Guest marko jääskeläinen Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 Nyt kun ajokausi on monelta loppu ja moottorin menee hultoon niin Jääskeälinen mikkelistä tarjoaa kaikille jotka ovat asiasta kiinnostuneita niin ILMAISEN kannen virtaus mittauksen tämän vuoden loppuun.Koskee vain ilmajäähdytteisiä moottoreita 1kpl per ukko tällä on tarkoitus saadan herätettyä vw miehiä niin stripille kuin kadulle. Mukaan venat+lukot+retainerit Yhteydet ovat puh 040-7277455 tai nikun@luukku.com t-jääskleäinen Quote
Timppa Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 JESSH! Todella reilu TARJOUS!! on vissiin pyörähdettävä mikkelissä päin..:) Quote
mikan Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 Huomenna lähtee Tampereelta kaksi kantta mittaukseen. Toivotaan sellaista +150 hv:n lukemaa. Saas nähdä... t. Mika Quote
Sakke Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 Marko,onnistuuko jos lähetän kannet sinne?Maksan tietty luonnollisesti kulut. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted October 27, 2004 Posted October 27, 2004 onnistuu. laita jääskeläisen nimellä mikkelin matkahuoltoon ja puh nr niin perille tulee. Quote
mikan Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Street Turbon tarjous hyödynnetty ja kannet mitattu. 12 mm nostolla imupuoli 195 hv ja pakopuoli 180 hv. Tuonne kun vähän ahtimella puhaltelee niin hyvä tulee. :-) Kiitos Marko! t. Mika Quote
Guest Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Minkäs malliset kannet on kyseessä 'Mikan' ? (ihan uteliaisuuttani kyselen) Quote
Guest Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 Aasille lähti viestiä... t. Mika Kiitos, vastasin jo ;o) Quote
Guest Posted October 28, 2004 Posted October 28, 2004 iso käsi markolle! täytyy kyllä todeta edelleen ettei ilman virtauspenkkiä viimesen päälle kansien tekemisestä tule mitään. omat vakiokansista kaivetut 42 / 35.5 kannet oli parhaimmillaan: Imu: 13mm nostolla 151,9hp Pako: 13mm nostolla 155hp. Mitattu 28 jalkapaunan vesipatsaalla. Pakopuoli oli huomattavasti paremmin toimiva kuin imu, kuten lukemistakin näkyy. Pakopuolen virtaus kasvaa lähes lineaarisesti alkaen 7mm nostolla 60% 13mm 76%:iin. Kun imupuolella virtaus putoaa kympin nostolla jo vain 110hp. Imupuolta pitäisi avittaa paineella, joten tästä siis kivat turbokannet vaikkapa 200hp moottoriin kunhan vaihdetaan ensin ohjurit. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 28 on melko korkea mittausmäärä , omassa virtauspenkissäni olen käyttänyt pienempää lukemaa . Isolla mittauslukemalla saa paremmat mittaustulokset ? Jos imupuolen teoreettinen lukema on pelkällä sylinterikannella ilman apuosia 160 hp. niin sellaisilla T1 kansilla olisi voittanut JM-Suomenmestaruuden esim. v.1996 . Jos imukanava ja venttiili ovat järkevän kokoisia niin 170 hp:n ylittäminen em.tavalla on erinomaisen hyvä tulos. Quote
Guest Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Jos imupuolen teoreettinen lukema on pelkällä sylinterikannella ilman apuosia 160 hp. niin sellaisilla T1 kansilla olisi voittanut JM-Suomenmestaruuden esim. v.1996 Paitsi jos parempi /röyhkeämpi kuski heikommilla kansilla puskee väkisin ohi :D Ei se tehokkain aina voita... LOL Jan Quote
Guest Keiteleen Kone Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Niin , jos edellämenevä jarruttelee ja takana tulee "Skoda" jonka kuljettaja ei jarruttele. JM:ssa on paljon kuljettajia jotka asuvat jarrupolkimen päällä. Totuus on kuitenkin , että JM tasoisen T1 moottorin syl.kansien teorettiset hp:t eivät ole yli 170 . Paitsi eräs nimeltä mainitsematon rakentaja , joka saa 35,5mm. imupuolelta 170 hp. ilman virtausmittausta vakiokannesta tehtynä n.70 eur. kustannuksilla. En ole kyllä itse koskaan päässyt mittaamaan sellaista kantta , se kiinnostaisi , koska en pysty sellaista tekemään , enkä minäkään ole kansien rakentajana amatööri , jos aletaan tekemään "huippukansia". Quote
