-Alex- Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Eli millaisia mielipiteitä teillä on kyseisistä osista, kokemusta jne. Itselleni suurin osa näistä osista edustavat sellaista mitä en ostaisi. -full circle kampiakselit -aftermarket valuteräskampiakselit -ns. hd-öljypumppu jossa suodatinjalka -super tin pellit sylinteriputkien alle. Olen kuullut että kyseisiä peltejä on käytetty vain type3:sissa erilaisen puhallinsysteemin takia. -lisäöljypohja suodattimella -loiskelevy -eteen viety öljynjäähdytin ilman että kone olisi kuivasumppuvoitelun omaava -teflontulpat männäntappien lukituksessa -pultattavat venttiilikopat -Leveäpohjaiset ns. bigfoot nostajat (mikä helvetin hyöty ylim. pinta-alasta jos nokka ei käytä sitä ylim. pinta-alaa) -progressiivinen 1 x weber tms keskellä -Rantakirppujen tms. erillispakoputkistot, 4-piippuinen pakosarjavaimenninyhdistelmä Quote Link to comment
Art_Zi Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 heitäs vielä nuille muillekkin osille syyt miksi et tykkää? ittiä kiinnostas ainaki tietää tuon loiskelevyn ja pultattavien venakoppien syyt... Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 -full circle kampiakselit Mä ainakin tykkään, että kampura pyörähtää koko ympyrän.. Quote Link to comment
Guest Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 -full circle kampiakselit Turhaa, ensin lisataan vastapainot yhdelle puolelle ja sitten lisataan viela lisaa painoa vastakkaiselle puolelle, joloin vastapainojen hyoty kumoutuu. Tuloksena vain lisaa pyoritettavaa massaa joka on epatasapainossa. -aftermarket valuteräskampiakselit Mietoon koneeseen varmaan ihan jees. -ns. hd-öljypumppu jossa suodatinjalka Turhake. Kuumassa paikassa filtteri ja kanavat ahtaat, ja veemaisen sotkuiset filtterinvaihdot -super tin pellit sylinteriputkien alle. Olen kuullut että kyseisiä peltejä on käytetty vain type3:sissa erilaisen puhallinsysteemin takia. Niin minakin. -lisäöljypohja suodattimella Lisaoljypohja jees, joissain tilanteissa, mutta oljypumpun imupuolelle ei MISSAAN nimessa saa laittaa vastusta. MIta likaisempi suodatin, sita hankalampi pumpun on imea oljya! -loiskelevy Ihan jees, ei valttamatta huimaa hyotya mutta ei haittaakaan. Muutaman lisaseinan kun hitsailee siihen niin hyoty hiukan paranee. Tulee korkeanostoisten nokkien kanssa yhteentormays, leikattava aukot nokkaa varten. -eteen viety öljynjäähdytin ilman että kone olisi kuivasumppuvoitelun omaava Turhan pitkat letkut, kyll ase pitaa toimia takapaassakin. Useimmat lisajaahdyttimet on vaarin perustein asennettu. Ala jaahdyta ylikuumenevan koneen oljya, ota mieluummin selvaa miksi se ylikuumenee ja korjaa vian aiheuttaja. Lisajaahdytys vain jaahdyttaa oljya, mutta kuumana kayvat osat kayvat tai pyrkivat kaymaan yha kuumana. -teflontulpat männäntappien lukituksessa Jotkut on raportoineet sylinterin seinissa naarmuja noista??? LIsaksi keraavat oljya manantapin sisaan eika vuoda sita helposti ulos, oljyn massa aiheuttaa epatasapainoa. (Poratkaa ainakin kunnon valumareiat teflontulppiin) -pultattavat venttiilikopat Bling Bling. Hyvat varmaan ok, halpoja ei kannata ostaa. Pantakiinnitetisessa sailyy jousipannan ansiosta jannitys koko ajan. Ei oo vakiotyypista pantakiinnitysta parempaa. -Leveäpohjaiset ns. bigfoot nostajat (mikä helvetin hyöty ylim. pinta-alasta jos nokka ei käytä sitä ylim. pinta-alaa) Niin, ainoastaan lisapainoa jota nimenomaan halutaan vahentaa. Turhakkeet. -progressiivinen 1 x weber tms keskellä Hyvin vaikea saada saatoihin, parhaimmillaankin vain siedettava tulos. Pakko saataa liian rikkaalle. Hyvin toimiva imusarjan lammitys on ehdoton. Mieluummin halvat tuplat nurkkiin. -Rantakirppujen tms. erillispakoputkistot, Onhan ne hienon nakoiset, mutta ei silla saada putkistoa optimoitua. Kylal se kone niillakin KAY, paa-asia etta kiilta ja on hianot. - 4-piippuinen pakosarjavaimenninyhdistelmä Naita on erilaisia. Vakiokoneessa toimii jotenkuten, mutta virtaus on aivan pain helvettia mihinkaan virikoneeseen. Jan Quote Link to comment
