Guest Mika Raussi Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Kas kas. Niin siinä sit kävi, että aamun pöpperöissä meni volvot ja comit sekasin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Ilmaiskareistahan sais pehmeemmät kun virittäis linjaan jonkun kokosen välisäiliön vastaamaan vähän pussin tilavuutta. Sit kun tekis vielä säädettävällä tilavuudella, niin ois jopa hifistelyä. Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Minulla oli 10-vuotta sitten GT Dartissa kuvien kaltaiset ilmaiskarit => ei niillä autoa tonttiin saanut, alustaa vaan jäykäksi tai löysäksi... Us-Partsilta taisin osat hommata!? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 No kyl Darttiin saa suomesta, mutta ei volkkariin sattuvia. Eikä varmaan korkeus muutu, kun dartissa on pikkusen vähän painavampi keula. Quote Link to comment
Guest Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 No kyl Darttiin saa suomesta, mutta ei volkkariin sattuvia. älähän nyt, esim. 64-74 Moparin etuiskarit sattuu suoraan pallonivel-malleihin mitoiltaan =) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 good ol kiihytyskäyttöön sopivat noi parsan iskarit oli ainaki juttujen mukaa :D Quote Link to comment
hanski. Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Näin jälkikäteen voisi melkeen sanoa, että itse ainakin ostaisin kaikki venttiilit, letkut, liittimet yms. tilbehöörit paikallisesta pneumatiikkaliikkeestä ja jos lowtowsilta nyt tosiaankin saa volkkariin sopivia kannakkeita niin hommaisi kannakkeet, säiliön ja kompuran sitä kautta. Ei vaan mikään kauhean hyvä vaikutelma jäänyt noista tuotteista. katsotaan mitä tuolta tarjotaan...juuri laitoin mailia... kuplan konepelti nousee yläreunasta 2:lla paineilmasylinterillä ja tarvittaisiin siihen käyttöön sopiva kompura ja säiliö... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana. Quote Link to comment
jonih Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana. Voisi kuvitella, että iskarin kiinnityspulteille tulee aika kova rasitus takapäässä. Keventäähän jousi tota rasiusta, mutta silti varmaan aika paljon on pultin varassa. Quote Link to comment
metake Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 kuplan konepelti nousee yläreunasta 2:lla paineilmasylinterillä ja tarvittaisiin siihen käyttöön sopiva kompura ja säiliö... Hanski, tuohon pitää laittaa vastusvastaventtiilit sylkyn päihin jotta saat säädettyä nopeutta, muuten se ampuu tuon sylkyn päästä päähän valoa nopeammin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana. Voisi kuvitella, että iskarin kiinnityspulteille tulee aika kova rasitus takapäässä. Keventäähän jousi tota rasiusta, mutta silti varmaan aika paljon on pultin varassa. Tuleehan sitä pultille rasitusta keulassakin. Ja keulassa kun on ohkasempi pulttikin. Kattoo kuinka tulee alkuperänen jousi sit säädettyä, mut kyl se sinne jää tosiaan avuksi. Quote Link to comment
Guest Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana. Letkuliitokset noissa naytti kovastipaljon samoilta mita on esim. Subarun orggis ilmaiskareissa kaytetty. Kattelin aikoinaan itsekin etta miten noi voi kestaa, mutta kun niita purin veke parista autosta, niin ei kylla helposti lahtenytkaan. Taitaapa mulla olla 66 mustangissakin samankaltaiset takana, ties kuinka vanhat... iskarit on vissiin aika finito, mutta letkut on ok :) Joku tehnyt T-haaroittimen ja vain yhden tayttoventtiilin, lieko sitten fiksua yhdistaa nuo? En ole asiaa tarkemmin pahkaillyt tai tehnyt mitaan, kun auto ei ole liikenteessa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Noissa oli joo mukana t-haara, jossa täyttöliitin, mut mie jätän moiset pois ja letkutan suuntaventtiileille 6mm letkulla ja hankin sit viel kompuran ja säiliön noille voimoo antamaan. Quote Link to comment