Ketsa Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Jos imupuolen teoreettinen lukema on pelkällä sylinterikannella ilman apuosia 160 hp. niin sellaisilla T1 kansilla olisi voittanut JM-Suomenmestaruuden esim. v.1996 . Noista Nylundin kansien historiasta... Ne on otettu taltee nopeasta JM- autosta 90-luvun loppupuolella. Tämän jälkeen on seetit ja ohjurit vaihdettu, volvosta peräisin olevat venttiilit korvattu bukpakin rosterivenoilla. Nylundin aikana kannet on sitten vasta kairattu isommille putkille sopiviksi. Quote
mikan Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Kun laitteet on kalibroitu Superflow penkin mukaan, niin tietääkseni silloin käytetään juuri 28" vesipatsasta. Tällöin mittaustuloksista voi luotettavasti laskea teoreettiset heppamäärät. Marko varmaan osaa kertoa paremmin... Virtauspenkeissä on varmaan eroja vielä enemmän kuin tehodynoissa, mutta tärkeintähän tässä on että voi verrata samalla tavalla mitattuja kansia. Ja jos tekee muutoksia niin mittaus jälleen samalla tavalla. Absoluuttisilla lukemilla ei ole paljon merkitystä, tulokset näkyy sitten käytännössä... Tommin kansiin verrattuna mulla lähti virtaamaan jo paljon pienemmillä nostoilla, eli 10 mm:llä 172hv pako ja 180hv imu sekä 9 mm:llä 168hv molemmat. Toki lähtökohtakin hieman eri kuin vakiokansilla. Harmi ettei samalla onnistunut mun vakiokansista täyttöhitsaamalla tehtyjen 42/37:n mittaaminen. t. Mika Quote
Guest Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Niin , jos edellämenevä jarruttelee ja takana tulee "Skoda" jonka kuljettaja ei jarruttele. LOL!!!! :D Juu Marko ei paljoo himmaile ;) Sukuvika vissiin... Jan Quote
Racing Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Niin , jos edellämenevä jarruttelee ja takana tulee "Skoda" jonka kuljettaja ei jarruttele.JM:ssa on paljon kuljettajia jotka asuvat jarrupolkimen päällä. Totuus on kuitenkin , että JM tasoisen T1 moottorin syl.kansien teorettiset hp:t eivät ole yli 170 . Paitsi eräs nimeltä mainitsematon rakentaja , joka saa 35,5mm. imupuolelta 170 hp. ilman virtausmittausta vakiokannesta tehtynä n.70 eur. kustannuksilla. En ole kyllä itse koskaan päässyt mittaamaan sellaista kantta , se kiinnostaisi , koska en pysty sellaista tekemään , enkä minäkään ole kansien rakentajana amatööri , jos aletaan tekemään "huippukansia". Eihän tämä "kansirakentaja" ole lapualta? Quote
Guest Keiteleen Kone Posted November 3, 2004 Posted November 3, 2004 Ei ole Lapualta . On sieltä lounaaseen . Quote
Simon Templar Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Ihan vaan mielenkiinnosta; onko kukaan mitannut vakiokansien virtauksia? Quote
Guest marko jääskeläinen Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Vertailuna omat AUTOGRAFTIN kannet,oma porttaamat. Imu 2,02" 12mm 303hv 14mm 313hv 15mm 330hv Pako 1,60" 12mm 205hv 14mm 225hv 15mm 240hv Hyvyysasteet on noin 90-110% hujakoilla, joten vieläkin olisi parannettavaa,nostoa on 14mm venttiililtä t-jääskeläinen Quote
mikko k Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Vakio kansia oli joskus joku mitannut vuosia sitten, mutta lukemat ovat merkityksettöminä hävinneet mielestä. Ainoastaan muistiin on jäänyt, että pako meni n.90-95% imusta. Samantapaisia ovat uustuotantokannet lukuunottamatta Super Flo kansia, joissa pako on n. 75-80% imusta. Muistaakseni v-wauhtipisteessäkin näitä on joskus mittailtu. Quote
Guest Mika Raussi Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Onkohan kukaan mittaillu vakioita t-4 kansia? Silmällä katottuna noi kuitenkin aika hyviltä näyttää. Kiva ois tietää, että kannattaako noille edes lähteä tekemään mitään, kun ei kuitenkaan mitään tappiinsa viritettyä konetta tehhä. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Mittasin valtoselle 4 typen kannet taisi olla noin 140hv,kysy valtoselta sillä on paperilla tuloksia. t-jääskeläinen Quote
Ketsa Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Roottoriosastomme tiedotteessa sanottiin, että 13mm nostolla nelkun vakiokansien virtaus oli imulle 140hp ja pakoselle 96hp. Quote