-Alex- Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 No, aftermarket valuteräsakselit menee nyt miedossa alle 90hv koneessa..ehkä, ei kokemusta, mutta taottu on aina taottu, ja onneks nykyään ei hinta päätä huimaa. loiskelevy tuntuu sinänsä turhalta kun ns. nokka-akseli laakso jo hieman toimii sellaisena, ei tietenkään täydellisenä. Ensimmäistä konetta kasatessa muuten moinen loiskelevy oli todella tiukka asentaa, melkein nokat raapi sitä. ja lisä-öljypohja on melkein pakollinen tehokkaampaa konetta tehtäessä, ei 2,5 litraa öljyä ole mikään riittäävä määrä virikoneessa. Kanavat öljypumppusuodatin yhdistelmässä vaikuttava silmämääräisesti aika ahtailta ja jyrkiltä, ja mun mielestä myös suodatin aika kuumassa paikassa. Fullcircle kampuran kuvaili todella hyvin bugfuel. Myöskään ei pidä imupuolelle laittaa mitään suodatinta vastukseksi, mutta siivilä tietty olis hyvä, samantapainen kuin "oikeissa" moottoreissakin on, mutta liika on liikaa. sen sijaan lisäöljypohjat on hyvä keksintö. Pultattavat venakopat, musta tuntuu että ne vaan vuotaa herkästi. venttiilikopan tiiviste paisuu ja kutistuu moottorin lämpötilojen mukaan, ja pultti pitää vain tasalujuudella venakoppaa kiinni. Quote Link to comment
mikan Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 -ns. hd-öljypumppu jossa suodatinjalka ** Löytyy nykyisestä moottorista. Hyvin on toiminut. -super tin pellit sylinteriputkien alle. Olen kuullut että kyseisiä peltejä on käytetty vain type3:sissa erilaisen puhallinsysteemin takia. ** Tulee seuraavaan moottoriin. Mikä näissä on huonompaa kuin ilman näitä? -loiskelevy ** Oli edellisessä moottorissa. En huomannut mitään negatiivista vaikutusta. -pultattavat venttiilikopat ** On nykyisessä moottorissa, ei vuoda. -Rantakirppujen tms. erillispakoputkistot, 4-piippuinen pakosarjavaimenninyhdistelmä ** Nykyisessä moottorissa 2 kpl 2-1 pakosarjaa/putkea. Ääntä riittää! :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 kyl noi t3 pellit tarkotettu t3. empiiriset tutkimuksethan on osottanu lämpöjen nousuu moisilla jos ne t1 jäähyyn tungetaan. Quote Link to comment
mikan Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 kyl noi t3 pellit tarkotettu t3. empiiriset tutkimuksethan on osottanu lämpöjen nousuu moisilla jos ne t1 jäähyyn tungetaan. Onko empiirisiä tutkimuksia kirpun tapauksessa? Mulla kun ei ole tietenkään niitä t1:n normaaleja alapeltejä eikä lämmönvaihtimia. t. Mika Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Unohuspellithän siullakin Mikan varmaan on, nehän noilla "super tin":eillä korvataan. Jos mie en ihan väärin muista, niin nuo vaikuttaa siihen "tasapainoon" että minkä verran ilmaa menee sylintereille ja minkä verran kansille, ja jommin kummin ne oli - joko päästää lisää ilmaa sylintereille (=kansilta pois) tai toisinpäin, ei voi muistaa. Mie mietin kans aikani näitä "turhakkeita", ei tullu muuta mieleen kuin kenties tämmöset: - "Isolaippa" -käärmeenpesä vrt tavan "pikkulaippa". Voi olla että ei vastusta niin paljoa mutta se 4-1 imutahtien aikaansaama "scavenge" -ilmiö tuskin on isolaippasessa niin suuri kuin pienemmässä. Ja noissa pitkä-kollektorisissa "merged"-putkissahan siellä on oikeen sellanen komea pyramiidi jolla sitä imua ja virtausta vissiin houkutellaan, ja ne on järestään pienemmillä laipoilla kun nuo "isolaippa" -halppiskärmekset - Pallopäiset venansäätöruuvit Ei muuten mutta kun ne pallerot pitää aina ruuvarilla tai kynnellä käännellä oikein päin asentaessa, enkä nyt niin mene vannomaan liekkönää noista mitään hyötyäkään. Eri asia sit kunnon tassut tai rullat. - Ampeeri- ja volttimittarit kojetauluun Ihan kiva mutta tartteeko näitä oikeesti? Huomaa sen muutenkin jos lataus on rikki :) - Veden lämpötilamittari, glykoli, paisuntasäiliö ym. No näähän on ihan joutavia. Puavo Quote Link to comment