Guest Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 se T-jakoblokki taitaa tasata paineen samaksi molemmille puolille, kelpaa laiskalle tietennii :) Mitahan tapahtuu vasemmalla puolella kun oikean puolen rengas kulkee montun tai moykyn yli, siirtyyko akillinen paineenvaihtelu oikealta letkuja myoten myos vasemmalle... eli jos oikea painuu kasaan niin painetta menee vasempaan ja vasen venyy pidemmaksi? :D Quote Link to comment
tmm Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 sori, en lukenut koko ketjua läpi. Voisko tuommosen säädettävän ilmajousituksen tehdä ilman kiinteää kompuraa? Puhaltelis vaan tallilla sopivasti painetta sydeemiin... Tuomas Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 se T-jakoblokki taitaa tasata paineen samaksi molemmille puolille, kelpaa laiskalle tietennii :) Mitahan tapahtuu vasemmalla puolella kun oikean puolen rengas kulkee montun tai moykyn yli, siirtyyko akillinen paineenvaihtelu oikealta letkuja myoten myos vasemmalle... eli jos oikea painuu kasaan niin painetta menee vasempaan ja vasen venyy pidemmaksi? :D Kyl se varmaan teoriassa, mutta linjat on niin ahtaat, että tuskin moista ongelmaa käytännössä on. Quote Link to comment
hanski. Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Hanski, tuohon pitää laittaa vastusvastaventtiilit sylkyn päihin jotta saat säädettyä nopeutta, muuten se ampuu tuon sylkyn päästä päähän valoa nopeammin. juu tuli huomattua...ja nyt on säätöventtiilit välissä.... Quote Link to comment
Guest Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 sori, en lukenut koko ketjua läpi. Voisko tuommosen säädettävän ilmajousituksen tehdä ilman kiinteää kompuraa? Puhaltelis vaan tallilla sopivasti painetta sydeemiin... Tuomas Nuinhan ne monasti onkin. Just niin on mulla mustangissa. Takahelmassa on venttiili mista vaikka huoltsikalla voi tuikkasta akkia lisaa ilmaa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Kattelin muuten tossa Airkewld iskareita ja nejän tulee jumaleissön VÄÄRIN PÄIN! Voi olla että tulee vähän muuten kova keula ja iskarit toimii muutenkin varmasti ihan päin vittua. Ja hintaa vaan 150 taalaa. Hitto mie sain ihan pikkusen kalliimmalla neljä iskaria lähitulliin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 Aiheesta muutama viideo http://www.youtube.com/watch?v=H774RE-CMFA http://www.youtube.com/watch?v=uuTP0GNqjoY Quote Link to comment
JaniM Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Olipas tyylikkäät blingit tuossa vikassa. Quote Link to comment
puuhapete Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Nostetaas vähän vanhoja juttuja... Kaveri olis suunnittelemassa juniksen pussitusta; eteen flippiolat+ ilmaiskarit mut nostaako/toimiiko esim: 5,10": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=43 (kant. 900 lbs / kpl) vai isompi: 7": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=44 (kant. 2190 lbs / kpl) Liekkö mahtuu kokonsa puolesta, pitäs mitata... Ja takapää normipussit: irssillä? flipatuilla alennusvaihteilla? vai straight axle:lla (tolla ei taida tarpeeks alas päästä, nyt jo latoissa lovea) Onkos kellään mitään hajua? Petteri Quote Link to comment