Guest Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Vakio kansia oli joskus joku mitannut vuosia sitten, mutta lukemat ovat merkityksettöminä hävinneet mielestä. Ainoastaan muistiin on jäänyt, että pako meni n.90-95% imusta. Sittenhän esim. eräissä ykköstyypin vakiokansista duunatuissa (mistä oli taannoin pölhölän puolellakin hieman keskustelun alkua) on pysynyt luonteeltaan 'vakion oloisina' mitä nyt aavistuksen paremmin puhaltavat läpi kuin vakiot... eli 13mm nostolla imu: 165hv ja pako: 150hv ;o) Quote
mikko k Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 No vakion oloisia olivat. Eri asia on sitten onko se haluttua. Quote
Guest Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 No vakion oloisia olivat. Eri asia on sitten onko se haluttua. Se olikin lähinnä tahattomasti aiheutunut asia, pientä viimeistelyä tulee vielä ko. kansiin ja pitää katsella sitten uudestaan... Quote
-tipi- Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 Miten ootte pakanneet kantenne että kestää Matkiksen Rugbyammattilaisten otteet ja touchdownit?? Quote
-Puide- Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 Helevetin hyvin... Ja silti vaara vaanii =D Quote
-tipi- Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Ikinä ei kannata jättää viimetinkaan :o) Eli tulokset viimeviikolta Supa Flo 1:stä, Kannet kairattu vissiin '91 Motomax toimesta??? Kellään hajua tosta Motomaxista? Imu: 14mm: 203hp 12mm: 189hp 10mm: 167hp 8mm: 142hp 6mm: 110hp Pako: 14mm: 184hv 12mm: 178hv 10mm: 166hv 8mm: 138hv 6mm: 102hv Mitattu 28" Ilmasto 1.014 Quote
Guest Ranne Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Ikinä ei kannata jättää viimetinkaan :o) Eikä, mulla sf1:sistä tuli vaan: Imu: 199 Pako: 156 Pian menen lähettämään noi takasin Mikkeliin, eihän tollasia kannata edes harkita. ;) Quote
Juki Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Kiinnostais tietää CFM lukemat noista mitatuista kansista, eli millä kaavalla CFM muutetaan hevosvoimiksi? Onko kukaan mittauttanut 40x35.5mm kansia? Quote
Marko Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Kiinnostais tietää CFM lukemat noista mitatuista kansista, eli millä kaavalla CFM muutetaan hevosvoimiksi? Onko kukaan mittauttanut 40x35.5mm kansia? 40/37 imupuoli 171hv nosto n. 14mm Quote
Juki Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 40/37 imupuoli 171hv nosto n. 14mm Paljon virtaa pakopuoli? Paljon imu virtaa 6-10mm välillä? Quote
Marko Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Ei tietoa, mittaus tehty vuosia sitten ja kannet kiinni autossa joten ei pääse tarkistamaan Quote
ozone Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Onko paljonkin helpompaa saada VW-alkuperäistyyliset (esim 040 tai 044) kannet virtaamaan maagiset 150hv 12,5mm nostolla 42x37mm kuin 40x35,5mm venttiileillä? Nostosta varmaan huomaa että kyseessä on katukone. Onko Pääkaupunkiseudulla paikkaa joka osaa vielä Kuplan kansia tehdä? Quote
Marko Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Noi mun kannet on siis orkkis vakiokansista tehdyt ja venat 40/37 nosto 14,2mm ja imu siis 171hv Quote
ozone Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Noi mun kannet on siis orkkis vakiokansista tehdyt ja venat 40/37 nosto 14,2mm ja imu siis 171hv Pikaisella laskutoimituksella 12,5 on 14,2:sta noin 88% joten teholukemat myös 171hv*88%=150hv. Varmaankin 42/37 venttiileillä vielä helpompaa? Quote
Juki Posted January 3, 2005 Posted January 3, 2005 Jos joku postais kaavan millä muttaa cfm hevosvoimiksi, niin voisin teille posta omien kansien virtaukset. Kannet on vakio 043 meksiko valut ja venttiilit 40x35.5mm. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted January 4, 2005 Posted January 4, 2005 100cfm=192hv kerroin on 1.92 jotkut ovat mitanneet 2.02 ilmastokerroin on 1.016 (monen metrin yläpuoella asutaan merenpinnasta) imupuolella kerroin 0.981(20 astetta celcius pakopuolella kerroin 1.014(20 astetta celcius 28" muutetaan 10" jaettuna 1.67 helppoa kun heinän teko:) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.