Guest Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 itellä kirppu ja vaihdoin ns. 2kpl putkia yhteen käärmepesäsarjaan niin tehon muutoksen huomas kyllä. Tehoalue ehkä siirtyi ylemmille kierroksille, mutta muuten käynti tasoittui ja parani joten kokonaisuudessaan koko kierrosalue käyttäytyminen parani!! Myös käytän hd-pumppua suodattimella ja en ole huomannut mitään kielteisiä vaikutuksia!! ja vielä lisäksi edessä on lisälauhdutin joka sekin pelaa hyvin. Ainut mikä pitää tehdä jos pistää lauhduttimen niin muuttaa tehokkaampi öljypumppu...vakio ei jaksa kierrättää kunnolla. Itellä tippu lämmöt (mittarista seurattuna) n. 15 astetta kun vaihdoin vakion tilalle suurtehopumpun enkä tehnyt mitään muuta muutosta!! Quote Link to comment
-Alex- Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 Juu ja varmasti saa ilman OIKEANLAISTA kuivasumppupumppua aina öljyä pumppu :D Quote Link to comment
-Alex- Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 Niin kyllähän siellä öljy kulkee kanavissa siinä suodatinpumpussa, mutta ainakin gene vainaa sanonut että virtaus kärsii sellaisessa ja suodatin on lähellä kuumaa pakosarjaa sekä poistoilma osuu siihen :D Quote Link to comment
mikan Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Unohuspellithän siullakin Mikan varmaan on, nehän noilla "super tin":eillä korvataan. Jos mie en ihan väärin muista, niin nuo vaikuttaa siihen "tasapainoon" että minkä verran ilmaa menee sylintereille ja minkä verran kansille, ja jommin kummin ne oli - joko päästää lisää ilmaa sylintereille (=kansilta pois) tai toisinpäin, ei voi muistaa. Jos omalla järjettömyydellä pitäis päätellä, niin super tin peltien kanssa ilma virtaa helpommin kansille kuin ilman peltejä. Kaikkinensa pyttyjen jäähdytys on aika erilaista vakio kuplassa jossa on kaikki alapellit ja lämmönvaihtimet kuin kirpussa jossa ei ole paljoa peltiä juuri missään. Katsotaan sitten kuinka käy ja minkälaisia lukemia kinkkumittari öljyn lämpöjen osalta ilmoittaa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Eli millaisia mielipiteitä teillä on kyseisistä osista, kokemusta jne. Itselleni suurin osa näistä osista edustavat sellaista mitä en ostaisi. -full circle kampiakselit ++kaverilla oli joskus jokkiskoneessa täyspyöreä akseli ja oli kuulemma parhaita 87 koneita mitä on ikinä ollut. mutta se nyt voi taas johtua monestakin asiasta. ittekin aijon kokeilla tälläistä kuhan aika on sille kypsä. itte perustelisin sen sillä että mopoissakin tämän tyyppinen akseli on ja ne jaksavat kuutioihinsa nähden mennä hyvin ja jopa kiertääkkin. näissähän on pienempi pyörintävastus mitä esim vastapainoissa? -ns. hd-öljypumppu jossa suodatinjalka ++tollasta en laittas, uskoisin että erillisellä jalalla sais paremman. toki vaatii vähän enempi rakentamista. juurikin tuon lämmön takia -loiskelevy ++uskoisin että tästä on enemmän hyötyä kuin haittaa. ainakin kilpamoottoreissa niitä käyttävät. -eteen viety öljynjäähdytin ilman että kone olisi kuivasumppuvoitelun omaava ++ miten olisi järkevin tapa toteuttaa auton sisätilojen lämmitys tällälailla öljykiertoisena?? -Leveäpohjaiset ns. bigfoot nostajat (mikä helvetin hyöty ylim. pinta-alasta jos nokka ei käytä sitä ylim. pinta-alaa) ++nostajathan ovat vastinpinnaltaan hieman kuperat uutena. en näe mitään hyötyä. ja se paino on moottorin osissa myrkkyä (pl. kampiakseli) -progressiivinen 1 x weber tms keskellä ++tuo on kaiketi jotain köyhien juttuja (polttoaineen säästönä) en pistäisi omaan moottoriin, ennemmin jotkut luistikaasuttimet jos sitä kurkun halkaisija pitää muuttua. ja vaikkei pitäisikään=) toki toiset tykkää tyttäristä ja toiset ei.. omakohtaisia kokemuksia ei ole vain näitä ajatuksia=) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Kiinalaiset pantakiinnitteiset venakoppa imitaatiot. Quote Link to comment
Lasse Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Yleisesti ottaen alkuperäinen käytetty alkuperäinen osa on parempi kuin uusi tarvike. Eli jos vaan voi valita, niin tuolla politiikalla on edetty hyvin kokemuksin. Quote Link to comment