JaniM Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Ei riitä 900 lbs eteen. Iskari vähentää liki 30% kantavuutta, vastaavaan pelkkään säkkiin verrattuna. Kaverin juniksessa edessä 1500 lbs ja oli tosi tarkka sijoituspaikasta että jaksoi nostaa auton ylös. Mikä noiden halkaisijat isommissa? Kaverin reilun 4" halkaisija. Riippuu rengastuksesta ja onko tarkoitus kaventaa akselia, että mahtuuko. Taakse sit tavan säkki. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Nostetaas vähän vanhoja juttuja... Kaveri olis suunnittelemassa juniksen pussitusta; eteen flippiolat+ ilmaiskarit mut nostaako/toimiiko esim: 5,10": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=43 (kant. 900 lbs / kpl) vai isompi: 7": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=44 (kant. 2190 lbs / kpl) Liekkö mahtuu kokonsa puolesta, pitäs mitata... Ja takapää normipussit: irssillä? flipatuilla alennusvaihteilla? vai straight axle:lla (tolla ei taida tarpeeks alas päästä, nyt jo latoissa lovea) Onkos kellään mitään hajua? Petteri Maailmallahan taidetaan tehdä niin että kavennetaan takapään torsioputkeakin että saa vähän enemmän toimintatilaa ja samalla sitten myös käännetään vähän putkenpäätä että ei tartte lattoja ihan hullusti loveta. Itse rupeaisin rakentamaan irssistä jos tonttiin haluaa mutta tämänkin kanssa sitten tulee omat pyöränkulma/auraus-haritus ongelmat eteen kun todella alas mennään. Mutta sitten taas swingistä jos alkaa rakentamaan pääsee varmaan vähän helpommalla. Quote Link to comment
puuhapete Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 JeJe. Elikkäs isommat tolpat on siis 7" maksimissaan, aikas isot siis. Pitääpä Herran kanssa miettiä asiaa etu+takapään osalta...Voihan se vielä olla että jättää pussituksen poieskin. Quote Link to comment
JaniM Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 http://www.airbagit.com/PhotoDetails.as ... X-F-VOL-02 Tuommosia olisi saatavalla 390e parihintaan rahteineen. Ja nopeet ehtii tilaamaan vielä. Yksi pari tulossa, jotka joutaa myyntiin nopeimmalle. Huomattavasti isommat säkit kuin noissa Airkeweldin iskareissa. Quote Link to comment
jori Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 en nyt laiskuuttani jaksanu tarkistaa edellisiltä sivuilta oliko juttua tuosta alapään kiinntityksestä. Mutta siis Kuplan kevyemmässä keulassa vielä jotenkin suodattaisin ilmaiskarin kiinnityksen iskarin alkuperäiseen paikkaan mutta jos ajatellaan painavempaa koria, esim Junista niin mitenköhän kestää nostelemista? Jos ajatellaan että vauhdista murtuu alapultti niin se onkin morjensta sen jälkeen... Quote Link to comment
JaniM Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 "Hauen leuoilla" vaikka vahvistaa lisäksi kuplassa. Mutta junikseen/pallikseen ehdottomasti vahvikkeet. http://porvwoo.fi/documents/P1020419.jpg Quote Link to comment
jori Posted June 1, 2012 Author Share Posted June 1, 2012 No tollasta heti rupesin kans ideoimaan...ja samaa katastrofia kuvittelin juniksessa yläpäälle niin toi kuppihan sen sitten seivaa aika mallikkaasti. Quote Link to comment
JaniM Posted June 1, 2012 Share Posted June 1, 2012 Ja samalla tolppiin akselin siirto ylöspäin :) Quote Link to comment
Guest palomaeki Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 Onkos kukaan perehtynyt tämän firman tuotteiden soveltamiseen waunun alle? http://www.airliftperformance.com/ Mikäli Pallis ei nyt talousahdingon ja puolen vuoden odottelun aikana katoa pihapiiristä tuo ilma-alustaan siirtyminen houkuttaisi suuresti... Eniten ilmajousituksessa kiehtoisi säädettävyys tilanteen (kuormankin?) mukaan ja kuulopuheiden mukaan ainakin ajossa miellyttävä ratkaisu. Maata kohti tuo joka tapauksessa lähtee tavalla tai toisella kunhan taas kotiudun. Quote Link to comment
