Guest Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 eli kuis paljon vakio hilut kestää. ovat kiinni turbo koneessa jossa tehoo noin +220hepoo ja vääntöö olis jotain +300 nyyttonii. ei oo tarkotus mitenkään päästää kytkintä hyppäämällä ylös vaan ihan normi ripeitä kiihdytyksii baijerilaisii kiusatessa.ei myöskään oo tarkotus polttaa kumii. aattelin vaan et jos ei kauheita kestä niin pitää reveta ens kesäks miettii jotain ratkasuu. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Eli onko sulla IRS vai swing? Ja jos swing, onko halkastava laatikko? Sanovat jotta uudemmat kestää paremmin. Quote Link to comment
mikan Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Tuolla väännöllä saat todennäköisesti lootasi rikki kesässä. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Porschen 901 loota tais kestää 280nyyttonii ja 915 tais kestää jotain 340 nyyttonin paikkeilla... :) Quote Link to comment
jukkis Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Swingi loota superdiffillä, hd-poskilla, hitsatuilla 3ja4-rattilla kestää 305nm hienosti. Toivottavasti porsaan 915 enemmän ;) Quote Link to comment
JaakkoS Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 sitten kun tohon vielä lisätään jatkoksi kennedy stage 3, Heavy Duty painelaakeri + joku raju kytkilevy..karpiolan vetoakselit. laatikkoon hyvät rase pannat, luulis ainakin kestävän jonkin matkaa ;) Quote Link to comment
Art_Zi Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 sitten ku palataan vielä tuohon ekaan kysymykseen :) eli paljonko ne kestää vakiohiluilla? IRS ja swing? Quote Link to comment
-AP- Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Eiköhän se lähdön rykäisy ole se mikä ensimmäiset vauriot tuo tullessaan. Itse taannoin sain ekan swingin vetarin poikki jo vähän reilulla sadalla hepalla ja vanhoilla katurenkailla, kun alla oli liimattu rata. Sitten kun vetarit sai kestämään, oli ykkösvaihde seuraava. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Germanlookkerissa väitetään että vakio vaihteisto kestää n. 135Nm, kiihdytykseen alle $500 rakennettu kestäis n. 200Nm, 901 kestäis 340Nm ja 915 kestäis 470Nm. Mulla oli Lb/ft ja Nm menny sekasin... :D 6 vaihde G50 kuulemma kestäis 1084Nm... :O Tiedä sitten pitääkö paikkansa.. :) Quote Link to comment
Sakke Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Jatketaanhan vielä, mitä nuo pallokeulan laatikot kestää. Eli 091 jne? Quote Link to comment
Guest KillerPoop Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 ^samaa itseä kiinnostaisi. Antautuuko pallon aski jos taakse iskee n. 180hv/230nm sintterillä. Ja mikä paineasetelmä ko. setuppiin olisi suotavin. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Ei kestä noilla tehoilla ja väännöillä kovin kauaa ;) Ehkä kestää yhden kesän, jos kaasupolkimella ei ole tiiliskiveä + 165 takarenkaat :D Kuplapajan jussi kertoi mulle että jollain suomalaisessa oli kestänyt 250+hv turbokoneessa vakiolaatikko yllättävän pitkään 185 renkailla... Quote Link to comment
-Alex- Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Juu ja ei pantoja...ei eiieijjei..heh. Vaan mieluummin bergin keskituki vaihtestoon+ hyvät vaihteistotyynyt, ja koneen alle se takatuki (neliöputki) Quote Link to comment
hanski. Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Jatketaanhan vielä, mitä nuo pallokeulan laatikot kestää. Eli 091 jne? tuon 091 kestävyys kans kiinnostaa...tuollaisen haen huomenna.... Quote Link to comment
Sakke Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Joku laatikko pitäs saada mikä kestää sen n. 100Kw ja 300Nm.Millanenhan lienee tuo diisselitölkin laatikko Quote Link to comment
-Alex- Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 paljon vaikuttaa ajotyyli, rengasleveys, kytkin...nämä kaikki voivat auttaa joko myönteisesti tai negatiivisesti kestävyyden suhteen :D Quote Link to comment