metake Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Yleisesti ottaen alkuperäinen käytetty alkuperäinen osa on parempi kuin uusi tarvike. Eli jos vaan voi valita, niin tuolla politiikalla on edetty hyvin kokemuksin. Sä ostat liian halvalla niitä tarvikkeita ;) Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Kiinalaiset pantakiinnitteiset venakoppa imitaatiot. Hyvin näyttävät ainakin toimineen vai NOT?=D Quote Link to comment
-tipi- Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Hyvin ainakin pullauttivat tiivisteen kannen sisään, kun pokkaukset oli vähän sieltä tännepäin. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 6, 2008 Author Share Posted March 6, 2008 Kiinalaiset pantakiinnitteiset venakoppa imitaatiot. No, miksi sitten käytät kiinalaisia pantakiinnitteisiä venakoppia, kai löytyy ehjiä orkkisvenakoppia, tai edes jotain brasiliaisia ;) Ei vuoda kun laittaa tiivisteen kiinni liimalla venakoppaan, kannen puolelle en itse laita liimaa. Mitään koreita venttiilikoppia ei ehkä kannata laittaa kun venakopat on hetkessä likaiset sijaintipaikasta johtuen. Quote Link to comment
mite^ Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Tai sitten hitsaa pienet pellinpalat venakopan sisälle ettei tiiviste pääse pullahtamaan koppaan sisälle, tälläisen yhden nuevon minä olen saanut. Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 noita pellin kappaleita on noissa jokkismoottoreissa käytetty ja on pätevä konsti. mutta en kyllä silti jättäis liimaamatta tiivisteitä venttiilikoppaan. moottorin huohotuksella tai sen puutteella on varmasti oma vaikutuksensa noitten tiivisteiden ja öljyjen sisässä pysymiseen? eli on varmasti hyväksi tehdä venttiilikoppiin riittävän (?) kokoiset huohotusletkunpaikat. ja yrittää saada sinne jonkunlainen alipainekin aikaiseksi. Quote Link to comment
Guest Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Tai sitten hitsaa pienet pellinpalat venakopan sisälle ettei tiiviste pääse pullahtamaan koppaan sisälle, tälläisen yhden nuevon minä olen saanut. Tata kikkaa olen menestyksella kayttanyt minakin Quote Link to comment
-tipi- Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 No, miksi sitten käytät kiinalaisia pantakiinnitteisiä venakoppia, kai löytyy ehjiä orkkisvenakoppia, tai edes jotain brasiliaisia ;) No eipä ole tullut kuuteen vuoteen käytettyäkään. Noi tais olla 1kk kiinni kun kiilsivät komiasti ja sain ilmasiks, miksikähän... Quote Link to comment
Guest vilho Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Gene ja Don on parasta A-ryhmää mut ei sovi aina yhteen. Quote Link to comment
Lasse Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Yleisesti ottaen alkuperäinen käytetty alkuperäinen osa on parempi kuin uusi tarvike. Eli jos vaan voi valita, niin tuolla politiikalla on edetty hyvin kokemuksin. Sä ostat liian halvalla niitä tarvikkeita ;) Jep, hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Gene ja Don on parasta A-ryhmää mut ei sovi aina yhteen. Mitä tarkoitat? ei saa ekasta kuvasta selvää kunnolla Quote Link to comment
Guest vilho Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Pauterin säätöruuvit ovat onttoja. Jos tekee Bergin suosittelemat urat nostajaan, öljyt menee suoraan venttiilikoppaan. Siis koko ajan, x8. Pauterilta saa tilauksesta myös "sokeita", mutta sitten tarvinnee järjestää öljyä venttiileille jotenkin muuten? Normaalistihan öljyä menee yläkertaan vain kun alempi ura nostajasta on kanavan kohdalla. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Joo, se siis haukkasee tuplamäärän öljyä tönäreitä varten? Quote Link to comment
Guest Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Joo, se siis haukkasee tuplamäärän öljyä tönäreitä varten? Ei tuplamaaraa, vaan lahes 100% nostajan liikeradasta aikaisemman vaatimattoman 10% luokkaa olevan suihkauksen sijaan. Jan Quote Link to comment
-Alex- Posted March 7, 2008 Author Share Posted March 7, 2008 Ei välttämättä hyvä idea, ei ole kyllä tullu kokeiltua...Pauterin rullakeinut löytyy kyllä. Mitens Jan, kun asut siellä Floridassa(?), oletko suomeen toimittanut minkäänvertaa moottorinosia vw-harrastajille? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.