tän hetkinen ilmajousisetti toiminut ? Et oo vaan huomannut =) Pikkasen vajaa 5000km tänä kesänä takana, eli kaipa se toimii. Siisti peli, tuolla madalluksella vois ajelut jäädä lyhyeen vaasan hyväkuntoisilla teillä..... Eipä se tääläkään ole ihan parhaassa mahdollisessa kunnossa tiet, mutta vielä on öljypohjatallella =) Ja eihän toi nyt NIIN matala ole, kuvat hämää. Quote
jonih Posted March 9, 2009 Author Posted March 9, 2009 Täälä hommat edennyt sihen pisteeseen, että saisi alkaa niputtaan autoa taas kerran. Ennen tuota operaatiota pitäisi jarrru rummut taakse vielä vaihtaa ja koska noita ovaalin rumpuja on vähän huonosti saatavilla, niin tuli mieleen, että jos vaihtaisi tuoreemmat 60-luvun rummut samalla tähän. Niitä kun on saatavilla aika mukavasti vielä. Eli tässähän oli laatikko 70-luvulta, vetarit 60-luvulta ja 50-luvulta oli: rummut, sylinterit, kengät yms. Nyt kaivattaisiin siis tietoa, että sopiiko vetareiden puolesta 60-luvun rummut suoraan paikalleen vai tarviiko jotai prikkoja tms ratkaisuja? Ja samoin tarviiko sylintereitä/kenkiä vaihdella jos vaihtaa nuo tuoreemmat rummut? Quote
Guest Toheltaja Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 leveydet ei täsmää, joten syytä vaihtaa sitte ne kengät ja sylkytkin, ei muuten mitään järkee tos hommassa... Quote
mikan Posted March 9, 2009 Posted March 9, 2009 Ja erilevyiset kengät ei taida istua samaan jarrukilpeen... t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.