metake Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Joku laatikko pitäs saada mikä kestää sen n. 100Kw ja 300Nm.Millanenhan lienee tuo diisselitölkin laatikko http://www.mendeolatransaxles.com/ Vauhti maksaa ;) Quote Link to comment
mikan Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 http://ranchoperformancetransmission.com/index.html t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 en tiiä onko tommonen tonnin laatikkokaan ihan mahdottoman kallis jos hyvät kannetkin maksaa jo sen verran. Quote Link to comment
Marko Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 en tiiä onko tommonen tonnin laatikkokaan ihan mahdottoman kallis jos hyvät kannetkin maksaa jo sen verran. Tonnilla ei saa hyviä kansia. Quote Link to comment
metake Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 en tiiä onko tommonen tonnin laatikkokaan ihan mahdottoman kallis jos hyvät kannetkin maksaa jo sen verran. Ja tuo tuhannen taalan laatikko on suomessa veroineen, tulleineen ja rahteineen 1500 euron laatikko. Siihen sitten vetarit ja muut tilpehöörit, niin kahdella tonnilla se alkaa jo muistuttaa ajokuntoista. Quote Link to comment
mikan Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Mutta semmonen 2000 euroa sitä äkkiä meneekin kun alkaa kestävää lootaa tekemään. Ja sillä rahalla kait sais jo kohtuulliset kannetkin? t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Ja sillä rahalla kait sais jo kohtuulliset kannetkin? t. Mika Saahan sillä toisen :D Quote Link to comment
-Alex- Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Varmaan gene bergiltä saa toisen kannen vain siihen hintaan :D Quote Link to comment
Sakke Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Jooh, kokeilemalla selviää.Meni sen verran ohi aiheen... Quote Link to comment
mikan Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Ja sillä rahalla kait sais jo kohtuulliset kannetkin? t. Mika Saahan sillä toisen :D No nytpä tiedänkin mistä ei ainakaan kannata tiedustella kohtuullisia kansia parilla tonnilla. ;-) t. Mika ps. http://www.autocraftengines.com/product3.htm tai http://www.pauter.com/super_pro.htm Quote Link to comment
Marko Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Tai naapurista:D http://www.jpmotorsport.se/ Quote Link to comment
JaakkoS Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 paras ei oo halpaa..tosin ite tykkään autocraft kansista.. ruotsin sshäffät ookoota.. noh..alkuperäiseen aiheeseen. kaikkiahan on aina suhteellista.. super diffin hankkiminen jostain? jos edes saa helpolla.. yleensä mistään 3 ja 4 vaihteen hitsuuttaminen, hd posket, vieläpä hyvä laatikko aihio jostain?? yms muuta romua.. jos laatikko ei olluukkan hyvä. sitten joku jamppa kasaamnaan ton kokonaisuuden nippuun.. ne vieläpä niin että kestää.. musta melkein helpoin tapa hankki valmiiksi alan hemmojen kasaama täys takuu lodju voi tulla jopa edullisenmaksi kuin kasattaa ja venailla osia vuosi.. ja jne jne..100.- euron säästö ei välttämättä kannata. ranchon laatikoita myy ainakin scatt ja csp saksassa. ja Aircooled suomessa. Tai naapurista:D http://www.jpmotorsport.se/ Quote Link to comment
jukkis Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 en tiiä onko tommonen tonnin laatikkokaan ihan mahdottoman kallis jos hyvät kannetkin maksaa jo sen verran. Ja tuo tuhannen taalan laatikko on suomessa veroineen, tulleineen ja rahteineen 1500 euron laatikko. Siihen sitten vetarit ja muut tilpehöörit, niin kahdella tonnilla se alkaa jo muistuttaa ajokuntoista. Ja kun tuommosta yli 2000e:n Rancho/ geneberg pakettia yrittää vähän ajettuna myydä alle puoleen hintaan, ei se meinaa kelvata kellekään ;) Tosin nyt se on jo myyty. Ja parilla tonnilla saa tehtyä todella hyvät kannet "katu" koneeseen. Kuulema yli 400-koniin riittävät? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.