Guest AutoTune.fi Posted July 8, 2012 Share Posted July 8, 2012 Tuo airlift perustuu paineenmittaukseen. http://autotune.fi/tuote/134/new-gen-ii ... ton-ohjain Tällä mittaus myös korkeuden mukaan, jolloin myös pitää sen korkeuden vaikka lastaisit auton täyteen porukkaa. Saa omia korkeusasetuksia tallennettua. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Jos laittaa ilmapussin kuplan etuakseliin, niin onko hyvä jättää orkkis jouset akseliin vai korvata ne tangolla tms.? Quote Link to comment
JaniM Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Ite kaipaisin enemmänkin syytä miksi tangot pitäisi vaihtaa?? Tietty jos yksi säkki hoitaa korkeuden säädön, mutta kyllä siinä jousitus kärsii, kun liki yhtä puuta? Junikseen kun tehtiin, niin tuli iskarimalliset säkit eteen ja orggis latat jäi. Ajettavuus oli ainakin parempi kuin alkuperäinen. Kulkee suoraan ja vakaasti sinne 120 km/h vauhdissa. Jousitus mukavan tuntuinen. Quote Link to comment
vesav Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Mitenkäs kuplassa swing takapään pussitus minkä tyylin on porukka parhaaksi todennut?? Itsellä ollu työnalla takapään tekemisen aloittaminen jo kohta parivuotta, mutta kun ei vaan oo saanu aikaseks ruveta... (ilmat pelkästään edessä alkaa oleen aikasta perseestä, joten tarttee ensitalvena koittaa riipiä motivaatiota...) pussit venttiilit yms. on jo pölyttynytkin hyllyssä... Ideoita/kuvia/spekulointia/osapiirrustuksia Kiitos Vesa Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Laitoin kylmästi isakrin paikalle ja siirsin ite iskarin muualle. Sitä ennen kokeilin ton tyyppistä, mitä airkewd myy eli tulee tavallaa ylimääränen tukivarsi, niin sehän kääntyikin ihan huimiin asentoihin ja oli muutenkin paskan tuntunen systeemi. Miepä meen räpsimään kuvia. Katotaan muistako sit jopa postata ne tänne Quote Link to comment
vesav Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 hmm... minkäs laiset kiinnikkeet oikein väkäilin... kuva kyllä olis poikaa kun ei toi mielikuvitus oiken riitä... toi systeemi olis siitä hyvä että noi iskarit on helppo uudelleen sijoittaa... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Pikkkusen tietty yläpään kiinnitys täytyy soveltaa toisella tapaa vakio koriin, mut eiköhän sen koriin saa laitettua. Muistaakseni kattelin, että ois ehkä just ja just mahtunu noi alkuperäset iskarinkorvatkin olla paikoillaan, mut tulipa laikattua hitoille Alapään kiinnike on sit ihan pulttaamalla kiinni tossa latan kylessä Kamerakin näyttäs tulevan tiensä päähän Quote Link to comment
puuhapete Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Hmmm. Kysästään vielä vaikka juniksen etupäästä...onko porukka ottanut ilmaiskareiden kanssa jousilatat kokonaan pois vai jättänyt paikoilleen? Keskipalikkahan varmaan pitää herkistellä irti jos jättää latat...jos taas irrottaa latat ja vetää kierretangon läpi ni sithän ei tartte irrotella tietenkään....kumpi ois parempi? onko hajua/kokemusta?? Petteri Quote Link to comment
sponge Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Vaikkei mulla oo toi juniksen säkkibisnes iha ajankohtasta nii mää oon ainakin meinannu samaan tapaan ku kuplassa, eli kierretangot ja päihin neulalaakerit ja kaikkemmaaliman lukituspultit yms ja ilma iskarit, tietty vähä eri iskarit ku kuplaan. :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.